Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 17:18 

Hardtraxx Addict

Dit wilde ik eerst in een topic van een Noisecontrollers-track posten, maar denk dat het beter in een los topic past.

Noisecontrollers op Facebook schreef:
Last night I worked till 6 in the morning in the studio. Like good old times!

Im also very proud on the track I did as a collab with myself: Noisecontroller vs Pavelow - Quatre Mains.

I"ll be honest with you guys.... I don't think Dubstep and Hardstyle fits together, although I love both. It's the kick/punch (not subbass) wich is approached so differently in both styles. I had to do a hell of mixing and sounddesign and as from a producers point of view I loved this challenge!

N-joy all the previews who are already on youtube but please remember. All tracks should be listened at a high-end system in good quality. So please have some patience :-) I can't wait till you do ;-)

gr,

Bas

Ik vind het wat vreemd dat de laatste weken Noisecontrollers steeds meer voornamelijk Bas lijkt te zijn. Ik weet dat hij altijd de man achter de Noisecontroller-producties was, maar recent lijkt Arjen buitenspel gezet te worden. In de backstage movie van Qlimax zegt Arjen wijzend naar Bas "die man is een genie in de studio!". Headhunterz heeft het specifiek over Bas in Hard with Style in plaats van over Noisecontrollers. En nu dit bericht uit naam van Noisecontrollers waarin in de ik-vorm gepraat wordt door Bas, wat ondertekend wordt door Bas en waaruit blijkt dat Arjen nergens te bekennen was tijdens het produceren.

Ik zou zeggen, voor de buitenwereld: Noisecontrollers treden op, niet Bas. Noisecontrollers produceert, niet Bas. Noisecontrollers brengen een album uit, niet Bas. Achter de schermen verdient Bas de credits voor de producties, dat is waar, maar dat dat de laatste tijd zo openlijk gedaan wordt, verbaast me. Ik heb hierdoor een wat oncomfortabel gevoel bij de relatie tussen Bas en Arjen en hun relatieve bijdragen aan het project Noisecontrollers.

Aangezien Arjen eraan meedoet (Qlimax backstage), verwacht ik niet dat hij uit Noisecontrollers gekieperd wordt, maar zijn er meer mensen die hier een vreemd gevoel bij krijgen? Wat is Arjens rol nog bij de Noisecontrollers? Een beetje schaven aan en feedback geven op de producties van Bas en wat DJ'en?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 17:26 

Hardtraxx Veteran

@skedoedel, waarom?

Het gevoel dat NC alleen uit Bas bestaat heb ik al heel lang :P

Maar lijkt me ook niet zo dat Arjan helemaal niks doet/kan, verwacht zelfs dat ie net zo veel aan het project werkt als Bas.

Wie weet is Arjan meer de man voor het draaien (hoewel ik dit ook niet goed vind :P). Zie je wel vaker bij duo's dat de één bij producen en de ander bij draaien op de voorgrond treed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 17:31 

Hardtraxx Elite

Wat een bullshit!!! Jij schrijft het alsof het waarheden zijn, kom op zeg :mad: Slotje ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 17:33 

Hardtraxxer

Ik denk niet dat het anders is dan anders, volgens mij is altijd al zo geweest...

Arjen studeert toch ook of doet wat anders naast Noisecontrollers???
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 17:43 

Hardtraxx Addict

jambekkie schreef:
Wat een bullshit!!! Jij schrijft het alsof het waarheden zijn, kom op zeg :mad: Slotje ofzo?

Gast, in werkelijk geen enkele zin staat ook maar een poging tot definitieve waarheid. Overal staat 'lijkt' of 'in mijn ogen' of 'heb ik het gevoel'. Je hebt er wel vaker last van, maar besteedt alsjeblieft wat meer aandacht aan begrijpend lezen.

Daarnaast probeer ik hier gewoon een discussie te starten en ik zie er geen betere plek voor dan dit forum, dus heb ik dat hier gedaan.

Rik schreef:

Maar lijkt me ook niet zo dat Arjan helemaal niks doet/kan, verwacht zelfs dat ie net zo veel aan het project werkt als Bas.

Wie weet is Arjan meer de man voor het draaien (hoewel ik dit ook niet goed vind :P). Zie je wel vaker bij duo's dat de één bij producen en de ander bij draaien op de voorgrond treed.

Dan begrijp ik de verhouding niet. The Pitcher is ook alleen een DJ, er wordt voor hem geproduceerd. Dat vind ik ook zo'n vreemde verhouding, ik zie het als pronken met andermans veren.

Izbut schreef:
Ik denk niet dat het anders is dan anders, volgens mij is altijd al zo geweest...

Arjen studeert toch ook of doet wat anders naast Noisecontrollers???

Het is inderdaad niet anders dan anders, maar de laatste tijd wordt het ook zo openlijk gezegd. Dat is volgens mij wel anders en dat bevreemdt me een beetje eerlijk gezegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 17:46 

Hardtraxx Elite

Ik weet dat hij altijd de man achter de Noisecontroller-producties was,
Achter de schermen verdient Bas de credits voor de producties, dat is waar,

Ik vind dit al teveel :/

Maar het is natuurlijk logisch bij een duo dat ze niet alles altijd samen kunnen doen. Er is altijd wel iemand die meer doet dan de ander. Dat weten Bas en Arjan zelf ook, want dat hebben ze afgesproken met elkaar. Kan natuurlijk niet anders als je een goede relatie wilt behouden.

Daarnaast is dit (zoals Heady zegt) een 'Imaginary' collab met Pavelow en Pavelow is in dit geval uitzonderlijk. Dubstep met hardstyle is niet eerder voorgekomen op deze manier. Daarom word Pavelow in de schijnwerpers gezet, is ook weer wat extra aandacht en naamsbekendheid.

Dat Bas nou een stukje schrijft op twitter/facebook over de track met Pavelow is ook logisch. Dat gaat Arjan niet voor Bas doen. Zo kan ik nog wel even doorgaan, daarom vind ik dit grote onzin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 17:48 

Hardtraxxer

Ik snap wat je bedoelt idd;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 17:49 

Welke is Bas? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 17:49 

Hardtraxx Addict

jambekkie schreef:
Ik weet dat hij altijd de man achter de Noisecontroller-producties was,
Achter de schermen verdient Bas de credits voor de producties, dat is waar,

Ik vind dit al teveel :/

Dat is wat de laatste tijd in de publiciteit toch alleen maar bevestigd wordt? Headhunterz zegt het, Arjen zegt het en Bas zelf ook. Dat is nou juist het feit waarop mijn verwarring gebaseerd is. Als je het daar niet mee eens ben, zeg dat dan en waarom mijn aanname fout is, dan kun je mijn verwarring wegnemen.

Dysphoria schreef:
Welke is Bas? :D

De lange van de twee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 17:51 

Hardtraxx Elite

Ik postte mijn reactie te snel, ik heb nu meer toegevoegd. Als je daar op wilt reageren, zou fijn zijn :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 17:52 

Hardtraxxer

Bas zit volgens mij fulltime in de studio, en arjen werkt buiten noisecontrollers nog volgens mij? (bron: ooit ergens gelezen dus ik weet t niet)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 17:52 

Hardtraxx Veteran

Weet wel dat Bas hier een keer heeft gepost dat dit niet waar is en Arjan zeker wel vaardigheden heeft. Hij heeft het conservatorium ook met succes afgerondt dacht ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 17:53 

Hardtraxx Veteran

I don't give a shit. Haha.
Als Bas al het werk doet, dan is hij niet zo handig bezig. Delen in de opbrengsten als je het ook alleen kan. :P
Het zal vast niet zo zwart wit zijn als hier beweert wordt. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 17:54 

Hardtraxx Addict

jambekkie schreef:
Ik postte mijn reactie te snel, ik heb nu meer toegevoegd. Als je daar op wilt reageren, zou fijn zijn :)

jambekkie schreef:
Maar het is natuurlijk logisch bij een duo dat ze niet alles altijd samen kunnen doen. Er is altijd wel iemand die meer doet dan de ander. Dat weten Bas en Arjan zelf ook, want dat hebben ze afgesproken met elkaar. Kan natuurlijk niet anders als je een goede relatie wilt behouden.

Daarnaast is dit (zoals Heady zegt) een 'Imaginary' collab met Pavelow en Pavelow is in dit geval uitzonderlijk. Dubstep met hardstyle is niet eerder voorgekomen op deze manier. Daarom word Pavelow in de schijnwerpers gezet, is ook weer wat extra aandacht en naamsbekendheid.

Dat Bas nou een stukje schrijft op twitter/facebook over de track met Pavelow is ook logisch. Dat gaat Arjan niet voor Bas doen. Zo kan ik nog wel even doorgaan, daarom vind ik dit grote onzin.

Ben ik met je eens, men hoeft niet evenveel te doen, maar naar de buitenwereld toe ben je dan toch 1 persoon, lijkt me: Noisecontrollers. Niet Bas de producer en Arjen de DJ. Want in mijn ogen zijn er zoveel goede DJ's, maar goede producers zijn zeldzaam.

Jolle schreef:
Weet wel dat Bas hier een keer heeft gepost dat dit niet waar is en Arjan zeker wel vaardigheden heeft. Hij heeft het conservatorium ook met succes afgerondt dacht ik.

Aha, interessant. Weet je ook nog wat Arjen dan precies doet?

Parvuz schreef:
Het zal vast niet zo zwart wit zijn als hier beweert wordt. :P

Ongetwijfeld niet, maar dit is het beeld wat ik krijg. Ben slechts benieuwd wat de waarheid is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 17:54 

Hardtraxx Veteran

Meph0 schreef:
Rik schreef:

Dan begrijp ik de verhouding niet. The Pitcher is ook alleen een DJ, er wordt voor hem geproduceerd. Dat vind ik ook zo'n vreemde verhouding, ik zie het als pronken met andermans veren.

Och weet niet, bij een bedrijf produceert de een toch ook, en de ander verkoopt het. Is gewoon een soort rolverdeling. Nogmaals weet niet of het zo is, maar dat gevoel heb ik wel vaker bij duo's (zegt niet dat het dan zo is dat ze bij het andere niks doen...)

En de The Pitcher produceert tegenwoordig ook (mee).
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 17:55 

Hardtraxx Veteran

Meph0 schreef:
jambekkie schreef:

jambekkie schreef:

Ben ik met je eens, men hoeft niet evenveel te doen, maar naar de buitenwereld toe ben je dan toch 1 persoon, lijkt me: Noisecontrollers. Niet Bas de producer en Arjen de DJ. Want in mijn ogen zijn er zoveel goede DJ's, maar goede producers zijn zeldzaam.

Goede dj's ook :x (in de hardstyle)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 18:39 

Hardtraxxer

Ach, als Headhunterz tracks van Psyko Punkz in zijn show stopt spreekt hij toch ook van 'Mr. Psyko'? Dat was zo bij die collab van Disrespect, en met die Wu Tang tribute van afgelopen sessie ook.. Maar dat heeft geloof ik meer met de band tussen Headhunterz en een van de Psyko Punkz te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 18:43 

Hardtraxx Veteran

Arjan doet toch ook iets met licht en geluid ofzo?
ik denk wel degelijk dat Arjan ook meehelpt in de producties
Bas heeft trouwens ook nog genoeg te doen als Kasparov, Pavelow, etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 18:58 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Im also very proud on the track I did as a collab with myself: Noisecontroller vs Pavelow - Quatre Mains.

Hij is toch een Noisecontroller .. dus in die ik-vorm die jij beweert te zeggen klopt zijn zin toch volledig?
Je moet het niet te letterlijk nemen volgens mij hoor ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 19:03 

Hardtraxx Veteran

Ik heb meer het idee dat dit al langer speelt en dat ze op deze plaat duiden. Dit is gewoon een dingetje van één van de twee Noisecontrollers. Hij is hier zover ik weet een maandje of twee mee bezig geweest, ook al een tijdje voor Qlimax. Het kan best zijn dat Arjan ook zwaar onder de indruk kan zijn van iets wat zijn maatje maakt.

Bovendien is dit inderdaad van 1 vd 2 Noisecontrollers, dus valt het best mee denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 19:08 

Hardtraxx Addict

bRt_ schreef:
Citaat:

Hij is toch een Noisecontroller .. dus in die ik-vorm die jij beweert te zeggen klopt zijn zin toch volledig?
Je moet het niet te letterlijk nemen volgens mij hoor ;)

O, ik had nog niet eens gezien dat hij Noisecontroller zonder 's' gespeld had. Dat zal wel een typo zijn.

Ebbie schreef:
Ach, als Headhunterz tracks van Psyko Punkz in zijn show stopt spreekt hij toch ook van 'Mr. Psyko'? Dat was zo bij die collab van Disrespect, en met die Wu Tang tribute van afgelopen sessie ook.. Maar dat heeft geloof ik meer met de band tussen Headhunterz en een van de Psyko Punkz te maken.

Daar heb ik nooit wat achter gezocht, dacht dat dat gewoon een leuke bijnaam was voor Psyko Punkz. Is dat slechts een van de twee?

Khadber schreef:
Ik heb meer het idee dat dit al langer speelt en dat ze op deze plaat duiden. Dit is gewoon een dingetje van één van de twee Noisecontrollers. Hij is hier zover ik weet een maandje of twee mee bezig geweest, ook al een tijdje voor Qlimax. Het kan best zijn dat Arjan ook zwaar onder de indruk kan zijn van iets wat zijn maatje maakt.

Bovendien is dit inderdaad van 1 vd 2 Noisecontrollers, dus valt het best mee denk ik.

Het gaat me niet eens specifiek om die NC-Pavelow-collab. Ik vind het niet vreemd dat er een rolverdeling is, maar nu deze zo overduidelijk benadrukt wordt via diverse kanalen, vraag ik me af of er iets aan die rolverdeling niet langer bevalt.

Maar wie weet vang ik de verkeerde signalen op. De combinatie van de drie dingen die ik in de topicstart noem, vielen me opeens op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 19:11 

Hardtraxx Veteran

Ik denk niet dat er zomaar een breuk zal komen. Het lijkt me in ieder geval nogal onwaarschijnlijk.

Wat net zo goed zou kunnen is dat Bas ook wat meer met social media doet dan Arjan en dat er daarom dit keer een enkelvoud wordt gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 19:15 

Hardtraxx Crew

Ik heb in de tijd dat ze nog bij Fusion zaten een keer gezegd dat ik ze wel uit elkaar zie gaan, maar toen werd ik voor gek verklaard. Maar zo kwam het toen al op mij over, dat Bas het overgrote deel van het NC-werk op zich neemt. En zo lees ik het nu dus ook weer. Maar ze zijn nu toch al weer een heel tijdje samen, dus zal allemaal wel goed gaan. En moet ook, want volgens mij komt er echt een van de beste albums sinds tijden aan :)

Tijd voor een Q&A met de Noisecontrollers??
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 19:20 

Hardtraxx Addict

Khadber schreef:
Ik denk niet dat er zomaar een breuk zal komen. Het lijkt me in ieder geval nogal onwaarschijnlijk.

Wat net zo goed zou kunnen is dat Bas ook wat meer met social media doet dan Arjan en dat er daarom dit keer een enkelvoud wordt gebruikt.

Een breuk mag ik ook hopen van niet, ze zijn nu goed op weg naar de top.

wootum schreef:
Ik heb in de tijd dat ze nog bij Fusion zaten een keer gezegd dat ik ze wel uit elkaar zie gaan, maar toen werd ik voor gek verklaard. Maar zo kwam het toen al op mij over, dat Bas het overgrote deel van het NC-werk op zich neemt. En zo lees ik het nu dus ook weer. Maar ze zijn nu toch al weer een heel tijdje samen, dus zal allemaal wel goed gaan. En moet ook, want volgens mij komt er echt een van de beste albums sinds tijden aan :)

Precies dat! Dat is simpelweg de indruk die ik de laatste tijd krijg: Bas doet al het werk. Ik zou zo graag eens concreet horen wat Arjen nu precies bijdraagt. En dan niet zozeer in dit topic, maar gewoon een keer in een backstage movie waar Bas zegt dat Arjen goed gedraaid heeft, of dat Arjen toch mooi de distrubutie van hun album geregeld heeft. Arjen zal best een behoorlijk deel doen, misschien wel een soort management, zeker nu ze Digital Age hebben, maar ik ben gewoon heel erg benieuwd wat het nu precies is.

Als ze de rol van Bas benadrukken, wil ik ook weten wat de rol van Arjen dan is. Anders krijg ik het gevoel van een scheve relatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 19:30 

Hardtraxx Veteran

Meph0 schreef:
Khadber schreef:

Een breuk mag ik ook hopen van niet, ze zijn nu goed op weg naar de top.

Op weg naar de top? Naar mijns inziens zijn ze daar al lang en breed. Vanaf 2007-2008 alleen maar topwerk afgeleverd met meerdere platen die dat jaar gedefinieerd hebben.

Citaat:
Als ze de rol van Bas benadrukken, wil ik ook weten wat de rol van Arjen dan is. Anders krijg ik het gevoel van een scheve relatie.

In die gedachtegang kan ik me wel vinden. Ik denk alleen niet dat je daar zo makkelijk informatie over krijgt. Interessant is het echter wel :).
1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen