Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2013 18:15 

Hardtraxx Veteran

Hardwell op 1 zou me eigenlijk niets verbazen gezien de toenemende populariteit in Amerika terwijl hij deze in Europa niet aan het verliezen is.
Avicii op drie zou ik wel zonde vinden, draaien op Levels en nu Wake Me Up en dan op drie komen.. Zou jammer zijn!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2013 18:38 

Hardtraxxer

ik denk armin van buren gewoon weer 1e maar k weet t ook nie zo goed hoor
ben eigenlijk wel benieuwd naar wat de top 100 zal zijn maar echt belangrijk vind ik dit niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2013 19:23 

Hardtraxxer

Avicii draait nog steeds op Levels? Ben benieuwd hoe goed je hem dan volgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2013 19:25 

Hardtraxx Veteran

Code White schreef:
Als je denkt dat Avicii op Levels draait heb je er niet zo heel veel van begrepen.

Ik moet zeggen dat ik op Mysteryland vorig jaar Avicii heb gezien omdat vrienden erheen wouden. Het was een redelijk saaie set waar iedereen op Levels stond te wachten die uiteraard als laatste plaat kwam. Nu heb je Wake Me Up en verder heeft hij 2 of 3 grotere remixen gehad. Ik vind het eerlijk gezegd dus wel meevallen hoe goed Avicii is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2013 19:50 

Hardtraxxer

Khadber schreef:
Code White schreef:
Als je denkt dat Avicii op Levels draait heb je er niet zo heel veel van begrepen.

Ik moet zeggen dat ik op Mysteryland vorig jaar Avicii heb gezien omdat vrienden erheen wouden. Het was een redelijk saaie set waar iedereen op Levels stond te wachten die uiteraard als laatste plaat kwam. Nu heb je Wake Me Up en verder heeft hij 2 of 3 grotere remixen gehad. Ik vind het eerlijk gezegd dus wel meevallen hoe goed Avicii is.

Luister eens naar zijn drie uur durende set vanop de Pier in NY van vorige nieuwjaar.

Nummers als X You, I Could be the One, Superlove remix, Dancing in my Head, Silhouettes, Blessed, Fade Into Darkness, Bromance en dan nog die ID van Summerburst. Dus nee, hij teert niet op Levels.
Hij is iets anders gaan produceren, maar zijn nieuwe album vind ik gewoon ijzersterk, met Dear Boy als uitschieter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2013 20:02 

Dear Boy en You Make Me (hoewel deze ook al plat gedraaid wordt door die hoere radiostations)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2013 20:10 

Hardtraxx Veteran

Hey Brother natuurlijk :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2013 23:45 

Bierkoning

UMF Anthem is ook heerlijk van Avicii! Ik verwacht zelf ook dat hij nummer 1 wordt trouwens. En Hardwell vind ik nou juist één van de minst boeiende grote house artiesten, heb dan liever Nicky Romero of Calvin Harris ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2013 03:45 

Hardtraxx Veteran

hardwell staat echt wel boven avicii. Hardwell on air waarmee je elke week weer zieltjes tevreden houdt. Sowieso veel meer platen uitbrengen dan avicii (album daar gelaten, kwam ook te laat)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2013 12:29 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Avicii op drie zou ik wel zonde vinden, draaien op Levels en nu Wake Me Up en dan op drie komen.. Zou jammer zijn!

Het gaat dan ook om draaikunsten en niet om producekunsten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2013 12:30 

Hardtraxx Veteran

Fuzzylogic schreef:
Khadber schreef:

nou die draaikunsten van 75% van de top dj's is ook om van te huilen
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2013 13:13 

Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:
Fuzzylogic schreef:
Khadber schreef:

Dat klopt, dat bewijst alleen maar dat de ´top 100 Dj´s 2013´ gewoon bullshit is, want ik ben ´t volkomen met Tom/jou eens :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2013 14:38 

Hardtraxxer

HardstyleForEvah schreef:
AniThing schreef:
Fuzzylogic schreef:

Dat klopt, dat bewijst alleen maar dat de ´top 100 Dj´s 2013´ gewoon bullshit is, want ik ben ´t volkomen met Tom/jou eens :P

maar een grote producer top 100 is er niet, en lang niet iedereen heeft iedereen gehoord dus je hebt ook nooit een compleet beeld, daarnaast is simpelweg kiezen wie naar wie jij het liefst luisterd veel makkelijker
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2013 15:27 

Hardtraxxer

Het gaat juist wel om het produceren en niet om de draaikunsten in de DJ Mag 100
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2013 15:36 

Aan het typen...

Het gaat om populariteit. Populariteit is een combinatie van kwaliteit, hype en marketing. En aangezien het bij de grootste artiesten vooral om die laatste 2 gaat, staat de volgorde van deze lijst vrijwel volledig los van zowel het draaien als het produceren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2013 17:27 

Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:
Fuzzylogic schreef:
Khadber schreef:

Ik zeg ook nergens dat het mixwerk goed is hè :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2013 17:47 

Hardtraxx Veteran

Code White schreef:
Khadber schreef:
Code White schreef:

Luister eens naar zijn drie uur durende set vanop de Pier in NY van vorige nieuwjaar.

Nummers als X You, I Could be the One, Superlove remix, Dancing in my Head, Silhouettes, Blessed, Fade Into Darkness, Bromance en dan nog die ID van Summerburst. Dus nee, hij teert niet op Levels.
Hij is iets anders gaan produceren, maar zijn nieuwe album vind ik gewoon ijzersterk, met Dear Boy als uitschieter.

Die set is inderdaad zooooooo epic! :love: :love: :love: Net zoals die op EDC New York en UMF 2012. Op Mysteryland was hij groot drama helaas. Erg matige set, waar ik zo enorm naar uitgekeken had. Misschien te hoge verwachtingen, maar kon bij lange na niet tippen aan de setjes die ik zojuist opnoemde. Dat was erg jammer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2013 17:57 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Het gaat om populariteit. Populariteit is een combinatie van kwaliteit, hype en marketing. En aangezien het bij de grootste artiesten vooral om die laatste 2 gaat, staat de volgorde van deze lijst vrijwel volledig los van zowel het draaien als het produceren.

Een hype en marketing ontstaan uiteindelijk wel door enkele bekende producties, dat is nog altijd het beginsel lijkt mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2013 18:24 

Hardtraxx Veteran

Code White schreef:
Lyst schreef:

Een hype en marketing ontstaan uiteindelijk wel door enkele bekende producties, dat is nog altijd het beginsel lijkt mij.

Jup, die Paris Hilton kan geweldig draaien/producen :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2013 18:43 

Hardtraxx Veteran

Code White schreef:
Lyst schreef:

Je zegt het goed, bekende producties ;) Niet alles wat bekend is, is goed (integendeel) en andersom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2013 20:27 

Hardtraxxer

HardstyleForEvah schreef:
Code White schreef:
Lyst schreef:

Jup, die Paris Hilton kan geweldig draaien/producen :x

Zij staat dan ook niet in die top 100, wijsneus.

Rondom de bekende DJ's zit inderdaad een hype en goede marketing, de bekende producties blijven inderdaad hangen. Ik zeg nergens dat deze bekende nummers persé van hoge kwaliteit, maar er wordt toch iets goed gedaan door deze gasten lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2013 20:07 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:

Die roep jij vaak, maar waar baseer je dat op? Ik denk dat je de meeste artiesten van die top 100 niet eens hebt gezien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2013 13:11 

Aan het typen...

Ik heb dat nog niet eerder geroepen? En het moge toch wel duidelijk zijn dat het percentage kenners, en daarmee bedoel ik dat ze gewoon een groot deel van de discografie van een artiest kennen, bij mensen als Skrillex, Deadmau5 en David Guetta veel lager ligt dan bij bijvoorbeeld The Machine. Dit komt omdat een groot deel van deze groep mensen niet actief bezig is met muziek en slechts consumeert. En deze groep wordt vooral bereikt door mensen met een goede marketing of die gehyped zijn. Stel bijvoorbeeld dat Skrillex een paar platen maakt onder een ander alias en hij plaatst deze op alle dubstep georiënteerde sites, dan denk ik niet dat hij in de top100 terecht komt, noch ontzettend populair is of wordt op de korte termijn. Terwijl de muziek nog steeds van dezelfde kwaliteit is. En dan zeg jij waarschijnlijk van, dat is toch logisch want hij moet dan nog een naam opbouwen. En wat houdt een naam opbouwen precies in? Inderdaad goede marketing en/of een hype creëren. Hetzelfde geldt voor draaien. Mensen gaan niet naar Skrillex, omdat ze hem de beste DJ vinden die ze ooit hebben gehoord, ze gaan naar Skrillex omdat het een grote naam is en ze de grote hits willen horen. Mensen gaan naar Clock Kid, omdat hij zo geweldig draait, niet omdat hij een grote naam is of omdat hij grote hits draait. Is Clock Kid enorm populair? Nee, verre van zelfs, terwijl hij kwalitatief toch beter is dan heel veel artiesten uit de top100.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2013 00:09 

Hardtraxx Veteran

1 Hardwell
2 Armin van Buuren
3 Avicii
4 Tiesto
5 David Guetta
6 Dimitri Vegas & Like Mike
7 Nicky Romero
8 Steve Aoki
9 Afrojack
10 Dash Berlin