Ik denk dat de meeste DJ's een sets toch wel afstemmen op het type publiek wat er staat, oftewel een combi van wat jullie zeggen.wrote:Ohja? Dat is jouw mening.. Muziek is een vorm van kunst en in mijn ogen moet kunst altijd vanuit jezelf komen en kent dus geen beperkingen van buitenaf (wat een publiek wil horen bijvoorbeeld). Een DJ/Producer zou dus altijd moeten draaien of maken wat hij zelf vet vind. Mensen kopen een kaartje om naar zijn muziek/kunst te komen kijken/luisteren en de mensen bepalen dus zelf ze zijn muziek/kunst vet vinden en erheen willen gaan.wrote:Maar je draait toch wat het publiek wilt horen?
Het is omgekeerde wereld als een DJ/Producer zijn muziek af moet stemmen op het publiek, dat zou betekenen dat hij voor ieder publiek zijn muziek/kunst aan moet passen, terwijl de mensen toch echt een kaartje hebben gekocht om oa. naar zijn muziek/kunst te komen luisteren. Lijkt me logisch als je daarvoor een kaartje koopt dat je zijn muziek kent en dus bepaald of je dat ervoor over hebt.
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
DJ staat er toch ook om het publiek te vermaken. Is toch ook wel verschil met produceren. Tuurlijk sta je daar ook als artiest en draai je wel wat bij je past, maar rekening houden met het publiek hoort er wel bij vind ik.wrote:Ohja? Dat is jouw mening.. Muziek is een vorm van kunst en in mijn ogen moet kunst altijd vanuit jezelf komen en kent dus geen beperkingen van buitenaf (wat een publiek wil horen bijvoorbeeld). Een DJ/Producer zou dus altijd moeten draaien of maken wat hij zelf vet vind. Mensen kopen een kaartje om naar zijn muziek/kunst te komen kijken/luisteren en de mensen bepalen dus zelf ze zijn muziek/kunst vet vinden en erheen willen gaan.wrote:Maar je draait toch wat het publiek wilt horen?
Het is omgekeerde wereld als een DJ/Producer zijn muziek af moet stemmen op het publiek, dat zou betekenen dat hij voor ieder publiek zijn muziek/kunst aan moet passen, terwijl de mensen toch echt een kaartje hebben gekocht om oa. naar zijn muziek/kunst te komen luisteren. Lijkt me logisch als je daarvoor een kaartje koopt dat je zijn muziek kent en dus bepaald of je dat ervoor over hebt.
D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
Klopt. Een DJ produceert voor zichzelf en draait voor het publiek. Als DJ ben je de "gastheer" van een feest. Jij moet ervoor zorgen dat het feest leuk is anders is dat niet alleen slechte reputatie voor jezelf maar ook voor de club/festival/etc.
Q
Hardtraxx Veteran
6154 posts member since 2012
Ik denk dat je als artiest zelf bepaalt wat je draait, maar toch wel een beetje rekening houdt met het publiek.
A
Als Iedere DJ zich gewoon aan het concept van de stage/het feest houden, dan kan je oudere en nieuwere platen draaien, hard of euforisch.
Ja inderdaad, als de mainstream garde die al wat langer meedraait later geboekt staan kunnen ze prima afsluiten met een stel oudere plaatjes. Die zijn vaak toch wel harder. Maar DBSTF hebben het heel bewust over "all our old songs", dus allemaal en niet sporadisch tussen de nieuwe producties.wrote:Als Iedere DJ zich gewoon aan het concept van de stage/het feest houden, dan kan je oudere en nieuwere platen draaien, hard of euforisch.
Psyko Punkz
We starting up our own label, more info folowzz soon!
wrote:Psyko PunkzWe starting up our own label, more info folowzz soon!
Dat hadden ze al aangekondigd in een B2S interview. Het gaat 'shadowmask' heten (wrote:Psyko PunkzWe starting up our own label, more info folowzz soon!
Dat doet me echt pijnwrote:wrote:Psyko PunkzWe starting up our own label, more info folowzz soon!
B
Hardtraxx Veteran
4098 posts member since 2012
last seen 21 days ago
Zou me niks verbazen als Yellow Claw bij dat label komt..wrote:Psyko PunkzWe starting up our own label, more info folowzz soon!
M
Hardtraxx Veteran
14192 posts member since 2013
wrote:Zal wel psycho gangsters gaan heten ofzo
wrote: Dat hadden ze al aangekondigd in een B2S interview. Het gaat 'shadowmask' heten (![]()
)
Iets beter lezen volgende keer! Maar vind shadowmask niet echt veel beter 
Respect voor het releasebeleid van het label, kunnen anderen wat van leren
Hmm dat denk ik eigenlijk niet,
Hij postte dat plaatje eerder ook al naar aanleiding de vele "hairhunterz" grappen.
-> "Did somebody say Hairhunterz?"
Met diezelfde supersaiyan
Hij postte dat plaatje eerder ook al naar aanleiding de vele "hairhunterz" grappen.
-> "Did somebody say Hairhunterz?"
Met diezelfde supersaiyan
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
Saiyanborn was een topcomment van iemand op facebook
I
Hardtraxx Veteran
4391 posts member since 2012
last seen Jun 2017
Atmozfears, Coone, Ran-D & Radical Redemption mixen de Hard Bass cd's dit jaar.
met als eigen reactie:
hope all your freakn' questions are answered now ...!
B
Hardtraxx Veteran
4098 posts member since 2012
last seen 21 days ago
Kunnen leuke CD's opleverenwrote:Atmozfears, Coone, Ran-D & Radical Redemption mixen de Hard Bass cd's dit jaar.
In mijn ogen raar en jammer dat harddriver er niet een mixt ?wrote:Kunnen leuke CD's opleverenwrote:Atmozfears, Coone, Ran-D & Radical Redemption mixen de Hard Bass cd's dit jaar.
Godverdomme, wat doet mij dat hard denken aan Pilldriver - Pitch Hiker (vanaf 2 minuten zeg maar)...wrote:Blutonium Boy Kick Tutorial
How to make a Hardstyle Kick in Ableton Live Studio 9!
View on YouTube
View on YouTube
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
Ja, helaas:( hoopte zo op een cd van hard driver...wrote:In mijn ogen raar en jammer dat harddriver er niet een mixt ?wrote:Kunnen leuke CD's opleverenwrote:Atmozfears, Coone, Ran-D & Radical Redemption mixen de Hard Bass cd's dit jaar.