Mainstream is echt heeeeeel erg achteruit gegaan (uitzonderingen daargelaten). Pitch kicks gaan hoger dan ooit tevoren, breaks zijn langer, kicks zijn slapper dan een gebruikte vaatdoek, setjes zijn 13 in een dozijn, artiesten die alleen nog maar dezelfde nummers draaien, vervelende bootlegs die niks toevoegen, mixwerk wat altijd standaard is etc etc etc.. Vaak noemen mensen 't dan weer een smaakkwestie, ik vind dat je soms niet eens meer kunt spreken over een smaakkwestie..
Daar in tegen is het met de hardere hardstyle wat beter tegenwoordig. Er is op zich genoeg aanbod (Theracords, Fusion (wel in mindere mate dan voorheen), Minus Is More, Spoontech, Tillt en hier en daar nog wel wat meer. Vooral Theracords doet het bij mij nu erg goed vanwege hun diversiteit, originaliteit, dikke sets en ook hun duidelijke aanwezigheid op een feest/festival.
Maargoed, er is naar mijn mening nu gewoon wel een splitsing gaande tussen mainstream en de zogenoemde raw. En van die 2 is de mainstream echt alles behalve interessant en de raw juist wel interessant!