Klementino schreef:
In tegenstelling tot de lyrics in Down with the hardstyle vind ik de lyrics in FTS origineel en erg krachtig...
Ik bedoel, die lyrics staan tenminste voor de mensen uit de scene? Don't you agree?
Kijk ik kan snappen dat je de lyrics van DWTH over de top vind, maar met FTS is toch niet zo veel mis?
Afgezien van de inhoud is er heel veel mis met de meeste Showtek vocals. Ten eerste is de uitspraak genoeg om je aan te ergeren, het klinkt allemaal zo 'straat'. Ten tweede is het Engels over het algemeen niet al te best: rare constructies, zinnen die niet mooi lopen, overmatig gebruik van scheldwoorden om zinnen op te vullen.
En de inhoud... of het heeft geen inhoud, en klinkt slecht, of het heeft een veel te overdreven inhoud. Zo'n tekst als FTS/Fuck The System is verre van origineel (punk bestaat al iets langer dan 3 jaar geloof ik) en bovendien is het leven allemaal zo slecht nog niet.
Daarnaast heb ik zelf ook nog een hekel aan het gebruik van het woord hardstyle in tracknamen, artiestennamen en vocals. Noem 1 serieus genre waarin ze steeds moeten benadrukken wat voor soort muziek het is. "This is motherfucking trance, let's motherfucking dance"? Wie zou dat serieus nemen? Toch zijn de teksten waar Showtek mee komt vaak niet veel beter, of zelfs nog slechter ("I'm a hardstyle loco, musica kokoko" of wat dan ook... betekent dat uberhaupt iets? "Cause ecstasy knows, this is hard style!"... eh?).
/end rant over Showtek vocals
EDIT: In house, vooral oude house, benadrukken ze trouwens nog best vaak dat het house muziek is... maar die genre naam klinkt tenminste nog ergens naar. Ik heb eigenlijk een best grote hekel aan het woord hardstyle zelf. Klinkt zo kinderachtig allemaal.