Guide4U schreef:
wibbo schreef:
In dit geval moet je wel in hokjes denken. House is een andere genre dan Hardstyle
Lees je wel wat hij zegt of niet?
Dus als je the bottle in het genre house stopt dan is het geniaal en geweldig, maar als je het onder het kopje hardstyle doet dan is het kut?
Wat een bullshit, als iets goed klinkt dan is het ook goed, maakt niet uit wat voor genre het is

Dat ik de plaat kut vind heeft niks met hokjes te maken, ik heb MMA nooit wat aan gevonden, ook niet toen het nog niet dood werd gedraaid. En met commerciele house heb ik al helemaal niks. Dus als je die twee dingen in een track combineert, tja dan is het resultaat ook niks. En volgens mij is dat van showtek uberhaupt geen house.
Waarbij het in hokjes denken wel uitmaakt, is zodra je probeert dmv nog toegankelijkere platen meer mensen in de hardstylescene probeert te trekken. De scene bestaat nu al uit zo'n meningloze schaapjesmassa (ja, zelfs als je iedereen op dit forum als kritisch rekent zijn we in de overgrote minderheid) en als er dus nog meer van dat hypevolk deze kant op komt, dan wordt de scene er niet beter op. Voor de nieuwe generatie zijn tracks als dwths, let the bass kick en dergelijke tracks 'de' hardstyle. Iets harder mag van hun, maar iets softer ook. Wat doen de producers vervolgens, ze maken de tracks nog iets toegankelijker en denk je dat onze mening uberhaupt nog telt?
Ik vind het niet erg dat men de scene groter wil maken, maar doe het dan wel zonder de muziek telkens weer toegankelijker te maken, omdat je daarmee de muziek voor de oude kern, in dit geval maken zelfs mensen van 2007-8 zich hier al druk over, gewoon verknalt. Hardstyle hoort hard, rauw, energiek en dergelijke te wezen en hoewel de nieuwe stroming raw daar een poging tot doet, wordt er aan de andere kant steeds verder getrokken richting dat klapvee van de massa. En dat maakt uiteindelijk een scene kapot, kijk de hardcore (jaren 90) en jumpstyle (paar jaar terug). En dat is het verschil tussen showtek en headhunterz(/wildstylez), showtek laat duidelijk weten dat ze geen hardstyle meer maken en dus ook niet onze scene die kant op trekken. Terwijl hhz volgens mij geilt op die horde nieuwe fans in de hardstyle scene.