Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473 ... 553  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2016 15:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
PNXRMX schreef:
Unknown schreef:
Ja "ik weet het". En als er dan een paar zijn geweest even kijken of het klopt.

Ik wist het overigens eerst ook niet, maar door te zoeken inmiddels al een tijdje :D


Gefeliciteerd, je hebt 1 internet gewonnen.

Altijd hetzelfde met Mares :yawn:


Haattraxx in het kwadraat weer dit hoor 879137813 uitroeptekens enzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2016 21:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Naar aanleiding van wat ik zie in de TOTW poll. Waarom kan er voor gekozen worden om af te wijken van een normale volgorde van catalog numbers? Ik zie bijvoorbeeld daar in de poll DWX-294, uitgekomen op 18 februari en DWX-305, uitgekomen op 16 februari.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2016 14:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Joey schreef:
Naar aanleiding van wat ik zie in de TOTW poll. Waarom kan er voor gekozen worden om af te wijken van een normale volgorde van catalog numbers? Ik zie bijvoorbeeld daar in de poll DWX-294, uitgekomen op 18 februari en DWX-305, uitgekomen op 16 februari.


Volgorde van inplanning. DWX-294 is waarschijnlijk een hele tijd geleden ingepland met een releasedatum ver in de toekomst, en DWX-305 is waarschijnlijk op 14/15 februari pas ingepland oid :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2016 19:32 
 
Hardtraxx Elite

PNXRMX schreef:
Joey schreef:
Naar aanleiding van wat ik zie in de TOTW poll. Waarom kan er voor gekozen worden om af te wijken van een normale volgorde van catalog numbers? Ik zie bijvoorbeeld daar in de poll DWX-294, uitgekomen op 18 februari en DWX-305, uitgekomen op 16 februari.


Volgorde van inplanning. DWX-294 is waarschijnlijk een hele tijd geleden ingepland met een releasedatum ver in de toekomst, en DWX-305 is waarschijnlijk op 14/15 februari pas ingepland oid :)

Is ook vooral DWX waar dat altijd gebeurd
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2016 00:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat komt doordat DWX artiesten zelf laat bepalen wanneer ze hun release uitbrengen, itt andere labels die het releaseschema zelf in handen houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2016 15:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kent iemand goede carpool / ride-sharing sites of apps waar evenementen / groepen aangemaakt kunnen worden? Het doel is om een centraal punt te creëren waar bezoekers rides aan kunnen bieden en aan kunnen vragen van en naar The Funky Cat.

Ik weet dat Ride Here Right Now daar specifiek voor was gemaakt, maar dat lijkt niet meer te bestaan helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2016 14:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat zijn de verschillen tussen Soundcloud en Mixcloud?

Ben fanatiek gebruiker van soundcloud, maar merk dat veel podcasts aan het verschuiven zijn naar Mixcloud. Ook benieuwd voor het zelf uploaden van mixjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2016 14:17 
 
Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Wat zijn de verschillen tussen Soundcloud en Mixcloud?

Ben fanatiek gebruiker van soundcloud, maar merk dat veel podcasts aan het verschuiven zijn naar Mixcloud. Ook benieuwd voor het zelf uploaden van mixjes.


Zijn 2 andere bedrijven die dezelfde dienst aanbieden, Soundcloud is echter populairder omdat je ook singles kan uploaden. Bij Mixcloud kan je echter alleen setjes uploaden, geen losse nummers dus om je platen te pitchen.

De afgelopen tijd zijn er heel veel copyright problemen bij Soundcloud, zelfs wanneer het de platen zijn van de artiest zelf. Hierbij verplaatsen veel podcasts naar Mixcloud, goed voorbeeld is Keeping The Rave Alive van Kutski.



Wanneer er copyright issues zijn krijg je een waarschuwing en haalt Soundcloud de plaat of set offline. Krijg je teveel waarschuwingen dan halen ze je hele account offline, dit is wat er laatst met Q-Dance gebeurde.

Het kromme in het verhaal is dat er dus copyright problemen zijn terwijl de artiest die de rechten heeft toestemming heeft gegeven om iets online te zetten, dan wel niet door het zelf te posten of toestemming te verlenen.

Mixcloud is nog wat onbekender dan Soundcloud maar zal wel flink groeien als grote podcasts gaan verhuizen om deze problemen te ontlopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2016 14:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Aah oke thanks voor het uitgebreide antwoord. Denk dat ik mixcloud gewoon langzaam aan wat ga ontdekken, tegen de tijd dat souncloud in elkaar klapt dan heb ik in ieder geval mixcloud op orde!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2016 14:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Het kromme in het verhaal is dat er dus copyright problemen zijn terwijl de artiest die de rechten heeft toestemming heeft gegeven om iets online te zetten, dan wel niet door het zelf te posten of toestemming te verlenen.


Zo eenvoudig zit het niet. De artiest is vaak niet de enige rechthebbende (label is dat ook) en in een podcast is ook meestal niet specifiek toestemming gevraagd aan iedere artiest / rechthebbende. Dat valt ook niet echt te doen. KTRA draait ook wel eens bootlegs e.d. toch? Dan kan het eigenlijk al niet meer. Wel is het zo dat artiesten soms copyright strikes krijgen voor hun eigen tracks, en officiële remixes die ze hebben gemaakt. Dat klinkt krom, maar de artiest heeft meestal gewoon technisch gezien dat recht niet om dat werk te verspreiden.

En waarom kan het op Mixcloud dan wel? Zij hebben een andere soort licentie afgesloten, vergelijkbaar met dat van een radiozender. Je hebt dan geen toestemming nodig om andermans muziek uit te zenden, zolang er maar royalties worden afgedragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2016 14:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Aah oke thanks voor het uitgebreide antwoord. Denk dat ik mixcloud gewoon langzaam aan wat ga ontdekken, tegen de tijd dat souncloud in elkaar klapt dan heb ik in ieder geval mixcloud op orde!

Ik gebruik al een paar jaar Mixcloud, puur omdat het gratis is om eindeloos te kunnen uploaden. Bij SC moet je 99 euro betalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2016 14:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha oke dat is wmbt meteen de meest interessante eigenschap van Mixcloud.

Dat gehannes met die 3 uur op soundcloud is zo irritant. Verwijder je een oud mixje, duurt het een half uur voordat Soundcloud door heeft dat hij weg is :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2016 12:10 
 

Soundcloud converters maken altijd een 128 kbps bestandje maar is het mogelijk om dat zelf om te zetten naar een 320 kpbs versie? En zo ja, hoe?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2016 12:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jazeker, importeren in Audacity en exporteren als 320 Kbps
Trolololo
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2016 12:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hahaha
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2016 12:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SVB schreef:
Soundcloud converters maken altijd een 128 kbps bestandje maar is het mogelijk om dat zelf om te zetten naar een 320 kpbs versie? En zo ja, hoe?

Nee. Om een bestand in 320kbps / .Wav van soundcloud te kunnen downloaden moet de downloadknop aanstaan (en moet het bestand ook vanzelfsprekend in 320 of Wav geupload zijn). Het is überhaupt niet mogelijk om in 320kbps kwaliteit te rippen, ook al zou een bepaalde downloader aangeven dat wel te kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2016 12:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgens mij converteert Soundcloud alles naar 128 kb als je het luistert via Soundcloud, ook downloadbare tracks, maar zodra je ze download zijn ze wel gewoon in 320 kb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2016 12:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De streamkwaliteit van Soundcloud is niet optimaal, maar zo te horen wel beter dan 128 Kbps, mits het geuploade bestand dat was, wat je kan doen is het bestand afspelen en de output van je geluidskaart opnemen (Kan niet met elke geluidskaart, ik kan het bv niet). Is wel een traag proces.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2016 12:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
De streamkwaliteit van Soundcloud is niet optimaal, maar zo te horen wel beter dan 128 Kbps, mits het geuploade bestand dat was, wat je kan doen is het bestand afspelen en de output van je geluidskaart opnemen (Kan niet met elke geluidskaart, ik kan het bv niet). Is wel een traag proces.


Nee, je streamt 'm echt gewoon met 128 kbps. Ze gebruiken alleen niet de standaard compressie, waardoor het volgens mij wel wat beter klinkt dan een normale 128. Opnemen gaat niet anders werken dan een Soundcloud downloader.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2016 13:36 
 

Dank voor de antwoorden :)

Moet zeggen dat ik het verschil tussen 128 en 320 kbps op mijn boxies amper horen kan, alleen met in-ears is het verschil vrij aanzienlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2016 13:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Is ook wel een aardig verschil, zeker als je het geluid zeg maar zo dicht op je oren hebt zitten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2016 21:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik log zojuist in om mijn dagelijkse ronde te doen op Hardtraxx, maar verschillende random woorden zijn dik gedrukt en in capitalen. Als ik mn cursor erop zet zie ik de melding: Click to Continue > by Advertise..

Mn adblocker staat aan en heb nog nooit zoiets gehad. Iemand die weet wat het is en hoe ik er vanaf kom?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2016 14:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Patjee410 schreef:
Ik log zojuist in om mijn dagelijkse ronde te doen op Hardtraxx, maar verschillende random woorden zijn dik gedrukt en in capitalen. Als ik mn cursor erop zet zie ik de melding: Click to Continue > by Advertise..

Mn adblocker staat aan en heb nog nooit zoiets gehad. Iemand die weet wat het is en hoe ik er vanaf kom?


Kun je één of meerdere screenshots geven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2016 14:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Add-in/plugins openen en naar rare dingen zoeken
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2016 17:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Add-in/plugins openen en naar rare dingen zoeken


Las dat inderdaad op een andere site, maar ik kon niets vinden in mn add-in/plugins lijst. Virusscanner laten draaien en het is weg. Thanks iig
Vorige  1 ... 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473 ... 553  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen