Active topics in Algemeen

Active topics

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 1 hour ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 8 hours ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 5 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 7 days ago
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Wat dacht je van itshouldnthavebeenhardstyleinthefirstplace of is dat te lang?
Hardtraxx Veteran
7211 posts member since 2009
last seen Mar 2026
Van mij mag de term nustyle nieuw leven in worden geblazen. Het dekt de lading van de 2006-2010 stijl best wel goed en is bij velen ook al bekend. Het wordt nog maar weinig gebruikt voor hardstyle van nu. Zou het zelf ook grappig vinden om een "haatterm" juist andersom te gebruiken, om mensen aan te trekken naar stages en feestjes met die stijl.
Hardtraxx Veteran
3254 posts member since 2009
last seen 15 days ago
Oranje wrote:Het Daylight 2014 anthem wordt gemaakt door E-Force.
Hopen dat ie weer een euforische track maakt wordt een beetje ziek van die standaard screeches en dark shit
I
Hardtraxx Veteran
4391 posts member since 2012
last seen Jun 2017
Inderdaad, een track als 'Who The Hell Are You' zou wel eens verfrissend zijn.
Hardtraxxer
113 posts member since 2011
last seen 1 day ago
Audiofreq wrote:'m sick of calling it '2007-2010 hardstyle'. Too much of a mouthful. And 'tijdmachine hardstyle' isn't very friendly internationally.
I propose 'classic hardstyle'
Cos as far as I'm concerned almost everything that came out during that era turned into a classic.
Its the period where today's titans of hardstyle released some of their classic tracks.
The term fits. I'm gonna stick with it.
Classic lijkt mij verwarrend.
stefaneke wrote:
Laten we de hardstyle uit deze periode gewoon "true hardstyle" noemen en wat hedendaags uitkomt "90% is crap hardstyle".

Ik noem maar iets
True Hardstyle word ook al veel gebruikt voor Early Hardstyle
PNXRMX wrote:Van mij mag de term nustyle nieuw leven in worden geblazen. Het dekt de lading van de 2006-2010 stijl best wel goed en is bij velen ook al bekend. Het wordt nog maar weinig gebruikt voor hardstyle van nu. Zou het zelf ook grappig vinden om een "haatterm" juist andersom te gebruiken, om mensen aan te trekken naar stages en feestjes met die stijl.
Dit dus. Die term werd toen ook al veel gebruikt en is al redelijk bekend. ^^
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
Lyst wrote:Wat dacht je van itshouldnthavebeenhardstyleinthefirstplace of is dat te lang?
Welke elementen mis jij in de hardstyle van 2006-2010 dat het jou doet zeggen dat dat geen hardstyle is? Ik ben juist van mening dat wat er uitgekomen/ontstaan is in die periode hardstyle is en dat de 'early hardstyle' een soort tussenperiode was tussen de hardtrance en hardstyle.
S
2 posts member since 2014
last seen May 2014
*interview op verzoek verwijdert*
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Laat ik het zo formuleren, ik ben hardstyle gaan luisteren omdat de muziek enorm veel drive en energie bevatte (ook al op 140 bpm). De muziek draaide vooral om interessante composities maken van aparte geluiden zoals acid, screeches en gecutte vocalen. De muziek na 2006 is veel meer gefocust op melodieën en de opbouw er naar toe en breaks die een sfeer neer moeten zetten. De kicks gingen van veelal korte diepe kicks met een goede impact, naar holle kicks met veel bass (hardkick10 en wall-of-bass zijn termen die in die tijd veel gebruikt werden als kritiek), ofwel het duidelijk onderscheid tussen punch en tail, tegenwoordig de kick-bass genoemd en tevens de reden waarom er geen ruimte meer was voor echte reverses en percussie.

Maar het allerbelangrijkste vind ik nog de doelgroepen. De groep die naar early hardstyle luistert is in de kern totaal niet de groep die naar de destijds nieuwe hardstyle luisterde. Die kwam namelijk grotendeels uit de jumpstyle scene weg, toen de zeepbel daar op barsten stond/barstte. Er was niet voor niets veel gedoe rondom die tijd. Hardstyle is officieel ontstaan in 2002, waar het ook met al zijn kenmerken door Q-dance in de markt werd gezet. De periode ervoor grofweg van 1998-2002 is de tussenperiode geweest, in die tijd werd er met verschillende elementen geëxperimenteerd uit genres als hardtrance, hardhouse en hardcore, waar de hardstyle uiteindelijk uit is ontstaan. Terug redenerend kun je bepaalde tracks uit die tijd ook beschouwen als hardstyle, omdat de sounds overeen komen, maar het genre zelf bestond feitelijk gezien nog niet.
Hardtraxx Veteran
14128 posts member since 2008
last seen 4 hours ago
Daveytl wrote:
Lyst wrote:Wat dacht je van itshouldnthavebeenhardstyleinthefirstplace of is dat te lang?
Welke elementen mis jij in de hardstyle van 2006-2010 dat het jou doet zeggen dat dat geen hardstyle is? Ik ben juist van mening dat wat er uitgekomen/ontstaan is in die periode hardstyle is en dat de 'early hardstyle' een soort tussenperiode was tussen de hardtrance en hardstyle.
Die uitkomst van die tussenperiode tussen Hardtrance en Hardcore in was er in 2003/04, tot aan 2005 tot 2007 ongeveer, ligt er aan naar welke tracks of artiest je kijkt. Maar je kan zeker wel stellen dat het in 2003 al wel duidelijk was wat "de Hardstyle sound" was. In 2006 kwam juist die nieuwe stijl op, met melodieën en pitchkicks, en een steeds hoger BPM, tot de 150. wat de oude garde dan mistte qua elementen zijn dus de Reversed Bass door de hele track heen, gated kicks, maar ook gewoon alle sounds eromheen zijn compleet anders, en het gevoel wat er in zit.
Vergelijk een Citizen - Microteck (IQ 06 Remix) met een D-Block & S-Te-Fan - Keep It Comig, uit hetzelfde jaar en je weet het verschil.

(Zany & Donkey Rollers zijn hierop de uitzondering want die hadden in 2005 al de eerste "nu-style" platen gemaakt, die nog steeds erg dik zijn btw)
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
Vet interview met Headhunterz op de vorige pagina.

En HardstylerzZzZ, hou eens op met die foto's alsjeblieft :)
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
Vind het wel aardig ja, maar zo baanbrekend is het nou toch ook weer niet?
Hardtraxx Addict
1244 posts member since 2012
last seen Jan 2018
Leuk interview, 'Stalinkip' (hoe verzin je t..)
Fijn dat die situatie met Frontliner eens wordt belicht van Headhunterz' kant.
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
http://tweakers.net/nieuws/95335/kabine ... erbod.html

Zeer ingrijpend bericht mocht dit waar zijn. Tweakers heeft het over het algemeen wel bij het rechte eind.
Donateur
last seen Aug 2024
Tegelijkertijd erkent het EU-hof dat een verbod onmogelijk te handhaven is.
Hardtraxx Veteran
7269 posts member since 2013
last seen 27 days ago
Succes, hahahaha. :worship:

Bijna oorlog in Oekraïne, en dan hierom druk maken.
Hardtraxx Veteran
14128 posts member since 2008
last seen 4 hours ago
Raven wrote:Succes, hahahaha. :worship:
Hardtraxx Veteran
14326 posts member since 2011
last seen 1 hour ago

Jij denkt dat de EU het maar over 1 case heeft en vervolgens pas verder gaat als die opgelost is?
Hardtraxx Veteran
7269 posts member since 2013
last seen 27 days ago
Nuracore wrote:

Jij denkt dat de EU het maar over 1 case heeft en vervolgens pas verder gaat als die opgelost is?
Er zijn veeele belangrijkere dingen die het Hof zouden moeten oplossen. Oekraïne, Roma's in Frankrijk, Corruptie in Italië, weet ik veel allemaal. Zaken die jaaaaren lopen en geen zak gebeurd. Ongelooflijk.
M
Hardtraxx Addict
1979 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Stalinkip023 wrote:Mijn interview met Headhunterz, helaas mocht die niet gepubliceerd worden vanwege 'kritische vragen' volgens het management van Headhunterz. Maar via deze weg wil ik hem toch met jullie delen! #Freelancer

...

Vlak voor zijn optreden vond hij even tijd om met Clublifemagazine even bij te praten. Wij stelden hem enkele pittige vragen…
Ten eerste heb je geen bewijs van je interview en kan je dit net zo goed verzonnen hebben.
Ten tweede ben je bijzonder slim de naam van het magazine waar je schijnbaar voor werkt in de post te zetten, lekker makkelijk voor het management van Hhz om je te vinden.
Ten derde, als het management het niet online wil hebben maar jij het toch post, enig idee hoeveel gezeik je hiermee kan krijgen?

Ik ben skeptisch over dit "Interview".
Donateur
last seen Aug 2024
Maximumraver wrote: Ten derde, als het management het niet online wil hebben maar jij het toch post, enig idee hoeveel gezeik je hiermee kan krijgen?
Je brengt het met de allure alsof hij kans loopt te worden onthoofd?
Donateur
6860 posts member since 2011
last seen Jul 2017
Stalinkip023 wrote:Headhunterz, geen artiest die zo verguisd en bejubeld wordt als Willem Rebergen.
Showtek.
Hardtraxx Veteran
14326 posts member since 2011
last seen 1 hour ago
Raven wrote:
Nuracore wrote:

Er zijn veeele belangrijkere dingen die het Hof zouden moeten oplossen. Oekraïne, Roma's in Frankrijk, Corruptie in Italië, weet ik veel allemaal. Zaken die jaaaaren lopen en geen zak gebeurd. Ongelooflijk.
Je weet dat het hof in onderdelen bestaat he?
M
Hardtraxx Addict
1979 posts member since 2011
last seen Jun 2026
TiMOTHYb wrote:
Maximumraver wrote: Ten derde, als het management het niet online wil hebben maar jij het toch post, enig idee hoeveel gezeik je hiermee kan krijgen?
Je brengt het met de allure alsof hij kans loopt te worden onthoofd?
Haha dat niet zo zeer :P Maar als het management specifiek zegt dat het niet online mag, en het dan vervolgens toch doen, lijkt me erg sterk dat ze zoiets zouden hebben van "oh maakt niet uit, foutje kan gebeuren" :P

Edit: het is natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar ik weet dat bijvoorbeeld bij opgenomen sets van feesten, die wel opgenomen mogen worden maar niet online gezet, ik contracten heb gelezen waar dingen in staan dat als de set toch online komt boetes van 1000en euros worden opgelegd. Niet dat je een contract tekent voor een interview (of een NDA oid.) maar toch denk ik dat als dit echt zou zijn, ze hier niet blij mee zijn. :P
Donateur
last seen Aug 2024
Ik snap wat je bedoelt maar ik denk dat ze dat het management dat interview gewoon niet in het blad wilde hebben. Ik kan mij echter niet voorstellen dat ze het absoluut niet online wilden hebben als ik zo naar de inhoud kijk; zoals ik al zei staat er niet echt veel informatie in die ik al niet in andere interviews met Heady heb gelezen. Bovendien hadden ze hem wel gewoon een geheimhoudingsverklaring laten tekenen als het om echt belangrijke informatie zou gaan toch?
Donateur
6860 posts member since 2011
last seen Jul 2017
Nuracore wrote:

De EU en het Europese Hof zijn twee verschillen dingen. :thumbup: