Hardtraxxer
264 posts member since 2013
last seen Apr 2018
Norther66 wrote:
zoro wrote:Is discogs te vertrouwen?
Discogs is natuurlijk gewoon een online marktplaats. Het is wel internationaal, dus bij buitenlandse verkopers kunnen leveringen wel een tijdje onderweg zijn afhankelijk van hoe de verkoper het verstuurt. Zolang je een verkoper hebt met een goede verkoop rating is het wel te vertrouwen.
Ok thx. Ik zal het zeker eens proberen
Hardtraxx Veteran
14311 posts member since 2011
last seen 8 hours ago
Hoe werkt in key mixen eigenlijk?
Hardtraxx Veteran
3481 posts member since 2017
last seen 6 hours ago
Nuracore wrote:Hoe werkt in key mixen eigenlijk?
Platen met een overeenkomende key in elkaar overmixen.

dus A in A, G in G

of bijvoorbeeld A mineur in C majeur.
Last edited by Mark With A Tarrel on 08 Mar 2018 11:51, edited 2 times in total.
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
View on YouTube
Het is eigenlijk zorgen dat je platen in dezelfde grondtoon mixt (of één stapje ernaast). Dit is in diverse muziekstijlen erg belangrijk zoals trance en sommige substijlen binnen techno en (deep) house, maar wordt in hardstyle bijzonder weinig gebruikt.
Hardtraxx Veteran
3885 posts member since 2013
last seen 17 days ago
Khadber wrote:
View on YouTube
Het is eigenlijk zorgen dat je platen in dezelfde grondtoon mixt (of één stapje ernaast). Dit is in diverse muziekstijlen erg belangrijk zoals trance en sommige substijlen binnen techno en (deep) house, maar wordt in hardstyle bijzonder weinig gebruikt.
Volgens mixen de heren van Primeshock (voorheen BMBSQD) hun podcast op deze manier :)
Hardtraxx Veteran
7211 posts member since 2009
last seen Mar 2026
Ik gebruik dat zelf echt heel veel als indicatie als ik op de PC mixjes maak of sets voorbereid. De analyse van die programma's gaan lang niet altijd goed, maar het maakt je trial & error proces een stuk sneller, wat de uiteindelijke mix natuurlijk ook ten goede komt :)

Die functie zit overigens ook gewoon op (nieuwere) CDJ's en XDJ's van Pioneer, dus ook geschikt voor live tracks selecteren. Natuurlijk wel ff voorbeluisteren voordat je 2 melodieën vol over elkaar gooit ;)
Hardtraxx Veteran
last seen 8 hours ago
Hoe gaan grote organisaties eigenlijk om met de delay tussen de eerste speakers en de laatste. Neem aan dat hoe groter je event is hoe groter de delay achter aan de zaal/stage.
Hardtraxx Veteran
3481 posts member since 2017
last seen 6 hours ago
Daar wordt uiteraard rekening mee gehouden door een DSP welke waar nodig het signaal wat later stuurt naar de dichtbijzijnste boxen.
U
Hardtraxxer
528 posts member since 2012
last seen Mar 2023
Nuracore wrote:Hoe gaan grote organisaties eigenlijk om met de delay tussen de eerste speakers en de laatste. Neem aan dat hoe groter je event is hoe groter de delay achter aan de zaal/stage.
Het signaal dat naar de delay speakers gaat word inderdaad vertraagd zodat het op de luisterpositie al het geluid op hetzelfde moment aankomt. Die delay tijd word bepaald door een formule waarin de geluidssnelheid en afstand tussen de speakers word gebruikt.
Hardtraxx Veteran
last seen 8 hours ago
Vandaar dat de DJ achter de tafels altijd uit sync klapt op events I guess :P die hoort natuurlijk vanuit de boot monitors direct het geluid e.d.
B
Hardtraxx Newbie
26 posts member since 2013
last seen Oct 2019
Waar houden jullie bij welke releases er aankomen / zijn uitgebracht?

Ik snap dat iedereen nu hardtraxx en hs.com gaat roepen. Maar ik zoek net wat meer overzicht dan het HT forum en HS.com toont zover ik weet geen toekomstige releases.

Ik heb voor de hobby nu een script geschreven die uit de laatste topics van het "Releases" forum titels en datums verzameld, en deze op datum sorteert.

Image

Dit werkt prima, maar het is erg gevoelig voor fouten omdat niet alle data op dezelfde manier word gepost. (Zie eerste 2 releases bijvoorbeeld, die zijn al uitgebracht).

Iemand een idee? Of zijn er meer mensen die opzoek zijn naar hetzelfde? Dan kan ik hem eventueel uitwerken en (met toestemming) online zetten.
Hardtraxx Veteran
6775 posts member since 2014
last seen 4 hours ago
Hier staat het gros ook op: http://www.hardstyle-releases.com/.

Zou je misschien jouw scriptje kunnen delen, lijkt mij zelf wel verrekte handig. :)
B
Hardtraxx Newbie
last seen Oct 2019
MelvinFR wrote:Hier staat het gros ook op: http://www.hardstyle-releases.com/.

Zou je misschien jouw scriptje kunnen delen, lijkt mij zelf wel verrekte handig. :)
Die site kwam ik ook nog tegen inderdaad, thanks!. Het komt in de buurt, al is de homepage gesorteerd op postdatum, en niet op releasedatum.

Het script kan ik helaas niet makkelijk delen. Ik kan hem in de toekomst eventueel hosten als website.
Hardtraxx Veteran
last seen 4 hours ago
http://www.hardstyle-releases.com/category/released/, al zie je hier niet de toekomstige releases.
Hardtraxx Veteran
last seen 4 hours ago
nvm
Last edited by MelvinFR on 15 Mar 2018 22:55, edited 2 times in total.
Hardtraxx Addict
1115 posts member since 2016
last seen Dec 2024
MelvinFR wrote:Miwer
Wat heeft Miwer hier mee te maken?
Last edited by Seeker Of Fire on 15 Mar 2018 22:56, edited 1 time in total.
Hardtraxx Veteran
last seen 4 hours ago
Seeker Of Fire wrote:
Niks
Artiest
1107 posts member since 2010
last seen 7 days ago
Toekomstige releases staan er niet op maar www.discogs.com staan alle releases wel op. Kan je ook bijhouden welke je wilt of in je wishlist wil. Per release kan je dan weer kiezen uit de digitale of vinyl release. Je kan label of artiest selecteren en vervolgens ook de aliassen van de artiesten en sublabels allemaal doorgelinkt. Vrijwel iedere muziek van de wereld staat er wel op.
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
Echt makkelijk sorteren op laatst uitgebracht - alle svb-meuk die we hier goddank nu eindelijk uitgesloten hebben, is echter niet mogelijk. Zo'n lijst als hierboven is echte en stuk eenvoudiger voor huis-tuin-en-keuken DJ's.
Hardtraxx Veteran
6004 posts member since 2017
last seen 3 days ago
MelvinFR wrote:
Seeker Of Fire wrote:
Niks

:whistle: :whistle: :whistle:
Hardtraxx Veteran
3379 posts member since 2013
bloblub wrote:Het script kan ik helaas niet makkelijk delen. Ik kan hem in de toekomst eventueel hosten als website.
Graag! Dit had ik graag bij het ‘nieuwe Hardtraxx’ gezien ipv wat we nu hebben. Zoiets eenvoudigs als dit is alles wat nodig is.
B
Hardtraxx Newbie
last seen Oct 2019
pim0412 wrote:
bloblub wrote:Het script kan ik helaas niet makkelijk delen. Ik kan hem in de toekomst eventueel hosten als website.
Graag! Dit had ik graag bij het ‘nieuwe Hardtraxx’ gezien ipv wat we nu hebben. Zoiets eenvoudigs als dit is alles wat nodig is.
De eerste testversie staat online op www.hardstyletracker.nl.
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
:lol:

In 1 pagina hardtraxx.com uitgespeeld. Heel nice, bedankt!
K
Hardtraxxer
698 posts member since 2013
last seen 5 days ago
TiMOTHYb wrote:Heel nice!
Hardtraxx Veteran
5390 posts member since 2014
last seen Aug 2024
TiMOTHYb wrote::lol:

In 1 pagina hardtraxx.com uitgespeeld. Heel nice, bedankt!
Hier kan je nog een hele dikke database van bouwen ;) :P