Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2040, 2041, 2042, 2043, 2044, 2045, 2046 ... 3045  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 09:18 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Wat dacht je van itshouldnthavebeenhardstyleinthefirstplace of is dat te lang?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 09:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Van mij mag de term nustyle nieuw leven in worden geblazen. Het dekt de lading van de 2006-2010 stijl best wel goed en is bij velen ook al bekend. Het wordt nog maar weinig gebruikt voor hardstyle van nu. Zou het zelf ook grappig vinden om een "haatterm" juist andersom te gebruiken, om mensen aan te trekken naar stages en feestjes met die stijl.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 10:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oranje schreef:
Het Daylight 2014 anthem wordt gemaakt door E-Force.


Hopen dat ie weer een euforische track maakt wordt een beetje ziek van die standaard screeches en dark shit
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 10:37 
 
Hardtraxx Veteran

Inderdaad, een track als 'Who The Hell Are You' zou wel eens verfrissend zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 11:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Audiofreq schreef:
'm sick of calling it '2007-2010 hardstyle'. Too much of a mouthful. And 'tijdmachine hardstyle' isn't very friendly internationally.
I propose 'classic hardstyle'
Cos as far as I'm concerned almost everything that came out during that era turned into a classic.
Its the period where today's titans of hardstyle released some of their classic tracks.
The term fits. I'm gonna stick with it.


Classic lijkt mij verwarrend.

stefaneke schreef:

Laten we de hardstyle uit deze periode gewoon "true hardstyle" noemen en wat hedendaags uitkomt "90% is crap hardstyle".

Ik noem maar iets


True Hardstyle word ook al veel gebruikt voor Early Hardstyle

PNXRMX schreef:
Van mij mag de term nustyle nieuw leven in worden geblazen. Het dekt de lading van de 2006-2010 stijl best wel goed en is bij velen ook al bekend. Het wordt nog maar weinig gebruikt voor hardstyle van nu. Zou het zelf ook grappig vinden om een "haatterm" juist andersom te gebruiken, om mensen aan te trekken naar stages en feestjes met die stijl.


Dit dus. Die term werd toen ook al veel gebruikt en is al redelijk bekend. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 11:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Wat dacht je van itshouldnthavebeenhardstyleinthefirstplace of is dat te lang?

Welke elementen mis jij in de hardstyle van 2006-2010 dat het jou doet zeggen dat dat geen hardstyle is? Ik ben juist van mening dat wat er uitgekomen/ontstaan is in die periode hardstyle is en dat de 'early hardstyle' een soort tussenperiode was tussen de hardtrance en hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 11:49 
 
Hardtraxx Newbie

*interview op verzoek verwijdert*
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 11:52 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Laat ik het zo formuleren, ik ben hardstyle gaan luisteren omdat de muziek enorm veel drive en energie bevatte (ook al op 140 bpm). De muziek draaide vooral om interessante composities maken van aparte geluiden zoals acid, screeches en gecutte vocalen. De muziek na 2006 is veel meer gefocust op melodieën en de opbouw er naar toe en breaks die een sfeer neer moeten zetten. De kicks gingen van veelal korte diepe kicks met een goede impact, naar holle kicks met veel bass (hardkick10 en wall-of-bass zijn termen die in die tijd veel gebruikt werden als kritiek), ofwel het duidelijk onderscheid tussen punch en tail, tegenwoordig de kick-bass genoemd en tevens de reden waarom er geen ruimte meer was voor echte reverses en percussie.

Maar het allerbelangrijkste vind ik nog de doelgroepen. De groep die naar early hardstyle luistert is in de kern totaal niet de groep die naar de destijds nieuwe hardstyle luisterde. Die kwam namelijk grotendeels uit de jumpstyle scene weg, toen de zeepbel daar op barsten stond/barstte. Er was niet voor niets veel gedoe rondom die tijd. Hardstyle is officieel ontstaan in 2002, waar het ook met al zijn kenmerken door Q-dance in de markt werd gezet. De periode ervoor grofweg van 1998-2002 is de tussenperiode geweest, in die tijd werd er met verschillende elementen geëxperimenteerd uit genres als hardtrance, hardhouse en hardcore, waar de hardstyle uiteindelijk uit is ontstaan. Terug redenerend kun je bepaalde tracks uit die tijd ook beschouwen als hardstyle, omdat de sounds overeen komen, maar het genre zelf bestond feitelijk gezien nog niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 11:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Lyst schreef:
Wat dacht je van itshouldnthavebeenhardstyleinthefirstplace of is dat te lang?

Welke elementen mis jij in de hardstyle van 2006-2010 dat het jou doet zeggen dat dat geen hardstyle is? Ik ben juist van mening dat wat er uitgekomen/ontstaan is in die periode hardstyle is en dat de 'early hardstyle' een soort tussenperiode was tussen de hardtrance en hardstyle.


Die uitkomst van die tussenperiode tussen Hardtrance en Hardcore in was er in 2003/04, tot aan 2005 tot 2007 ongeveer, ligt er aan naar welke tracks of artiest je kijkt. Maar je kan zeker wel stellen dat het in 2003 al wel duidelijk was wat "de Hardstyle sound" was. In 2006 kwam juist die nieuwe stijl op, met melodieën en pitchkicks, en een steeds hoger BPM, tot de 150. wat de oude garde dan mistte qua elementen zijn dus de Reversed Bass door de hele track heen, gated kicks, maar ook gewoon alle sounds eromheen zijn compleet anders, en het gevoel wat er in zit.
Vergelijk een Citizen - Microteck (IQ 06 Remix) met een D-Block & S-Te-Fan - Keep It Comig, uit hetzelfde jaar en je weet het verschil.

(Zany & Donkey Rollers zijn hierop de uitzondering want die hadden in 2005 al de eerste "nu-style" platen gemaakt, die nog steeds erg dik zijn btw)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 12:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vet interview met Headhunterz op de vorige pagina.

En HardstylerzZzZ, hou eens op met die foto's alsjeblieft :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 13:00 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Vind het wel aardig ja, maar zo baanbrekend is het nou toch ook weer niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 13:02 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Leuk interview, 'Stalinkip' (hoe verzin je t..)
Fijn dat die situatie met Frontliner eens wordt belicht van Headhunterz' kant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 13:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

http://tweakers.net/nieuws/95335/kabine ... erbod.html

Zeer ingrijpend bericht mocht dit waar zijn. Tweakers heeft het over het algemeen wel bij het rechte eind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 13:13 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Citaat:
Tegelijkertijd erkent het EU-hof dat een verbod onmogelijk te handhaven is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 13:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Succes, hahahaha. :worship:

Bijna oorlog in Oekraïne, en dan hierom druk maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 13:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Raven schreef:
Succes, hahahaha. :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 13:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Raven schreef:
Succes, hahahaha. :worship:

Bijna oorlog in Oekraïne, en dan hierom druk maken.


Jij denkt dat de EU het maar over 1 case heeft en vervolgens pas verder gaat als die opgelost is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 13:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Raven schreef:
Succes, hahahaha. :worship:

Bijna oorlog in Oekraïne, en dan hierom druk maken.


Jij denkt dat de EU het maar over 1 case heeft en vervolgens pas verder gaat als die opgelost is?

Er zijn veeele belangrijkere dingen die het Hof zouden moeten oplossen. Oekraïne, Roma's in Frankrijk, Corruptie in Italië, weet ik veel allemaal. Zaken die jaaaaren lopen en geen zak gebeurd. Ongelooflijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 13:39 
 
Hardtraxx Addict

Stalinkip023 schreef:
Mijn interview met Headhunterz, helaas mocht die niet gepubliceerd worden vanwege 'kritische vragen' volgens het management van Headhunterz. Maar via deze weg wil ik hem toch met jullie delen! #Freelancer

...

Vlak voor zijn optreden vond hij even tijd om met Clublifemagazine even bij te praten. Wij stelden hem enkele pittige vragen…


Ten eerste heb je geen bewijs van je interview en kan je dit net zo goed verzonnen hebben.
Ten tweede ben je bijzonder slim de naam van het magazine waar je schijnbaar voor werkt in de post te zetten, lekker makkelijk voor het management van Hhz om je te vinden.
Ten derde, als het management het niet online wil hebben maar jij het toch post, enig idee hoeveel gezeik je hiermee kan krijgen?

Ik ben skeptisch over dit "Interview".
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 13:46 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Maximumraver schreef:
Ten derde, als het management het niet online wil hebben maar jij het toch post, enig idee hoeveel gezeik je hiermee kan krijgen?

Je brengt het met de allure alsof hij kans loopt te worden onthoofd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 13:46 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Stalinkip023 schreef:
Headhunterz, geen artiest die zo verguisd en bejubeld wordt als Willem Rebergen.


Showtek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 13:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Raven schreef:
Nuracore schreef:
Raven schreef:
Succes, hahahaha. :worship:

Bijna oorlog in Oekraïne, en dan hierom druk maken.


Jij denkt dat de EU het maar over 1 case heeft en vervolgens pas verder gaat als die opgelost is?

Er zijn veeele belangrijkere dingen die het Hof zouden moeten oplossen. Oekraïne, Roma's in Frankrijk, Corruptie in Italië, weet ik veel allemaal. Zaken die jaaaaren lopen en geen zak gebeurd. Ongelooflijk.


Je weet dat het hof in onderdelen bestaat he?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 14:02 
 
Hardtraxx Addict

TiMOTHYb schreef:
Maximumraver schreef:
Ten derde, als het management het niet online wil hebben maar jij het toch post, enig idee hoeveel gezeik je hiermee kan krijgen?

Je brengt het met de allure alsof hij kans loopt te worden onthoofd?


Haha dat niet zo zeer :P Maar als het management specifiek zegt dat het niet online mag, en het dan vervolgens toch doen, lijkt me erg sterk dat ze zoiets zouden hebben van "oh maakt niet uit, foutje kan gebeuren" :P

Edit: het is natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar ik weet dat bijvoorbeeld bij opgenomen sets van feesten, die wel opgenomen mogen worden maar niet online gezet, ik contracten heb gelezen waar dingen in staan dat als de set toch online komt boetes van 1000en euros worden opgelegd. Niet dat je een contract tekent voor een interview (of een NDA oid.) maar toch denk ik dat als dit echt zou zijn, ze hier niet blij mee zijn. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 14:09 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik snap wat je bedoelt maar ik denk dat ze dat het management dat interview gewoon niet in het blad wilde hebben. Ik kan mij echter niet voorstellen dat ze het absoluut niet online wilden hebben als ik zo naar de inhoud kijk; zoals ik al zei staat er niet echt veel informatie in die ik al niet in andere interviews met Heady heb gelezen. Bovendien hadden ze hem wel gewoon een geheimhoudingsverklaring laten tekenen als het om echt belangrijke informatie zou gaan toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 15:24 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Raven schreef:
Succes, hahahaha. :worship:

Bijna oorlog in Oekraïne, en dan hierom druk maken.


Jij denkt dat de EU het maar over 1 case heeft en vervolgens pas verder gaat als die opgelost is?


De EU en het Europese Hof zijn twee verschillen dingen. :thumbup:
Vorige  1 ... 2040, 2041, 2042, 2043, 2044, 2045, 2046 ... 3045  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen