Active topics in Algemeen

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 5 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 8 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 10 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 1 day ago
Hardtraxx Veteran
6265 posts member since 2010
last seen Dec 2025
Ik heb Rude Awakening al twee keer live mogen aanschouden, was beide keren genieten :$ Peaky Pounder 1 keer, dat ging er ook goed op. :yay:
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Nerazzurro93 wrote:Alleen popcore,
Lekker zelf genre's verzinnen? :/
Ik zie nog geen Endymion feat. Miley Cirus plaat en elke soort hardcore staat ver van het principe van pop af.
N
Broken Balance wrote:
Ik zie nog geen Endymion feat. Miley Cirus plaat en elke soort hardcore staat ver van het principe van pop af.
Ja misschien moet ik me niet zo spottend uitdrukken. Maar sommige tracks hebben een hoog top 40 gehalte zoals Tommyknocker - Supernatural. Ik vind dat persoonlijk geen goede ontwikkeling maar het is inderdaad een beetje kinderachtig van mij om het dan popcore te noemen. Mainstream hardcore is het dan waarbij het woord mainstream steeds meer van toepassing gaat zijn.
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Nerazzurro93 wrote:
Broken Balance wrote:
Ja misschien moet ik me niet zo spottend uitdrukken. Maar sommige tracks hebben een hoog top 40 gehalte zoals Tommyknocker - Supernatural. Ik vind dat persoonlijk geen goede ontwikkeling maar het is inderdaad een beetje kinderachtig van mij om het dan popcore te noemen. Mainstream hardcore is het dan waarbij het woord mainstream steeds meer van toepassing gaat zijn.
Top 40 is geen genre maar een lijst. Metallica en Slipknot stonden ook eens in de Top 40, maakt dat het dan pop?
Het is gewoon mainstream, melodieus en het is niet verboden om ergens vrouwelijke vocalen in te gebruiken. Dat maakt het echt geen pop. Mainstream is wat de massa van een genre vooral aanspreekt en wat als basis/gewoonte word beschouwd. Zonder softe tracks, geen harde tracks. Pop is gewoon een verzamelterm voor zang en act over simpele deuntjes, vaak gejat, iets wat 80% van de wereld wel slikt. Zo ver ik weet slikt nog niet eens 5% van de wereld hardcore.
N
Het gaat een beetje offtopic, zie daarom het algemene hardcore topic.
N
Sorry dat ik hier zo aan het terroriseren ben :$
View on YouTube
K
Hardtraxx Addict
1848 posts member since 2011
last seen Aug 2023
A.S.Y.S. & The Engeneer - Acid Headcracker 2010
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
De hele Sasha F - Evil Divine E.P. en de soloplaten daarvoor zoals Hardstyle Matters en Second Chance :loving:
Gvd wat mis ik dat stijltje en die kicks. Laatste dagen luister ik die platen constant op repeat, geweldige nummers allemaal.
Hardtraxx Addict
1606 posts member since 2013
last seen Oct 2021
View on YouTube
Hardtraxx Veteran
3800 posts member since 2011
last seen May 2022
Daveytl wrote:De hele Sasha F - Evil Divine E.P. en de soloplaten daarvoor zoals Hardstyle Matters en Second Chance :loving:
Gvd wat mis ik dat stijltje en die kicks. Laatste dagen luister ik die platen constant op repeat, geweldige nummers allemaal.
Dit. Die oude Sasha F platen zijn echt pareltjes :loving:
Hardtraxx Veteran
5124 posts member since 2009
last seen May 2026
Grozny wrote:
Daveytl wrote:De hele Sasha F - Evil Divine E.P. en de soloplaten daarvoor zoals Hardstyle Matters en Second Chance :loving:
Dit. Die oude Sasha F platen zijn echt pareltjes :loving:
M.U.S.I.C. :loving:
N
View on YouTube

View on YouTube
D
Hardtraxxer
107 posts member since 2011
last seen Oct 2015
Brutal 3.0
Hardtraxxer
720 posts member since 2013
last seen Jun 2022
Zany - Thugs (Noisecontrollers Remix)
N
View on YouTube

Deze wordt vetter naarmate het volume toeneemt. Logisch zou je zeggen, maar bij deze...
Hardtraxx Crew
4900 posts member since 2011
last seen 1 day ago
Frontliner - Warphole blijf ik geniaal vinden
C
Hardtraxx Addict
1631 posts member since 2012
last seen 8 days ago
View on YouTube
@1:14 :drool:
N
Heerlijk ja. KRTM is/was een geweldige producer.
N
Hardtraxx Addict
1606 posts member since 2013
last seen Oct 2021
Bizarre kick voorbij horen komen op NORAD gisteren, ik denk deze dus :drool:

View on SoundCloud
Hardtraxx Veteran
12898 posts member since 2011
last seen 11 days ago
Ordinary Joe wrote:Bizarre kick voorbij horen komen op NORAD gisteren, ik denk deze dus :drool:

View on SoundCloud
Heilige schijt, wat is dat :oh: :worship:
Hardtraxx Veteran
10779 posts member since 2009
last seen May 2023
Steffnov wrote:
Ordinary Joe wrote:Bizarre kick voorbij horen komen op NORAD gisteren, ik denk deze dus :drool:

View on SoundCloud
Dat is The Peoples Republic Of Europe - Redline.
Hardtraxx Veteran
4987 posts member since 2013
last seen 9 days ago
Steffnov wrote:

View on SoundCloud
Hun set gister was apart, wist niet precies wat ik er nou van moest denken :P . Maar hoe deze erin klapte :drool:
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Jezus wat vet. :D

Deze kick blijft ook heerlijk.
View on YouTube

Deze blijft ook geniaal
View on YouTube
T
9 posts member since 2013
last seen Jun 2015
chas1n wrote:
Steffnov wrote:

View on SoundCloud
Hun set gister was apart, wist niet precies wat ik er nou van moest denken :P . Maar hoe deze erin klapte :drool:
Zit ik een beetje te googlen op mijn laatste EP krijg ik deze discussie te zien. Hahaha. Ik vind het echt wel superleuk dat ik met mijn kick voor Redline in de prijzen lijk te vallen. Toen we onze show deden op N.O.R.A.D. en de kick erin ging stond Petrochemical meteen voor mijn neus met een "Whoaaaaaah" blik in zijn ogen. Die zat vanochtend meteen op mijn FB met "Ik wil die track!". :D

Ik weet jammer genoeg niet meer hoe ik hem gemaakt heb. De kick is gemaakt in fruityloops maar ik bewaar de instellingen voor de loops die ik daar maak nooit. Ik sequence in CuBase, maar daar heb ik geen gekke dingen gedaan, dus het is echt fruityloops geweest. Ik hoop dat ik nog eens zoiets kan freubelen. :)

Dank jullie wel voor de complimenten! :)