Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343 ... 555  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2013 03:30 

Hardtraxxer

Was het een paar jaar geleden ook al zo dat er een soort scheiding was binnen de hardstyle?

Ik merk steeds meer dat mensen alleen nog maar naar de 'raw' hardstyle stages gaan en de main links laten liggen. Het lijkt soms zelfs dat sommigen niet geassocieerd willen worden met de 'mainstream' hardstyle artiesten als Wildstylez of Headhunterz. Was dit 5/6 jaar geleden ook al aan de gang, dat mensen zich binnen het genre opsplitste?

Het lijkt overigens ook zo dat organisaties als b2s en Q-dance deze splitsing steeds meer faciliteren door stages te maken met alleen 'raw' artiesten en deze ook zoveel mogelijk van de mainstage af te houden. Zo wordt de blue area op Defqon langzaam omgevormd tot 'raw' area en geeft b2s bijvoorbeeld feesten als Loudness waar helemaal geen 'mainstream' artiesten meer te vinden zijn.

PS: raw en main(stream) staan tussen haakjes omdat ik liever niet de zoveelste hokjes discussie start.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2013 11:29 

MrBunni schreef:
Ik merk steeds meer dat mensen alleen nog maar naar de 'raw' hardstyle stages gaan en de main links laten liggen. Het lijkt soms zelfs dat sommigen niet geassocieerd willen worden met de 'mainstream' hardstyle artiesten als Wildstylez of Headhunterz. Was dit 5/6 jaar geleden ook al aan de gang, dat mensen zich binnen het genre opsplitste?

5/6 jaar geleden niet. Hardstyle was rond 2006/2010 op haar muzikale hoogtepunt en grotendeels één pot nat. Vanaf 2009/2010 lijken mij de eerste vormen van raw hardstyle bestempelingen op te komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2013 18:51 

Hardtraxx Veteran

http://www.youtube.com/watch?v=BsK-OxJQJP8

Deze beat komt mij heel erg bekend voor, dat pingelgeluidje. Zit dit toevallig in een Hardstyle/core track?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2013 20:59 

Artiest

Jolle schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=BsK-OxJQJP8

Deze beat komt mij heel erg bekend voor, dat pingelgeluidje. Zit dit toevallig in een Hardstyle/core track?

Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2013 21:52 

Hardtraxx Addict

Denk toch dat hij Activator & Ricky Raw - Street Spirit (Medley Fade Out) bedoelt.

Heerlijke ondergewaardeerde track trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2013 22:53 

Hardtraxxer

Iemand die weet of 'tartaros - Fear Is An Illusion' ooit uitkomt,?....
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2013 23:09 

InsaneJunkie schreef:

Juul Koopman weet dat vast wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2013 23:51 

Hardtraxx Elite

stefaneke schreef:
InsaneJunkie schreef:

Juul Koopman weet dat vast wel.

Zou je denken? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2013 11:52 

Wie is Nego? En waar zou ik hem van moeten kennen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2013 11:58 

Hardtraxx Veteran

Junkenlul schreef:

Plaatjes van Kingsman & Nego/Heatzone... Nooit echt groot geworden, maar ze hebben wel een aantal releases op hun naam.
http://www.discogs.com/artist/Heatzone
http://www.discogs.com/artist/Nego+%282%29
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2013 13:18 

Hardtraxx Veteran

Faalhaas schreef:
Denk toch dat hij Activator & Ricky Raw - Street Spirit (Medley Fade Out) bedoelt.

http://www.youtube.com/watch?v=N7cbmHGnzP4

http://www.youtube.com/watch?v=zz8XTivqanw
Heerlijke ondergewaardeerde track trouwens.

Ja idd, thanks :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2013 01:32 

Hardtraxx Veteran

Uberhout schreef:
Junkenlul schreef:

Plaatjes van Kingsman & Nego/Heatzone... Nooit echt groot geworden, maar ze hebben wel een aantal releases op hun naam.

Condimentum :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2013 11:39 

Hardtraxx Veteran

Iemand een tl van wat Adaro gister bij The Magic Show heeft gedraaid?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2013 11:42 

Artiest

Qlown schreef:
Uberhout schreef:
Junkenlul schreef:

Condimentum :worship:

Heb nog een mixje liggen voor op de radio ergens binnenkort met alle tracks erin :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2013 12:08 

Aan het typen...

stefaneke schreef:
MrBunni schreef:

5/6 jaar geleden niet. Hardstyle was rond 2006/2010 op haar muzikale hoogtepunt en grotendeels één pot nat. Vanaf 2009/2010 lijken mij de eerste vormen van raw hardstyle bestempelingen op te komen.

En of er 6 jaar geleden een enorme splitsing was. Dat was de situatie van nu in het kwadraat, maar dat kwam ook wel omdat de hardstyle zoals we die nu kennen weigerde zich af te scheiden van de oude hardstyle. Nu hebben beide, of eigenlijk alle 3 de groeperingen een eigen sub-identiteit. Toen was alles hardstyle, een aantal probeerden de term nustyle er door te drukken voor de huidige hardstyle, maar dat is nooit massaal overgenomen. Het ging zelfs zo ver dat je geen nustyle releases mocht plaatsen op het Global Hardstyle Forum. Bedreigingen, censuur etc. De insteek was een afsplitsing, maar het is uiteindelijk een opsplitsing geworden. Raw hardstyle is daar later pas bijgekomen, inderdaad ontstaan als een beweging die zich afzette tegen de alsmaar softer wordende mainstream kan van hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2013 12:45 

Hardtraxx Crew

Nego schreef:
Heb nog een mixje liggen voor op de radio ergens binnenkort met alle tracks erin :)

:drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2013 12:53 

Hardtraxxer

MrBunni schreef:
Was het een paar jaar geleden ook al zo dat er een soort scheiding was binnen de hardstyle?

Het lijkt overigens ook zo dat organisaties als b2s en Q-dance deze splitsing steeds meer faciliteren door stages te maken met alleen 'raw' artiesten en deze ook zoveel mogelijk van de mainstage af te houden. Zo wordt de blue area op Defqon langzaam omgevormd tot 'raw' area en geeft b2s bijvoorbeeld feesten als Loudness waar helemaal geen 'mainstream' artiesten meer te vinden zijn.

PS: raw en main(stream) staan tussen haakjes omdat ik liever niet de zoveelste hokjes discussie start.

Paar jaar geleden niet zo erg, maar als je 6 tot 7 jaar terug gaat wel.
Toen was er een splitsing tussen wat nu Early Hardstyle wordt genoemd en de 'Nustyle'.
Ook toen was Headhunterz de boosdoener.
De nustyle is weer opgesplitst in 'mainstream' en 'raw'.

Of er toen een splitsing op feesten was kan ik je niet vertellen.

edit: helemaal over Lyst zn post heen gelezen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2013 13:26 

Hardtraxxer

Daveytl schreef:
Iemand een tl van wat Adaro gister bij The Magic Show heeft gedraaid?

Tracklisting:
1. A-lusion Make up your Mind
2. @Geck-O - A-ha
3. Audiofreq ft. MC Sureshock - Speekaz Kick
4. Alesso - Raise Your Head ( Zatox Hard mix)
5. @Shockerz - Total Domination
6. In-Phase Here we go
7. Outbreak - Survival
8. @Harddriver - Rock your Body
9. Frequencerz Rockstar
10. KRONOS - kaboom
11. The Vision - The Evil Dead
12. Alpha² Kick Back ( E-Force remix)
13. The R3belz - The Bass Bang
14. @Goliath ft. MC I See - Insane
15. @Raxtor - Fight or Escape
16. @Delete - Advanced Technology ( @The Strangerz remix)
17. @The Machine & @Chris One - The Forsaken Land
18. @Chain reaction - Answers (Adaro remix)
19. @Radical Redemption - God's Child
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2013 17:49 

Hardtraxx Elite

Eerst volgende Loudness weer aan het eind van dit jaar?
Is er al wat over bekend?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2013 22:32 

Hardtraxxer

Ik las onderstaande reactie in het release topic van craving for the beat. Ik zocht naar iets onverwachts maar kon het niet ontdekken. Mijn vraag is dan ook wat is een pitch? :$

Maestro N schreef:
Vind de kicks juist wel sterk, die pitch waar je 'm niet zo verwachten is ook vet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2013 22:40 

Hardtraxx Veteran

WaVe schreef:
Ik las onderstaande reactie in het release topic van craving for the beat. Ik zocht naar iets onverwachts maar kon het niet ontdekken. Mijn vraag is dan ook wat is een pitch? :$

Maestro N schreef:
Vind de kicks juist wel sterk, die pitch waar je 'm niet zo verwachten is ook vet.

In dit nummer kom je daar gouw genoeg achter :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2013 22:44 

Hardtraxx Addict

WaVe schreef:

Maestro N schreef:

Pitch is letterlijk de toonhoogte (Meestal de verandering in toonhoogte wordt met pitch aangeduid). Wordt vaak als werkwoord gebruikt blijkbaar. "Vind de kicks juist wel sterk, die verandering in toonhoogte waar je 'm niet zou verwachten is ook vet."
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2013 22:50 

Hardtraxx Elite

WaVe schreef:

Maestro N schreef:

Dat de kicks van toonhoogte veranderen, vaak gaan ze mee met de melodie. Producers vinden dat dat van toegevoegde waarde zijn voor de drive van de track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2013 22:57 

Hardtraxxer

Ik heb hem door ^^ inderdaad een goed voorbeeld van Fusionmania. Bedankt allen! Weer wat geleerd op deze avond :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2013 18:34 

Hardtraxx Crew

Waar slaat dat 'kwartjes' op in de Showtek remix van No One Can Stop Us?
Vorige  1 ... 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343 ... 555  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen