Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende

Mag een DJ een computer gebruiken om muziek te draaien op feesten?
Nee, het moeten platen of cd's zijn. 42%  42%  [ 31 ]
Uit een computer mag best. 53%  53%  [ 39 ]
Geen mening over. 5%  5%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 74
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2009 19:41 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
laptoppie aansluiten op pioneers komt op het zelfde neer als ceedeetjes eringooien hoar, ik snap niet wat iedereen er tegen heeft


Ik heb een keer een ''dj'' met virtual dj zien draaien op een feest waar toch wel zon 1200 man was en er ook grotere namen waren als zatox, b-front, frontliner, etc.

Ik vind dat gwn echt te slecht voor woorden gwn. De cdj's werden niet eens gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2009 20:28 
 
Hardtraxx Veteran

SoundTunerZ schreef:
dj-rico01 schreef:
laptoppie aansluiten op pioneers komt op het zelfde neer als ceedeetjes eringooien hoar, ik snap niet wat iedereen er tegen heeft


Ik heb een keer een ''dj'' met virtual dj zien draaien op een feest waar toch wel zon 1200 man was en er ook grotere namen waren als zatox, b-front, frontliner, etc.

Ik vind dat gwn echt te slecht voor woorden gwn. De cdj's werden niet eens gebruikt.

dat is idd slecht en ook niet wat ik bedoel, de noisecontrollers bijvoorbeeld hebben regelmatig een laptop mee, aanlsuiten op de pioneers en dan laden ze die krengen gewoon in... nisk geen ceedees meer nodig :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2009 22:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb liever cd's en vinyl
Als t opeens alleen pc's is komt iedereen er op af en is dj zijn niet eens meer zoals t nu is
Dan kan iedereen een dj zijn

Maar op zich heb k er geen last van als er LIVE wordt gedraaid en dat ze edits maken met die pc
Maar verder lkkr bij Turntables en CDJ's blijve
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2009 14:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

als je een pc gebruikt ken je de term ''plaatjes draaien'' wel weglaten uit de dj scene
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2009 14:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Anim0l schreef:
als je een pc gebruikt ken je de term ''plaatjes draaien'' wel weglaten uit de dj scene

want hij draait geen muziek? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2009 15:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
The Anim0l schreef:
als je een pc gebruikt ken je de term ''plaatjes draaien'' wel weglaten uit de dj scene

want hij draait geen muziek? :lol:


de muziek draait niet echt meer nee :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2009 15:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
The Anim0l schreef:
als je een pc gebruikt ken je de term ''plaatjes draaien'' wel weglaten uit de dj scene

want hij draait geen muziek? :lol:


ah dus als jij het over plaatjes draaien hebt, denk jij gelijk aan een pc?
je was vroeger een dj omdat je toen platen aan het draaien was op een draaitafel
nu word de draaitafel bijna nooit meer gebruikt dus het ''plaatjes draaien'' word vergeten nu alles digitaal word
je krijgt nu iig veel meer (zoals brennan het zegt) push play dj's die denken dat ze ineens kunnen draaien als ze op stop en play drukken

een echte dj draait gewoon met vinyl en cd's (omdat die nu gewoon niet weg te denken zijn)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2009 15:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Anim0l schreef:
ah dus als jij het over plaatjes draaien hebt, denk jij gelijk aan een pc?

:/ ? Ik denk dan gewoon aan muziek opzetten en niet aan het medium
The Anim0l schreef:
je was vroeger een dj omdat je toen platen aan het draaien was op een draaitafel
nu word de draaitafel bijna nooit meer gebruikt dus het ''plaatjes draaien'' word vergeten nu alles digitaal word
je krijgt nu iig veel meer (zoals brennan het zegt) push play dj's die denken dat ze ineens kunnen draaien als ze op stop en play drukken

Vroeger in het prille begin van de DJ's... Toen mixten een dj niet hoor. Het was toen zijn taak om op de laatste seconden van het nummer het nieuwe nummer in te faden. Dat was echt gewoon alleen STOP en PLAY drukken. Door de opkomst van digitale DJ's (En dan heb ik het niet over dj's met een hercules dingetje van 99 euro!) zijn er veel dingen meer mogelijk. Een dj wordt zo nog meer artiest ipv jukebox. Omdat je met het computer het beatmatchen (live, aangezien je van te voren moet zorgen dat alles goed gebeatmatched is!) kun je zoveel meer doen als eerst (Live mashuppen etc).


Nog een interessant filmpje


En naar Brennan moet je niet luisteren, die gast kan zelf niet eens fatsoenlijk mixen. :yawn:

The Anim0l schreef:
een echte dj draait gewoon met vinyl en cd's (omdat die nu gewoon niet weg te denken zijn)

Een echte dj draait met muziek & creativiteit (omdat nu gewoon niet weg te denken is)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2009 15:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
The Anim0l schreef:
ah dus als jij het over plaatjes draaien hebt, denk jij gelijk aan een pc?

:/ ? Ik denk dan gewoon aan muziek opzetten en niet aan het medium
The Anim0l schreef:
je was vroeger een dj omdat je toen platen aan het draaien was op een draaitafel
nu word de draaitafel bijna nooit meer gebruikt dus het ''plaatjes draaien'' word vergeten nu alles digitaal word
je krijgt nu iig veel meer (zoals brennan het zegt) push play dj's die denken dat ze ineens kunnen draaien als ze op stop en play drukken

Vroeger in het prille begin van de DJ's... Toen mixten een dj niet hoor. Het was toen zijn taak om op de laatste seconden van het nummer het nieuwe nummer in te faden. Dat was echt gewoon alleen STOP en PLAY drukken. Door de opkomst van digitale DJ's (En dan heb ik het niet over dj's met een hercules dingetje van 99 euro!) zijn er veel dingen meer mogelijk. Een dj wordt zo nog meer artiest ipv jukebox. Omdat je met het computer het beatmatchen (live, aangezien je van te voren moet zorgen dat alles goed gebeatmatched is!) kun je zoveel meer doen als eerst (Live mashuppen etc).


Nog een interessant filmpje


En naar Brennan moet je niet luisteren, die gast kan zelf niet eens fatsoenlijk mixen. :yawn:

The Anim0l schreef:
een echte dj draait gewoon met vinyl en cd's (omdat die nu gewoon niet weg te denken zijn)

Een echte dj draait met muziek & creativiteit (omdat nu gewoon niet weg te denken is)



''Omdat je met het computer het beatmatchen (live, aangezien je van te voren moet zorgen dat alles goed gebeatmatched is!) kun je zoveel meer doen als eerst (Live mashuppen etc)''
als je live gaat mag je van mij best een laptop gebruike omdat je idd meer exclusive setjes kan maken

maar als je gewoon een normaal setje neerzet moet je het gewoon doen met cd's/vinyl want echt draaien kan je niet op je laptop
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2009 16:18 
 
Hardtraxx Veteran

iedereen denkt gelijk aan draaien door de laptop (simpel beatmatchen etc) maar ik bedoel draaien MET de laptop, ik doe het zelf ook altijd, gewool laptoppie aan de zijkand en in plaats van een ceedee in de speler doe ik er een WAVje in, draaid excact hetzelfde, klinkt hetzelfde geen verschil behalve dat je nooit meer ceedeetjes nodig hebt :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2009 17:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
iedereen denkt gelijk aan draaien door de laptop (simpel beatmatchen etc) maar ik bedoel draaien MET de laptop, ik doe het zelf ook altijd, gewool laptoppie aan de zijkand en in plaats van een ceedee in de speler doe ik er een WAVje in, draaid excact hetzelfde, klinkt hetzelfde geen verschil behalve dat je nooit meer ceedeetjes nodig hebt :D


simpel beatmatchen doe je ook met een gewone cd speler
t lijkt mij alleen irritant om steeds een laptop mee te nemen terwijl je net zo goed cd mappen ken meenemen met wav'jes erop
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2009 14:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

het maakt mij echt niet uit, als ik me maar vermaak!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2009 12:41 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Guide4U schreef:
het maakt mij echt niet uit, als ik me maar vermaak!


+1
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2009 14:42 
 
Hardtraxxer

waarom elke keer dat +1 -1?? -30000000000 daarvoor, het is toch geen gs hier
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2009 15:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dat is makkelijker.. Of wil je dat ik zeg: Daar ben ik het helemaal mee eens of Je hebt helemaal gelijk? :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2009 15:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeg gewoon niks :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2009 15:27 
 
Hardtraxxer

Atraxisz schreef:
Dat is makkelijker.. Of wil je dat ik zeg: Daar ben ik het helemaal mee eens of Je hebt helemaal gelijk? :/

eeh ja
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2009 15:33 
 
Hardtraxxer

als het een liveset is waarom niet >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2009 16:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Henk-Jan schreef:
zeg gewoon niks :P


Dan is het hier vast heel gezellig als niemand wat zegt op een forum
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2009 22:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Was maar een grapje hoor.. Alleen dat ge +1 enzo voegt weinig toe aan een topic..
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2009 23:01 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

henk schreef:
waarom elke keer dat +1 -1?? -30000000000 daarvoor, het is toch geen gs hier


+1
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2009 03:04 
 
Donateur
Avatar gebruiker

+1 is gewoon dondershandig als je eigenlijk precies hetzelfde wil zeggen.. je kan natuurlijk ook gewoon m quoten zonder +1.. mar ach
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2009 10:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Henk-Jan schreef:
Was maar een grapje hoor.. Alleen dat ge +1 enzo voegt weinig toe aan een topic..


+1 man
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2009 10:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dakpan schreef:
Henk-Jan schreef:
Was maar een grapje hoor.. Alleen dat ge +1 enzo voegt weinig toe aan een topic..


+1 man


+1
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2009 10:23 
 
Hardtraxx Veteran

Dj C-Mind schreef:
Dakpan schreef:
Henk-Jan schreef:
Was maar een grapje hoor.. Alleen dat ge +1 enzo voegt weinig toe aan een topic..


+1 man


+1


:lol: maar weer ontopic doen dan ?
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen