Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 37  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 22:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En "320 kbps" is ook maar de doos waar het in zit :P Net zoals een grote doos ook zomaar vol lucht kan zitten, ipv een goedgevulde zoals een digitale download
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 22:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het bestand is 11,2 MB voor een track 4:56 dus dat komt wel over een met 320 kbps. En de track is van zeer goede kwaliteit, daar hoor je echt wel. Een 192 track van deze lengte is rond de 6,5 mb en 128 zelfs rond de 4 mb

Deze Youtube versie is ook uitstekend dus ik weet niet waar je het over heb.

De site waar ik hem vandaan heb gehaald heeft meerdere mp3 versies van deze track for free. ;) ;) ;)
gewoon goed zoeken. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 23:04 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Youtube is maximaal 192 Kbps (ookal geeft hij hoger aan), als je geluk hebt. Dat is namelijk de kwaliteit die youtube verwerkt. Ik zal even het verschil laten zien tussen een Youtube download, een 320 en een FLAC.

Bovenaan dus Youtube kwalitiet, laag spectrum bereik. 320 daaronder, heeft veel heldere pieken, en FLAC vult het hele spectrum omdat het totaal ongefilterd is.
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 23:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

De 320 versie heb ik ook niet van youtube vandaan maar van een andere site. Ik heb alleen gezegd dat er ook een youtube versie is waarvan de kwaliteit ook hoorbaar goed is.

Deze 320 versie is 11,2 MB wat gewoon overeen komt. Dus niet die lege doos van Steffnov...Je kan er van mij uitgaan dat ie 320 is. :P
De site waar ik hem vandaan heb [mag ik hier niet zeggen omdat het free is] heeft meerdere mp3 versies van deze track.

De track geeft de zelfde soort pieken aan als je middelste plaatje. De Record box ook trouwens
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 23:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Oh dan is het prima inderdaad. Ik dacht dat je hem van Youtube had gehaald en als 320 werd gelabeld. Wat Youtube kwaliteit betreft, voor thuis of je mp3 kan het vaak nog wel (zeker huidge releases), zolang je het maar nooit op een groot geluid of live gooit. Dan hoor je dat wel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 23:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dave schreef:
Deze 320 versie is 11,2 MB wat gewoon overeen komt. Dus niet die lege doos van Steffnov...Je kan er van mij uitgaan dat ie 320 is. :P


Ik geloof je op de track die je noemt, maar je begrijpt de metafoor duidelijk niet, en digitale groottes ook niet :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 23:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
dave schreef:
Deze 320 versie is 11,2 MB wat gewoon overeen komt. Dus niet die lege doos van Steffnov...Je kan er van mij uitgaan dat ie 320 is. :P


Ik geloof je op de track die je noemt, maar je begrijpt de metafoor duidelijk niet, en digitale groottes ook niet :P


Wat begrijp ik dan niet volgens jou? een willekeurige track van 5:30 min is bij 320 meestal rond 12,5 MB. De digitale grootte lijkt dan me duidelijk.

bij 128 kbps is het (ongeveer) 1MB per minuut....Of zeg ik iets verkeerd? leg maar eens uit dan....
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 23:46 
 
Hardtraxx Addict

Ik kan een 128 Kbit track converten naar een .wav die net zo groot is als een standaard .wav maar de kwaliteit word er niet beter op, zo heb je heel veel 320's die "upconvert" zijn van een 128 of 192, door mensen die denken dat daardoor ook de kwaliteit beter word :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 23:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dave schreef:
Steffnov schreef:
dave schreef:
Deze 320 versie is 11,2 MB wat gewoon overeen komt. Dus niet die lege doos van Steffnov...Je kan er van mij uitgaan dat ie 320 is. :P


Ik geloof je op de track die je noemt, maar je begrijpt de metafoor duidelijk niet, en digitale groottes ook niet :P


Wat begrijp ik dan niet volgens jou? een willekeurige track van 5:30 min is bij 320 meestal rond 12,5 MB. De digitale grootte lijkt dan me duidelijk.

bij 128 kbps is het (ongeveer) 1MB per minuut....Of zeg ik iets verkeerd? leg maar eens uit dan....

De bitrate en bestandsgrootte zegt in principe alleen wat de maximale kwaliteit kán zijn. Dat een track van 4 minuten 9,2 MB is bij 320 kbps is slechts een rekensommetje, maar als 192 van die 320 kbps lege data is, heb je een kwaliteit die niets beter is dan een 128 kbps versie (zoals bijvoorbeeld het geval is met omhoog converteren). Jij laat het klinken alsof hij 11,2 MB is en dús goede kwaliteit :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 07:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik convert met een instelling van 320 ook wel eens cd maar dan kom ik nooit op precies op 320 uit maar op bv 278 of zo, dus het lijkt me sterk dat je dan precies op 320 uitkomt, tis altijd variabel (of mijn Converter is al wat ouderwets en zijn er converters die wel precies 320 maken bij een instelling van 320, dat laat ik even in het midden...)

Een track van 128 die ik omhoog convert haalt ie met een instelling van 320 nooit meer dan 177kbps
Je kan onderin van de track de titel neerzetten en een album, de tracknummer, album artiest noem maar op maar de kbps en de groote kan je nou net niet veranderen, dus als daar 320 staat dan geloof ik dat ook.
Maar goed, ik begrijp je punt. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 13:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgens mij praat jij nu over rippen. CD rips komen tegenwoordig inderdaad vaak rond de 270 kbps uit en hebben ook een variabele bitrate (VBR), net als vinyl rips. Met converteren kun je van alles maken wat je wilt, met Audacity bijvoorbeeld. Dan is het echt geen probleem om iets van 96 kbps te veranderen in 320 of hoger (WAV/FLAC).
Om het eerdere voorbeeld erbij te halen, het enige wat je dan doet, is je data in een grotere doos stoppen, met zelfs nog risico op enig dataverlies ook.

Maar goed, dit gaat nogal off-topic :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 13:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ja nogal offtopic maar dat maakt niet uit....
Het ging erom dat iemand deze track zocht en ik hem een optie/idee gaf om de track te converteren van youtube die hoorbaar van goeie kwaliteit is, meer niet.
dat er daarna een discussie onstaat over kbps vind ik wel leuk :P
Er is in iedergeval een goede mp3 versie van deze track die je gerust op een feest kan draaien.

Ik krijg het niet voor elkaar om een 128 track naar 320 te converteren, ik vind het knap van die gene die dat kan. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 13:52 
 
Hardtraxxer

Weet iemand waar ik Josh and Wesz - Fucking Posers kan downloaden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 14:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dave schreef:
Ik krijg het niet voor elkaar om een 128 track naar 320 te converteren, ik vind het knap van die gene die dat kan. :)


Om maar even te laten zien, een willekeurige 128 kbps track uit mijn collectie getrokken:

Het originele bestand:
Afbeelding

Na conversie naar 320 kbps (kijk onder de bestandsnaam):
Afbeelding

Bij vergelijken valt me overigens vooral in het laatste deel er toch wel wat dataverlies is geweest bij de conversie (vooral duidelijk als je ze over elkaar zou leggen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 17:12 
 

dave schreef:
Het ging erom dat iemand deze track zocht en ik hem een optie/idee gaf om de track te converteren van youtube die hoorbaar van goeie kwaliteit is, meer niet.


Neem maar aan dat als ik een track post hier in dit topic dat ik op zoek ben naar een mixbare hoge kwaliteits versie, dus minimaal 320kb/ps ;).

YouTube ripjes kan ik niet draaien, want YouTube verneukt de kwaliteit van een track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 17:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
dave schreef:
Het ging erom dat iemand deze track zocht en ik hem een optie/idee gaf om de track te converteren van youtube die hoorbaar van goeie kwaliteit is, meer niet.


Neem maar aan dat als ik een track post hier in dit topic dat ik op zoek ben naar een mixbare hoge kwaliteits versie, dus minimaal 320kb/ps ;).

Die heb ik wel, tis een cd rip converted in 320 11,2 mb. lijkt me het zelfde. Als je hem wilt hebben kan dat maar ik zou niet weten hoe :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 17:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
dave schreef:
Ik krijg het niet voor elkaar om een 128 track naar 320 te converteren, ik vind het knap van die gene die dat kan. :)


Om maar even te laten zien, een willekeurige 128 kbps track uit mijn collectie getrokken:

Het originele bestand:
Afbeelding

Na conversie naar 320 kbps (kijk onder de bestandsnaam):
Afbeelding

Bij vergelijken valt me overigens vooral in het laatste deel er toch wel wat dataverlies is geweest bij de conversie (vooral duidelijk als je ze over elkaar zou leggen)



Jij heb een nieuwere converter dan waarschijnlijk als mij. wat er gebeurt is dat de data ongeveer het zelfde blijft maar het bestand groter wordt. dan heb je het over die lege doos van jou, dat klopt.
eigenlijk schiet je er dus mee op.....dat is me nu duidelijk. Thanks :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 18:09 
 
Hardtraxx Addict

Chaps & Rolay - Family Affair (Glowiej Mix)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 19:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Calmdowner schreef:
Chaps & Rolay - Family Affair (Glowiej Mix)?

Wil ik ook :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 19:30 
 

Mr Lellebel schreef:
Calmdowner schreef:
Chaps & Rolay - Family Affair (Glowiej Mix)?

Wil ik ook :P


Laatst ben ik hier ook achteraan gegaan. Is volgens de labeleigenaar nooit in digitaal formaat uitgekomen maar zou'm binnenkort naar mij opsturen.

Recentelijk in mijn tijdmachine set een versie van een compilatie-cd gedraaid met de mix-intro van de vinyl rip. Goed te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2014 18:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dark Oscillators - Superstar DJ (Technoboy Remix)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2014 18:50 
 
Hardtraxx Veteran

Japper28 schreef:
Dark Oscillators - Superstar DJ (Technoboy Remix)?

Niet. Alleen het origineel en de dub mix.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2014 20:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dat is nog eens balen :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2014 12:45 
 
Hardtraxxer

sierdb schreef:
Weet iemand waar ik Josh and Wesz - Fucking Posers kan downloaden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2014 12:55 
 

Die is/was verkrijgbaar op dance-tunes.com, echter is die site momenteel down.
Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 37  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen