Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 10:07 

Hardtraxx Veteran

chef schreef:
Waarom voetbalwedstrijden dan weer niet? :huh:

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht. Ik zie het wel, Decibel viel dit jaar af door de belachelijk hoge prijs en indien dit er volgend jaar ook nog eens bij komt zullen er weer feestjes sneuvelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 10:38 

Aan het typen...

Ik begin me steeds meer af te vragen wat de organisaties voorheen wel zelf betaalden.. Ik bedoel ik ging er al van uit dat er 19% btw overeen zat en dat de veiligheid ook door de organisatie geregeld werd. Ik vind dat de organisaties terug naar de tekentafel moeten en de boel wat efficiënter op moeten zetten, want bij decibel haken nu al mensen af vanwege de prijs, dus dat zal bij alle grote festivals aankomend jaar gebeuren en als dit er ook nog bij op komt.. Je kunt niet tot in het oneindige alles blijven doorberekenen aan de klanten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 10:46 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Ik begin me steeds meer af te vragen wat de organisaties voorheen wel zelf betaalden.. Ik bedoel ik ging er al van uit dat er 19% btw overeen zat en dat de veiligheid ook door de organisatie geregeld werd. Ik vind dat de organisaties terug naar de tekentafel moeten en de boel wat efficiënter op moeten zetten, want bij decibel haken nu al mensen af vanwege de prijs, dus dat zal bij alle grote festivals aankomend jaar gebeuren en als dit er ook nog bij op komt.. Je kunt niet tot in het oneindige alles blijven doorberekenen aan de klanten.

Dan zijn er nog steeds genoeg mensen die een kaartje kopen ipv de mensen die afhaken denk ik ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 10:51 

Aan het typen...

Vanaf een bepaald bedrag kappen heel veel mensen er mee, dus ik denk dat ze het niet veel langer omhoog kunnen tillen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 10:58 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Vanaf een bepaald bedrag kappen heel veel mensen er mee, dus ik denk dat ze het niet veel langer omhoog kunnen tillen.

nou ja, voor concerten van 2 tot 4 uur betaal je ook zo 70 tot 100 euro. Maar goed, dat is meestal ook een andere klasse die gaan en een compleet andere doelgroep.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 10:59 

Hardtraxx Veteran

Chukkels schreef:
Lyst schreef:

nou ja, voor concerten van 2 tot 4 uur betaal je ook zo 70 tot 100 euro. Maar goed, dat is meestal ook een andere klasse die gaan en een compleet andere doelgroep.

idd khoop niet dat door dit festivals minder worden bezochtx dat zou heel zonde zijn :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 11:33 

Hardtraxxer

Chukkels schreef:

Andere doelgroep, ja.
Andere klasse, niet noodzakelijk.
Kijk maar naar de toppers: tienduizenden mensen, waarvan ik schat niet veel mensen zich tot de bovenklasse van onze maatschappij zullen rekenen. Daar is verder niks mis mee, maar het punt is dat ook de middenklasse tegenwoordig gewoon de hoofdprijs mag betalen.

Al met al is het een spijtig bericht voor de festivalgangers (ik neem aan zo'n 75% van dit forum?), maar goed nieuws voor de rest van de Nederlandse belastingbetalers. Ik snap het wel, maar vind het natuurlijk ook jammer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 14:12 

Hardtraxxer

laat iedereen gewoon een euro betalen dat is meer als genoeg voor 100 agenten te betalen als er
20.000 mensen naar dat feest gaan >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 14:14 

Artiest

Agh ja het is afwachten wat de prijzen dan worden natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 00:12 

Organisator

Edwinn schreef:
Ik vindt het meer dan logisch dat de organisatie gewoon moet betalen voor de politie-inzet en daardoor uiteindelijk de feest-ganger ook. Waarom zouden mensen hun belastingcentjes in moeten leveren voor festivals waar ze toch niet heen gaan? Ondanks dat het voor ons niet in het voordeel is, vindt ik het besluit meer dan logisch.

Ik niet. Al die duizenden mensen die op zo'n evenement afkomen, betalen in het dagelijks leven allemaal al belasting. Tevens geven ze vóór, tijdens en na zo'n evenement ook veel geld uit - waar weer 19% belasting op zit. Allemaal poet voor de staatskas. Daar mag best iets tegenover staan: bijvoorbeeld politie-inzet bij een evenement waar de belastingplichtige feestganger naartoe gaat.

Als we hier aan beginnen dan is het eind zoek: Waarom zou ik bijvoorbeeld belastingcentjes moeten betalen voor een politie-agent die in Friesland een boef achtervolgt? Daar heb ik toch ook niks mee te maken? En toch betaal ik er wel voor :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 02:35 

Hardtraxx Addict

waar gaat het heen ik zie alleen maar meer belasting verdwijnen in de regering en niks komt eruit :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 10:01 

Hardtraxxer

Intervention schreef:
Chukkels schreef:
Lyst schreef:

idd khoop niet dat door dit festivals minder worden bezochtx dat zou heel zonde zijn :(

Ik hoop juist van wel. Want dan gaan de prijzen van zelf weer omlaag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 11:29 

Organisator

Hard Twins schreef:
waar gaat het heen ik zie alleen maar meer belasting verdwijnen in de regering en niks komt eruit :x

Er komt genoeg uit hoor.. De vraag is alleen: waar gaat het naartoe?? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 11:40 

Hardtraxx Veteran

Mij maakt het niet uit dat ze het om deze reden net iets duurder maken, maar dan moeten ze iedereen over dezelfde kam scheren. Als het WK voetbal hier georganiseerd gingen worden moesten de mensen die niet graag voetbal kijken toch ook meebetalen voor de nieuwe stadions?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 18:40 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:

Ik denk dat mensen er op een gegeven moment ook voor passen.
Moet zeggen dat ik ook geen Decibel dit jaar doe ivm de prijs van het kaartje.
Misschien dat een vriend van me nog gaat en dat ik daarom meega, maar vind de prijs nu al belachelijk hoog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 18:44 

Aan het typen...

Het is dat ik alleen naar de festivals kan dus geld overhoud de rest van het jaar, anders was ik ook niet gegaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 19:09 

Hardtraxx Veteran

Ik snap nog altijd het verschil niet in prijsklasse tussen de Belgische en de Nederlandse feesten...
Defqon 70-80 euro dacht ik: 1 dag zonder camping
The Qontinent: 2 dagen + max 4 dagen camping met nog eens een pré-party op de camping

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat in België de beveiliging volledig wordt doorgerekend aan de organisatie. Zie bijna nooit politie eenheden staan, maar altijd ingehuurde security van een aparte firma.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 19:13 

Aan het typen...

In Nederland is er meer vraag :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 19:22 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
In Nederland is er meer vraag :P

ja maar het aanbod is de laatste jaren in nederland ook enorm gegroeid, van 4 tot 8 echte festivals naar misschien wel zo'n 50 het hele jaar door.
hier merk je in de prijs ook niks van terug.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 19:24 

Hardtraxx Veteran

De politie die wordt ingezet op feesten is sowieso overdreven op het moment vind ik :/ Nergens voor nodig er is al genoeg particuliere beveiliging aanwezig. Zijn sowieso maar zelden opstootjes o.i.d, in tegenstelling tot voetbalwedstrijden :/

Ik vind niet dat een organisatie zelf een drugshond moet gaan betalen omdat de politie dan 50 van de 20.000 mensen op kan pakken om ze een paar honderd euro boete te geven. Gewoon puur omdat 't van de wet niet mag, ze bereiken er heel weinig mee en het kost de belastingbetaler sowieso alleen maar geld nu.

Die kaartjes worden binnenkort zodanig hoog dat het gewoon niet meer te doen is voor studenten om af en toe nog naar een feestje te gaan. Zelfs voor mensen met een redelijk inkomen gaat het er al flink inhakken.

Echt ontzettend triest dit :(

nielstil schreef:
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat in België de beveiliging volledig wordt doorgerekend aan de organisatie. Zie bijna nooit politie eenheden staan, maar altijd ingehuurde security van een aparte firma.

Is dus ook niet nodig vind ik :) In belgië gaat 't prima toch zo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 19:24 

Aan het typen...

In de kleine festivals wel hoor, er zijn veel mensen die zeggen dat die festivals te duur zijn om heen te gaan, terwijl ze wel een kaartje van 70 euro halen voor decibel. Die feesten hebben gewoon een bepaalde uitstraling dat de rest van het aanbod nauwelijks tot geen invloed heeft op de vraag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 21:28 

Hardtraxx Veteran

snap het wel enigzins maar toch heel vreemd dat dit niet geld bij voetbalwedstrijden. want ik denk toch zeker wel dat het daar meer nodig is
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen