JeftaElachouri wrote:Blue Bird wrote:Hoe koop je likes via advertenties volgens jou dan? Je pagina of bepaalde post wordt gewoon bij mensen op timeline geplaatst, het is dan nog altijd een mens die de keus maakt om een pagina te lijken. Het is gewoon letterlijk reclame maken, dat is toch iets anders dan betalen voor een X aantal likes die helemaal niks met jou 'dienst' hebben.
Kijk onderstaand filmpje maar eens.
This embedded player is not showing. Your browser or network may be blocking it.View on YouTube
Dit is zijn ervaring, gebaseerd op een coupon. Ik heb het idee dat in dit geval FB smerig om gaat met die coupon en daar gewoon 'vieze' likes aan hangt. Maar voor een studie opdracht heb ik vorig jaar een aantal advertenties mogen doen bij een NL hardstyle artiest. In 2 maanden tijd hadden we 2000 likes door advertenties, waar deze artiest op een gemiddelde zat van +/- 250 per maand zonder ads. Je kan een duidelijke doelgroep instellen en wij hadden in dit geval man & vrouw tussen de 16 & 30 jaar in de Benelux met voorkeuren voor muziek, edm, hardstyle.
Na deze advertenties zagen de totaal statistieken qua landen er zo uit:

Pagina had op dat moment een totaal van 17.000 likes. Met onze klas hebben we een aantal artiesten gevolgd en kwamen deze advertenties dan ook regelmatig tegen op onze timeline of beter gezegd, het werkte wel. Ik heb geen 'vieze' likes kunnen ontdekken, maar mochten ze er wel tussen zitten dan was het in dit geval niet de keuze van de artiest om deze likes te krijgen. Het doel van een advertentie is dus om reclame te maken, of FB dat eerlijk doet weet ik niet maar ik denk dat de gemiddelde artiest niet als doel heeft met deze advertenties om niks zeggende likes te hebben want de meeste willen gewoon hun muziek zoveel mogelijk verspreid hebben. Hoe meer likes ( uit jouw doelgroep ) hoe beter het mond op mond reclame is. En daarom zeg ik dus in dit geval dat er een groot verschil is tussen likes dmv. advertenties en likes dmv. een x bedrag neerleggen om ineens 2000 likes op je pagina te krijgen.
Edit: Hier trouwens een heerlijk voorbeeld van extreem veel likes kopen:
https://www.facebook.com/gandfesta?fref=ts
Deze beste man heeft stond op 11 maart 2014 op 10.000 likes en inmiddels meer dan 200.000 likes en zijn gemiddelde like op een bericht is 1

Ben dan ook deze pagina goed in de gaten aan het houden mbt. het verwijderen van illegale likes