Exclusiviteit is niet alleen afhankelijk van geld, maar ook vooral van macht. Het Amerikaanse blok neemt steeds meer in en daarmee groeit de macht ook. Dus het is niet meer alleen een kwestie van exclusiviteit van (meestal) 15 dagen, maar ook vooral van het 'voorrecht' te mogen draaien voor een Q-Dance of B2s.
Dan kan een kleinere organisatie bieden wat het wil, maar dat heeft niet bepaald zin.
PNXRMX schreef:
Zygoma schreef:
grotere organisaties kunnen nou eenmaal meer geld betalen en daardoor deze exclusiviteit vragen
Volgens mij betalen de grote organisaties doorgaans juist minder. De artiest moet dan juist kiezen tussen meer geld of draaien op een festival met meer aanzien.
Of dat werkelijk zo is weet ik niet, maar dat kan wel heel goed zo zijn. Gezien de grootsten onder dezelfde paraplu vallen kan het zeker zo zijn dat er grote combinatie-deals worden gesloten met artiesten en vooral agencies voor alle grote evenementen.
Overigens is dit natuurlijk vooral speculatie, want achter de schermen kijken bij de grootste organisaties kan ik niet.