Active topics in Algemeen

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 4 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 8 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 8 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 1 day ago
A
Dus niemand mag het een goede kick vinden? Jouw mening weet ik toch al bij 9/10 nummers
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Wat dat laatste er toe doet mag joost weten, leuk dat je dat steeds herhaalt. :yawn:
Gebrek aan bas in de kick is iets wat nagenoeg objectief is, enige waar je over kunt discussiëren over wanneer er voor jou te weinig bass in de kick zit. Het zegt dus helemaal niets over mijn smaak, maar iets over de basis van de kick. Als je dan vervolgens "vindt" dat het de lekkerste kick is die er is, dan heb je of niet veel kicks gehoord of snap je de basis van een kick niet.
Hardtraxx Veteran
5255 posts member since 2011
last seen Jul 2026
Stelletje zeikwijven :P

OT: Toneshifterz and Bioweapon - Dead Of The Night, die kicks blijven lekker :drool:
Hardtraxx Elite
2989 posts member since 2010
last seen Oct 2019
Symphonic Feedback en dan de kicks in de climax :love:
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Het een gaat over het abstracte aspect of de hoeveelheid bas objectief of subjectief is en het andere gaat over een specifiek geval, waarbij me het wel duidelijk lijkt. Ik kan er met mijn hoofd niet bij, dat dat kleine beetje gebrom je voldoening geeft.
Hardtraxx Veteran
last seen Jul 2026
Lyst wrote:Het een gaat over het abstracte aspect of de hoeveelheid bas objectief of subjectief is en het andere gaat over een specifiek geval, waarbij me het wel duidelijk lijkt. Ik kan er met mijn hoofd niet bij, dat dat kleine beetje gebrom je voldoening geeft.
Welke speakers had je ook alweer staan?
W
Hardtraxx Addict
1379 posts member since 2010
last seen Nov 2012
sjobie wrote:
Lyst wrote:Het een gaat over het abstracte aspect of de hoeveelheid bas objectief of subjectief is en het andere gaat over een specifiek geval, waarbij me het wel duidelijk lijkt. Ik kan er met mijn hoofd niet bij, dat dat kleine beetje gebrom je voldoening geeft.
Welke speakers had je ook alweer staan?
slaat ook weer nergens op.
De kick van WP gaat gewoon werkelijk nergens over. B-front draaide er 1 op decibel en het enige wat je hoorde was een licht tokje en wat gekraak. Ze klinken slecht afgewerkt. De reverb die er overheen zit is werkelijk om te janken en als je reverb nodig hebt om je kick een beetje voller te maken zegt al genoeg. Als je een wildstylez kick naast een WP kick legt dan kan je mij niet vertellen dat een WP kick goed in elkaar zit.

Ontopic maar weer: A*S*Y*S - Cheers (Zany Remix)
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026

voor de 3e keer. De bas en de reverb en de distortion samen geven mij voldoening.

Als een kick alleen om de bass draaide liet ik wel een scheet in de microfoon en gebruik dat als kick.

En @WZY ik weet dat de kicks slecht zijn afgewerkt, maar dan kan ik ze nog wel leuk vinden.
S
Hardtraxx Addict
1459 posts member since 2011
last seen Aug 2013
Profite - Split Second en Adaro - No Time To Sleep :bomb:
W
Hardtraxx Addict
1379 posts member since 2010
last seen Nov 2012
D-Nemacyst wrote:

voor de 3e keer. De bas en de reverb en de distortion samen geven mij voldoening.

Als een kick alleen om de bass draaide liet ik wel een scheet in de microfoon en gebruik dat als kick.

En @WZY ik weet dat de kicks slecht zijn afgewerkt, maar dan kan ik ze nog wel leuk vinden.
tuurlijk, dat is allemaal smaak gerelateerd :thumbup:
Hardtraxx Veteran
3341 posts member since 2010
last seen Sep 2016
Almighty wrote:Dus niemand mag het een goede kick vinden? Jouw mening weet ik toch al bij 9/10 nummers
Iemand persoonlijk aanvallen in discussies ...
Leer toch eens wat discussieren is en leer iemand zen mening respecteren.
Mr Almighty ...
Hardtraxxer
991 posts member since 2010
last seen Jun 2026
ik vind het altijd wel grappig om te zien hoe minstens 3 mensen Lyst gaan verdedigen als iemand weer eens een discussie met hem aangaat, terwijl Lyst JUIST iemand is die dat perfect zelf kan oplossen :P

dit is gewoon een off-topic constatering ^^
Hardtraxx Veteran
3341 posts member since 2010
last seen Sep 2016
Brainweavers wrote:ik vind het altijd wel grappig om te zien hoe minstens 3 mensen Lyst gaan verdedigen als iemand weer eens een discussie met hem aangaat, terwijl Lyst JUIST iemand is die dat perfect zelf kan oplossen :P

Lyst verdedigen, vind het vreemd dat je er zo naar kijkt ^^
Hardtraxx Veteran
12898 posts member since 2011
last seen 11 days ago
Brainweavers wrote:ik vind het altijd wel grappig om te zien hoe minstens 3 mensen Lyst gaan verdedigen als iemand weer eens een discussie met hem aangaat, terwijl Lyst JUIST iemand is die dat perfect zelf kan oplossen :P

Je kunt het verdedigen noemen, ik zie het gewoon als lui die het met hem eens zijn.

OT: over heerlijk slecht gemasterde kicks gesproken: Ruffneck & Miss Twilight - The Cursed, ik kan alleen maar hopen dat ze bewust zo zijn gehouden.
Hardtraxx Veteran
8066 posts member since 2010
last seen Mar 2014
Lyst kan prima zijn mannetje staan, maar ik zie ook niemand hem verdedigen.
Ik zie alleen iemand een constatering maken op het gebied van discussiëren.

Achja, maar desalniettemin kan Lyst wel prima zijn mening onderbouwen. That's a fact. Dat hij niet kan snappen zoals hij aangeeft dat iemand anders voldoening uit iets kan halen waaruit hij geen voldoening kan halen, dat is ook iets subjectiefs.

Gelukkig weet ik niks van kicks af. Ik weet alleen wanneer ik iets lekker vind klinken en wanneer iets ingemixt wordt kan ik tegenwoordig ook horen. Dat is bikkel.

Ik vind persoonlijk de kicks van Purify your senses van Zany erg vet.
A
Lyst wrote: Hoorde deze net weer voorbij komen op FearFM, de kicks in de intro :worship:
View on YouTube
Saai die intro kicks, doe mij die kicks van de climax maar
N
Hardtraxx Addict
1982 posts member since 2010
last seen Mar 2021
Steffnov wrote:OT: over heerlijk slecht gemasterde kicks gesproken: Ruffneck & Miss Twilight - The Cursed, ik kan alleen maar hopen dat ze bewust zo zijn gehouden.
Wat moeten die live hard gaan zeg. Lekker in zo'n grote hal!
Hoop die nog eens live te horen hoor!!
Donateur
17095 posts member since 2010
last seen Sep 2014
Hardbass anthem 2012 :woot:
I
Hardtraxx Newbie
25 posts member since 2011
last seen Jan 2013
Brennan Heart & Wildstylez - Lose My Mind
Hardtraxx Veteran