Basscow schreef:
We betalen al genoeg belasting, kaartjes zijn al 13% duurder geworden.
dat x 25,000 feestgangers en je kan echt wel wat politie betalen op zo'n dag

Niet helemaal waar, want de die 13% van die kaartjes gaan naar de Overheid, niet naar de politie. Dit geld zou direct naar de politie terugvloeien.
De Overheid en Politie vallen wel onder dezelfde ''organizatie'' De Staat, maar ze zijn niet aan elkaar 'gelinkt' om het maar zo te zeggen. Geld dat je betaalt voor boetes, gaat naar het Justitieel Incassobureau, dat geld wordt (voor een groot gedeelte) weer geïnvesteerd in veiligheid op de wegen, politie etc. Maar die 13% van de kaartjes zal nooit terugvloeien naar de Politie om dat de Politie die inkomsten niet gegenereerd heeft. Die 13% wordt gebruikt om tekorten in de begroting op te vullen.
Correct me if i'm wrong maar volgens mij was 't bij economie zo uitgelegd.
Ook 't argument dat andere belastingbetalers níet voor de beveiliging van onze festivals moeten betalen is gebaseerd op niets. Dit is het principe van de verzorgingsstaat, je betaalt ook wel eens voor een anders. Ik ga nooit naar voetbalwedstrijden maar ''betaal'' dus wel voor die politie. Ik ga níet naar de cursus hoofddoekjes vouwen in Amsterdam-Oost, maar dit is gesubsideerd, dus ik 'betaal' er ook voor.
Verder ben ik het er niet mee eens dat organisaties van evenementen voor de politie moeten gaan betalen, bij bijv. voetbalwedstrijden zijn er ook honderden politie-agenten op de been. Maar óók vind ik dat dit een taak van de Overheid is om bezoekers van openbare festivals te beveiligen met politie, de politie is er immers voor om burgers veiligheid te bieden.