Citaat:
Wij doen heel erg ons best om vernieuwend te
blijven, maar zijn daarin afhankelijk van wat producers en jonge DJ’s
doen. In Platinum hebben wij een aandeel, maar zijn er niet de baas.
...
DJ’s die wij vaak boeken bieden wij een plek aan in het boeking kantoor.
Dus ze zijn er niet de baas van, maar bepalen dus wel wie er bij platinum terecht komen. Daar ging het toch allemaal om?
Citaat:
Weleens in de Quote gekeken? Of vraag even wat de top 10 van de
hardstyle, techno en trance DJ’s verdient. Maar ja, zij zijn de helden
dus daar hoor je niemand over.
De meeste bezoekers denken maar dat de organisaties de zakken aan het
vullen zijn (ik heb niks te klagen hoor ;-) ), maar een beetje DJ
verdient een stuk meer dan 99% van de mensen bij ons op kantoor. Geeft
niks, het is ze van harte gegund.
Een van de bazen (duncan) van ID&T heeft volgens de Quote een vermogen van 8 miljoen, dus ik neem aan dat de eigenaar van q-dance het ook niet slecht heeft. Hij heeft dus inderdaad niks te klagen en ik zeurde ook over het salaris van de DJ.
Citaat:
Qua commercie ben ik het ook zeker met je eens! Het is alleen zo dat
geld achter goede dingen aan holt. Als mensen iets goed vinden kletsen
ze daarover met anderen, die komen dan en voor je het weet zit je vol
met dagjesmensen. Vandaar dat we bij Q-dance bij bijvoorbeeld Defqon
een selectie maken van echte liefhebbers. Maar je doet altijd mensen
tekort, daar is niets aan te doen.
Misschien iets aan je over-toegankelijke line-ups doen? Er zijn maar weinig echte liefhebbers die zitten te wachten op een mainstage met 2/3 van scantraxx en op de blue de rest van scantraxx.. Dit vind ik een beetje schijnheilig doen, ze maken de lineup zo, zodat er zoveel mogelijk mensen op afkomen, juist met name de dagjes mensen. En dan het enige wat je doet is een selectie maken voor wie er het eerst geld mag betalen. Als je liefhebbers een plezier wilt doen, kom dan met gevarieerdere lineups in plaats van voorrang bij de kaartverkoop.
Citaat:
En de prijzen? Elke locatie wordt 5% duurder per jaar, de DJ’s ook. En
dan geluid, licht, hekken, leges van gemeenten, security, drankinkoop,
ga zo maar door. Overal zit een prijsindex op. Als wij dat doorrekenen
aan de bezoekers, dan zijn wij de lul. Wij worden in ieder geval niet
elk jaar 5% duurder. De drankjes zijn al heel lang 2,50. Anders
gezegd, we moeten steeds creatiever worden om dezelfde kwaliteit te
bieden. Ook trouwens een leuke uitdaging.
De hoogste inflatie van de afgelopen 5 jaar is volgens mij iets meer dan 3% geweest, maar dwaalt vooral tussen de 1 en 2%. Nu heb ik geen economie gestudeerd, maar volgens mij is dat hoeveel alles gemiddeld duurder is geworden. Een prijssteiging van €2,95 op 57,00 = 5,1% voor een kaartje ligt dus veel hoger dan de inflatie. Dan kun je de veel te dure drankjes ook wel op 2,50 houden ja.. Of 5 euro voor een flesje water van 10 ct inkoopprijs, waarbij je niet eens de dop bij krijgt.
Citaat:
Maar als ik zo’n stuk op het internet lees, maak ik me ook zorgen, want voor ons geld altijd: onze
bezoeker heeft altijd gelijk.
Citaat:
Voor de rest verwijs ik het stuk op die site naar het land der fabelen en denk ik dat een andere
concurrerende organisatie of onsuccesvolle DJ dat stuk heeft geschreven.
Sorry, maar hij bekent eigenlijk het hele verhaal op MIC, door te zeggen dat het niet allemaal onwaar is. En vervolgens een of twee punten aansleept, deze zelf uit zijn verband haalt, om vervolgens met een tegenspraak te eindigen. Kan iemand mij vertellen, wat er nu van het originele verhaal niet meer waar is, na het lezen van de reactie van Q? Er zijn alleen maar een paar dingen verbloemt.