S
Makreel wrote:
Chroman wrote:Meestals hebben MC's ook wel ff pauze, dat iemand anders het even overneemt toch?
Volgens mij wel idd, heb mc villain wel eens zien rondlopen op decibel terwijl die mc was op de euphoria stage

ja en ff snuiven enzo
Steffnov wrote:
SAIN7 wrote:Hmm door de set heen schreeuwen hoort bij het vak van een MC
Nee, gewoon nee. Een MC is er om het publiek op te zwepen wanneer de sfeer er niet in zit, voor aan- en afkondigingen en de situatie te redden in het geval van het falen van de techniek. Niet om een hoofdrol op te eisen. We staan er voor de muziek, niet voor de schreeuwkunsten van een MC.
DJ_Tim wrote:Weet iemand hoe festivals omgaan met interferentie van het geluid? K moest hier ineens aan denken toen een vriend van mij opmerkte dat de bass in het midden van een tent harder ging dan een paar meter naar de zijkant.
Niet zo heel moeilijk. Speakers sturen het geluid in golven vooruit. In het midden heb je over het algemeen golven van zowel de linker als de rechter arrays. In rechte lijn van de arrays heb je eigenlijk nig geluid van 1 array, maar centraal dus goed geconcentreerd. Aan de zijkant heb je het 1 array, maar ook slecht geconcentreerd, waardoor het al aardig verwaaid is. Echt geluidsmuren staan er op festivals niet.

Rond het midden dempen ze elkaar uit of versterken ze elkaar.

Image
D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
stefaneke wrote: Rond het midden dempen ze elkaar uit of versterken ze elkaar.

Image
Ja dat bedoel ik. Doen festivals er iets aan dit te verminderen?
S
DJ_Tim wrote:

Image
Je kan natuurkunde niet breken.
Hardtraxx Addict
1506 posts member since 2014
last seen Oct 2016
stefaneke wrote:
DJ_Tim wrote:

Image
Je kan natuurkunde niet breken.
Misschien hoogteverschil van speakers, of de setting hiervan veranderen.
S
Er zijn allerlei technieken voor maar interferentie is vrijwel onontkoombaar.
Hardtraxx Veteran
6775 posts member since 2014
last seen 10 hours ago
Pieter, mocht je dit toevallig lezen. Is er al meer bekend over de situatie van Delete betreft zijn verblijfsvergunning?
Hardtraxx Elite
2512 posts member since 2012
last seen 3 days ago
Wat is het verschil eigenlijk als je bij collabs '&', 'vs' of 'ft' ziet staan? Zoals in deze tracklist:
The Ultimate Prefix & Density Top 5
18. 05. Prefix & Density vs Blackburn - The Future
19. 04. Prefix & Density - Surprise
20. 03. Prefix & Density - Anger
21. 02. Prefix & Density ft The Vision - Never Come Close
22. 01. Prefix & Density - Soundwaves
Dacht altijd dat je 'ft' gebruikt als je met MC's of vocalisten werkt.
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
MelvinFR wrote:Pieter, mocht je dit toevallig lezen. Is er al meer bekend over de situatie van Delete betreft zijn verblijfsvergunning?
Ik zou als ik als producer op dit forum zat, af en toe zoeken op mijn artiesten naam.

Thera
Thera
Thera
Artiest
3579 posts member since 2009
last seen 11 days ago
TiMOTHYb wrote:
MelvinFR wrote:Pieter, mocht je dit toevallig lezen. Is er al meer bekend over de situatie van Delete betreft zijn verblijfsvergunning?
Ik zou als ik als producer op dit forum zat, af en toe zoeken op mijn artiesten naam.

Thera
Thera
Thera
:lol: :lol: :lol:

Handig ja! Betreffende verblijfsvergunning: zodra er duidelijkheid is, dan wordt dat uiteraard meteen bekend gemaakt :)
Hardtraxx Veteran
7367 posts member since 2014
last seen 18 hours ago
iRon wrote:Wat is het verschil eigenlijk als je bij collabs '&', 'vs' of 'ft' ziet staan? Zoals in deze tracklist:
The Ultimate Prefix & Density Top 5
18. 05. Prefix & Density vs Blackburn - The Future
19. 04. Prefix & Density - Surprise
20. 03. Prefix & Density - Anger
21. 02. Prefix & Density ft The Vision - Never Come Close
22. 01. Prefix & Density - Soundwaves
Dacht altijd dat je 'ft' gebruikt als je met MC's of vocalisten werkt.
Ik denk dat het hier gedaan in omdat "Prefix & Density" al een "&" heeft. Zo is het duidelijk dat Blackburn en The Vision andere artiesten zijn.
Artiest
388 posts member since 2010
last seen Jun 2023
Klopt, we doen het inderdaad puur omdat het er beter uitziet.
Een "And" zou bijvoorbeeld ook kunnen om die dubbele & te vermijden. :)
Geen gekke bijzondere reden verder.
A
Zanger Thera - Hey Marlous (Thera Live Mix)

Toekomst Bier aka Phuture Noize - Carnavalsmix 2k14

deze al ergens te downloaden??(Thera?? :innocent: )
Hardtraxxer
514 posts member since 2015
last seen Apr 2018
Toekomst Bier :lol:
Artiest
3579 posts member since 2009
last seen 11 days ago
Anonymous wrote:Zanger Thera - Hey Marlous (Thera Live Mix)

Toekomst Bier aka Phuture Noize - Carnavalsmix 2k14

deze al ergens te downloaden??(Thera?? :innocent: )
Mijn carnavals 'hits' worden later dit jaar weggegeven :-) (ik gok zo rond de 11e vd 11e :lol: )
T
Hardtraxx Elite
2257 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Wat draaien Pavo & Zany als ze op een freestyle stage staan? (Last World MILF stage)
Hardtraxx Veteran
4683 posts member since 2012
last seen Mar 2026
Hardtraxx Addict
last seen Oct 2016
Wat is het beste audio-formaat?
Ik heb sinds vandaag het Phuture Noize album binnen gekregen en heb een Macbook.. dus iTunes vroeg welk formaat ik wilde hebben dus koos ik voor .WAV omdat dit bij de streamingssites de duurste optie is (dus denk ik kwa audio ook het beste).
Alleen nu heb ik ook direct via de cd gekopieërd en heb ik dus ook een AIFF-C-audio formaat.

Mijn vraag is dus, waarom is er zoveel verschil in audioformaat en waarom zou ik welk formaat moeten gebruiken?
Zijn er ook betere opties voor andere telefoons of gebruik van het audio, kwa op een festival spelen of via je oordopjes, of blijft dan het beste geluidsformaat gewoon het handigste om te hanteren?
D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
SAIN7 wrote:Wat is het beste audio-formaat?
Ik heb sinds vandaag het Phuture Noize album binnen gekregen en heb een Macbook.. dus iTunes vroeg welk formaat ik wilde hebben dus koos ik voor .WAV omdat dit bij de streamingssites de duurste optie is (dus denk ik kwa audio ook het beste).
Alleen nu heb ik ook direct via de cd gekopieërd en heb ik dus ook een AIFF-C-audio formaat.

Mijn vraag is dus, waarom is er zoveel verschil in audioformaat en waarom zou ik welk formaat moeten gebruiken?
Zijn er ook betere opties voor andere telefoons of gebruik van het audio, kwa op een festival spelen of via je oordopjes, of blijft dan het beste geluidsformaat gewoon het handigste om te hanteren?
Wav is ongecompresseerd en dus het beste. FLAC compresseerd zonder kwaliteitsverlies dus volgens mij is die net zo goed als wav. mp3 is minder in kwaliteit maar als je 320 kbps hebt is het alsnog heel hoog en prima geschikt voor de meeste doeleinden (waaronder ook draaien op festivals). Voor mobiel raad ik mp3 of iets dergelijks aan omdat die bestanden veel kleiner zijn en op mobiel heb je meestal niet erg veel ruimte.

AIFF-C is ontwikkeld door apple en is eigenlijk 'hun wav'. Ook gewoon ongecompresseerde audio dus net zo goed als wav maar apple heeft vaak de neiging alles zelf te willen doen en geen gebruik te maken van bestaande codes.
Hardtraxx Veteran
12898 posts member since 2011
last seen 5 days ago
Nvm
Hardtraxx Addict
last seen Oct 2016
DJ_Tim wrote:Wav is ongecompresseerd en dus het beste. FLAC compresseerd zonder kwaliteitsverlies dus volgens mij is die net zo goed als wav. mp3 is minder in kwaliteit maar als je 320 kbps hebt is het alsnog heel hoog en prima geschikt voor de meeste doeleinden (waaronder ook draaien op festivals). Voor mobiel raad ik mp3 of iets dergelijks aan omdat die bestanden veel kleiner zijn en op mobiel heb je meestal niet erg veel ruimte.

AIFF-C is ontwikkeld door apple en is eigenlijk 'hun wav'. Ook gewoon ongecompresseerde audio dus net zo goed als wav maar apple heeft vaak de neiging alles zelf te willen doen en geen gebruik te maken van bestaande codes.
Thanks, dus simpel gezegd is .mp3 gewoon het makkelijkste voor mobiel gebruik. WAV is gewoon leuk als je veel ruimte op je laptop/pc hebt en de beste kwaliteit geluid wilt hebben.
S
SAIN7 wrote:
DJ_Tim wrote:Wav is ongecompresseerd en dus het beste. FLAC compresseerd zonder kwaliteitsverlies dus volgens mij is die net zo goed als wav. mp3 is minder in kwaliteit maar als je 320 kbps hebt is het alsnog heel hoog en prima geschikt voor de meeste doeleinden (waaronder ook draaien op festivals). Voor mobiel raad ik mp3 of iets dergelijks aan omdat die bestanden veel kleiner zijn en op mobiel heb je meestal niet erg veel ruimte.

Thanks, dus simpel gezegd is .mp3 gewoon het makkelijkste voor mobiel gebruik. WAV is gewoon leuk als je veel ruimte op je laptop/pc hebt en de beste kwaliteit geluid wilt hebben.
Je hebt geen fuck aan WAV buiten een studio.
Hardtraxx Veteran
5390 posts member since 2014
last seen Aug 2024
Zit wel eens te zoeken naar E=NC2 shirts, zag wel een post van HS.com op facebook die dateerde uit 2012. Iemand enig idee of ze nog ergens te verkrijgen zijn? Vind de kleuren en het ontwerp erg vet. All around heeft alleen ''NC'' erop staan.
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
Hoe groot zou de markt voor Hard Dance in Nederland op dit moment zijn? Bijvoorbeeld als je naar het aantal festivalbezoekers kijkt. En is dat absoluut gezien groter dan in de 90s? (in verhouding vast niet).
Hardtraxx Veteran
14318 posts member since 2011
last seen 4 hours ago
Is Armin van Buuren - Shivers (Frontliner Remix) climax versie al eens gereleased trouwens?
M
Hardtraxx Veteran
14186 posts member since 2013
Nuracore wrote:Is Armin van Buuren - Shivers (Frontliner Remix) climax versie al eens gereleased trouwens?
Nope.