Active topics in Algemeen

Active topics

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 5 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 11 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 9 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago

Italian of Dutch

Italian
13
24%
Dutch
42
76%

Total votes: 55

Hardtraxx Addict
1137 posts member since 2009
last seen Aug 2026
Khadber wrote:
TkTT wrote:Dutch for sure!! Technoboy en Dana vind ik niet zo goed alleen de Hardstyle remixen van technoboy voor de KGB's zijn wel lekker.
Dutch is veel beter vooral nu met dat nieuwe NU-Style xd ^^
Gelukkig weet je precies waar Dana vandaan komt..
Dat Nu-Style, wat ook maar een slappe benaming is, komt net zo hard uit Italië hoor...
Ik weet heus wel waar Dana vandaan komt en dat zij het zo'n beetje heeft gemaakt enz. maar ik vind die muziek gewoon niks, en de eerste die er mee kwam (NU-Style) waren de Noisecontrollers en die zijn nog steeds Nederlands xd
Maar niet alle Ialian is slecht wel veel maar niet alles
Hardtraxx Addict
1987 posts member since 2008
last seen Mar 2011
TkTT wrote:
Khadber wrote:
TkTT wrote:Dutch for sure!! Technoboy en Dana vind ik niet zo goed alleen de Hardstyle remixen van technoboy voor de KGB's zijn wel lekker.
Dat Nu-Style, wat ook maar een slappe benaming is, komt net zo hard uit Italië hoor...
Ik weet heus wel waar Dana vandaan komt en dat zij het zo'n beetje heeft gemaakt enz. maar ik vind die muziek gewoon niks, en de eerste die er mee kwam (NU-Style) waren de Noisecontrollers en die zijn nog steeds Nederlands xd
Dana is Nederlander he..

Maargoed, ik heb zelf niet echt een mening, probleem bij de Saifam releases vind ik dat ze zo verschrikkelijk kut zijn gemastered
Hardtraxx Elite
2581 posts member since 2008
last seen May 2014
TkTT wrote:
Khadber wrote:
Maar Dana komt uit Nederland, en je doet net alsof ze uit Italië komt.

Verder waren de Noisecontrollers echt niet de eersten die met nu-style kwamen.
S
Hardtraxxer
237 posts member since 2009
last seen Jul 2024
Heb met de meeste Italiaanse DJs waar ik iedereen mee zie weg lopen echt helemaal niks (Technoboy, Tatanka... Gewoon niet mijn ding... Zatox/Activator daarentegen :thumbsup: ). Maar als ik dan bedenk welke Nederlandse DJs allemaal bij mn favorieten horen ga ik toch echt duidelijk voor Dutch :D
Hardtraxxer
664 posts member since 2009
last seen Dec 2019
ik heb dutch gekozen, omdat ik een nederlander ben XD.

ik heb het persoonlijk niet zo op die blije melodietjes in hardstyle, mag van mij wel wat harder. Vind activator daarom erg goed, maar de donkeys toch net ff wat beter. Aangezien de donkeys in mijn ogen de beste hardstyle maken dus NL gekozen.
Hardtraxxer
876 posts member since 2008
last seen Nov 2013
Hardstyleking wrote:ik heb dutch gekozen, omdat ik een nederlander ben XD.
Dat is iedereen hier :')

Ik ga ook voor Dutch, ik heb de laatste tijd niet echt wat met italian..
T
Hardtraxx Veteran
5204 posts member since 2009
last seen Oct 2021
maar toch is het wel ruig als de Italianen in Nederland komen draaien ;) trouwens X-qlusive technoboy was ook snel uitverkocht!! die man heeft het goed voor elkaar :thumbsup:
T
Hardtraxx Addict
1039 posts member since 2009
last seen Dec 2025
Beuntie wrote:Dutch Hardstyle, for sure.
Als ik het aantal dj's vergelijk, komt het bij mij al naar voren.
Noisecontrollers, Zany, Headhunterz, DBSTF, The Pitcher, AVIO, Wildstylez, Frontliner etc.
(Oftewel Fusion, Scantraxx etc.) +1
Showtek en zn maatjes (Dutch Master, Duro etc) heb ik over het algemeen niks mee -1
Je hebt opkomende talenten als d'Stylerz, 2-Sidez etc, super.

Italiaans hou ik gewoon niet zo van.
Tatanka, Technoboy, gewoon echt -1 voor mij. Sorry!
Josh&Wesz, Tuneboy, Hardstyle Masterz, Zatox, etc. +1

Maar de Nederlandse sound spreekt me wat dat betreft gewoon meer aan. De sound van Noisecontrollers, DBSTF, Zany en HHZ is voor mij het beste en het lekkerste om los te gaan. Frontliner, The Pitcher en Wildstylez komen bij mij ook steeds meer naar voren stomen.
Dit heb ik gewoon niet echt met de italianen. Ik vind Tatanka en Technoboy echt drama, niks aan @ een Hardstyle party. Tat&Zat is dan wel weer SUPERGEIL, echt lomp knallen. Maar dat heb je met alles, iedereen heeft mooie producties.

Al met al springt de Nederlandse Hardstyle er voor mij dan ook echt uit. Voor mij is het duidelijk!
Wel apart dat je technoboy niks vind maar tuneboy en hardstyle masterz wel want hardstyle masterz zijn ze samen en ze produceren bijna alles samen, ook de releases onder de naam technoboy.
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Hij zal het wel hebben over het feit dat ze niet zo heel snel overmixen.. Want TBY en Tatanka stoppen hun sets nou niet eenmaal met 16 tracks per uur.. Maar met 13.. Boeiend!
Zolang alle 13 tracks fijn zijn om te horen vind ik het topsets.
Hardtraxx Addict
1200 posts member since 2009
last seen Aug 2011
Nouja Tuneboy en Technoboy hebben apart van elkaar wel een eigen sound, dus daarin begrijp ik hem wel :)
Hardtraxx Veteran
5725 posts member since 2008
last seen Feb 2024
het verschilt bij mij per dag eigenlijk.
soms heb ik zin om lekkere italian sound te luisteren, en dan andere dag dutch.
maar heb op dutch gestemd omdat ik dat toch meer luister dan italian.
T
Hardtraxx Veteran
last seen Oct 2021
Khadber wrote:Hij zal het wel hebben over het feit dat ze niet zo heel snel overmixen.. Want TBY en Tatanka stoppen hun sets nou niet eenmaal met 16 tracks per uur.. Maar met 13.. Boeiend!
Zolang alle 13 tracks fijn zijn om te horen vind ik het topsets.

ik vind dat eigenijk wel mooi zo lang en rustig in elkaar overmixen xd
Hardtraxxer
849 posts member since 2009
last seen Jan 2016
het is inderdaad raar dat je technoboy slecht vind, want dan komt het eropneer dat je 50% van de italian hardstyle slecht vind :P

ik kies voor beide, want nederlands is gewoon goed, maar italie heeft ook echt te zieke dj's
S
Hardtraxxer
632 posts member since 2009
last seen Nov 2012
dawasiknie wrote:In mijn ogen is er geen sprake van Italiaanse en Nederlandse hardstyle. De stijlvan bijv. Wildstylez verschilt enorm met die van bijv. Zany. En in Italië is de stijl van Technoboy en consorten weer anders dan die van Zatox. Vind het moeilijk te vergelijken.
Agree :)

Daarom kies ik ook niks. Ben niet zo van onderscheid maken in Hardstyle (of andere muziekstijlen). Hardstyle vind ik sowieso niet echt een goede benaming. Het is veel meer dan een hardere stijl.
S
Hardtraxxer
632 posts member since 2009
last seen Nov 2012
Timothy21 wrote:
Josh&Wesz, Tuneboy, Hardstyle Masterz, Zatox, etc. +1
Hoe kom jij er in hemelsnaam bij dat Josh & Wesz italiaans is? :')

beetje fail..
T
Hardtraxx Veteran
last seen Oct 2021
als natte asbak Italiaans is,, ga ik klassiek luisteren :surrender:
Hardtraxx Addict
1200 posts member since 2009
last seen Aug 2011
Nou ja wat dat betreft hoeft dat ook niet per sé goed te zijn, Acti en Mani hebben ook een track gemaakt die Vet Hard heet :)
titels maken wat dat betreft echt geen donder uit hoor.
T
Hardtraxx Veteran
last seen Oct 2021
dat wist ik niet,,, ik hou mijn mond al :whistle:
Hardtraxx Addict
1715 posts member since 2009
last seen Nov 2014
Timmer wrote:dat wist ik niet,,, ik hou mijn mond al :whistle:
Nog een fail? :yes:
O
Hardtraxxer
967 posts member since 2009
last seen Jan 2013
ik ga toch voor de nederlandse stijl als we t zo noemen, ik vind het prettiger dan italian, maar lui als tatanka zatox en acti etc.. vind ik ook lekkere tracks maken, maartoch geef ik mijn voorkeur aan de hardstyle van hier.
N
8 posts member since 2009
last seen Jun 2010
Toch maar Dutch
Ondanks dat ik Italian Hardstyle ook goed vind :cool:

Maar ik houw vooral van de Nederlandse met oa Donkey rollers en Noisecontrollerz
En jaa..tegenwoordig Psyko Punkz. Mjamie wat zijn zij lekker bezig :bomb:
B
Hardtraxx Veteran
13728 posts member since 2008
last seen Aug 2017
Dutch!
Donateur
1558 posts member since 2009
last seen Oct 2017
Check dit dan, kwam ik tegen bij het Dominator report op q-dance.nl

View on YouTube

Maffe Italianen ook :D