Lyst schreef:
Oja, als het veel gebeurd moet men het heel normaal vinden. Misbruik in de katholieke kerk was blijkbaar ook gangbaar... En zover ik weet zijn Q-dance en B2S inderdaad de enige die dit soort praktijken hanteren in de hardstyle scene. En volgens mij zijn zij ook de enige die zoiets kunnen doen, want alle andere organisaties hebben dusdanig minder aanzien, dat een artiest gewoon de boeking gewoon niet aanneemt. Verder vind ik de vergelijking met 10km een scheve vergelijking. Ten eerste omdat 10km hier heel Nederland (en zelfs een stukje Duitsland) betekent. Ten tweede, omdat op festivals als Q-base, Defqon en Decibel zo'n 100 artiesten staan. En ten derde, omdat dit veel verder gaat dan de exclusiviteit van de artiest, waar ik in het andere topic al een voorbeeld van heb gegeven en ik wil je gerust via PM nog andere voorbeelden geven.
Ik zeg alleen dat het overal gebeurd, wat je ervan vind moet je zelf weten. Ik had alleen het idee dat mensen hier het idee hebben dat alleen Q-Dance zulke praktijken voert, terwijl ik als feit weet dat het in alle muziekstijlen en schalen voorkomt. Zo hebben jullie in ieder geval alle info om beter een mening te vormen over het feit dat organisatoren exclusiviteitsrecht hanteren. En zoals ik al aangaf, bij ons gebeurde het in een zeer kleine schaal.. dus het is niet iets wat alleen grote organisatoren kunnen veroorloven.
Daarnaast heb je het over een scheve vergelijking.. maar dan zal ik het maar niet hebben over het feit dat jij de katholieke kerk erbij haalt
10km... heel Nederland.. hmmm even je goede meetlat uit de kast halen Lyst
Maargoed verder was dit mijn zegje, ik zal het Wist je dat topic niet verder vervuilen met deze discussie

.