mr_vertigo schreef:
Het heeft voor mij niets met waarschijnlijkheid te maken. Er is gewoon bepaalde informatie waar je graag alleen met zekerheid conclusies over trekt!
Bovendien, is het dan dus zo dat het het meest aannemelijk is dat een DJ (duo) van deze tijd zijn/hun eigen tracks produceren, totdat het tegendeel bewezen is (met een goede, betrouwbare bron), ga ik hier dan ook vanuit.
Dan maak je nog steeds een grove redeneringsfout. Je ontkent niet dat het waarschijnlijker dat Wildstylez het maakt, maar je gelooft toch liever dat A2 het doen. Je strooit ook met aannames die totaal niet gegrond zijn. Ja, het is inderdaad het meest aannemelijk dat een DJ/duo van deze tijd zijn/hun eigen tracks maakt/maken, maar waarom zou je het tegendeel alleen baseren op een goede, betrouwbare bron. Iedere bron, goed of slecht, voegt toe aan de kans dat iets wel of niet klopt. Goede bronnen voegen veel meer toe dan slechte. Maar hoezo zijn er geen goede bronnen voor? We zitten in een scene waarin de liefhebber heel dicht bij de dj's staat. De liefhebber wil weten of A2 zelf produceert of niet en uit de groep grote DJ's zullen de meeste het wel weten. Velen van die liefhebbers verkondigen vervolgens dat A2 niet zelf produceert. Velen zullen het van andere liefhebbers hebben gehoord, maar sommige ook van de dj's. Hoeveel liefhebbers hoor je verkondigen dat ze van een dj hebben gehoord dat A2 WEL zelf produceert? Ja, niet zoveel dus. Het feit dat ik tot de groep behoor die uit betrouwbare bron heeft gehoord dat A2 op z'n minst in sommige gevallen niet zelf produceren (ik heb er niet echt over doorgevraagd), en uit andere redelijk betrouwbare bronnen heeft gehoord dat Wildstylez alles maakt, maakt het voor mij wel duidelijk wat er hoogstwaarschijnlijk gaande is. Hoe groot is de kans voor jou dat ik erover zou liegen? 1%? 10%? De kans dat ik en anderen het verkeerd begrepen hebben keer op keer is ook aanwezig, maar die kans is ook nogal klein. Uiteindelijk komt het er op neer dat het vrij onwaarschijnlijk is dat A2 zelf produceert.
Bovendien, waarom zou je uberhaupt voor het 1 of het andere moeten gaan? Je kan namelijk gebaseerd op de informatie die je hebt een conclusie trekken met zekerheid. En die luidt: Er is een (zeer) grote kans dat Wildstylez voor Alpha2 produceert en heeft geproduceerd. Dat is ook ongeveer de mening die ik aanhoud ("Het is bijna zeker dat Wildstylez voor Alpha2 produceert en heeft geproduceerd"), waarom zou je voor het 1 of het andere gaan?
mr_vertigo schreef:
Die percentages die je erbij haalt gaan natuurlijk nergens over

maar dat begrijp je zelf ook wel hoop ik.
Ze zijn wel nogal onnauwkeurig geschat, maar het gaat om het principe. Ik wil duidelijk maken dat je kunt redeneren gebaseerd op kansen en daarop je mening zou moeten baseren, in plaats van het moeten grijpen naar 1 van 2 extremen.
Ik heb btw helemaal niks tegen Alpha2 of het feit dat ze niet zelf produceren. Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat het niet zo is. Ik stoor me alleen mateloos aan de manier van redeneren hier, en wil er graag aan bijdragen om dat recht te zetten.