Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2012 18:58 

Hardtraxxer

The end of Fear.FM

This is the second time we've had to make this harsh decision. When we returned over two years ago, your response has been heartwarming. Thanks to you and thanks to an enthusiastic crew, we restarted Fear.FM with lots of motivation. The past two years have therefore been so much fun. We did some wonderful things that exceeded all our expectations. With hard dance music spreading the world, we wanted to grow bigger and bigger. We started to set new expectations, high expectations. To meet this expect however, it would mean we would have to change and professionalize our organization. This is what we've been trying to do the past year. Unfortunately we had to conclude that in its current setting, this would be impossible to do. Even though we've had the honor to work with a great crew and we received an amazing feedback from the scene, as a foundation run by volunteers, we couldn't make that last step.

Fear.FM has been a household name in the hard dance for several years and has been part of the daily routine of thousands of people. We would like to keep Fear.FM's name in honor and keep remembering Fear.FM like this. After a lot of thinking we therefore concluded to once and for all quit Fear.FM. Our beloved radio station will leave a hole in the scene. We will never forget the past seven years in which we could call ourselves the leading radio station in the harder styles of music (maybe even while Fear.FM was gone). We would like to thank all our listeners, our sponsors, our crew and everyone we've happily worked with in the past. You have been great to us! Thank you!

Fear.FM will stop on the 1st of January, as is tradition. This way we can end the story with a bang. We hope we can still count on you the next few weeks and again, we would like to thank all of you!

Best regards,

The Board and Crew of Fear.FM

http://www.fear.fm/magazine/news/the-end-of-fearfm/1255
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2012 19:03 

Hardtraxx Veteran

Vreemd, de scene is aan het groeien, en Fear FM stopt op dat moment...
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2012 19:05 

Hardtraxxer

Ik las het net op de Fear Fm site, waarom moet dit nu weer gebeuren.. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2012 19:16 

Hardtraxxer

Hardstylerzzzz schreef:
Is toch weer een fake... net als 2010. :thumbdown:

Mag ik jou even op het beleid wijzen? (announces/beleid-faq-update-2-januari-2012-t20683.html) Jouw username bevat niet genoeg z's om een echte hardstyler te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2012 19:38 

Hardtraxx Crew

2Dangerous was in de eerste periode echt geniaal, jammer dat het daarna nooit meer wat geworden is. Komt denk ik ook omdat er tegenwoordig zoveel shows etc zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2012 19:47 

Hardtraxx Elite

Luisterde niet echt super vaak naar Fear.FM, maar vindt dit toch wel jammer dat dit weer met hun gebeurd. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2012 19:58 

Hardtraxx Veteran

Jammer!

Ik ga d'r alleen niet wakker van liggen, luisterde er eigenlijk nooit naar :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2012 20:01 

Hardtraxx Elite

Uhmm, Jammer luisterde alleen altijd de Theracords Show :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2012 20:04 

Hardtraxx Veteran

Wat Gill zegt. Luisterde eigenlijk alleen zo af en toe naar de tc radioshow.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2012 20:40 

Hardtraxx Veteran

Jammer, bij avondjes chillen met de jongens hebben we eigenlijk altijd fearfm opstaan :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2012 21:01 

Hardtraxx Veteran

Luister echt nooit naar FearFM.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2012 21:55 

Hardtraxxer

HARDSTYLE_XD_tbse schreef:
Ik las het net op de Fear Fm site, waarom moet dit nu weer gebeuren.. :(

Het is een combinatie van een stuk of 7 (of zelfs meer) factoren :)

Twee hele grote problemen komen terug in het feit dat het een vrijwilligers organisatie is. Fear.FM is zo groot geworden dat we om het draaiend te houden bindende afspraken moeten maken met externe organisaties. Deze afspraken werden belangrijker en belangrijker en de belangen steeds groter. Daarnaast hebben we grote problemen om betrouwbare mensen te vinden voor de sleutelposities. Eendagsvliegen zijn er voldoende te vinden, maar de cruciale zaken als het bestuur etc maar vooral ook het management vereisen gewoon een consistente tijdsinzet van toch al gauw minimaal 10 uur per week. En op piekmomenten is het een veelvoud ervan. Ook bleken mensen in het verleden die betrouwbaar leken te veranderen, gedemotiveerd raakten of zelfs twee gezichten te hebben. Naast dat het grote reputatieschade veroorzaakt moesten wij hier een aantal keer op minder plezierige wijze achter komen. En de mogelijkheid om zoals in een bedrijf naar een bureau te lopen om te kijken wat iemand uitspookt heb je niet via internet met vrijwilligers ;) Buiten het feit dat je niet veel meer kan doen dan vriendelijk vragen of iemand het wilt doen en uiteindelijk hem naar van zn taken te ontheffen.

Dan komen we bij het derde probleem. Financieel. We hebben gewoon nooit gebruik kunnen maken van ons commercieel potentieel. Bv door beperkingen van sponsors maar ook omdat het heel veel gevraagd is van een vrijwilliger dat je verwacht dat hij onder werktijd bij een bedrijf langs gaat om je product te verkopen. En geld om er voor te betalen hebben we niet. Daarnaast is de hard-dance markt verre van makkelijk. Advertentie bemiddelaars zien er geen brood in of willen er niet mee geassocieerd worden. Daarnaast geeft het feit dat het aandeel Nederlandse luisteraars nog altijd dalende is ook niet echt veel hoop.

Het vierde probleem is dat de laatste maanden een groot aantal mensen op sleutelposities aan te hebben gegeven er mee te willen stoppen of zijn vertrokken. Hier hebben we geen vervanging voor kunnen vinden.

Het vijfde probleem is dat de scene zeer sterk aan het groeien is, maar dat vind plaats buiten het traditionele radioveld, maar veel meer op de sociale media en op youtube. De nieuwe generatie luisteraars haalt liever een podcast via iTunes binnen met de laatste hits die ze elke dag kunnen draaien dan luisteren naar een gevarieerd programma dat voor ieder wat wils probeert te bieden en je ook kennis laat maken met nieuwe sounds. Ik denk persoonlijk dat internet radio niet meer de toekomst heeft die het 5 jaar terug had.

Het zesde probleem is dat de partij die voor ons de daadwerkelijke streaming regelt (Radionomy) wegens een conflict met de Sena 90+% van Nederlandse stations heeft uitgeschakeld. Wij mochten blijven, maar kunnen elk moment het bericht krijgen dat het ook voor ons ophoud. Ook hun hebben ondanks dat hun duizenden stations hosten nooit in Nederland de advertenties van de grond gekregen. En ze zijn ook in het verleden absoluut geen betrouwbare partij gebleken. Hierdoor kunnen wij geen deals afsluiten voor langere tijd omdat wij gewoon niet weten of we tegen die tijd nog wel bestaan. Moeten we het alleen zelf gaan regelen dan krijgen we er even een kostenpost van 10.000 euro bij. En ga je als bestuur zo'n contract aan zonder dat er voldoende inkomsten tegenover staan dan kan je nog persoonlijk aansprakelijk worden gesteld ook als het misgaat.

Het zevende probleem is dat door veranderende wetgeving vrijwel gegarandeerd te maken gaan krijgen met fors dalende inkomsten. Op dit moment kunnen we het rendabel draaien, maar daar houd het wel mee op. Wij verwachten dat als we daadwerkelijk de vereiste wijzigingen implementeren niet meer rendabel kunnen zijn. Nu houd zich nog niemand aan de regels, dus dat is opzich nog wel te overzien.

Het bestuur is eigenlijk op een punt gekomen dat het voor ons niet echt meer hoeft. We zijn moe van het tegen de stroom in vechten, het blussen van brandjes en het regelen van een heleboel zaken. Op het laatst hebben wij gezegd dat we of de boel heel sterk gaan professionaliseren, opschonen en vernieuwen of we stoppen er mee. Velen van ons hebben een ander leven gekregen. Zijn op hun eigen gaan wonen, hebben kinderen gekregen of een vriendin. Ook is bij een aantal van ons de primaire muzieksmaak veranderd. Helaas is die laatste poging mislukt. We hebben geen vervanging voor het bestuur kunnen vinden en geen mensen om de sleutelposities in te vullen. Uiteraard hadden we de boel flink kunnen verkleinen (bv 1 stream en ons volledig op de mainstream hs richten), maar dat is iets wat ik persoonlijk absoluut niet wil en ook helemaal in zou gaan tegen waar Fear.FM voor stond. Dan kunnen we beter stoppen en onze 7 HELE mooi jaren als herinnering behouden. Een andere optie die we onderzocht hebben maar niet haalbaar bleek was een derde partij die Fear.FM voort zou zetten. Helaas is ook dat op niets uitgelopen.

Daarnaast ben ik nog heel wat kleinere problemen hier vergeten neer te zetten, maar die zijn op zichzelf niet onoverkoombaar. Bij elkaar zorgden ze alleen wel voor nog een aantal hele grote uitdagingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2012 22:10 

Hardtraxxer

Best wel jammer, kwam vroeger nog vaak onbekende tracks tegen in setjes, en het begon allemaal bij Fear FM in 2006 bij mij :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2012 22:39 

Hardtraxx Addict

Vroeger luisterde ik nog regelmatig, maar sinds hun terugkeer eigenlijk niet meer...

Jammer dat het ophoudt en groot respect voor alle vrijwilligers die het al die jaren op hebben kunnen brengen. Sterkte :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2012 22:55 

Hardtraxx Elite

best jammer, was toch altijd wel een van de fijnste hardstyle radio stations :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2012 23:41 

Hardtraxx Veteran

Care.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2012 01:24 

Hardtraxx Elite

Opzich jammer, maar ik sta er zelf niet echt van te kijken. Zoals ze zelf al zeggen, het radioformat is aan het uitsterven. Ik merk het van mezelf ook, ik luister al tijden geen FearFM of andere internet radiostations meer.. Ik download sneller een setje of podcast dan dat ik een stream aanzet. Wat dan wel weer jammer is, beginnende DJ's konden via FearFM toch vrij snel een bepaalde fanbase krijgen, en wat makkelijker ervaring opdoen! Dat gaat nu denk ik een stuk afhankelijker van setjes op onder andere dit forum en LSDB worden, en de vraag is of ze daar niet ondergesneeuwd worden door de rest.

Jammer, maar begrijpelijk gezien de kant waar de scene heengaat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2012 04:42 

Artiest

Gezien het dalende aantal luisteraars misschien beter geweest om FearFM te sturen naar datgene dat steeds populairder wordt? YouTube, iTunes, Soundcloud bijvoorbeeld. Lijkt me ook veel goedkoper en veel minder werk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2012 12:06 

Hardtraxx Elite

Jammer.. zal vast wel een alternatief komen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2012 13:13 

Hardtraxx Veteran

Waarom haalt FearFM dan niet gewoon Hard en Hardest stream er niet uit? Scheelt kosten, Onderhoud en beleid. Hierbij word je mischien wel een kleinere organisatie maar wie wil groeien zal ook ene keer af moeten breken. Je kunt niet echt zeggen dat Hard en Hardest stream veel luisteraars hebben. Is het het wel waard dat je deze streams online houd?

Nouja heel jammer dit :)
komt wel weer wat anders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2012 14:57 

Hardtraxxer

Hmm jammer idd al luister ik er toch nooit naar....
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2012 15:06 

Tja, logisch gevolg van het grote internet. Alles is zo geupload, gedownload, gestreamt direct van de pc. Het aanbod is gewoon echt immens geworden. Wel vond ik jammer dat Fear.FM een beetje identiteitsloos was. Als ik dan al zie dat er computermixjes worden afgespeeld, of volslagen onbekende DJ's daar allemaal aan de beurt komen - dan is t einde ook wel in zicht. Daarbij heb je met de magic show een ontzettende concurrent, ook al is dat maar 1 avond in de week - toch is die drie-uurlijkse set op ieder moment van de dag beschikbaar. Grotere DJ's, meer duidelijkheid + een interview waar sommige mensen zelfs in geinteresseerd zijn. Tja.

Als er dingen niet kloppen in mn verhaal - wijs me er gerust op. Tis meer gebaseerd op wat ik denk, ik heb niet de feiten paraat :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2012 16:53 

Artiest

Logische beslissing, het is niet anders, maar erg jammer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2012 19:48 

Hardtraxx Elite

Door Fear FM ben ik een beetje het wereldje ingerold, in de vorm van de maandelijkse Fear FM top 40. Tegenwoordig ben ik Fear FM eigenlijk een soort van vergeten, dus kan er niet om rouwen. Wel jammer voor de mensen die er wel veel voor hebben gedaan of er vaak naar luisterde...
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2012 16:20 

Hardtraxx Veteran

Gelukkig is Beyond Limitz er nog.. waardige vervanger!
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen