Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende

Als je een track luistert, ga je dan voor de intro/outro of voor de climax?
Intro/outro 18%  18%  [ 10 ]
Climax 82%  82%  [ 47 ]
Totaal aantal stemmen : 57
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 16:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Toen ik hardstyle begon te luisteren ging ik vooral voor de climaxen, het 'beste' stuk van het nummer. De (door mijn ogen toen) extreem lange intro's en outro's waren meer een noodzakelijk kwaad dan dat ik het echt leuk vond. Langzaamaan kon ik deze echter steeds meer waarderen en tegenwoordig betrap ik mezelf er op, dat ik een nummer soms nog meer voor de intro/outro luister dan voor de climax. Zeker op feesten ga ik veel meer los op deze delen van de tracks.

Ik vraag me af wie dit nog meer heeft, dus de vraag is:

Ga je voor de intro/outro van een track, of voor de climax?
Discussieer!


PS, een mooie illustratie bij deze discussie is de track Reversed Order van A-Lusion, waarin er een melodieus stuk als intro word gebruikt en een intro-achtig stuk als climax. Hij zet zijn keuze kracht bij met de vocal 'a midintro is harder anyway'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 16:14 
 
Hardtraxx Veteran

climax, Een goede dan! Stil blijven staan met je handen omhoog kei hard mee kwijken, en dan met de climax alles eruit gooien :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 16:15 
 
Hardtraxx Veteran

Voor mij is de climax nog steeds het beste stuk van het nummer, samen met de mid-intro.
Deze 2 kan ik altijd heel goed waarderen! Maar voor mij is het toch de climax die de track vet maakt, zodat ik m veel opzet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 16:16 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Het verschilt voor mij echt per nummer! Neem eens Diffusion, ik vind de intro het vetste deel.


Bij bijvoorbeeld Sunblast vind ik de climax dan veel vetter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 16:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sunboom schreef:
Toen ik hardstyle begon te luisteren ging ik vooral voor de climaxen, het 'beste' stuk van het nummer. De (door mijn ogen toen) extreem lange intro's en outro's waren meer een noodzakelijk kwaad dan dat ik het echt leuk vond. Langzaamaan kon ik deze echter steeds meer waarderen en tegenwoordig betrap ik mezelf er op, dat ik een nummer soms nog meer voor de intro/outro luister dan voor de climax. Zeker op feesten ga ik veel meer los op deze delen van de tracks.

Ik vraag me af wie dit nog meer heeft, dus de vraag is:

Ga je voor de intro/outro van een track, of voor de climax?

Discussieer!


Ligt aan het nummer denk. Over het algemeen zijn de climaxen wel het hoogtepunt van het nummer. Enige uitzonderingen zoals Recession, Communicate waarbij de mid-intro zo goed is tov de climax.

Als je nummer los luistert, dan kun je de intro gewoon niet skippen, dan mist er gewoon iets. In mixjes kan het outro van het nummer ervoor ook als soort van intro dienen.

Je moet wel aan de intro's wennen in het begin, als je vergelijkbare muziek niet gewend bent. Als je hiervoor vooral 'radio-vriendelijke' muziek luistert met korte intro / outro, dan kan het in het begin wel wat saai worden. Gelukkig was m'n eerste hs nummer rock civilization, die een geweldige intro heeft, dus voor mij ging t wat makkelijker :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 16:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
Je moet wel aan de intro's wennen in het begin, als je vergelijkbare muziek niet gewend bent. Als je hiervoor vooral 'radio-vriendelijke' muziek luistert met korte intro / outro, dan kan het in het begin wel wat saai worden. Gelukkig was m'n eerste hs nummer rock civilization, die een geweldige intro heeft, dus voor mij ging t wat makkelijker :P

Ja precies! Ik luisterde altijd ripjes van livesets en compilaties waardoor het voor mij makkelijker werd. Tot ik de full mp3 van Speedwave - Zhangar kreeg, 7 minuten! Daar moest ik de eerste paar keer echt 'doorheen' komen, zeg maar net als bij een goed boek waarvan de eerste paar hoofdstukken wat saai zijn. Door de geweldige climax bleef ik het toch doen en op die manier ben ik er ingekomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 16:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Het verschilt voor mij echt per nummer! Neem eens Diffusion, ik vind de intro het vetste deel.


Bij bijvoorbeeld Sunblast vind ik de climax dan veel vetter.

Yep! +1
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 16:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spoel bijna altijd door naar midintro of de break. Ga echt geen minuut naar een enkele clap zitten luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 16:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hangt puur van de plaat af.
Ben wel fan van mensen die ook outtro erbij spelen, want dat climax only mixen vind ik maar niets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 16:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dat is echt té verschillend per track. Bij de ene track kan ik de climax zo over slaan terwijl het bij de andere track juist datgene is wat het nummer maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 16:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben ik de enigste die wel helemaal is uitgekeken op die cliché climaxen? Luister tegenwoordig alleen nog maar hardstyle met lekkere intro/outro. :) Mix vaak zelf ook de climax uit het nummer omdat ik die climax weinig vind toevoegen aan het geheel :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 16:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ga meestal voor de climax, maar bij sommige nummers s de intro zo goed dat ik de climax niet meer leuk vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 17:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Ben ik de enigste die wel helemaal is uitgekeken op die cliché climaxen? Luister tegenwoordig alleen nog maar hardstyle met lekkere intro/outro. :) Mix vaak zelf ook de climax uit het nummer omdat ik die climax weinig vind toevoegen aan het geheel :')

Vet :thumbup:

Ik merk vaak dat de intro echt iets met me doet, en dat ik de climax dan luister als soort 'tussenstukje', om vervolgens weer te knallen op de outro. Precies het tegenovergestelde dus dan wat de bedoeling is.

Zeer goede voorbeelden:
Headhunterz - The Sacrifice (Brennan Heart Remix)
Blademasterz - One Blade (Noisecontrollers Remix)
Headhunterz - Scrap Attack

maar bijvoorbeeld ook een oude track als

Zanza Labs - Control The Mind (Original Mix)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 17:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ga vaker voor de climax, maar idd, bij sommige tracks is de intro/outro gewoon keihard, zoals mol al zei. Diffusion is er een goed voorbeeld van! Van Diffusion vind ik de climax echt niks aan, maar die intro :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 18:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vintage is ook een mooi voorbeeld. Wat is die climax kut zeg :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 19:27 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Vroeger toen de climax nog een climax was en harder dan de (mid-)intro, vooral de climax.
Tegenwoordig eerder de midintro, omdat daar nog wel reversed bass in zit, dus veel meer drive heeft dan die zogenaamd harde pitchkicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 19:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hangt ervan af.
bij tracks van artiesten als ran-d, psyko punkz, alpha twins, tat & zat vind ik de intro's meestal het vetst.
gewoon lekker hard raggen.
en bij tracks van bijvoorbeeld wildstylez, dbstf, tby is de climax meestal het vetst.
verschilt per artiest vind ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 20:02 
 
Donateur
Avatar gebruiker

climax is het beste deel van de nummer
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 23:03 
 
Hardtraxxer

Climax vindt ik altijd het beste deel. Intro's vind ik echt kut, maar er zijn uitzonderingen. Fragile van de Alpha Twins bijvoorbeeld. Die intro knalt echt zo fokking hard :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2009 00:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik vind tegenwoordig Intro's vetter dan de climax... De intro knalt dat lekker en dan zo'n softe climax :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2009 00:46 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Stokbrood schreef:
Ik vind tegenwoordig Intro's vetter dan de climax... De intro knalt dat lekker en dan zo'n softe climax :(


Agree

Maarja, tis 50/50 bij mij :P Dus kan niet stemmen! :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2009 00:57 
 
Donateur
Avatar gebruiker

over het algemeen ga ik voor de climax maar he verschilt per nummer
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2009 14:07 
 
Donateur

Tegenwoordig zijn er veel nummers waarbij de intro veel vetter is dan de climax, maar meestal luister ik wel gewoon voor de climax.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2009 15:03 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

zonder intro en outro vind ik de climax niet vet dus ik zeg totaalplaatje ;D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2009 18:31 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik ga in het algemeen voor de climax, maar laatste tijd zijn er nummers met intro's die echt bijzonder dik zijn, hangt dus ook een beetje van het nummer af..
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen