Piaaa schreef:
Hmm tsjaa, ik heb tot nog toe ook nog niets gekocht, maar ben het wel van plan.
Alles wat ik draai is ook inprincipe allemaal illegaal, ik vind dat je pas echt tracks legaal moet gaan kopen als je op gigs draait.
Vind ik persoonlijk grote onzin. Als je "illegaal draait" ben je dus gewoon illegaal bezig. En al helemaal als je er dan ook nog geld voor durft te vragen. Elke persoon die zich bezighoudt met draaien of het maken van mixjes, moet gewoon de muziek legaal in zijn bezit hebben. En dat is geen mening, dat is gewoon een feit. Niet alleen omdat je anders illegaal bezig bent, maar ook uit respect voor de artiesten. Als je écht liefde voor de muziek had en écht respect zou hebben voor de artiesten, zou je gewoon 1 of 2 euro per plaat moeten betalen. Wil je dat niet, ben je gewoon fake bezig in mijn ogen, sorry.
Als je in je slaapkamer draait is er wettelijk niets illegaals aan. Downloaden is nog steeds legaal, uploaden is hetgeen dat illegaal is. Hij zegt trouwens ook dat hij vind dat als je er geld voor krijgt (een gig), dat je dan wel je nummers gekocht moet hebben. Het punt qua respect heb je min of meer gelijk in, maar volgens mij houdt een artiest sowieso niet veel over aan de verkoop van een nummer. Ik gok dat een artiest nog meer heeft aan blijk van waardering, dan aan gekochte nummers. Dat levert hem namelijk meer kans op om geboekt te worden.