Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529 ... 553  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2018 22:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
zoro schreef:
Is discogs te vertrouwen?


Discogs is natuurlijk gewoon een online marktplaats. Het is wel internationaal, dus bij buitenlandse verkopers kunnen leveringen wel een tijdje onderweg zijn afhankelijk van hoe de verkoper het verstuurt. Zolang je een verkoper hebt met een goede verkoop rating is het wel te vertrouwen.


Ok thx. Ik zal het zeker eens proberen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2018 12:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe werkt in key mixen eigenlijk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2018 12:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Hoe werkt in key mixen eigenlijk?


Platen met een overeenkomende key in elkaar overmixen.

dus A in A, G in G

of bijvoorbeeld A mineur in C majeur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2018 12:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Hoe werkt in key mixen eigenlijk?


Het is eigenlijk zorgen dat je platen in dezelfde grondtoon mixt (of één stapje ernaast). Dit is in diverse muziekstijlen erg belangrijk zoals trance en sommige substijlen binnen techno en (deep) house, maar wordt in hardstyle bijzonder weinig gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2018 13:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Nuracore schreef:
Hoe werkt in key mixen eigenlijk?


Het is eigenlijk zorgen dat je platen in dezelfde grondtoon mixt (of één stapje ernaast). Dit is in diverse muziekstijlen erg belangrijk zoals trance en sommige substijlen binnen techno en (deep) house, maar wordt in hardstyle bijzonder weinig gebruikt.


Volgens mixen de heren van Primeshock (voorheen BMBSQD) hun podcast op deze manier :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2018 23:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik gebruik dat zelf echt heel veel als indicatie als ik op de PC mixjes maak of sets voorbereid. De analyse van die programma's gaan lang niet altijd goed, maar het maakt je trial & error proces een stuk sneller, wat de uiteindelijke mix natuurlijk ook ten goede komt :)

Die functie zit overigens ook gewoon op (nieuwere) CDJ's en XDJ's van Pioneer, dus ook geschikt voor live tracks selecteren. Natuurlijk wel ff voorbeluisteren voordat je 2 melodieën vol over elkaar gooit ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2018 13:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe gaan grote organisaties eigenlijk om met de delay tussen de eerste speakers en de laatste. Neem aan dat hoe groter je event is hoe groter de delay achter aan de zaal/stage.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2018 15:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Daar wordt uiteraard rekening mee gehouden door een DSP welke waar nodig het signaal wat later stuurt naar de dichtbijzijnste boxen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2018 22:09 
 
Hardtraxxer

Nuracore schreef:
Hoe gaan grote organisaties eigenlijk om met de delay tussen de eerste speakers en de laatste. Neem aan dat hoe groter je event is hoe groter de delay achter aan de zaal/stage.

Het signaal dat naar de delay speakers gaat word inderdaad vertraagd zodat het op de luisterpositie al het geluid op hetzelfde moment aankomt. Die delay tijd word bepaald door een formule waarin de geluidssnelheid en afstand tussen de speakers word gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2018 00:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vandaar dat de DJ achter de tafels altijd uit sync klapt op events I guess :P die hoort natuurlijk vanuit de boot monitors direct het geluid e.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2018 19:23 
 
Hardtraxx Newbie

Waar houden jullie bij welke releases er aankomen / zijn uitgebracht?

Ik snap dat iedereen nu hardtraxx en hs.com gaat roepen. Maar ik zoek net wat meer overzicht dan het HT forum en HS.com toont zover ik weet geen toekomstige releases.

Ik heb voor de hobby nu een script geschreven die uit de laatste topics van het "Releases" forum titels en datums verzameld, en deze op datum sorteert.

Afbeelding

Dit werkt prima, maar het is erg gevoelig voor fouten omdat niet alle data op dezelfde manier word gepost. (Zie eerste 2 releases bijvoorbeeld, die zijn al uitgebracht).

Iemand een idee? Of zijn er meer mensen die opzoek zijn naar hetzelfde? Dan kan ik hem eventueel uitwerken en (met toestemming) online zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2018 19:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hier staat het gros ook op: http://www.hardstyle-releases.com/.

Zou je misschien jouw scriptje kunnen delen, lijkt mij zelf wel verrekte handig. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2018 20:24 
 
Hardtraxx Newbie

MelvinFR schreef:
Hier staat het gros ook op: http://www.hardstyle-releases.com/.

Zou je misschien jouw scriptje kunnen delen, lijkt mij zelf wel verrekte handig. :)


Die site kwam ik ook nog tegen inderdaad, thanks!. Het komt in de buurt, al is de homepage gesorteerd op postdatum, en niet op releasedatum.

Het script kan ik helaas niet makkelijk delen. Ik kan hem in de toekomst eventueel hosten als website.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2018 20:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

http://www.hardstyle-releases.com/category/released/, al zie je hier niet de toekomstige releases.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2018 23:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

nvm
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2018 23:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Miwer

Wat heeft Miwer hier mee te maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2018 23:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Seeker Of Fire schreef:
MelvinFR schreef:
Miwer

Wat heeft Miwer hier mee te maken?


Niks
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 11:32 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Toekomstige releases staan er niet op maar www.discogs.com staan alle releases wel op. Kan je ook bijhouden welke je wilt of in je wishlist wil. Per release kan je dan weer kiezen uit de digitale of vinyl release. Je kan label of artiest selecteren en vervolgens ook de aliassen van de artiesten en sublabels allemaal doorgelinkt. Vrijwel iedere muziek van de wereld staat er wel op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 11:43 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Echt makkelijk sorteren op laatst uitgebracht - alle svb-meuk die we hier goddank nu eindelijk uitgesloten hebben, is echter niet mogelijk. Zo'n lijst als hierboven is echte en stuk eenvoudiger voor huis-tuin-en-keuken DJ's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 12:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Seeker Of Fire schreef:
MelvinFR schreef:
Miwer

Wat heeft Miwer hier mee te maken?


Niks


:whistle: :whistle: :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2018 14:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

bloblub schreef:
Het script kan ik helaas niet makkelijk delen. Ik kan hem in de toekomst eventueel hosten als website.

Graag! Dit had ik graag bij het ‘nieuwe Hardtraxx’ gezien ipv wat we nu hebben. Zoiets eenvoudigs als dit is alles wat nodig is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2018 10:01 
 
Hardtraxx Newbie

pim0412 schreef:
bloblub schreef:
Het script kan ik helaas niet makkelijk delen. Ik kan hem in de toekomst eventueel hosten als website.

Graag! Dit had ik graag bij het ‘nieuwe Hardtraxx’ gezien ipv wat we nu hebben. Zoiets eenvoudigs als dit is alles wat nodig is.


De eerste testversie staat online op www.hardstyletracker.nl.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2018 10:03 
 
Donateur
Avatar gebruiker

:lol:

In 1 pagina hardtraxx.com uitgespeeld. Heel nice, bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2018 10:26 
 
Hardtraxxer

TiMOTHYb schreef:
Heel nice!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2018 10:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
:lol:

In 1 pagina hardtraxx.com uitgespeeld. Heel nice, bedankt!


Hier kan je nog een hele dikke database van bouwen ;) :P
Vorige  1 ... 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529 ... 553  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen