Nerazzurro93 schreef:
Ja dat mag. We zitten hier op een forum.
Ik kan het gewoon niet geloven dat geld en faam geen rol spelen als een scene in enkele jaren TOTAAL kantelt en 'toevallig' enorm aan populariteit wint. Wat dat betreft vind ik de mensen hier heel naïef en die zouden hun wereldbeeld moeten veranderen. Waarom moet de mens altijd meer geld hebben? Macht en geld lijkt jammer genoeg de enige drijfveer voor velen. Ik vind jullie juist bekrompen.
Gisteren maakte een treurig gevoel zich meester van mij tijdens YOS. De meest idiote mensen begonnen te stampen en dan denk ik meteen aan het jumpen.
Als jullie je ogen daarvoor willen sluiten vind ik prima, maar ik luister niet naar muziek die zijn eigen identiteit is verloren en geleid wordt door alleen geld en bekendheid. De voornaamste reden daarvoor is dat het vaak gewoon niet klinkt. Er moeten altijd concessies gedaan worden om het toegankelijk de maken en ik heb dat geluid wel gehad. Die leeftijd ben ik voorbij dat ik daar genoegen mee neem.
Ik heb toen ik jong was wel eens dance nummer of wat 50 cent opgezet. Maar als ik dan terugkijk dan was dat eigenlijk troep. Waarom vind ik dat nu? omdat ik me ontwikkel. Muziek heb ik nooit zo geluisterd totdat ik in aanraking kwam met hardstyle/hardcore. Gewoom omdat de variatie er is/was.
Toen je jong was? Haha je bent nu al wel heel oud ja haha.
Dat jij je ergert aan mensen die normaal geen hardstyle luisteren maar YoS wel leuk vinden ligt meer aan jou dan aan het nummer. Jij vindt de commercielere (of toegankelijkere) hardstyle niet leuk en daarom zijn het gelijk slechte nummers en doen die producers het voor het geld. Zo werkt het natuurlijk niet.
Ik vind het vreemd dat bij toegankelijkheid altijd wordt gedacht dat het enkel om het geld maakt en dat een producers bewust concessies maakt om het toegankelijker te maken, maar er bij minder toegankelijkere nummers altijd wordt gedacht dat de producer dan volledig zijn eigen gang gaat. Dit slaat nergens op.
Headhunterz heeft een periode gehad dat hij het moeilijk vond om te gaan met de verwachtingen waaraan hij dacht te moeten voldoen. Dit is volgens mij wel een periode dat hij niet eens zijn bekendste tracks heeft gemaakt. Hij heeft ook aangegeven dat deze periode over is en weer helemaal zijn ding doet. Overigens is zijn stijl ook helemaal niet raar veranderd. Het is niet dat hij van raw tracks in 1 keer is omgeslagen naar hetgeen hij nu maakt. Ik begrijp dus ook niet waar de beweringen van jou vandaan komen. Ik heb meer het idee dat, omdat jij het niet leuk vindt het ook gelijk slecht is. En omdat het met commercieel te maken heeft is het ook gelijk enkel voor het geld.
Nerazzurro93 schreef:
Misschien redeneert meneer HZZ niet direct dat het hem meer geld en bekendheid oplevert, maar het speelt in zijn achterhoofd toch zeker wel een rol. Ik persoonlijk denk dat die rol een hoofdrol is geworden. Dat verklaar ik met het volgende:
Natuurlijk is HHZ een muziekliefhebber. Hij zou zich dan ook het liefst ontwikkelen zodat hij betere muziek kan maken die steeds gecompliceerder is (of zit ik hier fout? Wil een producer zich niet ontwikkelen?). Het maken van populaire muziek spreekt dat volledig tegen. Populaire muziek is ALTIJD beperkt tot een bepaald niveau zodat iedereen er wat mee kan. Dat is immers het doel van commerciele muziek. Ik zeg helemaal niet dat dat verkeerd is.
Ik denk alleen dat HHZ populaire muziek wil maken. Dat is puur mijn gedachte. Dat vind ik jammer, omdat HHZ een getalenteerd producer is. Ik ben gewoon teleurgesteld in hem.
Maar jij vindt zijn muziek dan niet beter, omdat het denk ik je smaak niet is. Als je op produce technisch gebied alleen al naar zijn tracks luistert hoor je toch echt een enorme vooruitgang. Gecompliceerde muziek is niet per definitie beter, ook is het niet echt iets. Overigens is de kunst van een professional zijn het laten blijken dat het heel makkelijk is zonder dat het dat eigenlijk is.