Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531 ... 553  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2018 22:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat piano stuk van Push that feeling van wildstylez, waar is dat van en wat is het origineel. Hoorde het namelijk staat ergens op tv maar dan met een mooier piano stuk en rustiger tempo
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2018 22:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Dat piano stuk van Push that feeling van wildstylez, waar is dat van en wat is het origineel. Hoorde het namelijk staat ergens op tv maar dan met een mooier piano stuk en rustiger tempo

Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 09:42 
 
Hardtraxx Veteran

Exterkate schreef:
Rickzel schreef:
Spobbertiet schreef:
Google resonantie


Z'n Dj naam is gvd Resonate


:lol: :lol:

Maar ik heb er gewoon monitor pads onder dus het lijkt me sterk dat resonantie de boosdoener is toch?


Resonantie treedt(als ik goed heb opgelet bij natuurkunde) ook op bij geluidsgolven, dus bepaalde plekken in je kamer heb je versterkt effect, bepaalde plekken heb je minder effect. Net als op een feest je bepaalde plekken kut geluid heb
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 10:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Op mijn kamer ook al gemerkt. Als mijn ouders mijn kamer binnenkomen klagen ze altijd over de bass. Ik heb toen na lange tijd ontdekt dat de bass goed doordreunt in de deuropening. Veel harder dan waar ik gewoon aan mijn bureau zit. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 14:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Iemand enig idee wie de vrouwelijke dj Bulletproof is? Ik zie weer een "knap" koppie die op grote podia wordt neergezet. Het lijkt een project van Partyraiser aan de collabs en vs. op de line-up te zien..
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 14:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DonnyD schreef:
Het lijkt een project van Partyraiser aan de collabs en vs. op de line-up te zien..

Zij is ook de vrouw van ^^ als ik het goed heb begrepen
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 14:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Zij is ook de vrouw van ^^ als ik het goed heb begrepen


Ah kijk dat verklaart een hoop :D Geef der/hem eens ongelijk! Miss K8 is ook een daverend succes en flinke inkomstenbron in huize Angerfist :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 14:29 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

DonnyD schreef:
Norther66 schreef:
Zij is ook de vrouw van ^^ als ik het goed heb begrepen


Ah kijk dat verklaart een hoop :D Geef der/hem eens ongelijk! Miss K8 is ook een daverend succes en flinke inkomstenbron in huize Angerfist :D


Denk eerder dat MOH en AoD het grootste deel profijt er van hebben :P

Ik weet eigenlijk niet of Angerfist nu ook MOH runt of dat Outblast/Bass-D dit nog steeds doen op de achtergrond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 14:49 
 
Hardtraxx Veteran

DonnyD schreef:
Norther66 schreef:
Zij is ook de vrouw van ^^ als ik het goed heb begrepen


Ah kijk dat verklaart een hoop :D Geef der/hem eens ongelijk! Miss K8 is ook een daverend succes en flinke inkomstenbron in huize Angerfist :D


Miss K8 kan daarin tegen ook echt goed draaien, hoop voor Mw Bulletproof hetzelfde want manlief maakt er elke set een potje van
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 14:55 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Partyraiser was a 2006 - 2012 juist een van de meest creatieve en een van de beste DJ's in de hardcore scene. Maar sinds hij simpelere muziek is gaan draaien is het mixen ook achteruit gegaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 15:17 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Partyraiser was a 2006 - 2012 juist een van de meest creatieve en een van de beste DJ's in de hardcore scene. Maar sinds hij simpelere muziek is gaan draaien is het mixen ook achteruit gegaan?




Om te huilen zo slecht
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 15:24 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Weet niet of hij er nog is, maar in tegenstelling tot die set zou je dan eens Unexist & Partyraiser @ Defqon 2010 erbij moeten pakken.

Heb die set toen meegemaakt en het mixwerk en de platen waren echt enorm vet, dat waren toen wel twee van de grootste meesters van het draaien bij elkaar toen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 15:25 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Weet niet of hij er nog is, maar in tegenstelling tot die set zou je dan eens Unexist & Partyraiser @ Defqon 2010 erbij moeten pakken.

Heb die set toen meegemaakt en het mixwerk en de platen waren echt enorm vet, dat waren toen wel twee van de grootste meesters van het draaien bij elkaar toen.


Haha het mooie is dat jij en ik dit gesprek al hebben gevoerd in de DQ topic van 2017 ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 15:40 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Resonantie treedt(als ik goed heb opgelet bij natuurkunde) ook op bij geluidsgolven, dus bepaalde plekken in je kamer heb je versterkt effect, bepaalde plekken heb je minder effect. Net als op een feest je bepaalde plekken kut geluid
heb

Klopt allemaal wel, maar dat heeft toch niet zoveel te maken met de positie van je monitors in hoogte (zonder obstakels ertussen)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 16:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Spobbertiet schreef:
Resonantie treedt(als ik goed heb opgelet bij natuurkunde) ook op bij geluidsgolven, dus bepaalde plekken in je kamer heb je versterkt effect, bepaalde plekken heb je minder effect. Net als op een feest je bepaalde plekken kut geluid
heb

Klopt allemaal wel, maar dat heeft toch niet zoveel te maken met de positie van je monitors in hoogte (zonder obstakels ertussen)?

Hoe dichter bij je zit hoe gerichter de geluidsgolven aankomen. Is nog wel een verschil als je het op je borst ontvangt of in je gezicht. Dat geluidsverschil merk je wel hoor
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2018 15:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Resonantie treedt(als ik goed heb opgelet bij natuurkunde) ook op bij geluidsgolven, dus bepaalde plekken in je kamer heb je versterkt effect, bepaalde plekken heb je minder effect. Net als op een feest je bepaalde plekken kut geluid heb


Nee, dat is interferentie.

Resonantie is het fenomeen dat een object mee gaat trillen als deze wordt beinvloed door een golf met een frequentie welke gelijk is aan de eigenfrequentie van het object. Je merkt bijvoorbeeld dat je auto bij een bepaald toerental flink gaat trillen, dan is het toerental gelijk aan de eigenfrequentie van de carrosserie. Een ander voorbeeld is als je deur bij een bepaalde frequentie heel hard met de muziek mee gaat trillen, maar bij frequenties welke sterk afwijken van eigenfrequentie niet.

Nuracore schreef:
TiMOTHYb schreef:
Klopt allemaal wel, maar dat heeft toch niet zoveel te maken met de positie van je monitors in hoogte (zonder obstakels ertussen)?

Hoe dichter bij je zit hoe gerichter de geluidsgolven aankomen. Is nog wel een verschil als je het op je borst ontvangt of in je gezicht. Dat geluidsverschil merk je wel hoor


Dat kan wel, maar heeft alles te maken meet de route die de geluidsgolven afleggen en waar ze interfereren. Dat kan heel complex zijn. Daarom zie je vaak dat producers bass traps achter hun boxen hebben zodat de geluidsgolven die recht uit de boxen komt niet interfereren met het geluid wat tegen de muur refelecteert waardoor op sommige plekken de bass versterkt overkomt en op sommige plekken uitgedoofd wordt.

Daarnaast zal je de bas het beste voelen aan het einde van de golflengte, wat al gauw meters ver van je boxen kan zijn. Die afstand krijg je door 343 te delen door de frequentie in meters. dus 49Hz voel je het beste op 7 meter afstand van je boxen, naar mijn ervaring.

EDIT:

Wat ook wel interressant is; vanwege interferentie zie je wel eens boxen op een stage niet naar het publiek staan, maar juist richting de stage. Door deze uit fase te positioneren dempen ze de geluidsgolven richting de stage uit, waardoor er dus minder geluid reflecteert op de mainstage en weer het publiek ingeslingert wordt (wat kut klinkt) en zorg voor minder geluidsoverlast bij bijvoorbeeld een festival. Geluidsoverlast wordt dus bestreden met het uitzenden van nóg meer geluid (antigeluid), maf he? :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2018 11:28 
 
Hardtraxxer

Exterkate schreef:
Rickzel schreef:
Spobbertiet schreef:
Google resonantie


Z'n Dj naam is gvd Resonate


:lol: :lol:

Maar ik heb er gewoon monitor pads onder dus het lijkt me sterk dat resonantie de boosdoener is toch?

Komt wel door de akoestiek in je kamer en hoe alle geluidsgolven worden weerkaatst door je muren, plafond en vloer. Ben geen expert in akoestiek, maar is online meer dan genoeg te vinden. Betekent vaak wel dat je aan de slag moet met panelen (als de plaatsing van je monitoren enzo al ok is)

Edit: Wow, ik zit te slapen. Bovendstaande post legt t al uit :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2018 12:26 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
TiMOTHYb schreef:
Spobbertiet schreef:
Resonantie treedt(als ik goed heb opgelet bij natuurkunde) ook op bij geluidsgolven, dus bepaalde plekken in je kamer heb je versterkt effect, bepaalde plekken heb je minder effect. Net als op een feest je bepaalde plekken kut geluid
heb

Klopt allemaal wel, maar dat heeft toch niet zoveel te maken met de positie van je monitors in hoogte (zonder obstakels ertussen)?

Hoe dichter bij je zit hoe gerichter de geluidsgolven aankomen. Is nog wel een verschil als je het op je borst ontvangt of in je gezicht. Dat geluidsverschil merk je wel hoor

Ja dat weet ik maat, alleen is dat niet de definitie van resonantie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2018 19:00 
 
Hardtraxxer

Exterkate schreef:
RTM93 schreef:
Maar als ik dan op mijn bed lig en de muziek staat aan dan lig ik dus lager dan de speakers en aan de zijkant (90 graden) van de speakers. En dan merk je wel weer dat er toch aanzienlijk laag aanwezig is.


Ja dit heb ik ook. Als ik op de bank aan de zijkant van mijn kamer ga zitten dan hoor ik de bass weer gewoon goed. Als ik nu voor de pc zit dan voel het een beetje alsof er een bepaalde druk op mijn oren staat. Is een beetje te vergelijken met als je opstijgt in een vliegtuig :huh:


die bepaalde druk die je voelt/hoort is waarschijnlijk een faseprobleem in de lage frequenties. op je luisterpositie komen de lage frequenties niet tegelijk aan en doven elkaar op een rare manier uit. dit kan komen door de akoestiek van je kamer (vorm van de kamer of de positie waar je monitors staan).

je kan proberen om de monitoren te verplaatsen, zodanig dat het weer lekker klinkt. dit kan even tijd kosten om daar de goede positie voor te vinden. een losse sub kopen kan ook. daarmee kan je ook door de positie in de kamer te veranderen veel verschillende resultaten kunnen krijgen
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2018 10:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heeft er iemand het album van D-sturb besteld op noize vizion en ook nog steeds niet gekregen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2018 10:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

30:00


Is dit een Cyber bootleg of heeft 'ie de snelheid van deze () gewoon op 1.25 gezet?

Gepast moment om 'm als free te releasen in het geval dat het een bootleg is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2018 18:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eerder een kick/climax edit op normale snelheid

Edit:
Avicii - Waiting For Love (Carnage & Headhunterz Remix) (Peacekeeper Edit)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2018 20:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Eerder een kick/climax edit op normale snelheid

Edit:
Avicii - Waiting For Love (Carnage & Headhunterz Remix) (Peacekeeper Edit)

Lopende Shazam deze man. Dank!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2018 09:49 
 
Hardtraxx Crew

Exterkate schreef:
Dus Midnight Mafia is morgen en nog niemand heeft het anthem volledig kunnen beluisteren? :huh:

Anthem zou vandaag uit moeten komen, misschien later vandaag :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2018 13:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Exterkate schreef:
Dus Midnight Mafia is morgen en nog niemand heeft het anthem volledig kunnen beluisteren? :huh:


Gaat met Defqon dit jaar ook gebeuren
Vorige  1 ... 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531 ... 553  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen