Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende

Lento violento, voor of tegen?
Voor 51%  51%  [ 23 ]
Tegen 49%  49%  [ 22 ]
Totaal aantal stemmen : 45
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 21:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Naar aanleiding van wat TBY allemaal aan het doen is. Heel simpel: ben je voor of tegen de implementatie van lento violento in de hardstyle?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 21:16 
 
Donateur
Avatar gebruiker

leg het nog is uit want ik snap het niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 21:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zeker voor, ik weet niet, op het moment dat zoiets live wordt gedraaid kan je ook hier niet stil op blijven staan.

Blijf zo doorgaan TBY :woot:

The Hardstyler-1994 schreef:
leg het nog is uit want ik snap het niet

Zie de TBY's Underground van Rock Civilization, dat eerste stuk is Lento violento, lekker langzaam, maar wel lekker.

Nog een voorbeeldje
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 21:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

The Hardstyler-1994 schreef:
leg het nog is uit want ik snap het niet

Lento violento zijn die langzame beats die je hoort in Rock Civilization (TBY Remix) en TBY vs. Ruffian - My Undersound ;).

Overigens zijn ook de twee Nederlandse gasten genaamd Punto Banco er (al langer) mee bezig, zitten bij The Qompany (het label van Ruthless en Vorwerk). Ruthless opende er op BLACK Belgiƫ mee dit jaar!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 21:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

ok bedankt voor de uitleg

edit:
Ik ben er zeker voor
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 21:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben eigenlijk voor alle innovatie. Als het kut is, dan wordt er vanzelf wel mee opgehouden. LV / Undersound werkt naar mijn mening heel goed in intro's en outro's. In Rock Civilization vond ik het fantastisch omdat het nieuw was. In de Channel KGB's edit vond ik het fantastisch omdat het een stuk beter uitgevoerd werd, en een mooie soort van 2e climax was in de vorm van een outro. In de track Undersound vind ik het fantastisch omdat het nu voor het eerst als volledig nummer wordt uitgewerkt.

Lento violento zoals Gigi het gebruikt doet me weinig eigenlijk. Het is gewoon te langzaam en leeg voor mij. Bij undersound tracks wordt er dmv ritmische tekst of percussie tempo aan gegeven, en wordt er naar mijn mening goed opgebouwd naar een snelle / 150 bpm climax.

Ik zou graag zien wat voor andere dingen er met dit concept gedaan kunnen worden. Ik zou ook graag zien wat andere producers hiermee kunnen.

Ik wil ook even noemen dat Activator lang geleden al lento violento in een track had verwerkt. Insanity heet die track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 21:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

voor maar niet in TE veel tracks, niet dat straks elk nummer zo iets krijgt dan gaat de leukigheid er na een tijdje volgens mij wel vanaf.
maar af en toe in een track vind ik wel leuk :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 21:41 
 
Hardtraxx Veteran

vind het eigenlijk wel leuk geweest nu :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 21:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickie schreef:
voor maar niet in TE veel tracks, niet dat straks elk nummer zo iets krijgt dan gaat de leukigheid er na een tijdje volgens mij wel vanaf.
maar af en toe in een track vind ik wel leuk :)


Ik zie het net als het gebruik van een 'anti-climax' zoals in The First Cut, Shiverz, A New Day, I Lost You, Under Attack etc. Het is leuk om te zien wat er allemaal mee gedaan kan worden, hoe andere producers het concept implementeren in hun nummers, maar als het allemaal zou worden is het niks aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 21:48 
 
Hardtraxx Veteran

PNXRMX schreef:
Rickie schreef:
voor maar niet in TE veel tracks, niet dat straks elk nummer zo iets krijgt dan gaat de leukigheid er na een tijdje volgens mij wel vanaf.
maar af en toe in een track vind ik wel leuk :)


Ik zie het net als het gebruik van een 'anti-climax' zoals in The First Cut, Shiverz, A New Day, I Lost You, Under Attack etc. Het is leuk om te zien wat er allemaal mee gedaan kan worden, hoe andere producers het concept implementeren in hun nummers, maar als het allemaal zou worden is het niks aan.

teh first cut heeft geen antiqlimax hor... dan zouden 90% van de frontliner track anticlimax zijn :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 21:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

anti intro dan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 21:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
PNXRMX schreef:
Rickie schreef:
voor maar niet in TE veel tracks, niet dat straks elk nummer zo iets krijgt dan gaat de leukigheid er na een tijdje volgens mij wel vanaf.
maar af en toe in een track vind ik wel leuk :)


Ik zie het net als het gebruik van een 'anti-climax' zoals in The First Cut, Shiverz, A New Day, I Lost You, Under Attack etc. Het is leuk om te zien wat er allemaal mee gedaan kan worden, hoe andere producers het concept implementeren in hun nummers, maar als het allemaal zou worden is het niks aan.

teh first cut heeft geen antiqlimax hor... dan zouden 90% van de frontliner track anticlimax zijn :P


Ligt eraan hoe je het definieert. Met anticlimax bedoel ik dat er met een (meestal 'blije') melodie begonnen wordt, waar in de (1e) climax niks mee wordt gedaan. Meestal komt er dan een 2e climax met die melodie (zoals The First Cut, Shiverz), maar niet altijd (zoals I Lost You of Under Attack).

Rollin' heeft dat ook trouwens, maar meer in de stijl van A New Day, dat er een vroege break is waarna het dan verder gaat met de mid-intro, ipv een echte climax. De 1e climaxen van The First Cut en Shiverz zou ik geen vervolg van de intro noemen eigenlijk. Ragt daar veel te hard voor :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 21:54 
 
Hardtraxx Veteran

bovendien zijn het geen antiqlimaxen.. :D heerlijke muziek bestaan geen anitclimaxen in..
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 21:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat dacht je van Donkey Rollers - Fusion Of Sound? Perfect voorbeeld van een anticlimax (en tevens de eerste track met een anticlimax, voor zover ik weet).
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 22:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
bovendien zijn het geen antiqlimaxen.. :D heerlijke muziek bestaan geen anitclimaxen in..


Ben het wel met je eens dat het geen anticlimaxen zijn in de klassieke zin. Dat zou impliceren dat het teleurstellend is. Maarja, het is maar een term, en ik weet geen betere om die 'truc' te beschrijven.

EDIT:
Sunboom schreef:
Wat dacht je van Donkey Rollers - Fusion Of Sound? Perfect voorbeeld van een anticlimax (en tevens de eerste track met een anticlimax, voor zover ik weet).


Idd, denk ook dat het de eerste is. Wat ik wel ns zou willen zien is een track met 3 of 4 korte breaks en (anti-)climaxen, maar waarvan de volgorde steeds wordt afgewisseld als het gedraaid wordt, om dan het effect te bereiken dat je echt niet weet wat er steeds komt, een climax met melodie of zonder :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 22:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
Ik wil ook even noemen dat Activator lang geleden al lento violento in een track had verwerkt. Insanity heet die track.

Even opgezocht, en inderdaad! Nooit geweten. Lekkere track trouwens.

PNXRMX schreef:
Idd, denk ook dat het de eerste is. Wat ik wel ns zou willen zien is een track met 3 of 4 korte breaks en (anti-)climaxen, maar waarvan de volgorde steeds wordt afgewisseld als het gedraaid wordt, om dan het effect te bereiken dat je echt niet weet wat er steeds komt, een climax met melodie of zonder :P

Haha, dat lijkt me wel grappig. Wat me ook vet lijkt is een track met 4x dezelfde anticlimax (iets met schreeches ofzo), en dan steeds een totaal andere break (piano break, hiphop, et cetera).
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 22:16 
 
Hardtraxx Veteran

Sunboom schreef:
PNXRMX schreef:
Ik wil ook even noemen dat Activator lang geleden al lento violento in een track had verwerkt. Insanity heet die track.

Even opgezocht, en inderdaad! Nooit geweten. Lekkere track trouwens.

PNXRMX schreef:
Idd, denk ook dat het de eerste is. Wat ik wel ns zou willen zien is een track met 3 of 4 korte breaks en (anti-)climaxen, maar waarvan de volgorde steeds wordt afgewisseld als het gedraaid wordt, om dan het effect te bereiken dat je echt niet weet wat er steeds komt, een climax met melodie of zonder :P

Haha, dat lijkt me wel grappig. Wat me ook vet lijkt is een track met 4x dezelfde anticlimax (iets met schreeches ofzo), en dan steeds een totaal andere break (piano break, hiphop, et cetera).

het beste is GEEN break en gewoon kanlleh :) maat ja voor zover ikw eet gene ene track zonder breaks :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 22:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
het beste is GEEN break en gewoon kanlleh :) maat ja voor zover ikw eet gene ene track zonder breaks :(


Ik hou wel van breaks opzich, als ze maar niet te lang zijn. Aan 1 stuk doorraggen is te vermoeiend en opzich ook wel eentonig. Een climax klapt ook niet zo hard als er niet eerst wordt afgebouwd en weer naar wordt opgebouwd. Maw, breaks zijn op zichzelf niet zoveel aan, maar zijn nodig om de climax te versterken imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 22:24 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Tegen indien het een mode wordt. Hoop dat Technoboy gauw kapt met die undersound want ik vind het 3 keer niks. En het publiek weet ook totaal niet hoe ze erop moeten reageren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 22:25 
 
Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Tegen indien het een mode wordt. Hoop dat Technoboy gauw kapt met die undersound want ik vind het 3 keer niks. En het publiek weet ook totaal niet hoe ze erop moeten reageren.

stilstaan :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 22:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
dawasiknie schreef:
Tegen indien het een mode wordt. Hoop dat Technoboy gauw kapt met die undersound want ik vind het 3 keer niks. En het publiek weet ook totaal niet hoe ze erop moeten reageren.

stilstaan :')


Doen ze bij alles :P

Ff een interessante peiling. Van degene die lento violento wel of niet leuk vinden, kun je dan in je reply ook aangeven of je muziek zoals drum n bass of dubstep leuk/niet leuk vindt? Ben benieuwd of er een link is.

Dubstep is namelijk heel traag (70 BPM ofzo geloof ik, of het is eigenlijk 140 maar voelt aan als 70, weet niet precies hoe dat technisch zit), maar danst imo heel lekker. Zelfde geldt voor drum n bass eigenlijk, al voelt dat al een stuk meer aan als 160-180. K was een paar weken geleden bij pendulum, noisia en chase & status in de paradiso, en een vriend van me (die DnB en dubstep niet kende) vond DnB veel te langzaam, terwijl ik het juist ervaar als sneller dan hardstyle. Misschien valt het gewoon helemaal niet te vergelijken, aangezien het ritme heel anders is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 22:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker



Ik vind het niet slecht klinken. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 23:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoeksemad schreef:


Ik vind het niet slecht klinken. :cool:


Klinkt goed
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 23:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
vind het eigenlijk wel leuk geweest nu :)


Volgens mij ben jij de enige die samen met mij hier die er zo over denkt + die 4 andere stemmen :P K snap niet wat jullie er lekker aan vinden. Bij rock civilization vond ik het vet. Maar toen channel kgb's en nu weer een nieuwe track. Vind t wel mooi geweest hou t maar weer bij de lekkere rag intro's :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2009 00:09 
 
Donateur
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
dj-rico01 schreef:
dawasiknie schreef:
Tegen indien het een mode wordt. Hoop dat Technoboy gauw kapt met die undersound want ik vind het 3 keer niks. En het publiek weet ook totaal niet hoe ze erop moeten reageren.

stilstaan :')


Doen ze bij alles :P

Ff een interessante peiling. Van degene die lento violento wel of niet leuk vinden, kun je dan in je reply ook aangeven of je muziek zoals drum n bass of dubstep leuk/niet leuk vindt? Ben benieuwd of er een link is.

Dubstep is namelijk heel traag (70 BPM ofzo geloof ik, of het is eigenlijk 140 maar voelt aan als 70, weet niet precies hoe dat technisch zit), maar danst imo heel lekker. Zelfde geldt voor drum n bass eigenlijk, al voelt dat al een stuk meer aan als 160-180. K was een paar weken geleden bij pendulum, noisia en chase & status in de paradiso, en een vriend van me (die DnB en dubstep niet kende) vond DnB veel te langzaam, terwijl ik het juist ervaar als sneller dan hardstyle. Misschien valt het gewoon helemaal niet te vergelijken, aangezien het ritme heel anders is.


Ik vind lento violento wel lache voor een keer, maar ik wil het niet te vaak horen want dan ga ik me er aan ergeren.
Ik ben zelf grote fan van zowel Dubstep als Drum 'n Bass. Ik was bij diezelfde party als waar jij bent geweest, donderdag 22 oktober right? Wat een top avond, jammer dat Noisia zo vroeg moest.

DNB is een stuk sneller dan hardstyle, maar het mist de kracht die hardstyle wel heeft.
Dubstep is dan weer fuckin sloom vergeleken met allebei, maar de dansmoves vereisen wel fuckin veel kracht, ik was helemaal wasted na Rusko :P
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen