Active topics in Algemeen

Active topics

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 5 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 12 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 11 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 5 days ago
Hardtraxx Addict
1832 posts member since 2012
last seen Jun 2025
Radical Redemption gaat op Rebirth 28 tracks in een half uur proppen. Daar snap ik de bedoeling toch ook niet goed van eerlijk gezegd.
R
Hardtraxxer
744 posts member since 2011
last seen Aug 2021
Jonas wrote:Radical Redemption gaat op Rebirth 28 tracks in een half uur proppen. Daar snap ik de bedoeling toch ook niet goed van eerlijk gezegd.
Iemand in reactie op zijn facebook post:
Ironisch hoe LIVE dan juist nog minder live gedaan wordt dan bij een DJ-set..

Waarop Radical reageerd:
Nou de mix wordt juist gemaakt, zodat je daarna met vocal samples, drum beats, effecten, live kunt freaken.

Misschien keer goed idee om te laten zien hoe het in z'n werk gaat, aangezien er veel misverstanden over bestaan.
Hardtraxx Veteran
5333 posts member since 2012
last seen 18 hours ago
Radical Redemption wrote:Live-acts in Ableton zijn altijd pre-mixed, met hele mix op hetzelfde tempo, zodat je daarna met de controller en samples het live gedeelte kunt doen. Dus als je allemaal samples uit andere tracks hoort, geluiden, acapellas, etcetera, wordt dat tijdens de live-act gedaan.

Daarnaast heb je ook de beschikking over veel effecten om d'r overheen te gooien.

Misschien idee om het eens met beeld en geluid te laten zien aan mensen.
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
Goed plan. Ben benieuwd. :)
Hardtraxx Veteran
4987 posts member since 2013
last seen 13 days ago
Bij RR zal je hem alleen aan de flanger zien draaien. xd
Hardtraxx Veteran
5110 posts member since 2011
last seen 17 days ago
Netjes van Radical, ben benieuwd. :)
Hardtraxx Veteran
17572 posts member since 2010
last seen 22 hours ago
Lijkt me gaaf om een keer een live-act van Radical duidelijk op beeld te zien, misschien een keer opnemen nadat hij hem live gedaan heeft ofzo?

Trekt hij z'n pakkie mooi aan op z'n zolderkamertje, maken we de hele live ervaring mee :lol:
Hardtraxx Veteran
7367 posts member since 2014
last seen 10 days ago
Frenchkicks wrote:
JeftaElachouri wrote:
Chroman wrote:Ik was er zelf bij, maar ik kon niet zien hoe hij precies draaide. Het klonk inderdaad goed, dus wat mij betreft maakt het niet uit of er echt 'live' gedraaid wordt of niet.
Oh, het is B-Front en het waren goede nummers, dus dan is het geen probleem.
Dit, met twee maten meten >.<
Twee maten? Wanneer heb ik dan gezegd dat dj's van mij live-elementen moeten toepassen, behalve B-Front?
Hardtraxx Veteran
4724 posts member since 2009
last seen 16 days ago
robin92 wrote:
Jonas wrote:Radical Redemption gaat op Rebirth 28 tracks in een half uur proppen. Daar snap ik de bedoeling toch ook niet goed van eerlijk gezegd.
Iemand in reactie op zijn facebook post:
Ironisch hoe LIVE dan juist nog minder live gedaan wordt dan bij een DJ-set..

Waarop Radical reageerd:
Nou de mix wordt juist gemaakt, zodat je daarna met vocal samples, drum beats, effecten, live kunt freaken.

Misschien keer goed idee om te laten zien hoe het in z'n werk gaat, aangezien er veel misverstanden over bestaan.
welk misverstand bedoel je dan? 28 tracks in een half uur proppen maakt het voor de bezoeker toch niet leuk meer? heb je iets meer als 1 minuut per track. de helft van de bezoekers mist de gedeeltes in de tracks die ze nou juist vet vinden (dit gebeurt dan wel vaker bij een live act, maar met 28 tracks in een half uur...). en dan nog het feit dat hij er uitgebreid zijn tijd voor kan nemen, lekker comfortabel op z'n ergonomische bureaustoel even 28 tracks in een half uur drukken. dan vind ik het veel vetter als een live act echt live is met, zoals AVIO vaak deed, een lege bassline met wat reverbjes en kleine dingetjes, maar zelf wel de melodie en screeches spelen en dergelijke. of zoals Ophidian die live op z'n piano de breaks van zijn tracks gaat spelen.

EDIT: ik zag net de tracklist van Crypsis LIVE @ Qapital, wat was daar speciaal aan? 14 tracks in een uur 1 nieuwe edit en ik zie geen mashups staan.. tell me.
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
Distinctive wrote: EDIT: ik zag net de tracklist van Crypsis LIVE @ Qapital, wat was daar speciaal aan? 14 tracks in een uur 1 nieuwe edit en ik zie geen mashups staan.. tell me.
Voor zover jouw leesvaardigheid.
Hardtraxx Veteran
last seen 10 days ago
Distinctive wrote:
EDIT: ik zag net de tracklist van Crypsis LIVE @ Qapital, wat was daar speciaal aan? 14 tracks in een uur 1 nieuwe edit en ik zie geen mashups staan.. tell me.
Hoe kun je nou weer op een tracklist beoordelen of een liveset goed was?
Hardtraxx Elite
2989 posts member since 2010
last seen Oct 2019
@Distinctive

Ook klopt die tracklist niet helemaal, zitten nog twee andere nummers bij, verder werd Torture nog qua vocalen afgespeeld. Verder is het natuurlijk heel raar dat je op de tracklist af gaat en niet even het filmpje beluisterd, dan weet je namelijk precies wat er bedoeld word :thumbup:
Hardtraxxer
873 posts member since 2014
last seen Jul 2026
chas1n wrote:Bij RR zal je hem alleen aan de flanger zien draaien. xd
:lol:
Hardtraxx Veteran
4724 posts member since 2009
last seen 16 days ago
TiMOTHYb wrote:
Distinctive wrote: EDIT: ik zag net de tracklist van Crypsis LIVE @ Qapital, wat was daar speciaal aan? 14 tracks in een uur 1 nieuwe edit en ik zie geen mashups staan.. tell me.
Voor zover jouw leesvaardigheid.
ik snap hem >.< hoezo iets over het hoofd zien.
Hardtraxx Veteran
5519 posts member since 2010
Als je het over een live act hebt, is dit volgens mij het enige wat zich ook echt zo mag noemen:

View on YouTube

Hoe vet is dat zeg :worship:
Hardtraxx Veteran
8659 posts member since 2013
last seen 19 hours ago
Dat is inderdaad gaaf gedaan :thumbsup: Zit al 8 minuten met bewondering te kijken.
Hardtraxx Elite
2477 posts member since 2012
last seen May 2020
Gruwelijk vet :oh:
Hardtraxx Elite
2146 posts member since 2015
last seen Sep 2019
Heel vet ja, maar ''het enige wat zich ook echt zo mag noemen'' is onzin natuurlijk.
Hardtraxxer
307 posts member since 2015
Fothermucker wrote:Heel vet ja, maar ''het enige wat zich ook echt zo mag noemen'' is onzin natuurlijk.
Hardtraxx Veteran
5519 posts member since 2010
Fothermucker wrote:Heel vet ja, maar ''het enige wat zich ook echt zo mag noemen'' is onzin natuurlijk.
Noem nog eens een paar acts die echt live zijn binnen "hard-edm"?
Hardtraxx Veteran
8198 posts member since 2014
Ophidian vind ik ook echt live, hoe hij z'n tracks live meespeelt en edit in zijn live-acts.

Daarnaast, echt live. Wat is echt live? MD&A gebruikt pre-loaded sounds daar volgens mij die niet ter plekke worden gecreëerd, dus het is niet 100% live als we toch gaan mieren neuken.

(Ben het er wel mee eens dat MD&A daar gewoon live is hoor. Dit is enkel om wat nuance aan te brengen.)
Hardtraxx Elite
2146 posts member since 2015
last seen Sep 2019
Thera, AVIO, Noise Supressor, Tediz met z'n instrumenten, Hardtechno artiest met trommels en dan zal ik er vast nog wel wat missen.
Maarja, live in hardstyle/hardcore is 9/10 keer natuurlijk niks helemaal vergelijken met bijvoorbeeld dj's in de Techno scene.
Hardtraxx Veteran
7269 posts member since 2013
last seen 25 days ago
Bij Hardtechno en Schranz altijd genieten als er met 4 decks gedraaid wordt. :loving:
Hardtraxx Veteran
7456 posts member since 2011
last seen 23 days ago
Raven wrote:Bij Hardtechno en Schranz altijd genieten als er met 4 decks gedraaid wordt. :loving:
Dit heeft niets met een live-act te maken, hoe gaaf het ook is
Hardtraxx Veteran
last seen 10 days ago
Net als Delete VIP, vind ik ook heel gaaf. Maar zelf noemt hij het ook geen live-act volgens mij.