Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3

Mag een DJ een computer gebruiken om muziek te draaien op feesten?
Nee, het moeten platen of cd's zijn. 42%  42%  [ 31 ]
Uit een computer mag best. 53%  53%  [ 39 ]
Geen mening over. 5%  5%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 74
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2009 12:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grap is wel gemaakt nu... Door 3 verschillende mensen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2009 16:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Als het toegestaan word om een complete dj set op een pc te mixen... waarom dan niet gewoon alle dj's weglaten en alles van te voren mixen? Als het geen 'kunst' meer is om een mix in elkaar te draaien zie ik niet waarom we nog djs nodig hebben :).

Overigens al die filmpjes hier in het topic van djs die pc's gebruiken met allerlei loops etc... ik zie dat niet gebeuren met hardstyle :P

Klopt, daarom ben ik ook tegen computer-dj's in de scene..

Omdat hardstyle veel minder herhalend binnen een track is dan bijvoorbeeld techno of house kun je ook veel minder spelen met die tracks.. Waarom zou je dan een PC willen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2009 00:16 
 
Hardtraxx Veteran

Qre8ive schreef:
Het gaat hier bij om een DJ... wat per definitie DISC JOCKEY betekend... geen schijfjes, geen dj :P

onzin, pc aansluiten en liedjes inladen komt op het zelfde neer als cd's inladen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2009 17:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Als het toegestaan word om een complete dj set op een pc te mixen... waarom dan niet gewoon alle dj's weglaten en alles van te voren mixen? Als het geen 'kunst' meer is om een mix in elkaar te draaien zie ik niet waarom we nog djs nodig hebben :).

Overigens al die filmpjes hier in het topic van djs die pc's gebruiken met allerlei loops etc... ik zie dat niet gebeuren met hardstyle :P


Maar een DJ die zijn laptop mee brengt en een MIDI controller en daarmee gewoon draait blijft toch hetzelfde ? Oke ja je krijgt misschien niet het gevoel van het echte draaien enzo maar ja daar gaat het hier niet over :p

Of een laptop en 2 Pioneers CDJ-400's zoals ik misschien van plan ben ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2009 14:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Lees ook even mijn andere post dan :). Topic gaat toch ook over het gebruiken van een computer om muziek te draaien op een feest... niet over het gebruiken van een computer als medium om muziek in te laden.

Het draaien op een pc is zo makkelijk te leren, is geen kunst meer aan dan

Dat geld toch ook voor CDJ's... >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2009 17:28 
 
Hardtraxx Veteran

Dan weet je tegenwoordig niet of die mix van te voren is gemaakt of ter plekke,, :( geen goede zaak
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2009 22:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alsof die sync altijd klopt...Hij klopt vaker niet als wel. Als je met de computer een foutloze mix wil maken zul je ook gewoon moeten beatmatchen.
Overigens gebruiken bijna alle professionele dj's die digitaal draaien Traktor of serato. Bij Serato zit überhaupt geen sync knop en Traktor heeft geen balk met geluidsgolven over elkaar zoals bij virtual dj.
(Laat even ableton erbuiten omdat dit echt een hele andere manier van draaien is)
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen