Active topics in Algemeen

Active topics

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 15 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 12 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 hour ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
S
1805 posts member since 2010
last seen Oct 2025
Ik leg 't altijd op een krakkige manier uit.. zo van "ken je hardcore muziek? en trance? hardstyle is zeg maar wat er tussenin zit... vaak melodieus, maar wel acceptabel als je er niet bekend mee bent"

los van hoe 't echt zit: rauwe basslines, darrrrrrk stuff etc
Hardtraxx Elite
2581 posts member since 2008
last seen May 2014
Ik zeg altijd: hardcore, maar dan wat minder agressief en wat melodieuzer.

Ik weet dat ik hier zowel hardcore als hardstyle echt niet goed mee beschrijf (want hardstyle kan ook agressief zijn en hardcore is meestal ook melodieus), maarja... Dan snappen ze het in ieder geval een beetje, en krijg ik meestal een reactie los van 'oh, oké dus dat is nog wel een beetje luisterbaar' :P.
P
Hardtraxx Veteran
3957 posts member since 2010
last seen Jun 2017
Dennis Aka Mash wrote:Vrager: Wat is Hardstyle eigenlijk?

Antwoorder: Dat is die muziek die op Defqon gedraaid wordt. ;)

Vrager: Oh! Ja dat ken ik wel!

Antwoorder: Dacht ik al.

Conclusie, ik hoef het haast nooit meer uit te leggen. En dat was wel anders een aantal jaar terug.
Inderdaad. Helaas. :(
Donateur
1558 posts member since 2009
last seen Oct 2017
dawasiknie wrote:Hardstyle leg je niet uit. Hardstyle moet je luisteren en op los gaan. En anders hoef je het ook niet uit te leggen.
Amen :worship:
Hardtraxx Veteran
14128 posts member since 2008
last seen 8 hours ago
Da's een gevoel, kun je niet uitleggen..

Maar ff serieus, ik merk wel dat ik sinds een jaar ofzo nooit meer hoef uit te leggen wat het is, terwijl dat daarvoor wel altijd zo was.
T
Hardtraxx Veteran
5204 posts member since 2009
last seen Oct 2021
hardstyle is gewoon: BAM :woot:
G
Timmer wrote:hardstyle is gewoon: BAM BAM BAM :woot:
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Beetje jammer dit :aww:
Anyway ik hoef hardstyle tegenwoordig niet meer uit te leggen. Als ik zeg hardstyle, zeggen zij headhunterz en dbstf. Waarop ik dan zeg, dan vind ik dus niks aan, doe mij maar de oude hardstyle. En dan zijn ze weer de weg kwijt xd
Hardtraxx Veteran
4622 posts member since 2009
last seen Sep 2025
Lyst wrote:Beetje jammer dit :aww:
Anyway ik hoef hardstyle tegenwoordig niet meer uit te leggen. Als ik zeg hardstyle, zeggen zij headhunterz en dbstf. Waarop ik dan zeg, dan vind ik dus niks aan, doe mij maar de oude hardstyle. En dan zijn ze weer de weg kwijt xd
Precies, als ik zeg dat ik DBSTF en Brennan Heart niet zo vet vind snappen ze er niks van. Dat zijn toch de grootste artiesten? :') :')
Hardtraxx Elite
2422 posts member since 2008
last seen Apr 2014
Edwinn wrote:
Precies, als ik zeg dat ik DBSTF en Brennan Heart niet zo vet vind snappen ze er niks van. Dat zijn toch de grootste artiesten? :') :')
Eerlijk gezegd, zijn ze dat toch ook gewoon op dit moment? In ieder geval zeker onder de massa. Wie is er volgens jou dan op het moment groter?
Hardtraxx Addict
1568 posts member since 2010
last seen Jan 2014
Markos wrote:
Edwinn wrote:
Eerlijk gezegd, zijn ze dat toch ook gewoon op dit moment? In ieder geval zeker onder de massa. Wie is er volgens jou dan op het moment groter?
Mja voor de grote massa zijn dat inderdaad de bekendste namen, samen met headhunterz en noisecontrollers.
Het jammere is dat hun hardstyle voor vele die hards te soft en mainstream geworden is, waaraan ze hun grote bekendheid onder meer te danken hebben.
Denk dat ze daarom, althans voor mij persoonlijk, zeker niet 'de grootste' artiesten zijn!
Heb ik bv. veel meer respect voor iemand als B-Front, die zelf nog lekker harde en rauwe tracks blijft maken voor de echte hardstyleliefhebber...
F
Donateur
3488 posts member since 2009
last seen Jul 2026
coke snuivende mensenmassa of course met muziek die duivels is en heel hard dreunt op die grote boxen daar in die zaal met alemaal halfnaakte dames die heel sexistisch doen
ook grove texten en veel alcohol gebruik en de muziek gaat zo: boem boem boem boem
-.-
J
Hardtraxx Elite
2259 posts member since 2009
last seen Jan 2013
meiden die sexistisch doen :lol:
D
Hardtraxx Veteran
3722 posts member since 2009
last seen Mar 2011
frankhardenberg wrote:coke snuivende mensenmassa of course met muziek die duivels is en heel hard dreunt op die grote boxen daar in die zaal met alemaal halfnaakte dames die heel sexistisch doen
ook grove texten en veel alcohol gebruik en de muziek gaat zo: boem boem boem boem
-.-
nu weet ik niet zo of dat nou goed of slecht is :thumbsup:
D
Hardtraxx Newbie
24 posts member since 2010
last seen Jun 2012
dj-rico01 wrote:
frankhardenberg wrote:coke snuivende mensenmassa of course met muziek die duivels is en heel hard dreunt op die grote boxen daar in die zaal met alemaal halfnaakte dames die heel sexistisch doen
-.-
Goed natuurlijk :yay: Ik heb het eigenlijk nog nooit hoeven uitleggen, denk dat ik wikipedia zou zeggen ;)
Donateur
14269 posts member since 2009
last seen Mar 2017
dj-rico01 wrote:
-.-
De jezusbus vindt het iig slecht.
R
Hardtraxxer
256 posts member since 2009
last seen Jun 2021
dawasiknie wrote:
dj-rico01 wrote:
-.-
De jezusbus vindt het iig slecht.
:lol: Maar ja, wat vinden die niet slecht?
Hardtraxx Veteran
5725 posts member since 2008
last seen Feb 2024
god
Donateur
14269 posts member since 2009
last seen Mar 2017
Lolly's :woot: :yay:
C
Hardtraxx Newbie
12 posts member since 2011
last seen Dec 2012
Omdat Hardstyle onder verdeeld is in meerdere Stylen is het lastig deze vraag correct te beantwoorden.

De Nu-Style Hardstyle is Hardcore achtig , maar dan Zwevende melodien en van die typische breaks, dat is wat de meeste mensen Nu wel kennen , maar de oorsprong ( ik dacht Italian Style ) word door de grote massa in het verdom hoekje geplaatst .. Wat ik persoonlijk heel jammer vind.

maja

Dit is en blijft natuurlijk mijn id over deze vraag xD
D

Conclusie, ik hoef het haast nooit meer uit te leggen. En dat was wel anders een aantal jaar terug.
zo leg ik het ook uit.. iedereen kent Defqon 1 zowel dus als ik dat zeg weten ze gelijk wat hardstyle is :P
Hardtraxx Veteran
3165 posts member since 2010
last seen Jan 2026
DarkSymphony wrote:

zo leg ik het ook uit.. iedereen kent Defqon 1 zowel dus als ik dat zeg weten ze gelijk wat hardstyle is :P
Nou ik kwam in September bij allemaal mensen uit Lelystad in de klas en 1 van de 19 wist wat Hardstyle was. 3 hadden wel eens van Defqon gehoord. Viel me beetje tegen zelfs :P

En ze bleven het Hardcore noemen, hoe vaak ik ook uitleg dat het tussen trance en Hardcore in ligt. Vaak zeg ik er bij dat het langzamer en melodieuzer is dan Hardcore. Dan laat ik de early en hardere hardstyle even buiten beschouwing dat boeit ze toch niets :P
P
Hardtraxx Veteran
3957 posts member since 2010
last seen Jun 2017
Dat zijn meer dan 120 dreunen per minuut en je raakt helemaal in extase.
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
Ik laat ze gewoon wat luisteren, meestal Under Attack of Fade to Black.
Sommigen vinden het vet, sommigen haten het, achja ^^
Donateur
6513 posts member since 2010
last seen Oct 2023
Jaaa op me werk ook iedereen hoor. Die vinden het gewoon Hardcore.. en als ik zeg dat het hardstyle is, dan kijke ze me raar aan, van huh ik hoor geen verschil hoor, >.<

Hahaha en dit topic is weer in nieuw leven gegooid ofso :P