Rickzel schreef:
Tof dat je nog steeds op het forum zit, veel zijn er inmiddels weggejaagd.
Nu je toch aan het reageren bent

, wat was voor jou de reden dat je een album wou maken? Is het vanuit Fusion echt geopperd om je populariteit een boost te geven? of had je gewoon zoveel nummers/inspiratie en dacht, waarom niet ?
ben hier wel benieuwd naar, omdat er zoveel albums gemaakt worden de laatste tijd

Bij iedere artiest zit er natuurlijk zijn eigen gedachtegang achter. Ik geloof dat ik in maart of april 'The Face of Evil' af had, en toen was ik het eigenlijk ff beu om zoveel vast te houden aan één stijltje. Ik wilde graag wat meer diversiteit in mijn muziek hebben, maar toch is er voor een artiest altijd een soort 'drempel' die hij over moet om ook echt eens wat anders te doen. Vaak niet omdat we het niet willen, maar omdat een aardig deel van onze doelgroep niet altijd even open minded is waardoor we het soms niet 'aandurven' om eens buiten ons hokje te kijken.
En tja, laat nou een album de perfecte gelegenheid zijn om zowel (op een creatieve manier) te laten zien waar je voor staat, als om te laten zien dat je toch nog wat meer kunt dan dat. Dat vind ik het mooie van een album, je zet een verzameling van een aardig aantal tracks neer, in dit geval 16, waarmee jij laat zien waar jouw hart ligt als artiest en wat mensen van je kunnen verwachten. Zo kan ik het na het album ook voortzetten om (misschien nog wel meer) diversiteit in mijn muziek te houden.
Buiten dat levert het natuurlijk ook allicht een goede boost op voor je carrière, waardoor je een groter bereik krijgt en je nog meer mensen kunt laten zien/horen waar je voor leeft. Zeker als je als opkomende artiest kunt zeggen dat je de jongste producer bent die ooit een compleet hardstyle album gemaakt heeft.
Zoals je zelf al aangeeft is mijn werktempo en ook doorzettingsvermogen hoog genoeg om een album te maken (er komen dan wel veel tracks uitrollen, maar ik zit dan ook maanden lang dagen en nachten in de studio

), dus zo viel eigenlijk alles samen, heb ik een voorstel gedaan bij Fusion en zijn we ermee begonnen!
En ten slotte heeft het gewoon altijd al op mijn bucketlist gestaan!
Het oorspronkelijke idee was dus nog totaal niet gebaseerd op populariteit of wat dan ook, maar puur mezelf verder ontwikkelen als artiest! De productie van een album is en blijft natuurlijk ook gewoon een enorme uitdaging en leerweg voor een producer :-)
Hoop dat deze uitleg ook als 'Wist je dat..' gezien wordt, zo niet dan excuses aan de mods