Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 553  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2009 19:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Dan blijf jij lekker hangen met het idee dat alle digitale dj's kut zijn ;) Let vooral ook niet op de grote namen en merken die hard bezig zijn met de opkomst van al het digitaal :)

Overigens met al het geld dat ik er aan besteed heb, had ik ook 2 cd spelers met mengpaneel kunnen hebben dus ik heb het niet gedaan vanwege geldgebrek ;)



kzeg tog ook niet dat je t nie mag doen?
kzeg alleen dat er wel een verschil is tusse mixe op je pc en gewoon met draaitafels/cd spelers
en k vin dat je meer een dj bent als je t met draaitafels/cd spelers mix dan met programma's/hardware wat je op je pc gooit
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2009 19:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Gaan we nou weer even lief doen.. Persoonlijke vetes aub even in een ander topic. Hier weer ontopic.


k stop al
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2009 19:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ok, het klopt wel als je zegt dat meer de DJ is zoals je gewent bent :) Ach goed, iedereen zo zijn ding
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2009 18:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

een hele andere vraag..

waarom zit er overal waar je registreerd een 'bevestig e-mail' functie?
dit is in mijn ogen toch totaal overbodig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2009 18:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Xblister schreef:
een hele andere vraag..

waarom zit er overal waar je registreerd een 'bevestig e-mail' functie?
dit is in mijn ogen toch totaal overbodig?


Is toch voor de beveiliging of heb ik dat verkeerd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2009 18:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als jij je email verkeerd intikt, moet je weer een nieuw account aanmaken en dergelijke, omdat je er dan niet bij komt. Met deze regel word dat hopelijk voorkomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2009 23:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

haha.. thnx, zo had ik er nog niet over nagedacht ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2009 12:49 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dan had ik er ook nog één:

Bij 't forum zie je mijn avatar wel, maar reageer ik bij het nieuws, dan zie je geen afbeelding staan. Hoe dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2009 12:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Milán schreef:
Dan had ik er ook nog één:

Bij 't forum zie je mijn avatar wel, maar reageer ik bij het nieuws, dan zie je geen afbeelding staan. Hoe dat?


Heb je jezelf daar ingelogd of heb je gewoon je gebruikersnaam en je email opgeschreven. Als je alleen naam + email deed heb je je eigen accountplaatje niet. Als je echter wel ingelogd bent (dus dat staat rechtsboven in je scherm) en je post dan en er is geen plaatje, moet je even contact opnemen met Jor-D.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2009 14:30 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ja, ik log altijd in voordat ik reageer. Dat wordt dus contact opnemen met Jor-D :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2009 15:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou graag de betekenis van een aantal mix/studio termen willen weten. Bv pitch, loop en nog een paar waar ik nu niet op kan komen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2009 15:36 
 
Donateur

Dakpan schreef:
Ik zou graag de betekenis van een aantal mix/studio termen willen weten. Bv pitch, loop en nog een paar waar ik nu niet op kan komen :)

Ik weet wel wat het is maar ik kan het niet te goed uitleggen, dus even wachten op iemand die het goed zal uitleggen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2009 15:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

http://www.aboutdj.nl/tutorials/dj-glossary.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2009 15:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

pitch = Snelheid waarmee het nummer wordt afspeelt.
pitch fader = De fader waarmee je de pitch aangeeft. Staat deze in het midden wordt hij op normale snelheid. Hoe verder je naar boven gaat hoe langzamer hij afpspeelt (het BPM daalt dus) en naar beneden wordt het steeds sneller
BPM = beats per minute, om een track te mixen moet hij even snel worden afgespeelt als de andere track.
pitch benden = Als het BPM klopt moeten de beats nog wel op elkaar 'liggen'. Dit doe je door te pitch benden. Dit is het tijdelijk verlagen/verhogen van de track.
Loop = Een aantal beats (meestal 4 of 8) constant achter elkaar afspelen. Dus na bijv 4 beats springt hij weer teug naar de eerste beat. De track blijft dan eeuwig (totdat je de loop uitzet) aan het spelen.
Cue = Een vast punt aangegeven in de track
EQ/equalizer = De bass/mid/hoog verlagen/verhogen. Word vaak gebruikt om van een track de basslijn weg te laten. Het is overigens niet aan te raden de equalizers boven 12 uur te draaien want dan heb je de kans je boxen op te blazen.
Filter = selectief hoogfrequente of laagfrequente signalen door te laten.
fader = Schuifje
Potmeter = Draaimeter

nog meer vragen? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2009 15:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Precies wat ik nodig had. Thanks dp en Dennis :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2009 16:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
EQ/equalizer = De bass/mid/hoog verlagen/verhogen. Word vaak gebruikt om van een track de basslijn weg te laten. Het is overigens niet aan te raden de equalizers boven 12 uur te draaien want dan heb je de kans je boxen op te blazen.


Dat vind ik knap als je dat voor mekaar krijgt. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2009 16:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dennis Aka Mash schreef:
_dp_ schreef:
EQ/equalizer = De bass/mid/hoog verlagen/verhogen. Word vaak gebruikt om van een track de basslijn weg te laten. Het is overigens niet aan te raden de equalizers boven 12 uur te draaien want dan heb je de kans je boxen op te blazen.


Dat vind ik knap als je dat voor mekaar krijgt. ;)

ja simpel uitgelegd ;) Jip en Janneke taal :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2009 23:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ok nog een .. Vanwaar de Z in Headhunterz. hij is toch alleen!

Tell me moree, Tell me moree!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2009 23:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dat vroeg ik me ook al een tijdje af :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2009 23:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Xblister schreef:
ok nog een .. Vanwaar de Z in Headhunterz. hij is toch alleen!

Tell me moree, Tell me moree!!


Ze waren eerst met zijn tweeën! Toen is er eentje gestopt, waarom weet ik niet precies meer, volgens mij vond hij zijn studie belangrijker..

Hier
Citaat:
Headhunterz, formerly known as Nasty D-Tuners, is a Dutch DJ/producer team, consisting of Willem Rebergen (born September 12, 1985) and Bobby van Putten. Their own label Scantraxx Reloaded is a sublabel of Scantraxx. Van Putten stopped temporarily with DJing and producing so that he can finish his study.

Bron: wiki
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2009 23:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ze waren ooit met zn 2'en in het prille begin. Toen wou die andere gast verder werken aan zijn studie ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 12:19 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

klopt, Bobby van Putten heette hij, maar hij zou (volgens Discogs) TIJDELIJK stoppen met draaien en produceren vanwege zijn studie.

The Sacrifice was de laatste plaat waar hij aan heeft geholpen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 15:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
BPM = beats per minute, om een track te mixen moet hij even snel worden afgespeelt als de andere track.
fader = Schuifje
nog meer vragen? :)


bij bpm ken je beter neerzette het aantal beats dat het nummer haalt in een minuut, dat het nummer even snel moet worden afgespeelt om te kunne mixen kan je beter bij pitch zette

en een fader zijn schuifjes op je mixer waarmee je het ene nummer bij het andere nummer voegt d.m.v. de fade omhoog te schuiven, of weghaalt (fader naar beneden)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 23:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

aan de ene kant een slimme zet van Bobby van Putten, maar ook weer niet. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 23:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Xblister schreef:
aan de ene kant een slimme zet van Bobby van Putten, maar ook weer niet. ;)


Ik zie het als een gemiste kans. Toch mooi als je van je hobby je beroep kan maken he.. Vooral als je kijkt wat Headhunterz (Willem) bereikt heeft tot nu toe. Ik draai liever op grote Q-Dance feesten etc. dan dat ik aan mijn studie denk.. maargoed, zijn keuze moeten we respecteren he! :innocent:
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 553  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen