Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2011 14:44 

Hardtraxx Veteran

Milán schreef:
Kan het niet laten, moet even dit Fb citaat van een vriend plaatsen:

Zo, dat was me het avondje wel weer! Sta je met een meisje te praten; Goh, hoe oud ben je eigenlijk..? ''15''. SAY WHAAATT??! Oepsie!

komt bekend voor haha vreselijk dat soort momentjes :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2011 14:45 

Mannonymous schreef:
Gaat volgens mij mee om de wettelijke aansprakelijkheid.

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2011 15:20 

Hardtraxx Addict

Maar waarom dan MOH 16+. Is niet provinciaal vast gesteld,
want hier in het Beursgebouw in Eindhoven is het wel weer gewoon 18+ (over het algemeen)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2011 16:55 

Hardtraxx Veteran

Om het even grof te zeggen. Uitgaan en feesten is gewoon voor volwassenen. Er moet ergens een grens getrokken worden. Zelf vind ik dat die alcohol grens sowieso naar 18+ mag, als je ziet hoe het tegenwoordig gaat met het comazuipen van 16/17 jarigen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2011 17:22 

Hardtraxx Veteran

Ik vind 18+ prima het is natuurlijk geen ballenbak :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2011 17:35 

Ik vind 18 ook een mooie grens :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2011 17:59 

Hardtraxx Veteran

21+ ook prima :woot: :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2011 18:35 

Hardtraxx Veteran

Rawbin schreef:
Om het even grof te zeggen. Uitgaan en feesten is gewoon voor volwassenen. Er moet ergens een grens getrokken worden. Zelf vind ik dat die alcohol grens sowieso naar 18+ mag, als je ziet hoe het tegenwoordig gaat met het comazuipen van 16/17 jarigen.

Groot gelijk.

Alcohol en welke vorm van drugs (waar je dus mee geconfronteerd kan worden op feestne) dan ook zijn hardstikke slecht voor kinders in de ontwikkeling. Eigenlijk zou je medisch gekeurd moeten worden en aan de hand daarvan een alcoholbrevet moeten krijgen :P

De een is namelijk uitontwikkeld op z'n 18e, terwijl de ander doorgroeit tot z'n 21e en dan nog es de rest van 't volwassen worden moet ondergaan.

Maar goed zoiets is niet haalbaar :P

18 voor feesten vind ik eigenlijk wel 't minimum.

En inderdaad, ik vind ook dat de alcoholgrens omhoog mag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2011 18:39 

Donateur

Gewoon netjes wachten tot je 18 bent..
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2011 18:44 

Hardtraxx Veteran

Inno schreef:

mee eens. zou voor een hele hoop jongeren goed uitpakken denk ik.
vriend van mij is 18 en drinkt nooit, terwijl hij elke week minstens 3dagen in de kroeg hangt :P
heb ik toch wel respect voor, mensen die zich zo onder controle kunnen houden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2011 18:48 

Donateur

pecola-tje schreef:
Inno schreef:

mee eens. zou voor een hele hoop jongeren goed uitpakken denk ik.
vriend van mij is 18 en drinkt nooit, terwijl hij elke week minstens 3dagen in de kroeg hangt :P
heb ik toch wel respect voor, mensen die zich zo onder controle kunnen houden :)

Alcohol drink ik ook bijna nooit.. heb tot me 17de vrijwel geen druppel aangeraakt xd En die grens mag inderdaad wel omhoog..

en de grens voor feesten van 18 ja.. ik moet eigenlijk me bek er over houden aangezien ik vrijwel naar elk groot feest ben geweest terwijl ik 17 was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2011 18:51 

Hardtraxx Veteran

Denk dat Pommer het hier helemaal mee eens is!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2011 19:32 

Hardtraxxer

Rawbin schreef:

Hier in de buurt gaat dat met 15 jarigen hoor :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2011 19:37 

Hardtraxx Veteran

Crash schreef:
Rawbin schreef:

Hier in de buurt gaat dat met 15 jarigen hoor :whistle:

Zelfs 14 jarigen :) echt te gek voor woorden tegenwoordig
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2011 19:40 

Donateur

Dat ze dan al aan drank denken :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2011 19:42 

Bierkoning

Rawbin schreef:

Ik ben inmiddels 18 dus het maakt me geen zak meer uit :yay: Nee maar de alcoholgrens naar 18+ voor lichte alcohol en 21+ voor sterke alcohol vind ik idd een prima idee, al weet ik niet of het wel zo veel zal helpen uiteindelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2011 20:16 

Hardtraxx Veteran

Alcoholgrens boeit bijna niks, je kan er toch makkelijk aan komen. Denk niet dat er veel verschil zal zijn :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2011 20:21 

Hardtraxx Veteran

roberttt schreef:
Dat ze dan al aan drank denken :')

dat is stoer
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2011 20:23 

Hardtraxx Veteran

Jolle schreef:
Alcoholgrens boeit bijna niks, je kan er toch makkelijk aan komen. Denk niet dat er veel verschil zal zijn :P

nou als ze nou ook gewoon daadwerkelijk op leeftijd controleren en niet eerst uitgaan van het uiterlijk zou het al een hele hoop schelen

dan sta je misschien wat langer in de rij, maar als ze een grens willen hebben moeten ze die ook wel naleven
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2011 22:03 

Hardtraxx Addict

Pommer schreef:
Rawbin schreef:

Ik ben inmiddels 18 dus het maakt me geen zak meer uit :yay: Nee maar de alcoholgrens naar 18+ voor lichte alcohol en 21+ voor sterke alcohol vind ik idd een prima idee, al weet ik niet of het wel zo veel zal helpen uiteindelijk

Lijkt me een uitstekend plan! ;) Maar wat meerdere al zeggen: Je kunt overal aankomen,
of het nu om alcohol, pillen, coke, of wat dan ook gaat...
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2011 22:49 

Hardtraxxer

Zolang men niet voor een betere controle op alcohol kan zorgen zullen we dit soort problemen blijven hebben. Het ligt er ook maar net aan uit wat voor leefomgeving je komt. Ik ben zelf bijna 16 en ik drink geregeld wat met m'n vrienden maar we weten het wel altijd onder controle te houden. Het hoeft dus niet fout te gaan maar dat is ook de verantwoordelijkheid van de ouders. Maar wat ik al zei, zolang de controle niet goed is zal het niet gaan veranderen. Kijk maar eens hoeveel 12/13 jarigen er tegenwoordig al roken. Het is niet direct schadelijk maar het gaat om het principe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2011 16:44 

Hardtraxx Addict

Nikkel schreef:
Pommer schreef:
Rawbin schreef:

Lijkt me een uitstekend plan! ;) Maar wat meerdere al zeggen: Je kunt overal aankomen,
of het nu om alcohol, pillen, coke, of wat dan ook gaat...

Als je alcohol gaat verhogen naar 18 dan kan je er nog steeds makkelijk aankomen en dan ga je juist meer comazuipers etc krijgen omdat t spannender en minder normaal is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2011 23:08 

Hardtraxx Veteran

Dus jij wil zeggen dat de leeftijd verlagen het normaler maakt en het gebruik zal dalen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2011 23:52 

Hardtraxxer

Het kan werken want je maakt het wel minder interessant. Maar dit geldt niet voor iedereen. Ik denk dat de leeftijd 16/18 niks uitmaakt zolang je maar controleerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2011 12:37 

Hardtraxxer

ik denk als je de leeftijd verhoogd dan 18/21 de stap naar drugs en eventueel combineren veel kleiner word.. er zijn op dit moment genoeg jongeren die blowen en/of andere drugs gebruiken.. maar dat zal dan denk ik veel meer worden omdat de stap daarna toe na mijn idee verkleint word..
en dan zal iedereen wel zeggen ja maar alchohol is ook een harddrug.. dat is ook zo, maar daar is op dit moemnt nog een zekere controlle op, en als je in bijv een jongeren centrum staat en iedereen gebruikt wat anders, dan is het heel moeilijk qua controlle(en dan bedoel ik controle of mensen niet over de grens gaan qua gebruik)
dus ik denk dat je niet aan die leeftijdsgrens moet komen, hooguit licht alchoholische dranken naar 18
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen