Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2127, 2128, 2129, 2130, 2131, 2132, 2133 ... 3045  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 13:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik kan diezelfde uitspraak zo omdraaien en naar je terug sturen aangezien jij ook niet echt inkijk hebt in de boekingskosten. Maar vraag het hem eens op zijn facebook, daar geeft hij best regelmatig antwoord. Kunnen we hier weer naar het volgende weetje :thumbup:.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 13:04 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Nee die heb ik inderdaad niet, ik heb hooguit wat uitgelekte getallen van een paar jaar terug, maar het is niet logisch dat DJ's met meer aanhangers op grotere feesten, minder verdienen en vragen dan Dj's met een iets kleinere aanhang. Het is veelal mainstream dat bovenaan staat in de verkooplijsten en het is veelal mainstream dat er op de grootste stages gedraaid wordt. Het zou vreemd zijn dat B2S meer betaald voor iemand op de Loudness area dan op de mainstage (uitgezonderd de opening wellicht).
Iemand anders die dat kan doen? Ik ben niet zo van het Facebook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 13:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Het is veelal mainstream dat bovenaan staat in de verkooplijsten en het is veelal mainstream dat er op de grootste stages gedraaid wordt.

Vandaar de term "mainstream".
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 13:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien doelt hij erop dat artiesten als Ran-D, Adaro, B-Front, Frequencerz, Radical Redemption meer boekingen krijgen dan hij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 14:17 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Het zal er om spannen denk ik, maar die artiesten krijgen ook meer boekingen dan ik noem maar wat, Shockerz. Hij vergelijkt de grootste namen van de raw scene (al vind ik Ran-D etc persoonlijk een discussiegeval) met zichzelf. Dan moet hij die ook vergelijken met de grootste namen van de mainstream scene (Hhz, Wsz, BH, Frontliner etc). Overigens heeft Code Black ongeveer evenveel likes (iets meer zelfs) als Ran-D, meer dan Radical en 1,5 zoveel als Adaro en evenveel als Frequencerz en B-Front bij elkaar opgeteld. Dat zegt toch wel iets over de populariteitsverhouding van raw en mainstream hardstyle, ondanks de enorme raw hype op het moment.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 14:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik weet dat een Digital Punk ongeveer 2000 per uur krijgt, daar waar een Brennan Heart/Wildstylez en zeker Headhunterz boven de 10k zitten.

Dus onzin wat CB zegt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 15:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waar baseren jullie al die getallen op?
En Lyst: CB kan leuk meer likes hebben maar als een RR/DP maar als die gewoonweg meer boekingen per jaar krijgen dan CB zal het echt niet veel verschillen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 15:13 
 
Hardtraxx Crew

Duke schreef:
Ik weet dat een Digital Punk ongeveer 2000 per uur krijgt, daar waar een Brennan Heart/Wildstylez en zeker Headhunterz boven de 10k zitten.

Dus onzin wat CB zegt.

Nou. bron?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 15:19 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Leonidas schreef:
Waar baseren jullie al die getallen op?
En Lyst: CB kan leuk meer likes hebben maar als een RR/DP maar als die gewoonweg meer boekingen per jaar krijgen dan CB zal het echt niet veel verschillen.

Likes zijn wel een redelijke afspiegeling van iemands populariteit (of ze moeten gekocht zijn). En de meest populaire artiesten zijn ook het meest aantrekkelijk om te boeken. Het is markttechnisch niet logisch dat een minder populaire groep meer geld verdient dan een populaire.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 15:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Leonidas schreef:
Waar baseren jullie al die getallen op?
En Lyst: CB kan leuk meer likes hebben maar als een RR/DP maar als die gewoonweg meer boekingen per jaar krijgen dan CB zal het echt niet veel verschillen.

Likes zijn wel een redelijke afspiegeling van iemands populariteit (of ze moeten gekocht zijn). En de meest populaire artiesten zijn ook het meest aantrekkelijk om te boeken. Het is markttechnisch niet logisch dat een minder populaire groep meer geld verdient dan een populaire.

Een groot deel van de mensen die bekende namen in de mainstream liken op Facebook zijn niet de ''liefhebbers'' die naar elk feest gaan. Ik denk dat een groter percentage mensen die ''raw'' namen liken vaker naar feesten gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 15:39 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Daar zit wat in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 15:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je naar DP, RR en E-Force kijkt hebben zij veel meer boekingen dan Wildstylez, HHZ, Noisecontrollers, Code Black. Heb zo maar wat namen gepakt. Hoor. Maar als een RR dus maar de helft krijg van CB per boeking zou hij uiteindelijk net zo veel verdienen als CB. En het aantal likes zegt ook niet veel hoor. Denk niet dat organisaties zo erg kijken naar likes. Een Deetox gaf volgens mij vorig jaar aan zo'n 50 boekingen gehad te hebben in een jaar tijd. Heeft 15k likes. Scope DJ heeft nauwelijks boekingen gehad. 70k likes. Gaat dus veel meer hoe populiar een persoon op een bepaald moment in de scene is om boekingen te krijgen.
En: een like is zo gegeven, helemaal bij grotere toegankelijke artiesten. Ik kan 100 pop artiesten liken, dat betekent echt niet dat ik naar elke artiest's concert ga.
Edit: Fluxion was me voor
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 15:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ah joh wat stellen die FB likes nou voor joh gekkies
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 15:48 
 
Hardtraxx Veteran

Is Facebook beheert echt veel te veel mensenlevens zeg. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 16:15 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Als raw artiesten meer gewild zijn, dan kunnen ze toch ook meer vragen dan mainstream artiesten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 16:20 
 

Radical Redemption heeft een tijd geleden in een interview gezegd dat er met zijn beroep behoorlijk wat geld te verdienen valt :P. En dat was rond de tijd dat The Spell Of Sin uit kwam volgens mij dus nog vóór Minus Militia. Ik heb geen idee van daadwerkelijke getallen maar ik denk dat ook de bekende raw artiesten een aardig saldo op hun bankrekening hebben haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 16:45 
 
Hardtraxx Elite

AndyAsteroids schreef:
Radical Redemption heeft een tijd geleden in een interview gezegd dat er met zijn beroep behoorlijk wat geld te verdienen valt :P. En dat was rond de tijd dat The Spell Of Sin uit kwam volgens mij dus nog vóór Minus Militia. Ik heb geen idee van daadwerkelijke getallen maar ik denk dat ook de bekende raw artiesten een aardig saldo op hun bankrekening hebben haha.

Hmm had ik niet verwacht... Hij zei ook dat je aan de muziek zo goed als niks verdient in de huidige muziek industrie. Waar halen ze allemaal geld mee binnen dan? Alleen die paar optredens in het weekend?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 16:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
AndyAsteroids schreef:
Radical Redemption heeft een tijd geleden in een interview gezegd dat er met zijn beroep behoorlijk wat geld te verdienen valt :P. En dat was rond de tijd dat The Spell Of Sin uit kwam volgens mij dus nog vóór Minus Militia. Ik heb geen idee van daadwerkelijke getallen maar ik denk dat ook de bekende raw artiesten een aardig saldo op hun bankrekening hebben haha.

Hmm had ik niet verwacht... Hij zei ook dat je aan de muziek zo goed als niks verdient in de huidige muziek industrie. Waar halen ze allemaal geld mee binnen dan? Alleen die paar optredens in het weekend?

Ja, levert toch aardig wat op hoor die paar optredens als je redelijk bekend bent. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 16:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Is een paar duizend per weekend niet genoeg dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 16:50 
 
Hardtraxx Elite

Heeft iemand ongeveer getallen? Ben nu ook wel een beetje benieuwd:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 16:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
AndyAsteroids schreef:
Radical Redemption heeft een tijd geleden in een interview gezegd dat er met zijn beroep behoorlijk wat geld te verdienen valt :P. En dat was rond de tijd dat The Spell Of Sin uit kwam volgens mij dus nog vóór Minus Militia. Ik heb geen idee van daadwerkelijke getallen maar ik denk dat ook de bekende raw artiesten een aardig saldo op hun bankrekening hebben haha.

Hmm had ik niet verwacht... Hij zei ook dat je aan de muziek zo goed als niks verdient in de huidige muziek industrie. Waar halen ze allemaal geld mee binnen dan? Alleen die paar optredens in het weekend?


"die paar optredens"? Ga er vanuit dat de toppers in het genre gemiddeld 1,5 keer per weekend (soms 1,soms 3 of meer (vaak doordeweekse feesten in het buitenland), min wat vrije weekend), bij een laag ingeschaalde fee van 2500 (RR zal bijvoorbeeld meer verdienen van DP). Daar zit de booking fee voor het label nog niet bij, die wordt vaak nog er bovenop gerekend. Dat is dus 3750 gemiddeld per weekend ofwel 15.000 per maand. Tuurlijk gaan hier nog genoeg kosten vanaf en vergt het veel studiotijd ook om een dergelijke status te behalen en behouden, maar tegen die tijd dat ze zover zijn hoeven ze echt niet meer op een houtje te bijten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 16:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ehm, de fee voor het label gaat wel naar het label dan he :P

En wat ook relevant is voor de mainstream likes:
-Langer meegaan = meer likes, maar langer meegaan wil niet zeggen meer boekingen (vooral niet in de raw)
-Internationaal bekend = meer likes, maar internationaal zijn amper feesten vergeleken met NL

DJ_Tim schreef:
Hmm had ik niet verwacht... Hij zei ook dat je aan de muziek zo goed als niks verdient in de huidige muziek industrie. Waar halen ze allemaal geld mee binnen dan? Alleen die paar optredens in het weekend?


Dat ging over de verkoop van tracks geloof ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 17:13 
 
Hardtraxx Addict

Je hoeft geen medelijden met ze te hebben dat lijkt me duidelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 17:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Adaro een track van Jack of Sound gaat remixen,
Adaro een track gaat maken met vocals uit een track van Rob Gee (hardcore)
Adaro met Ran-D binnenkort weer nieuwe tracks gaat maken voor Gunz for Hire
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 17:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
Ehm, de fee voor het label gaat wel naar het label dan he :P

Daarom reken ik die ook niet mee. Maar de bedragen die je ziet zijn exc. fee :P meld dat stuk ook alleen zodat mensen niet gaan denken dat zowel artiest als dj het van dat bedrag 'moeten' doen.
Vorige  1 ... 2127, 2128, 2129, 2130, 2131, 2132, 2133 ... 3045  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen