Om het ff een wat serieuzere toon te geven
Het is toen geëscaleerd toen Promo ooit Catscan achter de draaitafels vandaan trapte ivm het feit dat Catscan volgens hem als een slappe krant stond te draaien, maar de spil in alles was wel het Korsakoff verhaal.
Een interview met Catscan in 2006
Hoe is de verhouding tussen jou en Sebastian Hoff (Promo) na je overstap naar ProArtistManagement, komt er ooit nog een samenwerking met als gevolg een juweel van een plaat?Met Promo wil ik nooit meer samenwerken. Ik heb respect voor veel van zijn tracks maar niet voor de mentaliteit: op het hoofd van een ander gaan staan om zelf verder te komen.
Ik wil daar boven staan en me niet verlagen tot zijn niveau, maar ik vind wel dat het publiek recht heeft op de waarheid. Daarom zal ik één keer een voorbeeld geven, want ik kies er voor om positief en opbouwend bezig te zijn. Laat anderen maar drijven op negativiteit en leugens als ze zich daar lekker bij voelen.
Ok, brand maar los.Promo is altijd bang dat de artiesten bij The Third Movement hem voorbij streven. Als het aan hem had gelegen waren tracks als Capture in Distress, The Agency en Secret Valley nooit uitgekomen. Met dank aan X-ess is dat uiteindelijk wel gebeurd. Sebastian doet nu alsof hij The Third Movement in zijn eentje heeft opgebouwd, dat is echt gelul. Hij zat vooral in de studio, werkte bij MidTown en draaide terwijl X-ess het zakelijke gedeelte deed en het label op de kaart heeft gezet.
De TTM-area bijvoorbeeld in 2003 (op Mystery Land), waar Promo in zijn interview met Partyflock beweert dat hij de rol van uitsmijter op zich genomen heeft (met behulp van een lange tak?!), het was toch echt de vrouwelijke (!) stagemanager die vervelende gasten wegjoeg.
Ook heel hypocriet wat hij over Korsakoff roept. Ondertussen strijkt hij een deel van het BumaStemra geld op. Ik denk dan: als je zo revolutionair bent en zo’n grote mond hebt, wees dan een vent en geef ook je rechten op. Nu kraak iets af waar wel je zakken mee vult.
Ik zou zo nog wel een uur door kunnen gaan, maar dat doe ik niet.
Wat vindt jij het wezenlijke verschil tussen de twee labels ProArtistManagement en The Third Movement?De overeenkomst is dat het succesvolle formules zijn, allebei opgebouwd door X-ess. Maar bij ProArtistManagement hoef ik niet de hele tijd achterom te kijken. Er is meer openheid, beloftes worden waargemaakt. Er hangt geen nare sfeer, zoals in mijn laatste periode bij The Third Movement. Ik voel me goed en vrij bij ProArtistManagement, heb de zeggenschap over mijn eigen label en voel me heel erg persoonlijk verbonden.
En een interview met Promo over dat conflict in 2006
Zoals velen weten is Korsakoff een project met Catscan als muzikaal brein. Catscan is na een aantal Korsakoff-releases vertrokken bij jouw label en heeft zijn eigen label opgestart. Hoe kijk je hier tegenaan, betreur je het achteraf wellicht dat dit succesvolle concept, inclusief blondine en muziekclips, niet binnen de The Third Movement is gebleven?Wat een hoop mensen inderdaad niet wisten is dat Catscan daar achter zit. Des-tijds wilde hij ook graag meer melodieuze tracks maken zoals ik deed op Promo-files en onder de naam Unknown. Het begon als een grapje en groeide uit tot een kleine hype. Het plan achter Korsakoff was afkomstig van DJ X-ess en hij wilde in plaats van Catscan een lekkere chick met grote tieten achter de draaitafels zetten. Als het even kon topless. Kunnen draaien hoefde ze niet, als ze maar topless ging. In het begin vond ik dat wel een leuke grap, maar toen hij daadwerkelijk een persoon probeerde te vinden die dat wilde doen, heb ik daar een stokje voor gestoken. The Third Movement gaat immers over echte artiesten en frisse muziek, niet over chicks en ‘commerciele’ muziek. Toen X-ess vertrok bij TTM en zijn eigen label opstartte, kon hij eindelijk zijn plan verwezenlijken. Toen kon hij zijn plan uitvoeren en op zoek naar een lekkere blondine. Mensen die ons goed kennen weten dat The Third Movement nooit zo commercieel en onecht bezig kan zijn. Achteraf ben ik zelfs blij dat Korsakoff vertrok, aangezien dat het enige onechte was binnen The Third Movement. Laat me wel duidelijk maken dat ik niets tegen Lindsey heb, de persoon achter Korsakoff, maar tegen het idee erachter. Ze hebben er nu wel eindelijk een top dj bij in ieder geval, haha..