The Skribbler schreef:
Remix een nieuwe invulling van een bestaande track: met het IDEE van de oude track wordt een nieuwe track gemaakt, vaak met details van het origineel
Bootleg een hardstyle versie van een track uit een ander genre (dus soort remix) maar dan met veel elementen (vaak gewoon een deel van) het origineel erin
Edit een track ietsje aangepast, omdat de artiest die de edit heeft gemaakt een klein detail anders had willen zien. Bijvoorbeeld Geck-O - It's what we are (HHZ edit) (bijna) alleen de kick is anders
Refixx
Re-Amp Volgens mij 2 namen voor hetzelfde, namelijk een oude track die in een nieuw jasje is gestoken. Waar precies de grens ligt tussen remix-refixx/amp en refixx/amp-edit is mij niet duidelijk.
Dit is in ieder geval hoe ik er altijd naar kijk

EDIT: deze vraag is ooit al eens beantwoord, want toen was er iemand die eronder had gezet
Remuxxx je plaat verkracht door The Prophet
En dat vond ik een leuke opmerking

Ik verbeter je hier even (A)
Remix een nieuwe invulling van een bestaande track: met het idee van de oude track wordt een nieuwe track gemaakt, vaak met details van het origineel (vocals, basslijn). Belangrijk bij een remix is is dat de artiest van wie de artiest origineel was toestemming aan de remmixxer heeft gegeven om hem ook te releasen om er geld aan te verdienen.
Bootleg Een remix van een track, vaak vanuit een ander genre, die niet officieel is. Hij is zonder toestemming gemaakt en mag niet gereleased worden voor geld.
Edit een track ietsje aangepast, omdat de artiest die de edit heeft gemaakt een klein detail anders had willen zien.
Refixx/
Re-Amp Volgens mij 2 namen voor hetzelfde, namelijk een oude track die in een nieuw jasje is gestoken. Vaak blijft de opzet van de track hetzelfde maar worden geluiden beter afgemixed of technisch beter gemaakt. Bij een Refixx kun je het zien als een edit, maar dan compleet anders. Zoals bij een edit meestal een paar elementen uit een track zijn aangepast, is dit bij een refixx compleet anders. Daar wordt alles aangepast. Doch blijft de track herkenbaar.