Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1711, 1712, 1713, 1714, 1715, 1716, 1717 ... 3078  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 15:51 

Hardtraxx Veteran

Hoe kom jij aan al die wijsheid? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 15:53 

Hardtraxx Veteran

Er is een verschil tussen geld willen hebben (Frontliner o.a., volgens de post van Lyst) en geld als enig doel hebben. Ik geloof niet dat Headhunterz alleen maar uit is op hitjes maken en geld verdienen en zelf niet achter de muziek staat die hij maakt. Als bijv. een producer in een track een keuze moet maken tussen twee opties die hij allebei vet vindt, maar de ene optie slaat waarschijnlijk beter aan bij het publiek en de andere niet, dan vind ik het niet verkeerd om meestal of bijna altijd voor optie 1 te gaan. Maar ik vind het een HELE grote sprong van "hmm, volgens mij vindt het publiek het vetter als ik hier een vocal toevoeg" naar "ik maak wat mij het meeste geld en faam oplevert".
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 16:05 

Misschien redeneert meneer HZZ niet direct dat het hem meer geld en bekendheid oplevert, maar het speelt in zijn achterhoofd toch zeker wel een rol. Ik persoonlijk denk dat die rol een hoofdrol is geworden. Dat verklaar ik met het volgende:

Natuurlijk is HHZ een muziekliefhebber. Hij zou zich dan ook het liefst ontwikkelen zodat hij betere muziek kan maken die steeds gecompliceerder is (of zit ik hier fout? Wil een producer zich niet ontwikkelen?). Het maken van populaire muziek spreekt dat volledig tegen. Populaire muziek is ALTIJD beperkt tot een bepaald niveau zodat iedereen er wat mee kan. Dat is immers het doel van commerciele muziek. Ik zeg helemaal niet dat dat verkeerd is.

Ik denk alleen dat HHZ populaire muziek wil maken. Dat is puur mijn gedachte. Dat vind ik jammer, omdat HHZ een getalenteerd producer is. Ik ben gewoon teleurgesteld in hem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 16:17 

Hardtraxx Addict

Nerazzurro93 schreef:
Ja dat mag. We zitten hier op een forum.

Ik kan het gewoon niet geloven dat geld en faam geen rol spelen als een scene in enkele jaren TOTAAL kantelt en 'toevallig' enorm aan populariteit wint. Wat dat betreft vind ik de mensen hier heel naïef en die zouden hun wereldbeeld moeten veranderen. Waarom moet de mens altijd meer geld hebben? Macht en geld lijkt jammer genoeg de enige drijfveer voor velen. Ik vind jullie juist bekrompen.

Gisteren maakte een treurig gevoel zich meester van mij tijdens YOS. De meest idiote mensen begonnen te stampen en dan denk ik meteen aan het jumpen.

Als jullie je ogen daarvoor willen sluiten vind ik prima, maar ik luister niet naar muziek die zijn eigen identiteit is verloren en geleid wordt door alleen geld en bekendheid. De voornaamste reden daarvoor is dat het vaak gewoon niet klinkt. Er moeten altijd concessies gedaan worden om het toegankelijk de maken en ik heb dat geluid wel gehad. Die leeftijd ben ik voorbij dat ik daar genoegen mee neem.

Ik heb toen ik jong was wel eens dance nummer of wat 50 cent opgezet. Maar als ik dan terugkijk dan was dat eigenlijk troep. Waarom vind ik dat nu? omdat ik me ontwikkel. Muziek heb ik nooit zo geluisterd totdat ik in aanraking kwam met hardstyle/hardcore. Gewoom omdat de variatie er is/was.

Toen je jong was? Haha je bent nu al wel heel oud ja haha.

Dat jij je ergert aan mensen die normaal geen hardstyle luisteren maar YoS wel leuk vinden ligt meer aan jou dan aan het nummer. Jij vindt de commercielere (of toegankelijkere) hardstyle niet leuk en daarom zijn het gelijk slechte nummers en doen die producers het voor het geld. Zo werkt het natuurlijk niet.

Ik vind het vreemd dat bij toegankelijkheid altijd wordt gedacht dat het enkel om het geld maakt en dat een producers bewust concessies maakt om het toegankelijker te maken, maar er bij minder toegankelijkere nummers altijd wordt gedacht dat de producer dan volledig zijn eigen gang gaat. Dit slaat nergens op.

Headhunterz heeft een periode gehad dat hij het moeilijk vond om te gaan met de verwachtingen waaraan hij dacht te moeten voldoen. Dit is volgens mij wel een periode dat hij niet eens zijn bekendste tracks heeft gemaakt. Hij heeft ook aangegeven dat deze periode over is en weer helemaal zijn ding doet. Overigens is zijn stijl ook helemaal niet raar veranderd. Het is niet dat hij van raw tracks in 1 keer is omgeslagen naar hetgeen hij nu maakt. Ik begrijp dus ook niet waar de beweringen van jou vandaan komen. Ik heb meer het idee dat, omdat jij het niet leuk vindt het ook gelijk slecht is. En omdat het met commercieel te maken heeft is het ook gelijk enkel voor het geld.

Nerazzurro93 schreef:
Misschien redeneert meneer HZZ niet direct dat het hem meer geld en bekendheid oplevert, maar het speelt in zijn achterhoofd toch zeker wel een rol. Ik persoonlijk denk dat die rol een hoofdrol is geworden. Dat verklaar ik met het volgende:

Natuurlijk is HHZ een muziekliefhebber. Hij zou zich dan ook het liefst ontwikkelen zodat hij betere muziek kan maken die steeds gecompliceerder is (of zit ik hier fout? Wil een producer zich niet ontwikkelen?). Het maken van populaire muziek spreekt dat volledig tegen. Populaire muziek is ALTIJD beperkt tot een bepaald niveau zodat iedereen er wat mee kan. Dat is immers het doel van commerciele muziek. Ik zeg helemaal niet dat dat verkeerd is.

Ik denk alleen dat HHZ populaire muziek wil maken. Dat is puur mijn gedachte. Dat vind ik jammer, omdat HHZ een getalenteerd producer is. Ik ben gewoon teleurgesteld in hem.

Maar jij vindt zijn muziek dan niet beter, omdat het denk ik je smaak niet is. Als je op produce technisch gebied alleen al naar zijn tracks luistert hoor je toch echt een enorme vooruitgang. Gecompliceerde muziek is niet per definitie beter, ook is het niet echt iets. Overigens is de kunst van een professional zijn het laten blijken dat het heel makkelijk is zonder dat het dat eigenlijk is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 16:31 

Ik erger me niet aan die mensen, ik vind het eerder raar hoe het zo ver heeft kunnen komen.

Ik respecteer je mening. Ik denk dat ik het ook iets te algemeen heb opgevat. Over individuele gevallen kan ik natuurlijk niet oordelen. Toch denk ik dat deze wereld zo in elkaar steekt, wat ik net al vertelde. Ik heb er eigenlijk niets meer over te vertellen :) het is alleen jammer dat mem denkt dat ik alles uit mn anus trek, maar dat hoef ik hopelijk nooit mee te maken.

Verder heb ik geen verstand van produceren dus ik weet niet wanneer iets kwalitatief goed klinkt. Wel denk ik te kunnen onderscheiden welke tracks zijn gemaakt om aan populariteit te winnen en welke niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 16:53 

Knaker chill dat ik ditnu allemaal weet :yawn:

OT:
Citaat:
On April 6th 2013, we set out to raise our republic and claim our landmark. Ticket for Qapital are now available, only at http://qapital.tickets.q-dance.nl/
Vertaling bekijken
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 16:59 

Hardtraxx Addict

Nerazzurro93 schreef:
Ik erger me niet aan die mensen, ik vind het eerder raar hoe het zo ver heeft kunnen komen.

Ik respecteer je mening. Ik denk dat ik het ook iets te algemeen heb opgevat. Over individuele gevallen kan ik natuurlijk niet oordelen. Toch denk ik dat deze wereld zo in elkaar steekt, wat ik net al vertelde. Ik heb er eigenlijk niets meer over te vertellen :) het is alleen jammer dat mem denkt dat ik alles uit mn anus trek, maar dat hoef ik hopelijk nooit mee te maken.

Verder heb ik geen verstand van produceren dus ik weet niet wanneer iets kwalitatief goed klinkt. Wel denk ik te kunnen onderscheiden welke tracks zijn gemaakt om aan populariteit te winnen en welke niet.

Maar het is toch niets slechts. Als die mensen dat nummer leuk vinden is het toch prima. Zij zijn niets meer of minder dan jij.

Je kunt aan een track niet direct horen of het is gemaakt om populairder te worden. Ik vraag me dan wel af waarom je dat dan denkt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 17:16 

Phase 2 schreef:
Nerazzurro93 schreef:

Maar het is toch niets slechts. Als die mensen dat nummer leuk vinden is het toch prima. Zij zijn niets meer of minder dan jij.

Je kunt aan een track niet direct horen of het is gemaakt om populairder te worden. Ik vraag me dan wel af waarom je dat dan denkt?
Ik blijk over te komen als iemand die tegen die mainstream muziek is. Dat is helemaal niet zo en ik denk al helemaal niet dat ik beter ben dan iemand omdat ik er meestal niet van houd. Dat idee zou walgelijk zijn. Ik wil ook niet overkomen als iemand die alleen underground luistert. Wat traxtorm maakt is bijvoorbeeld niet underground, zeker het laatste jaar niet. Maar daar zie ik wel kwaliteit.

Populaire muziek is meestal niet zo mijn smaak, omdat ik in ben gaan zien dat het helemaal niet zoveel voorstelt die hitjes. Het is meestal een pingeltje met een zwakke beat eronder, en je krijgt hele dansvloeren aan het bewegen. Ergens is dat ook wel een kwaliteit en dus zeker niet per se 'slecht'.

Hardstyle gerelateerd denk ik dan toch aan de remixen van populaire tracks (ook Headhunterz maakt zich hier schuldig aan), meezing vocals van bekende tracks; lange breaks die een goed gevoel moeten overbrengen, kicks die niet vol overkomen en waarbij ik het gevoel heb dat de producer zich 'in moet houden'. Dit is overigens ook zo in de mainstream hardcore. En ik denk ook dat de mainstream hardcore nog dieper zakt, door de ontwikkelingen van de hardstyle, zoals Paul Elstak dat hoopt :sick: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 17:30 

Wist je dat ... Topic is de naam van dit topic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 17:34 

Delete
Citaat:
Today me and Dj Thera will finish our collab. Shit will get real!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 18:15 

Hardtraxx Elite

Headhunterz:
'This weekend is just full of suprises: my remix of Lessons in Love just entered the Dutch Mega Top 50 at #47.
Looking forward to suprise you tonight at X-Qlusive Wildstylez!'

PROJECT ONE :drool: beter wel gewoon haha!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 18:20 

Hardtraxx Elite

hotymoty schreef:
Headhunterz:
'This weekend is just full of suprises: my remix of Lessons in Love just entered the Dutch Mega Top 50 at #47.
Looking forward to suprise you tonight at X-Qlusive Wildstylez!'

PROJECT ONE :drool: beter wel gewoon haha!

jaaaa! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 18:29 

Hardtraxx Veteran

Nog steeds niet 100% zeker. ^^

OT:
Kodex ‏@Kodex_Dj
Citaat:
@djamazed wuhu! pic.twitter.com/MnWmd5Bq

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 21:09 

Qlown schreef:
Nog steeds niet 100% zeker. ^^

OT:
Kodex ‏@Kodex_Dj
Citaat:
@djamazed wuhu! pic.twitter.com/MnWmd5Bq

Afbeelding

D-Mind voelde zich zeker geinspireerd xd
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 02:26 

Hardtraxx Addict

Wildstylez en Niels Geusebroek een gouden plaat hebben gekregen voor Year of Summer?

:corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 02:29 

Hardtraxx Crew

Nijidik schreef:
Wildstylez en Niels Geusebroek een gouden plaat hebben gekregen voor Year of Summer?

En hij staat me er een partijtje vals te schreeuwen :lol: Wat klonk dat ontiegelijk kut zeg :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 02:29 

Hardtraxx Addict

wootum schreef:
Nijidik schreef:

En hij staat me er een partijtje vals te schreeuwen :lol:

Ja inderdaad haha, die uithaal was flink vals :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 05:01 

Hardtraxx Crew

Guess who?! SURPRISE!!! @DBSTF are here to break down the HMH. Tune in to http://radio.q-dance.com #QDRadio #XQWS
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 08:26 

Hardtraxx Elite

wootum schreef:
Guess who?! SURPRISE!!! @DBSTF are here to break down the HMH. Tune in to http://radio.q-dance.com #QDRadio #XQWS

Trolololol, niks gemist dus daar xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 11:50 

Hardtraxx Veteran

Q-Dance tweette anders over Project One aan decks, of bedoelden ze daar gewoon hhz en wildstylez mee en niet de act?
Edit: zijn dus 6 project one nummers achter elkaar gedraaid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 13:26 

Hardtraxx Veteran

Nijidik schreef:

Die gouden plaat voor Year Of Summer is gewoon van Q-Dance zelf zag ik op een foto. Dat doen ze natuurlijk om de boel nog meer op te hypen. xd Hun zien hier ook weer baad bij uiteraard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 14:11 

Hardtraxxer

Maximum schreef:
Nijidik schreef:

Die gouden plaat voor Year Of Summer is gewoon van Q-Dance zelf zag ik op een foto. Dat doen ze natuurlijk om de boel nog meer op te hypen. xd Hun zien hier ook weer baad bij uiteraard.

Of... misschien omdat Year of Summer op het Q-dance label uitgebracht werd? (en daarom het Q-dance logo) ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 14:17 

Hardtraxx Veteran

Maximum schreef:
Nijidik schreef:

Is gewoon bij 10000 exemplaren hoor.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Goud_(muziek)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 14:47 

Hardtraxx Crew

In een interview zegt Radical Redemption dit over z'n nieuwe album:

Citaat:
'The Spell of Sin' has melodies, knife sharp sounds, snares, kicks, awesome collaborations, experimental tracks and epic vocals.
Finished my collabs with Angerfist, Chain Reaction and High Voltage and still working on my collabs with Crypsis and Frequencerz.
Besides that, also finishing my last solo tracks. It's almost there, almost ready. Are you?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 16:10 

Hardtraxx Veteran

@ hierboven, dan trok ik de verkeerde conclusie en heb ik niks gezegd.
Vorige  1 ... 1711, 1712, 1713, 1714, 1715, 1716, 1717 ... 3078  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen