Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147 ... 555  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2010 22:48 

Hardtraxx Elite

Draidy schreef:
Ik heb een vraag, ik hou erg veel van hardstyle en ik weet dat er verschillende hard-stijlen zijn; early hardstyle en nu-style dat weer is onderverdeeld in euphoric, raw en nog 1 andere maar ik kan ff niet op de naam komen, het is neit echt belangrijk want ik hou gewoon van hardstyle in t algemeen maar ik zou toch wel graag willen weten wat nou de verschillen tussen die 4 stijlen zijn

Early

Eurofisch

Raw

Duister (ik vind dat dit toch gescheiden staat van raw, ookal is het toch harder dan de hedendaagse hardstyle)

Ik denk zelf wel dat je de verschillen kunt horen! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2010 00:06 

Hardtraxx Addict

Draidy schreef:
Ik heb een vraag, ik hou erg veel van hardstyle en ik weet dat er verschillende hard-stijlen zijn; early hardstyle en nu-style dat weer is onderverdeeld in euphoric, raw en nog 1 andere maar ik kan ff niet op de naam komen, het is neit echt belangrijk want ik hou gewoon van hardstyle in t algemeen maar ik zou toch wel graag willen weten wat nou de verschillen tussen die 4 stijlen zijn

Er zijn geen verschillende namen voor de hardstyle. Das puur gehyped door bepaalde personen. Raw style zie je tegenwoordig overal langs komen, terwijl dat al zo ontzettend lang er is, maar niemand die er ooit aandacht aan gaf om het zo te noemen. Net zoals het euforische/melodieuze. Schijnbaar vinden mensen het fijn om de stijlen tegenwoordig in bepaalde groepen in te delen. Ik vind het zelf stront vervelend. Noem een track naar hoe het klinkt, plaats het niet onder een bepaalde categorie. Iedere artiest heeft zn eigen sound en dat moet je niet indelen in groepen naar mijn mening. Op die manier krijg je ook geen vooroordelen over artiesten die geen goede tracks maken en gebash op bepaalde tracks zonder naar de inhoud te luisteren. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2010 13:17 

Aan het typen...

Oneens, als ze bij de track neerzetten dat het mainstream is, dan hoef ik er niet naar te luisteren, nu moet ik de track eerst luisteren om weer tot de conclusie te komen dat het ruk is en dan ga ik mijn mening er over uitlaten. Ik geef mijn mening toch ook niet over hardcore tracks op dit forum, want ik weet dat ik dat niks vind, dus luister ik er ook niet naar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2010 13:23 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Oneens, als ze bij de track neerzetten dat het mainstream is, dan hoef ik er niet naar te luisteren, nu moet ik de track eerst luisteren om weer tot de conclusie te komen dat het ruk is en dan ga ik mijn mening er over uitlaten. Ik geef mijn mening toch ook niet over hardcore tracks op dit forum, want ik weet dat ik dat niks vind, dus luister ik er ook niet naar.

Maar wie gaat dan bepalen of een track bv. mainstream of raw is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2010 13:24 

Hardtraxx Elite

wvd schreef:
Lyst schreef:

De luisteraar zelf
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2010 13:31 

Donateur

Je kan aan de artiest toch al zien of iets je eventueel aanspreekt of niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2010 13:35 

Hardtraxx Elite

dawasiknie schreef:

Dat is ook niet altijd waar. Ik zou gewoon zeggen blijf open staan voor alles en kijk zelf in welk hokje iets plaatst. Artiesten in hokjes plaatsen zou ik al helemaal niet doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2010 13:43 

Aan het typen...

dawasiknie schreef:

Dan had ik frontliner - greenhouse nooit ontdekt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2010 13:55 

Hardtraxx Addict

wvd schreef:
Lyst schreef:

Precies en dat wordt tegenwoordig gwn zomaar gedaan door iedereen. Mensen noemen zatox ''rauw'' Ik ken toch echt wel veel hardere tracks dan die zatox maakt. Ik vind zijn melo vaak nog wat te ''happy'' om het nou rauw te noemen.

dawasiknie schreef:

En dat probeer ik dus te zeggen. Een artiest heeft zijn of haar eigen stijl en dat moet je niet in bepaalde categorieën indelen. Als er dan iets tussenuit springt dan kom je die vanzelf wel eens tegen op een feest of radio.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind vernieuwing een hele goede ontwikkeling binnen de hardstyle, maar je moet niet alles gaan indelen in groepen. Dat zorgt dan juist weer voor een beperking in het creeeren van nieuwe sounds omdat artiesten zich dan aan die bepaalde stijl willen gaan koppelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2010 14:02 

Aan het typen...

We zeggen toch ook niet dat de artiesten zich in hokjes moeten gaan settelen? En voor feesten geldt precies hetzelfde, als er een feest is met bekende namen en ze zouden allemaal early draaien, maar ze zeggen gewoon dat het een hardstyle feest is. Dan gaat zo'n feest totaal aan mij voorbij, terwijl als ze gezegd hadden dat ze early gingen draaien, dan wordt het voor mij al een stuk aantrekkelijker. En nee ik ga geen mainstream events bezoeken op de hoop dat iemand een early track gaat draaien, want ik heb echt helemaal niets met mainstream. Probeer dit verhaal maar eens aan iemand uit te leggen als ik geen gebruik mag maken van termen als early en mainstream. Early is trouwens niet een hype, www.hardstyle.com heeft gewoon een eigen early hardstyle sectie. Vrijwel alle grote organisaties/sites gebruiken de term early hardstyle. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2010 14:06 

Hardtraxx Addict

Ik heb het niet over early ;) Ben het helemaal met je eens dat early niet een gehypte naam is. Ik heb het meer over al die nieuwe benamingen. Daar wordt ik zo moe van. Iedereen roept maar wat. Early is gwn een term die niet alleen binnen hardstyle wordt gebruikt maar ook binnen andere genres. Early is gwn puur een feit. Al die andere termen zijn dingen die mensen even verzinnen en die dan vaak overslaan in een hype.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2010 14:09 

Hardtraxx Elite

SoundTunerZ schreef:
Ik heb het niet over early ;) Ben het helemaal met je eens dat early niet een gehypte naam is. Ik heb het meer over al die nieuwe benamingen. Daar wordt ik zo moe van. Iedereen roept maar wat. Early is gwn een term die niet alleen binnen hardstyle wordt gebruikt maar ook binnen andere genres. Early is gwn puur een feit. Al die andere termen zijn dingen die mensen even verzinnen en die dan vaak overslaan in een hype.

Ja, dat zie je ook wel. Op het forum heeft nu opeens een kleine groep in hun avatar of onderschrift van alles staan met Raw Style, terwijl ze op een feest ook op melodieuze hardstyle uit hun dak gaan.

Zo als een gast ooit zei op de hoofdpagina: "De kip die ik haal bij de supermarkt die is rauw".
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2010 14:12 

Aan het typen...

Dus omdat er een aantal mensen van beide houden, is er geen onderscheiding? Ik ken ook wel mensen op dit forum waarvan ik weet dat ze niks met mainstream hebben en alles met "raw". Dakpan bijvoorbeeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2010 14:14 

Donateur

Hehe gaan we weer :D
Early HS en HS zijn wel 2 verschillende dingen die duidelijk af te bakenen zijn door de periodes waarin de muziek is gemaakt en het muzikale verschil tussen die 2 stijlen. En ja er is ook een groot verschil tussen HHZ - Psychedelic en Zany vs Beholder - Who Wants This maar daartussen ligt zo'n grote grijze zone dat ik dat hele gedoe om wat nou wel of niet raw is spuugzat ben :P
Ik denk eerder in de hokjes goede en slechte muziek haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2010 14:18 

Hardtraxx Addict

We hadden toch een discussie-topic ergens? >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2010 14:18 

Hardtraxx Elite

Lyst schreef:
Dus omdat er een aantal mensen van beide houden, is er geen onderscheiding? Ik ken ook wel mensen op dit forum waarvan ik weet dat ze niks met mainstream hebben en alles met "raw". Dakpan bijvoorbeeld.

Ja dat klopt wel, maar de hype zorgt er weer voor dat raw... de nieuwe mainstream wordt.

Atraxisz schreef:
We hadden toch een discussie-topic ergens? >.<

Klopt is toch een eindeloze discussie ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2010 14:36 

Hardtraxx Addict

dawasiknie schreef:
Hehe gaan we weer :D
Early HS en HS zijn wel 2 verschillende dingen die duidelijk af te bakenen zijn door de periodes waarin de muziek is gemaakt en het muzikale verschil tussen die 2 stijlen. En ja er is ook een groot verschil tussen HHZ - Psychedelic en Zany vs Beholder - Who Wants This maar daartussen ligt zo'n grote grijze zone dat ik dat hele gedoe om wat nou wel of niet raw is spuugzat ben :P
Ik denk eerder in de hokjes goede en slechte muziek haha.

We hebben het niet over early en het verschil met tegenwoordig. Deze discussie dwaalt toch al te ver af van het standpunt wat ik in eerste instantie probeerde te maken. Dat had niks te maken met early. En deze discussie is een respons op een gestelde vraag dus erg offtopic gaan we volgens mij ook niet ;) Maar goed laten we er dan maar in dit topic over op houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2010 19:18 

Hardtraxx Veteran

Mike-O schreef:
Draidy schreef:

Early

Eurofisch

Raw

Duister (ik vind dat dit toch gescheiden staat van raw, ookal is het toch harder dan de hedendaagse hardstyle)

Ik denk zelf wel dat je de verschillen kunt horen! ;)

Ja klopt ik hoor de verschillen, thx (trouwens ook aan alle andere die antwoord gaven ofc)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2010 20:22 

Hardtraxxer

Ik zag dat op de site van q-dance de livesets van Qlimax nu als podcast te downloaden zijn. Iemand enig id of dit betere kwaliteit is dan de opgenomen setjes?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2010 20:26 

Hardtraxx Elite

LNDRTJN schreef:
Ik zag dat op de site van q-dance de livesets van Qlimax nu als podcast te downloaden zijn. Iemand enig id of dit betere kwaliteit is dan de opgenomen setjes?

Staat in wistje dat topic. Sets zijn van goede kwaliteit, 96 kbs dacht ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2010 20:39 

Hardtraxx Veteran

tomb schreef:
Waar is Robin Clark & Sam Punk - Save us ergens te koop?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2010 21:03 

Hardtraxx Veteran

tomb schreef:
tomb schreef:
Waar is Robin Clark & Sam Punk - Save us ergens te koop?

http://www.hardstyle.com/robin-clark-an ... -club-mix/ ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2010 14:15 

Hardtraxx Veteran

Iemand een ideetje hoe lang de levertijd ongeveer is van items uit de Fusion Merchandise?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2010 14:33 

Donateur

93Wesley93 schreef:
Iemand een ideetje hoe lang de levertijd ongeveer is van items uit de Fusion Merchandise?

bij mij was het de volgende dag binnen ;) dus reken 1 a 2 dagen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2010 14:55 

Hardtraxx Veteran

roberttt schreef:
93Wesley93 schreef:

bij mij was het de volgende dag binnen ;) dus reken 1 a 2 dagen.

Ik heb afgelopen zondag besteld en nog steeds niets binnen. :huh:
Vorige  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147 ... 555  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen