Het is inmiddels offline gehaald.
Staat nog wel in de google cache
Staat nog wel in de google cache
"De festijnen op het Zeppelinfeld waren religieuze bijeenkomsten waar de massa in vervoering raakte door de combinatie van muziek, marcherende militairen, lichtshows en redes van Adolf Hitler. Bij technoraves is het niet veel anders. De rol van de Führer wordt gespeeld door de dj aan wie de technofans zich, met of zonder pilletje, onderwerpen – niet toevallig is God Is a DJ de titel van een de dance-hit van Faithless in 1998. En zoals Hitler tijdens zijn redes stond op een uitbouw die Speer had laten bouwen in de hoofdtribune met zuilengang, zo doen de dj’s bij technofestijnen hun werk achter een booth die op een verhoging staat. Hierbij kunnen ze het vaak niet laten om de dansende massa op te zwepen met op- en neergaande gestrekte armen."Daveytl wrote:Wat stond er precies?
Ik vind eigenlijk wel dat hij gelijk heeftPatjee410 wrote:"De festijnen op het Zeppelinfeld waren religieuze bijeenkomsten waar de massa in vervoering raakte door de combinatie van muziek, marcherende militairen, lichtshows en redes van Adolf Hitler. Bij technoraves is het niet veel anders. De rol van de Führer wordt gespeeld door de dj aan wie de technofans zich, met of zonder pilletje, onderwerpen – niet toevallig is God Is a DJ de titel van een de dance-hit van Faithless in 1998. En zoals Hitler tijdens zijn redes stond op een uitbouw die Speer had laten bouwen in de hoofdtribune met zuilengang, zo doen de dj’s bij technofestijnen hun werk achter een booth die op een verhoging staat. Hierbij kunnen ze het vaak niet laten om de dansende massa op te zwepen met op- en neergaande gestrekte armen."Daveytl wrote:Wat stond er precies?
Dus de militairen zijn de raw soldiers, Adolf Hitler is MC Villain.patrickjumpeen wrote:Ik vind eigenlijk wel dat hij gelijk heeftPatjee410 wrote:"De festijnen op het Zeppelinfeld waren religieuze bijeenkomsten waar de massa in vervoering raakte door de combinatie van muziek, marcherende militairen, lichtshows en redes van Adolf Hitler. Bij technoraves is het niet veel anders. De rol van de Führer wordt gespeeld door de dj aan wie de technofans zich, met of zonder pilletje, onderwerpen – niet toevallig is God Is a DJ de titel van een de dance-hit van Faithless in 1998. En zoals Hitler tijdens zijn redes stond op een uitbouw die Speer had laten bouwen in de hoofdtribune met zuilengang, zo doen de dj’s bij technofestijnen hun werk achter een booth die op een verhoging staat. Hierbij kunnen ze het vaak niet laten om de dansende massa op te zwepen met op- en neergaande gestrekte armen."Daveytl wrote:Wat stond er precies?
De confetti kanonnen zijn de HowitzersBroken Balance wrote:Dus was mijn heil met die geschoten confetti op VWAB niet zo heel misplaats.
Nog even wat researchwerk gedaan. The Cathedral of Light, zoals genoemd in het artikel, werd gevormd door 130 anti-vliegtuig zoeklampen. Deze stonden op 12 meter afstand van elkander en zorgden voor verticale banen die het publiek omringden. Het zorgde voor een briljant effect omdat men het gevoel had in een kathedraal te staan. Hitler was in zijn nopjes.TiMOTHYb wrote:Bernard Huisman zat vroeger bij de Waffen-SS en schrijft nu voor het NaziRC.

Heeft niks met generaties te maken. Die hebben een heel ander wereldbeeld.fflkkr wrote:Doet mij vooral denken aan de christengekkies die denken dat we massaal Satan staan te aanbidden bij feesten als Qlimax. Generatiekloof much.
Klopt!Nerazzurro93 wrote:Wat een gelul man. Hardstyle hoort gevoelloos te zijn, het zou je dieper in de put moeten brengen. Gewoon rammen, punt.
Pff nu ik dit weet... Kaart verkocht wegens conflicterende politieke motivaties.TiMOTHYb wrote:Nog even wat researchwerk gedaan. The Cathedral of Light, zoals genoemd in het artikel, werd gevormd door 130 anti-vliegtuig zoeklampen. Deze stonden op 12 meter afstand van elkander en zorgden voor verticale banen die het publiek omringden. Het zorgde voor een briljant effect omdat men het gevoel had in een kathedraal te staan. Hitler was in zijn nopjes.TiMOTHYb wrote:Bernard Huisman zat vroeger bij de Waffen-SS en schrijft nu voor het NaziRC.
De link met de aanstaande editie van Qlimax (The Temple of Light) is mij geheel duidelijk. Goed werk van Bernard! Ben benieuwd of Q Nuremberg '37 een beetje weet te evenaren. Die lichtshow was echt ongeëvenaard. Wel erg druk