http://www.ad.nl/ad/nl/32605/Dordrecht/ ... ngen.dhtml
Geboekt?Hardstyle Bitches doen aangifte na bedreigingen
De Hardstyle Bitches zijn naar de politie gestapt na bedreigingen en scheldkanonnades op de website Hardstyle.com. Het Gorcumse dj-duo ligt in de clinch met die site nadat die hen uit de Hardstyle Top 40 schrapte.
De commentaren op Hardstyle.com werden de twee Gorcumse dj's Jolanda van den Berg en Gaby Tenda te veel. ,,De situatie werd zo dreigend voor ons dat we besloten hebben aangifte te doen van bedreiging.''
In de krant van gisteren werd bekend dat Van den Berg en Tenda (de Hardstyle Bitches) een conflict hebben met Hardstyle.com. De site verwijt de Hardstyle Bitches van oneerlijke concurrentie ten opzichte van andere dj's, terwijl hier volgens de dames niks van klopt. Van den Berg: ,,We hebben een winactie verbonden aan de verkoop van onze nummers maar wij zijn echt niet de enigen. De site kan gewoon niet hebben dat wij binnen vijf dagen naar de eerste en tweede plek stegen in de Hardstyle Top40.''
Door het verwijt van hard- style.com hebben de Gorcumse dj's veel kritiek over zich heen gekregen. Die kritiek liep volgens de dames volledig uit de hand en het werden in hun ogen bedreigingen. Daarom besloot Van den Berg om aangifte te doen. ,,Ik ben geen bang type maar dit werd wel beangstigend.''
Zeer serieus
Volgens Van den Berg besloot de politie in eerste instantie geen actie te ondernemen. ,,Ze hebben mij wel verteld dat de zaak zeer serieus genomen wordt en dat ik nieuwe bedreigingen direct moet melden. Daarnaast heb ik zelf ook voorzorgsmaatregelen getroffen, zo heb ik bijvoorbeeld twee bewakingscamera's gekocht.''
Ook gaan de twee vrouwen Hardstyle.com aanklagen. Ze verwijten de site het in gang zetten van de bedreigingen en eisen rectificatie op Hardstyle.com om hun naam te zuiveren. Behalve intimidaties en scheldkannonades hebben de dj's ook positieve reacties gekregen. Zo heeft een groep fans de dames geboekt voor een optreden, ook zijn er mensen die het opnemen voor de Hardstyle Bitches.