Active topics in Algemeen

Active topics

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 21 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 11 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 10 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago

Mag een DJ een computer gebruiken om muziek te draaien op feesten?

Nee, het moeten platen of cd's zijn.
31
42%
Uit een computer mag best.
39
53%
Geen mening over.
4
5%

Total votes: 74

Hardtraxx Addict
1851 posts member since 2009
last seen Jan 2014
dj-rico01 wrote:laptoppie aansluiten op pioneers komt op het zelfde neer als ceedeetjes eringooien hoar, ik snap niet wat iedereen er tegen heeft
Ik heb een keer een ''dj'' met virtual dj zien draaien op een feest waar toch wel zon 1200 man was en er ook grotere namen waren als zatox, b-front, frontliner, etc.

Ik vind dat gwn echt te slecht voor woorden gwn. De cdj's werden niet eens gebruikt.
D
Hardtraxx Veteran
3722 posts member since 2009
last seen Mar 2011
SoundTunerZ wrote:
dj-rico01 wrote:laptoppie aansluiten op pioneers komt op het zelfde neer als ceedeetjes eringooien hoar, ik snap niet wat iedereen er tegen heeft
Ik heb een keer een ''dj'' met virtual dj zien draaien op een feest waar toch wel zon 1200 man was en er ook grotere namen waren als zatox, b-front, frontliner, etc.

Ik vind dat gwn echt te slecht voor woorden gwn. De cdj's werden niet eens gebruikt.
dat is idd slecht en ook niet wat ik bedoel, de noisecontrollers bijvoorbeeld hebben regelmatig een laptop mee, aanlsuiten op de pioneers en dan laden ze die krengen gewoon in... nisk geen ceedees meer nodig :D
Hardtraxx Addict
1055 posts member since 2008
last seen Nov 2021
Ik heb liever cd's en vinyl
Als t opeens alleen pc's is komt iedereen er op af en is dj zijn niet eens meer zoals t nu is
Dan kan iedereen een dj zijn

Maar op zich heb k er geen last van als er LIVE wordt gedraaid en dat ze edits maken met die pc
Maar verder lkkr bij Turntables en CDJ's blijve
Hardtraxx Veteran
10319 posts member since 2008
last seen Aug 2026
als je een pc gebruikt ken je de term ''plaatjes draaien'' wel weglaten uit de dj scene
Hardtraxx Veteran
3485 posts member since 2008
last seen Jul 2018
The Anim0l wrote:als je een pc gebruikt ken je de term ''plaatjes draaien'' wel weglaten uit de dj scene
want hij draait geen muziek? :lol:
Hardtraxx Addict
1851 posts member since 2009
last seen Jan 2014
_dp_ wrote:
The Anim0l wrote:als je een pc gebruikt ken je de term ''plaatjes draaien'' wel weglaten uit de dj scene
de muziek draait niet echt meer nee :P
Hardtraxx Veteran
last seen Aug 2026
_dp_ wrote:
ah dus als jij het over plaatjes draaien hebt, denk jij gelijk aan een pc?
je was vroeger een dj omdat je toen platen aan het draaien was op een draaitafel
nu word de draaitafel bijna nooit meer gebruikt dus het ''plaatjes draaien'' word vergeten nu alles digitaal word
je krijgt nu iig veel meer (zoals brennan het zegt) push play dj's die denken dat ze ineens kunnen draaien als ze op stop en play drukken

een echte dj draait gewoon met vinyl en cd's (omdat die nu gewoon niet weg te denken zijn)
Hardtraxx Veteran
3485 posts member since 2008
last seen Jul 2018
The Anim0l wrote: ah dus als jij het over plaatjes draaien hebt, denk jij gelijk aan een pc?
:/ ? Ik denk dan gewoon aan muziek opzetten en niet aan het medium
The Anim0l wrote: je was vroeger een dj omdat je toen platen aan het draaien was op een draaitafel
nu word de draaitafel bijna nooit meer gebruikt dus het ''plaatjes draaien'' word vergeten nu alles digitaal word
je krijgt nu iig veel meer (zoals brennan het zegt) push play dj's die denken dat ze ineens kunnen draaien als ze op stop en play drukken
Vroeger in het prille begin van de DJ's... Toen mixten een dj niet hoor. Het was toen zijn taak om op de laatste seconden van het nummer het nieuwe nummer in te faden. Dat was echt gewoon alleen STOP en PLAY drukken. Door de opkomst van digitale DJ's (En dan heb ik het niet over dj's met een hercules dingetje van 99 euro!) zijn er veel dingen meer mogelijk. Een dj wordt zo nog meer artiest ipv jukebox. Omdat je met het computer het beatmatchen (live, aangezien je van te voren moet zorgen dat alles goed gebeatmatched is!) kun je zoveel meer doen als eerst (Live mashuppen etc).

View on YouTube
Nog een interessant filmpje

En naar Brennan moet je niet luisteren, die gast kan zelf niet eens fatsoenlijk mixen. :yawn:
The Anim0l wrote: een echte dj draait gewoon met vinyl en cd's (omdat die nu gewoon niet weg te denken zijn)
Een echte dj draait met muziek & creativiteit (omdat nu gewoon niet weg te denken is)
Hardtraxx Veteran
last seen Aug 2026
_dp_ wrote:
The Anim0l wrote: ah dus als jij het over plaatjes draaien hebt, denk jij gelijk aan een pc?
:/ ? Ik denk dan gewoon aan muziek opzetten en niet aan het medium
The Anim0l wrote: je was vroeger een dj omdat je toen platen aan het draaien was op een draaitafel
Vroeger in het prille begin van de DJ's... Toen mixten een dj niet hoor. Het was toen zijn taak om op de laatste seconden van het nummer het nieuwe nummer in te faden. Dat was echt gewoon alleen STOP en PLAY drukken. Door de opkomst van digitale DJ's (En dan heb ik het niet over dj's met een hercules dingetje van 99 euro!) zijn er veel dingen meer mogelijk. Een dj wordt zo nog meer artiest ipv jukebox. Omdat je met het computer het beatmatchen (live, aangezien je van te voren moet zorgen dat alles goed gebeatmatched is!) kun je zoveel meer doen als eerst (Live mashuppen etc).

View on YouTube
Nog een interessant filmpje

En naar Brennan moet je niet luisteren, die gast kan zelf niet eens fatsoenlijk mixen. :yawn:
The Anim0l wrote: een echte dj draait gewoon met vinyl en cd's (omdat die nu gewoon niet weg te denken zijn)
Een echte dj draait met muziek & creativiteit (omdat nu gewoon niet weg te denken is)

''Omdat je met het computer het beatmatchen (live, aangezien je van te voren moet zorgen dat alles goed gebeatmatched is!) kun je zoveel meer doen als eerst (Live mashuppen etc)''
als je live gaat mag je van mij best een laptop gebruike omdat je idd meer exclusive setjes kan maken

maar als je gewoon een normaal setje neerzet moet je het gewoon doen met cd's/vinyl want echt draaien kan je niet op je laptop
D
Hardtraxx Veteran
3722 posts member since 2009
last seen Mar 2011
iedereen denkt gelijk aan draaien door de laptop (simpel beatmatchen etc) maar ik bedoel draaien MET de laptop, ik doe het zelf ook altijd, gewool laptoppie aan de zijkand en in plaats van een ceedee in de speler doe ik er een WAVje in, draaid excact hetzelfde, klinkt hetzelfde geen verschil behalve dat je nooit meer ceedeetjes nodig hebt :D
Hardtraxx Veteran
last seen Aug 2026
dj-rico01 wrote:iedereen denkt gelijk aan draaien door de laptop (simpel beatmatchen etc) maar ik bedoel draaien MET de laptop, ik doe het zelf ook altijd, gewool laptoppie aan de zijkand en in plaats van een ceedee in de speler doe ik er een WAVje in, draaid excact hetzelfde, klinkt hetzelfde geen verschil behalve dat je nooit meer ceedeetjes nodig hebt :D
simpel beatmatchen doe je ook met een gewone cd speler
t lijkt mij alleen irritant om steeds een laptop mee te nemen terwijl je net zo goed cd mappen ken meenemen met wav'jes erop
Hardtraxx Addict
1200 posts member since 2009
last seen Aug 2011
het maakt mij echt niet uit, als ik me maar vermaak!
Hardtraxx Addict
1715 posts member since 2009
last seen Nov 2014
Guide4U wrote:het maakt mij echt niet uit, als ik me maar vermaak!
+1
H
Hardtraxxer
60 posts member since 2009
last seen Sep 2011
waarom elke keer dat +1 -1?? -30000000000 daarvoor, het is toch geen gs hier
Hardtraxx Addict
last seen Nov 2014
Dat is makkelijker.. Of wil je dat ik zeg: Daar ben ik het helemaal mee eens of Je hebt helemaal gelijk? :/
Hardtraxx Veteran
7274 posts member since 2009
last seen 17 hours ago
zeg gewoon niks :P
H
Hardtraxxer
60 posts member since 2009
last seen Sep 2011
Atraxisz wrote:Dat is makkelijker.. Of wil je dat ik zeg: Daar ben ik het helemaal mee eens of Je hebt helemaal gelijk? :/
eeh ja
J
Hardtraxxer
205 posts member since 2009
last seen Oct 2012
als het een liveset is waarom niet >.<
Hardtraxx Addict
last seen Nov 2014
Henk-Jan wrote:zeg gewoon niks :P
Dan is het hier vast heel gezellig als niemand wat zegt op een forum
Hardtraxx Veteran
7274 posts member since 2009
last seen 17 hours ago
Was maar een grapje hoor.. Alleen dat ge +1 enzo voegt weinig toe aan een topic..
Hardtraxx Addict
1200 posts member since 2009
last seen Aug 2011
henk wrote:waarom elke keer dat +1 -1?? -30000000000 daarvoor, het is toch geen gs hier
+1
Donateur
6372 posts member since 2008
last seen Nov 2014
+1 is gewoon dondershandig als je eigenlijk precies hetzelfde wil zeggen.. je kan natuurlijk ook gewoon m quoten zonder +1.. mar ach
Hardtraxx Veteran
10779 posts member since 2009
last seen May 2023
Henk-Jan wrote:Was maar een grapje hoor.. Alleen dat ge +1 enzo voegt weinig toe aan een topic..
+1 man
Donateur
4992 posts member since 2008
last seen Mar 2026
Dakpan wrote:
Henk-Jan wrote:Was maar een grapje hoor.. Alleen dat ge +1 enzo voegt weinig toe aan een topic..
+1 man
+1
F
Hardtraxx Veteran
6758 posts member since 2008
last seen Nov 2020
Dj C-Mind wrote:
Dakpan wrote:
+1 man
+1
:lol: maar weer ontopic doen dan ?