Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 16:30 

Hardtraxx Veteran

Volgens mij is er hier nog geen topic over, en het lijkt mij persoonlijk wel interessant om te lezen.
Geef hieronder jouw persoonlijke party/feest/festival top 5 van 2013, en licht toe waarom het feest op die plek staat. (Wat is je het meest bijgebleven van dat feest, was er goed, wat was er minder, etc.)
Sluit vervolgens af met jouw festivalmoment van 2013 (eventueel in de vorm van een filmpje).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5. Q-BASE
Q-Base hoort eigenlijk standaard in mijn top 5, puur al om de locatie. Ondanks het slechte weer (en de drukte in de Hangar daardoor), heb ik me hier weer prima kunnen vermaken. Solutio & The I's & Degos & Re-Done waren de helden van deze editie, wat een heerlijke sets waren dat zeg.

4. WISH OUTDOOR
Eerste keer WiSH voor mij, en zeker niet de laatste. Mooiste mainstages die ik dit jaar heb gezien op een outdoor festival. Heb me prima vermaakt bij beide mainstages, en in de Skihut die er stond.
Hoogtepunt was ZEDD. Dat was gewoon puur genieten. :worship:
Voor iedereen die WiSH nog niet bezocht heeft, zou ik het zeker aanraden voor 2014.

3. QLIMAX
Mijn 5e keer Qlimax en alleen de 2010-editie was me tegengevallen. Hoewel de line-up er vreemd uitzag (NC & Alpha2 na Gunz For Hire), had ik er heel veel zin in. De stage was op het begin wat karig, maar toen hij zich uit begon te klappen bleek het toch echt weer een klasse apart, complimenten daarvoor.
Een waardeloze set van Code Black, kon me totaal niet boeien. Maar dit werd ruim goed gemaakt door de opening van ACTI en het setje van Alpha2 die ik heerlijk vond.
Maar wat er voor mij (en ik denk voor vele anderen) ver bovenuit stak, was de set van Noisecontrollers. Verreweg de beste set van de avond, heerlijke nieuwe tracks, en een mooie afsluiting voor Noisecontrollers als duo.

2. THRILLOGY PRE PARTY & THRILLOGY
Een gedeelde tweede plaats. De pre party valt eigenlijk niet mee te rekenen qua grootte, maar die avond was prachtig. 100-150 man in de kleine zaal. Iedereen in de zaal had er zin in, en hele dikke sets gehoord van Frontliner, Adaro & Partyraiser. Dit beloofde veel goeds voor Thrillogy zelf, en die verwachtingen zijn waargemaakt.
De 2012-editie viel natuurlijk niet te overtreffen, maar het kwam toch aardig in de buurt weer..! Dik geluid, prima line-up en een prima locatie.
Frontliner live (met een paar oude pareltjes) en Adaro b2b Digital Punk waren de sets die me het meest zijn bijgebleven.

1. GUNZ FOR HIRE - THE RESISTANCE, 013 TILBURG
G4H is intussen (alweer) op elk feest geweest waar ze zowat konden staan, dus ikzelf ben er intussen ook wel weer klaar mee.
Dit feest in 013 was de start van de Resistance-tour, en het staat voor mij duidelijk boven alle andere feesten van 2013. De locatie was ideaal, door de trap in de grote zaal had iedereen een goed overzicht, loepzuiver geluid, iedereen had genoeg ruimte, temperatuur was prima en de sfeer was beter dan op welk feest dan ook.
De line-up was ook dikke prima met daarin Alpha2, E-Force, Radical Redemption, Digital Punk, B-Front & G4H.
Een legendarische avond.

Wat me het meest is bijgebleven was het half uurtje Ran-D & Adaro b2b met B-Front, Digital Punk, Radical Redemption EN Frequencerz (Niels), dat was echt geniaal! :worship:

Mijn nummer 1 festivalmoment van 2013 was dan ook op dit feest:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 17:00 

Hardtraxx Veteran

5. Outlands Open Air
Een wat kleiner feestje hier in de buurt waar ik totaal niks van verwachtte, line-up was ook echt niet mijn ding met namen als Toneshifterz, Frontliner, Wasted Penguinz, Neilio vs Neroz en Ran-D.
Desondanks wat het toch een supergaaf feestje, niet zozeer muzikaal maar het was echt bom en bomvol met bekenden en vanaf halverwege het feest werd er nog aardig hard gedraaid. Voor zo'n klein feestje was het echt dik en gezellig!

4. XXlerator Raw
Dit was mijn eerste feestje van het jaar weer op 19 januari met meteen een gru-we-lijke line-up met namen als Phuture Noize, The Magic Showcase, Chris One, Solutio & The I's, Prefix & Desite en Wavolizer.
De sfeer hier vond ik echt fenomenaal, de hele zaal ging compleet uit zijn dak, van voor tot achter.

3. Hardshore
Een Theracords stage! Die kon ik natuurlijk niet laten schieten, en al helemaal niet toen ik via Zirkum zijn facebookpagina een ticket had gewonnen. Het was klein, maar erg fijn. Ik was bang dat het geluid zou tegenvallen omdat dit op Beat The Bridge een groot drama was en dit was door dezelfde organisatie georganiseerd, maar ze hebben duidelijk naar de kritiek geluisterd want het geluid was superdik. Het was ook te merken dat het bij de Theracords stage bomvol liefhebbers stond, want jezus wat ging het weer los!

2. Loudness (Klokgebouw)
Loudness: Een walhalla voor de liefhebber van de hardste hardstyle. De Maassilo 2012 editie was mijn eerste keer Loudness, en deze moest ik absoluut weer meemaken. Ik was nog nooit in het Klokgebouw geweest maar wat een gruwelijk geluid, neigt een beetje naar de Hangar op Q-Base. En ook hier was de sfeer echt gruwelijk gewoon met overal losgaande mensen en erg veel bekenden.

The Qontinent - Weekend
Net als in 2012 is The Qontinent ook dit jaar weer absoluut mijn beste, mooiste en heerlijkste feestje van het jaar geworden. Het is niet zozeer het feest op zich, maar de hele sfeer die de camping eraan toevoegt. Zo'n sfeertje ben ik nog nergens anders tegengekomen, en hoewel de line-up imo stukken minder was dan die van 2012, was het muzikaal alsnog erg dik en heb ik niks te klagen gehad.

Festivalmoment van 2013
Dat is het complete Qontinent weekend:

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 17:23 

Hardtraxx Veteran

5. Hardcore4life, 23-02-2013, Maassilo, Rotterdam.

Was mijn tweede feestje van 2013, alhoewel er niet zo hard werd gedraaid (op Partyraiser na) heb ik me hier best wel vermaakt. Dit kwam mede omdat het mijn eerste keer Maassilo was, en ik meteen verliefd op de locatie ben geworden. Ook heel veel bekende gezien toen.

4. Loudness, 16-11-2013, Maassilo, Rotterdam.

Opnieuw een feestje uit de Maassilo in mijn top 5, er werd lekker stevig gedraaid en de sfeer was er ook goed....had van te voren verwacht dat hij in de top 3 zou komen, maar dat is net niet gelukt. Ben er op dit feestje ook achter gekomen, dat Hardcore toch meer mijn ding is.

3. #PH13, 14-12-2013, Klokgebouw, Eindhoven.

Ja, het Klokgebouw is eigenlijk toch wel mijn favoriete locatie tot nu toe. Ondanks dat ik in mijn verslag schreef dat dit mijn favoriete feest was, heb ik er even over nagedacht en ben dan toch tot de conclusie gekomen dat het toch niet zo is. Mede door de saaie sfeer op de main (heb ik ook nie veel gestaan) en het slechte geluid in zaal 2. In zaal 2 lekkere setjes gehoord (vooral die van Chrono & The Demon Dwarf :loving: ) en Partyraiser die super lekker afsloot op de main.

2. Gunz For Hire - The Resistance, 18-05-2013, 013, Tilburg.

Gunz for Hire blijftj mijn favoriete live act. De sfeer op dit feest was fenomenaal, het geluid, de setjes, bijna alles klopte gewoon. Enige minpunt was dat het maar tot 4 uur duurde.

1. Thrillogy, 26-10-2013, Jaarbeurs, Utrecht.

De nummer 1 van mij, vorig jaar stond die ook al behoorlijk hoog, toen de hele tijd bij Crypsis gestaan. Dit jaar de hele tijd bij Partyraiser. Wat een geweldige sfeer was er in die zaal, en een heerlijk tempo zat er in de setjes (op die van Nosferatu na :yawn:) Setje van Paul Elstak was vet, setje van Drokz was vetter, setje van F.Noize & Vextor & X-Mind was het vetst! Ook nog even naar Gunz for Hire geweest, ook daar hing een geweldige sfeer. Top feest, volgend jaar weer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 18:07 

Hardtraxx Veteran

Ik kom niet eens aan 5 feesten :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 18:58 

Hardtraxx Veteran

Wel tof om hier even op terug te blikken ja! :D

5. Hard Bass
Blijft wel altijd een gruwelijk vet feest. Setjes waren matig maar het feest zelf is altijd zo vet :P. Was ook heerlijk gezellig en B-Freqz was toch ook wel heel tof.

4. Loudness
Zo goed als vaste prik, maar ook dit jaar weer super vermaakt in de Maassilo. Echt hele vette sets gehoord op dit feest.

3. Tijdmachine
Feest met de beste set van het jaar: Alphaverb. Man wat was dit gruwelijk hard genieten. Ook Tijdmachine blijft een zekerheidje in de toekomst.

2. Qult #10
Dit jaar eigenlijk pas deze stijl ingerold en het bevalt super. Geweldige sfeer en keiharde muziek. Alleen de locatie mag nog aan gewerkt worden.

1. Wish Outdoor
Tja, dit jaar voor 't eerst een weekend geweest en dat was echt heel tof. Wel echt bloedjeheet maar dat mocht de pret niet drukken! Geweldige dag gehad zaterdag en daarbij ook heerlijke setjes gehoord. Echt tof om met zoveel bekenden te feesten, echt heel gaaf dat de groep inmiddels zo groot is geworden. En wat was Tuneboy vet hier :loving: .

Was wel echt moeilijk om tot een volgorde te komen Eigenlijk had de top 3 een gedeelde eerste plek moeten zijn.
Daarbij dit jaar gelukkig geen één slecht of minder feest gehad. Was eigenlijk elke keer wel heerlijk :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 19:14 

Hardtraxxer

Mooi topic!

Freaqshow meegeteld 41 events gehad.... Theracords evenementen reken ik even niet mee omdat ik daar aan 't werk ben, dat is toch anders :) Al zou het C02 moment op Rauw op je Dak wel hoog scoren....

5. Qlimax
Omdat ik concepting/thema's aanbid

4. X-Qlusive Holland
Verwachting lag net iets hoger dat het feest uiteindelijk was maar buiten dat toch zeker wel een top feest! De meeste DJs deden ontzettend veel moeite qua edits e.d., precies waar ik voor kwam. Na 3 jaar de HMH niet hebben bezocht was dit een geslaagde retour.

3. Loudness November
Als je van RAW houdt klopte hier gewoon alles.

2. Dance Valley
Vooral omdat Dance Valley vorig jaar mwah was en nu WOW.

1. Defqon.1
Als je zo vaak gaat raak je verwend. Enorm verwend! En dan moeten events een tikkie extra moeite doen om er tussen uit te springen. Dat deed Defqon.1 (al voor het 2e jaar op rij voor mij). Een thema wordt nergens zo goed uitgewerkt als op Defqon.1 (naar mijn mening), dat was van begin tot eind te merken. Het mooiste dit jaar was nog wel dat heel onze groep constant tevreden was. Of we nu in de bank aan 't chillen waren bij de Qult, aan 't maaien bij de Silver, hakken op de Black of uitwaaien in de Ultraviolet. Het maakte niemand geen fuck uit, en iedereen wilde gewoon een super weekend hebben. Top moment was uiteraard de camping-zondag. Alleen maar mensen die op een gelijk niveau naar de tering waren en toch door bleven gaan. Als ik dan echt een specifiek moment moet kiezen is het 's middags op de BLACK. Heel het weekend was ´t weer mwa, maar rond 15:00 kwam de zon eindelijk door. Pure vreugde :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 19:18 

Hardtraxx Veteran

5. The Qontinent weekend
Voor het derde jaar op rij weer een weekendje The Qontinent meegepakt. Hadden dit keer een groep waar ik normaal niet echt vaak mee ga (op een paar na). Het zoeken van een plekje op de camping was (in vergelijking met vorig jaar) echt verschrikkelijk. Wat een geduw en getrek. Pre-party veel te zat (zoals elk jaar), en de zaterdag kwam wat laat op gang (waar ik overigens niet heel veel meer van weet). Zondag kwam wederom later op gang (door de grootste kater EVER) maar was daarna toch erg gaaf!

4. Qlimax

Was niet van plan te gaan maar kreeg een week van te voren kaarten aangeboden en nu bleek dat ik vrij was van voetbal. Zag het dus ook als een tussendoortje, met totaal geen verwachtingen. Aangekomen vond ik Acti vrij saai, en het begin van Max Enforcer & Wildstylez ook. Ik dacht echt "Deze avond wordt doooodsaai". Code Black en Coone wisten me ook totaal niet te overtuigen. Gunz For Hire ging los als een malle en met behulp van wat (lees: veel) heb ik me toch nog goed kunnen vermaken. Alpha Twins set van de avond!

3. WiSH Outdoor

2de keer WiSH voor mij, en zoals het jaar daar voor weer met een man of 50 uit het dorp gegaan. Erg gezellig groep en wat een weer! Van tevoren met z'n allen drinken op het terras om vervolgens met een touringbus richten Beek en Donk te gaan. Helaas moest ik rond 7 uur al weer naar een bruiloft, maar dankzij de gezelligheid en het weer is dit feest toch erg goed bevallen!

2. Intents Festival weekend

Voor het eerst, na 4 jaar, een weekend ticket gekocht voor Intents. Blijf dit toch een heerlijk feest vinden, voor deze prijs en kwaliteit. Ook nog eens mooi in de buurt! En omdat het in de buurt is, en redelijk goedkoop, willen mijn vrienden die doorgaans geen hardstyle luisteren of geen feesten af gaan, hier wel mee naar toe. Dus met heel mijn vriendengroep een ontzettend leuk weekend gehad. De eerste dag voornamelijk in de Ran-D en Adaro tent gestaan, ging goed las. Tweede dag hele dag bij de main gestaan. 2 super dagen!

1. Decibel weekend

Wow. Wat een weekend! Eerste keer Decibel weekend en het beste weekend ooit! Weer met een grote groep afgereisd naar Hilvarenbeek en daar alle tenten bij elkaar gezet. Meteen aan de zuip met z'n allen en voor we naar de pre-party gingen was het weekend al geslaagd. Ontzettend heet in de pre-party tent, en ontzettend zat. Volgende dag alweer vroeg begonnen met drinken om vervolgens in het hele hete weer veel bij de mainstage te staan. Normaal ben ik geen fan van de mainstage op Decibel, maar aangezien (een groot deel van) onze groep dat wel is hun maar bijgewoond. En als ik zelfs los ga op Brennan Heart, moet het wel gezellig zijn geweest! Ook de nightparty was heerlijk. Helemaal gesloopt, maar toch nog dat laatste beetje er uit stampen. Volgende dag weer vroeg aan de wodka (was even vergeten dat ik 's avonds al weer naar huis zou rijden omdat ik de volgende dag naar school moest) en weer naar het terrein gegaan met z'n allen. (Bijna) volledig nuchter de pre-party meegemaakt, en wat was dit dik! Heb me elk moment van de dag vermaakt met weer een hele gezellige sfeer. Een kwartier voor het einde van de afterparty naar huis gereden. Decibel weekend was voor mij het vetste weekend festival waar ik ooit ben geweest. Ik zou er alles aan doen om dit jaar weer te gaan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 20:01 

Hardtraxx Veteran

5. Hard Bass
4. Qapital
3. Thrillogy
2. Defqon 1.
1. Gunz For Hire - The Resistance
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 20:41 

Hardtraxx Veteran

5. Hard Bass
Muzikaal gezien lang niet altijd even geweldig, maar Team Yellow en vooral Team Green waren toch twee dikke pluspunten. Daarnaast was het zo'n beetje het enige feest dit jaar waar ik met een grote groep bekenden was, wat toch altijd voor een extra gezellig sfeer zorgt. Eén van de absolute hoogtepunten qua tracks/momenten op feesten was voor mij absoluut het voor het eerst live meemaken van Angel. :love: Weliswaar niet de HS Masterz Cut, maar alsnog meters kippenvel.

Rond 43.00

4. Knock Out!
Op het laatste moment besloten om hier toch nog heen te gaan en totaal geen spijt van gehad. Het concept ging gepaard met een aantal leuke edits/tools, met name van DBSTF. De trackkeuze over de hele avond genomen was ook boven verwachting goed. Vooral Brennan Heart vs Adaro was echt veel vermakelijker dan verwacht. Daarnaast was het geluid in Ahoy! echt heel zuiver en hard en was het druk, maar niet té druk, waardoor er voldoende ruimte was om los te gaan, iets waar ik wel behoefte aan heb :P.

3. Loudness november
Mijn allereerste Loudness. Muzikaal gezien zeker één van de betere feestjes. Veel klachten over het geluid hier gelezen, maar heb daar zelf in de Maassilo weinig van meegekregen. Komt vooral vanwege het grote aantal dikke tracks dat gedraaid werd op plaats 3.

2. Ground Zero
Het enige nachtfestival waar ik geweest ben so far (hoop komend jaar naar Q-BASE te gaan). Heeft toch echt wel iets unieks. Daarnaast heb ik ook hier een hoop hele dikke setjes gehoord, met Zany als eindbaas (o.a. Who Is Calling Edit, Midnight, Annihilating en Crystal). Het geluid op de mainstage Hardstyle was net als vorig jaar weer om te smullen. Alles bij mekaar was het gewoon weer een heel dik feest.

1. Defqon.1
Voor mij dit jaar de ultieme feestbeleving. Het aantal verschillende stages, de grote variatie in muziek, het aantal dikke sets, de groep waarmee ik was, de sfeer over het algemeen. Defqon was voor mij dit jaar gewoon het meest complete feest. De set van Degos & Re-Done was hier het ultieme hoogtepunt, qua sfeer tijdens de set, qua mixwerk en zeker ook qua trackkeuze ook de set van het jaar voor mij (althans, die ik live heb meegemaakt).
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 21:00 

Bierkoning

Echt geweldige feesten gehad dit jaar, dus vind het ook moeilijk kiezen. Denk dat dit hem ongeveer wordt:

5. De Tijdmachine
Muzikaal gezien was dit 100% het beste feest, maar vanwege het feit dat ik zelf niet helemaal fit was, moest bobben en het ook een pokke eind rijden was zet ik deze op plek 5. Qua sfeer en dus qua muziek was dit wel het beste feest.

4. Q-Base
Alhoewel dit de minste van m'n 3 keer Q-Base was blijft het toch een magisch feest. Ik kan echt uren ronddwalen op dat terrein. Daarbij de sets van Noisecontrollers en vooral Degos & Re-Done opgeteld maakte dit weer een heerlijk feest. Jammer van het pokkeweer en de tyfusdrukte in de Hangar op het einde.

3. X-Qlusive Holland
Dit heeft niet al te veel uitleg nodig denk ik, wat een sfeer en wat een gekkenhuis af en toe, heerlijk!

2. Defqon.1 Weekend
Man man man dit weekend was gewoon een en al genieten, ik heb denk ik alle hoeken van het festival/campingterrein gezien en die 24/7 bar was ik al helemaal niet uit weg te slaan. Heb het de dagen erna alleen wel een beetje heel erg gemerkt dus de volgende keer iets meer rust pakken haha.

1. Blackout
M'n eerste keer live draaien, waarbij er een man of 20 meeging uit m'n dorp om me te supporten. Dat was echt geniaal. Daarnaast ook nog mensen van hier die me kwamen supporten wat ook super was :D . Het draaien ging vervolgens ook goed en die tent werd helemaal op z'n kop gezet haha. Zal dat nooit meer vergeten. En verder was het ook gewoon een erg goed en gezellig feestje!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 21:58 

Hardtraxx Addict

Maar 4 feestjes bezocht, dus dan maar een top 4.

4. Defqon
Een heel weekend geweest, was een superfeest, vooral The Gathering! Wel zonde van het kutweer.

3. Q-Base
Wederom kutweer, maar het deed de sfeer alleen maar ten goede! Het was heerlijk om in die stromende regen uren lang te stampen met de diehards.

2. Qlimax
Zieke stage, dikke sfeer, Gelredome, goede muziek. Perfect.

1. Hard Bass
Hard Bass staat sowieso op 1 vanwege de ziekste set ooit, van B-freqz. Hartstikke dikke line-up, ook de liveacts waren heel goed! (behalve HHZ) Team Green was een absoluut hoogtepunt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 22:51 

Hardtraxx Veteran

Maar 2 feesten hier;

Thrillogy en mysteryland, kan geen keuze maken aangezien het 2 totaal verschillende events waren,
indoor en outdoor

Vond de show bij mysteryland gaaf
De muziek bij thrillogy

In mijn ogen duidelijk verschil hiermee met b2s (muziek) en qdance (show)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 23:03 

Hardtraxx Elite

5. WiSH Outdoor Day 1: De sfeer was heerlijk, Stage zagen er stuk voor stuk perfect uit!

4. Extrema Outdoor: Heerlijk weertje, Knife Party, Diplo en baas Porter Robinsonwaren de echte helden!

Na heel lang wikken en wegen tussen nummers 2 en 3. Ben ik er toch uit gekomen.

3. X-Qlusive · Holland: De sfeer was perfect, Geluid was goed, en de edits waren super vet! Afsluiter van B-Front enJack of Sound was echt heel erg vet!

2. We Are Electric: Daar klopte echt alles! Geluid, sfeer, sets! Maar de apsolute eindbaas Hudson Mohawke was de held van de avond!

Eindelijk aangekomen bij nummer 1. Tja daar was geen twijfel over mogelijk. Dat is natuurlijk Sziget Festival Official! Man wat was dat toch een heerlijke week! Goedkoop bier, non stop party, heel veel verschillende muziek genre's, veel Nederlanders. Kortom de terecht nummer 1
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 23:21 

Hardtraxx Veteran

5 Defqon
4 Q-Base
3 Thrillogy
2 Qontinent Weekend
1 Qapital
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2013 02:33 

01. De Tijdmachine
02. X-Qlusive Holland
03. Q-BASE
04. Defqon.1 The Weekend
05. WiSH Outdoor
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2013 06:57 

Hardtraxx Veteran

pecola-tje schreef:
en licht toe waarom het feest op die plek staat.

Het is dus niet de bedoeling dat hier zomaar snel een top 5 wordt neergezet zoals hierboven, dat is niet interessant om te lezen.
De toelichting is juist het belangrijkste, die kan mensen overtuigen om het feest in 2014 eventueel te bezoeken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2013 12:14 

Hardtraxxer

1. The Qontinent
2. Dance Valley
3. Loudness (16-11-2013)
4. Output (9-11-2013)
5. Bass Protocol
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2013 12:22 

Hardtraxx Veteran

05. HardClassics (February)
M'n eerste ervaring met alleen Early Hardstyle op een feestje. En wat voor een. Ik wist dat ik Early heel erg kon waarderen. Maar de drive het hele feest door was echt indrukwekkend. De sfeer is ook een klasse apart vergeleken wat je tegenwoordig meemaakt. Sinds dit feestje helemaal verkocht aan Early. Ben ook naar de andere editie geweest later het jaar. En februari 2014 er ook weer bij als het samengaat met school! :)

04. The Qontinent Weekend
Elk jaar weer traditie, en de beste thuiswedstrijd. Muzikaal was het niet zo best. Maar de sfeer met de groep, en de camping heeft heel veel recht kunnen zetten.

03. Loudness (Klokgebouw)
Het Klokgebouw is voor mij sinds vorig jaar de nieuwe thuisbasis van Loudness. Deze editie kwam het ook weer geweldig tot zijn recht. Geluidssysteem, sfeer, maar ook muzikaal overtrof het de laatste edities in de Maassilo. Deze editie eindigde dan ook hoog in het lijstje van alle edities waar ik geweest ben.

02. Decibel Weekend
Een weekend lang mogen genieten op De Beekse Bergen blijft toch iets speciaals. Ook dit jaar klopte eigenlijk alles weer. We waren ook nog eens met een veel grotere groep dan vorig jaar. Een en al gezelligheid op de camping, van de eerste tot de laatste minuut. De muziek op het feest werd zelfs bijzaak. Geweldige tijd gehad, hoe dan ook.

01. Sunrise Festival (Saturday)
Heeft puur en alleen te maken met de eigen ervaring. We mochten hier draaien op de Forest Hideout. Wat was het gigantisch vet om op zo'n super groot festival te mogen draaien. Heel die ervaring was echt onbeschrijfelijk. Onze area stond tijdens onze set bom vol en het werd geweldig opgepakt. Maar misschien was de ervaring erom heen nog wel vetter dan het draaien. Die dag zal niet zomaar meer vergeten worden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2013 14:26 

pecola-tje schreef:
pecola-tje schreef:
en licht toe waarom het feest op die plek staat.

Het is dus niet de bedoeling dat hier zomaar snel een top 5 wordt neergezet zoals hierboven, dat is niet interessant om te lezen.
De toelichting is juist het belangrijkste, die kan mensen overtuigen om het feest in 2014 eventueel te bezoeken ;)

Ik heb niet zoveel vrije tijd als jij :P.

01. De Tijdmachine - Muzikaal gewoon het beste, sfeer was ook lekker.
02. X-Qlusive Holland - Enorme bak sfeer en gezelligheid, vanaf de binnenkomst in de zaal tot het eind. Geweldige platen en edits gehoord.
03. Q-BASE - Dikke sfeer en fijne setjes gehoord. Uitblinkers waren Degos & Re-Done en Noisecontrollers.
04. Defqon.1 The Weekend - Een heel avontuur beleefd hier, vooral de vrijdag en de zondag waren top.
05. WiSH Outdoor - Overal bekenden en pendelen tussen de stages met een paar man. Geweldige dag gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2013 19:08 

Hardtraxx Veteran

Pfoe lastig.

05. PRSPCT XL18 - Horns Up For Baby Jesus
Evenals de vorige twee jaren weer m'n kerstavond doorgebracht in de Factory 010. Tot 04:00 een meer dan geniaal feest gehad maar daarna zwakte het toch af en kakte ik finaal in. Sfeer zoals altijd meer dan prima, leuke mensen en gruwelijke sets.

04. STORM - The Noise Of Holland
STORM is de ideale plek voor mij om m'n grenzen te verleggen qua genres. Iszoloscope en Xotox waren heel interessant, hoewel ik er buiten het luisteren om niet veel mee kon. David begon daarna met zieke Schranz en Industrial. Het feest kwam toen zo enorm goed los :love: Ophidian opende daarna met Sacerdos Vigilia - Cortex Driller, de eerste keer dat ik die track live hoorde. Verder mijn eerste keer dat ik Dolphin live zag. Daarna kwam dan Neurocore wat toch niet echt zo heel tof was.

03. The Qontinent Weekend
Tweede keer The Qontinent Weekend voor mij. Pre party was gewoon weer asociaal zuipen. Zaterdag heel de dag niets anders gedaan dan bij de Industrial en Hardtechno dansen. Voor de eerste keer tracks van Mindustries' Minds In Motion album en voor het eerst Deathmachine live gezien (evenals Candy Cox en Daniela Haverbeck, maar Deathmachine sprong er dik en dik bovenuit). Zondag was ook goed maar dankzij de vele Frenchcore toch niet het je van het. Wel een geniale after gehad bij het douchegebouw :lol: Hoop leuke mensen leren kennen ook.

02. Club r_AW - X Equals Final
Mijn eerste en tevens laatste Club r_AW. De sfeer die er hing was echt ongekend vet en de sets waren ook super. Eerste keer dat ik Armageddon Project live meemaakte. Rude Awakening, Peaky Pounder, N-Vitral en Mindustries waren baas. Deathmachine natuurlijk ook weer maar ik zat er tegen die tijd al helemaal doorheen. Niet optimaal los kunnen gaan gedurende de laatste sets wat er voor zorgt dat dit niet mijn nummer 1 is.

01. Q-Base - Enter The Twilight Zone
Heel lang uitgekeken naar dit feest na vorig jaar. Tot ik er achter kwam dat ik net te laat was met mijn kaartje. Toen kwam held Zenda ineens die een kaartje voor mij regelde, de dag voor het festival. Eerst tot de middag moeten werken en daarna naar Duitsland gereden met Sander, nadat we natuurlijk eerst wat gingen eten bij de Mac :cool: Onderweg in de auto nog een half uurtje of een uurtje geslapen in de auto, aangezien werk me toch wel sloopt. Ik was dus heel bang dat ik het niet vol zou houden heel de nacht, maar integendeel: heel de nacht enorm los gegaan op geweldige sets van Eye-D en Hidden, Jan Fleck, Sei2ure en The Relic, Deathmachine, Carnage & Cluster en bovenal Fracture 4. De eerste keer dat ik de beste man live mocht meemaken, en hoe :love: Misschien wel de beste set die ik ooit live heb meegemaakt, en dan in zo'n lekker kleinschalig bunkertje met zo'n heerlijk geluid en samen met alle gezellige mensen :loving: . De terugweg was klote door alle regen en modder etc, maar dat nam ik maar voor lief.

Heel leuk dit soort dingen. Mooi om terug te blikken op die mooie momenten :D Misschien brengt Awakenings nog verandering in het rijtje zaterdag. We zullen zien ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 06:51 

Hardtraxx Veteran

STAN- schreef:
Pfoe lastig.

Clyb r_AW, PRSPCT en Q-Base zitten er wel bij denk ik, maar over de laatste twee plekken twijfel ik. Hardclassics was echt super gruwelijk door de twee ontzettend dikke sets van Pieter en Rik, Wish was heel leuk door de sfeer, Loudness was briljant qua muziek en de sfeer... tja, Loudness (april) moet toch wel in de top 5 staan... en als 5e feest kies ik dan toch voor PRSPCT XL 17. Moet ik er wel bij zeggen dat de vijf feesten in willekeurige volgorde staan, ik kan er echt niet 1 kiezen. Want Kut, Chateau Techno moet er ook zeker bij... 6 feesten in de top 5. hoe vindt je dat xD

Wat een kutconclusie. In mijn top 5, willekeurige volgorde, staan Chateau Techno, Loudness (april), Hardclassics, PRSPCT mei en Q-Base :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 15:15 

Hardtraxxer

Mijn examenfeest hoort er persoonlijk ook bij. Veel lichten en lasers gehuurd. Ook nog een doek laten bedrukken met ons groepslogo en naam. Iedereen was zat, en de muziek was perfect. Was echt heeel gezellig. Maar is niet voor in dit lijstje

5. Amsterdam music festival
Mijn grootste house feest tot nu toe. Setjes van Armin, Steve angello en Showtek waren de uitschieters.
Ga dit zeker vaker doen maar kwa sfeer zijn hardstyle feesten over het algemeen wel beter.

4. Qlimax
Hele dikke show. Vooral door de mooie lasers en het podium dat uitklapte. Zonder noisecontrollers zou deze niet in mijn top 5 staan. Maar door hun had ik dit echt nooit willen missen. Qlimax voelt toch wel een beetje magisch aan.

3. Hard Bass
Mijn eerste grote indoor feest. Wat een ervaring! Meeste setjes waren prima en team green was echt geweldig. Dit maakte echt de avond voor mij. Kon me echt geen betere afsluiting bedenken. Sfeer vond ik ook heel goed.

2. Defqon.1
Heerlijk vermaakt daar. mainstage viel een beetje tegen overdag maar ik ben daar ook niet veel geweest. Blue was en genieten, qua stage en qua lineup. Heldige set van Geck-O! Verder me nog prima vermaakt in de uv bij Josh&wesz. Het was vooral een hele gezellige dag en ik kan ook echt genieten van de eindshow.

1. Gunz for Hire: The resistance 013
Wat een sfeer en wat een sets! Had er van tevoren helemaal geen hoge verwachtingen van maar jezus wat was dit een gruwelijk dik feest. Absoluut de nummer 1 van dit jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2013 00:26 

Hardtraxx Veteran

Voordat ik de top 5 neerzet moet ik toch zeggen dat heel veel feesten mij het afgelopen jaar heel erg tegenvielen. Defqon, Decibel en Q-Base zijn eigenlijk de 3 grootste voorbeelden hier van. Bij alle 3 feesten waren er 1 of meerdere dingen die 't feest voor mij zo erg hadden beïnvloed dat deze 3 er alle 3 niet in staan. Toch wel erg jammer.. Dit wil overigens niet zeggen dat ze alle 3 echt niks aan waren, heb me op deze bovenstaande nog best vermaakt hoor zoals ik me op alle feesten prima nog vermaakt :)

5. Wish Outdoor
Prachtige stages, veel bekenden en gezelligheid. Zonnetje er bij en gaan maar. Was een leuke editie, toch was deze editie veel minder leuk dan afgelopen 2 jaren. Ook het feit dat ik mijn dure zonnebril daar ben verloren maakt het nog wat minder

4. Xxlerator Carnaval
Sfeer, heerlijk net zoals vorig jaar! Muzikaal weet ik het niet eens meer, maar dit feest heeft altijd iets leuks. Hopelijk doen ze 't volgend jaar weer!

3. The Qontinent
The Qontinent is altijd gaaf, 1 van de betere festivals dit jaar. Toch grappig dat de belgen het vaak toch beter voor elkaar hebben. Ook hier geldt tevens een zelfde soort uitleg als bij Wish, het was lang niet zo leuk als voorgaande 2 jaren. De camping was niet meer gezellig (artiestencamping), het weer was niet geweldig en we moesten de zondag helemaal om het terrein heen lopen om naar binnen te kunnen. Verder muzikaal wel weer erg goed zoals ik me kan herinneren, en veel bekenden weer :)

2. Loudness Klokgebouw
Klokgebouw is altijd beter dan de Maassilo, puur vanwege het geluid wat daar toch stukken beter is. Ondanks dat Wavolizer niet echt mijn favoriet is live en dus qua afsluiting wel (alweer) een beetje tegenviel vond ik het de rest van de avond wel een hele dikke editie! Sowieso nog steeds het beste indoor concept dat je kunt vinden!
1. Dreamfields
Het weer, de sfeer, de groep, de gezelligheid, de sets en een heerlijke afsluiter van Charlie Lownoise & Menthal Theo (wat ik op dat moment echt nodig had op 't einde) maakten dit voor mij het beste feest van 2013 denk ik. Het geluid in de Xxlerator raw had wel wat beter gekunt, maar qua sfeer was het op en top! Helaas hier wel in het begin van het feest een horloge verloren (gelukkig niet zo duur als die zonnebril), maar dat was ik al snel vergeten door het feest zelf :) . Volgend jaar weer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2013 00:31 

Hardtraxxer

Ben blij dat ik zoveel Wish Outdoor zie! echt een top festival met gezellige mensen.
Jammer dat de sound op de hardstyle stage een beetje tegenviel..
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2013 03:22 

Geen volgordes, daar doen we niet aan.

Enzyme Records Labelnight: goede muziek, goede locatie met redelijk geluid en Enzyme X was niet normaal hard.

Dominator, goede Industrial Stage met een Bloodcage als verassend goede act. Afgesloten bij Akira en Drokz wat natuurlijk geweldig was.

Fucking Bastards: heerlijk losgegaan op terror van The Vizitor, SRB en Bonehead om af te sluiten met een industrial hardcore setje van Lunatic & Miss Hysteria. Zegt genoeg.

club r_AW, snoeiharde muziek en leuke sfeer, maar geen bijzondere sfeer als op early feesten (denk ik).

Q-Base, fenomenale stages met ITDL als stage van het jaar. Paradox was ook meer dan geweldig met dat geluid daar :bomb:
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen