Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 99  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 00:45 

Hardtraxx Veteran

Ligt er een beetje aan wat je algemeen noemt. Ik betrap mensen die dat zeggen er vaak op dat ze bijvoorbeeld Theracords platen gaan vergelijken met een Evil Activities of een Korsakoff. Maar goed, dan vergelijk je dus qua hardheid de top van de HS met de bodem van de HC. EA moet je eigenlijk gaan vergelijken met de ping-pongballetjes van de Psyko Punkz. Dan zit er bij EA weer meer bass in. En in de top van beide (dus bijvoorbeeld eerder genoemde namen) is dat ook zo, dan dreunt de HC echt wel meer door dan de HS.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 01:04 

Kraak... Piep...

Ja en als je Therachords & Spoontech weer vergelijkt met een Ophidian of Hamunaptra, en al helemaal een N-Vitral, Broken Rules, Angel, Rude Awakening.

Dan word hardstyle weer de grond in gepowned
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 10:46 

Hardtraxx Veteran

Stinkjanus schreef:
Ik zei ook over het algemeen. Mss hebben jullie het niet goed gelezen of leg ik het verkeerd uit. Maar een Partyraiser bijvoorbeeld weet wel hoe dat dat moet doen en Trasher heeft idd veel bass.

Toch vind ik als je het bijvoorbeeld met hardstyle vergelijkt, dan heeft hardstyle toch meer bass zeg maar. Niet harder maar het dreunt gewoon veel meer naar mijn mening.

kort gezegt:

Hardstyle gaat het om het zuivere (Bass)
Hardcore gaat om duistere distortie (synts & kick)

gevoel van smaak als je het mij vraagt, ik hou dan wel van beide maar volgens mij ben ik de eenige die deze 2 genres niet gaat vergelijken omdat er gewoon geen vergelijking is en zich bijna los laat staan van elkaar naarmate de scenes groeien
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 12:26 

Kraak... Piep...

Nou je kan de mainstream hardcore wel bijna vergelijken

Angerfist = Brennan Heart
Evil Activities/Endymion/ = Scantraxx
Tha Playah = Wildstylez

En dan bij raw kun je bijvoorbeeld weer denken
E-Noid = B-Front
Placid K/Promo = The Machine
D-Passion = C02

Eigenlijk wel ver gezocht maar ergens klopt t wel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 12:33 

Hardtraxx Veteran

D-Nemacyst schreef:

Tha Playah = Wildstylez

E-Noid = B-Front
D-Passion = C02

Je kunt het zien 'als' maar niet vergelijken dat angerfist is als brennan heart voor de hardstyle
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 12:42 

Kraak... Piep...

Nuracore schreef:
D-Nemacyst schreef:

Tha Playah = Wildstylez

E-Noid = B-Front
D-Passion = C02

Je kunt het zien 'als' maar niet vergelijken dat angerfist is als brennan heart voor de hardstyle

Ze hebben bijde al jaren dezelfde sound haha.

Je kunt Minus Is More en Angerfist wel vergelijken, zelfde kicks, zelfde synth, zelfde vocalengebruik
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 16:58 

Hardtraxx Veteran

Ik luister geen hardstyle, maar volgens mij moet je Crypsis met Angerfist vergelijken, gewoon omdat het eerst Crucifier was :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 17:42 

Hardtraxxer

Je kan zeker wel zeggen dat hardcore een stuk breder is wat dat betreft. Snelheid, hardheid... Om hardstyle producers te vergelijken met hardcore vind ik nog steeds appels met peren vergelijken. Dat je zegt Endymion/Evil Activities staat gelijk aan Scantraxx. Oké dat klopt. Maar die laatste drie vergelijkingen vind ik nergens op gebaseerd.

Je hoort trouwens die Angerfist en Outblast stijl echt goed terug in de Chain Reaction en Crypsis platen. Vooral de eersten. Vergelijk Before the storm maar eens met Odious. Ik hoor duidelijk overeenkomsten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 17:58 

Hardtraxx Veteran

Stinkjanus schreef:
Toch vind ik als je het bijvoorbeeld met hardstyle vergelijkt, dan heeft hardstyle toch meer bass zeg maar. Niet harder maar het dreunt gewoon veel meer naar mijn mening.

Dat 'dreunen' kan je maken met de tail van de kick, HC kicks hebben geen lange tail vanwege het BPM.

En dat HC harder ruiger, etc is dan HS hoeft helemaal niet zo te zijn,
Kijk maar naar een plaat als Psycho, Killshot of Pattern 2 die gaan veel harder als een gemiddelde HC plaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 18:18 

Hardtraxx Veteran

_theon_ schreef:
Stinkjanus schreef:

Dat 'dreunen' kan je maken met de tail van de kick, HC kicks hebben geen lange tail vanwege het BPM.

Kijk maar naar een plaat als Psycho, Killshot of Pattern 2 die gaan veel harder als een gemiddelde HC plaat.

Maar dan noem je wéér het woord "gemiddelde". Vergelijk je dus de top van het ene met ondergemiddeld harde platen van de ander. Gemiddeld TTM plaatje gaat harder dan de platen die jij noemt, laat staan de platen die grenzen aan Industrial.

Kort gezegd:
- De top van HC gaat harder dan die van HS
- De subtop van HC gaat harder dan die van HS
- Het gemiddelde van HC gaat harder dan die van HS
Etc etc.

Dat tussen die levels wél uitzonderingen zijn...tja, is ook niet gek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 18:30 

Hardtraxx Veteran

Ik zeg express HC en geen mainstream, die platen hierboven genoemd gaan ook harder dan sommige industrial platen
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 18:32 

Hardtraxx Veteran

_theon_ schreef:
Ik zeg express HC en geen mainstream, die platen hierboven genoemd gaan ook harder dan sommige industrial platen

En niet elke industrial plaat zit in de top ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 18:37 

Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:
_theon_ schreef:

Ja oke daar heb je gelijk in,

ook wel grappig is dat oa industrial, terror de top wordt genoemd en EA/endymion de bodem :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 19:09 

Hardtraxx Veteran

_theon_ schreef:
Steffnov schreef:
_theon_ schreef:

ook wel grappig is dat oa industrial, terror de top wordt genoemd en EA/endymion de bodem :P

Mwah, het is meer dat industrial en terror daar beter vertegenwoordigd zijn :p en EA heeft ook gewoon boutkicks. Endymion wisselvallig, die van Face II Face bijvoorbeeld vind ik ook wel lekker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 19:13 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
die van Face II Face bijvoorbeeld vind ik ook wel lekker.

Nosferatu :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 19:22 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Citaat:
die van Face II Face bijvoorbeeld vind ik ook wel lekker.

Nosferatu :x

Not the point, hij heeft meegewerkt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 19:29 

Hardtraxx Veteran

_theon_ schreef:

ook wel grappig is dat oa industrial, terror de top wordt genoemd en EA/endymion de bodem :P[/quote]
Door een paar man, dan is het niet meteen zo :lol:
Ik vind industrial dus echt niet de top, en terror ook niet :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 19:44 

Hardtraxx Addict

Steffnov schreef:
_theon_ schreef:
Stinkjanus schreef:

Maar dan noem je wéér het woord "gemiddelde". Vergelijk je dus de top van het ene met ondergemiddeld harde platen van de ander. Gemiddeld TTM plaatje gaat harder dan de platen die jij noemt, laat staan de platen die grenzen aan Industrial.

Kort gezegd:
- De top van HC gaat harder dan die van HS
- De subtop van HC gaat harder dan die van HS
- Het gemiddelde van HC gaat harder dan die van HS
Etc etc.

Dat tussen die levels wél uitzonderingen zijn...tja, is ook niet gek.

Ze gaan niet harder. Het enige verschil met betrekking tot Bass met Hardcore is dat het sneller is. Hierdoor hoor je sneller die explosie weer op je afkomen van bass, als het een degelijke kick is en niet zo een EA scheet. Een sub heeft ook een bepaalde top waarna hij zo erg gaat kraken en raar doen dat het niet meer lekker klinkt, en die top is al bereikt in de HS & HC wereld, de enige manier om daar overheen te gaan is een track met alleen maar kicks. In hardcore zit wel wat meer Punch in de kick dan in een gemiddelde hardstyle plaat.

Maar bijvoorbeeld Wavolizer - Done. In de Maassilo trilde de grond/muren gewoon. Als afsluiter kwam er shadowlands terrorist en die gingen nou niet bepaald harder. Zelfde verhaal als bij CO2 op loudness. Het geluid was slecht maar het was wel merkbaar. De herrie die zij draaide ging niet harder dan de hardstyle die ze ervoor draaide. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 21:08 

Donateur

Iemand een remix heeft gemaakt van Tha Playah - I Call Tha Shots :)

nieuwe-tracks-hc/tha-playah-i-call-tha-shots-id-remix-t21873.html#p778669
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 21:11 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Iemand een remix heeft gemaakt van Tha Playah - I Call Tha Shots :)

nieuwe-tracks-hc/tha-playah-i-call-tha-shots-id-remix-t21873.html#p778669

Ben hem aan het luisteren :thumbup:
Edit: tsooo, die gaat lekker! :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 22:45 

Kraak... Piep...

Ik gok dat dat een hellsystem remix is of iniedergeval iemand van HB
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 22:45 

Kraak... Piep...

Maar als ik een beetje naar de kick luister kan het net zo goed iemand van MOH zijn...
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 23:12 

Hardtraxx Veteran

D-Nemacyst schreef:
Maar als ik een beetje naar de kick luister kan het net zo goed iemand van MOH zijn...

Hopelijk SoE :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 23:17 

Hardtraxx Veteran

Predator vs Hellsystem remix :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 23:21 

Hardtraxx Veteran

Tha Playah zei zelf laatst dat hij bezig was met een remix van een eigen oude klassieker...miss een 2012 remix?
Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 99  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen