Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2013 21:59 

Hardtraxx Veteran

Fusion
Citaat:
Soms lijkt het of er veel klaarligt, maar als je elke week een release nodig hebt, dan ben je er stiekem snel doorheen. Verder heeft het natuurlijk te maken dat je ook profijt wilt hebben van je track qua promotie. Het is heel simpel om een track vanuit de studio een week later te releasen, maar na 2 weken zijn die "steeds meer mensen" alweer andere tracks aan het luisteren. Met andere woorden, zolang jullie tracks nog niet "kunnen hebben", blijven ze interessant. Ook voor de top-dj's om deze tracks te supporten. Op het moment dat ze uitkomen, kun je ze vrijwel na een paar weken afschrijven. En dat is de reden dat sommige tracks wat langer blijven liggen. Dus om je vraag te beantwoorden mbt het releasebeleid.. Dat passen we niet aan.. Sorry.. ps. De remix van Titan komt op Saifam uit, dus dat is geen Fusion release.. dus wanneer deze uitkomt.. geen idee...

Wat vinden jullie ervan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2013 22:15 

Hardtraxx Veteran

Tja, ze hebben wel gelijk dat na dat een track is gereleased, hij na enkele weken al 'gewoontjes' wordt. Maar niemand zegt hier dat een track gelijk na het maken moet worden gereleased. Er zijn een aantal platen die al anderhalf jaar oud zijn (Of langer) en die worden maar niet gereleased. Vind ook niet dat een plaat gelijk moet worden gereleased, zodra hij voor het eerst is gespeeld. Maar bijna een jaar erna vind ik ook niet echt gepast.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2013 22:40 

Hardtraxx Elite

Ik vind het hartstikke logisch dat ze dat doen. Het is en blijft een bedrijf en dat kan je ze natuurlijk ook niet kwalijk nemen. Ik vind het natuurlijk wel jammer dat er om die reden tracks soms een jaar op de planken blijft liggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 02:23 

Hardtraxxer

Ohja, dus wanneer je een track released zodat alle amateur DJs hem op internetradio's kunnen spelen wordt de track natuurlijk niet gepromoot? :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 02:59 

Hardtraxx Veteran

Project 141 schreef:
Stan schreef:
Ohja, dus wanneer je een track released zodat alle amateur DJs hem op internetradio's kunnen spelen wordt de track natuurlijk niet gepromoot? :/

Nee. Als een track nog unreleased is dan is het bijzonder als een DJ hem in zijn set stopt op een festival. Mensen gaan naar een act, omdat ze hopen de track te horen. Als ie gereleased is dan verliest ie toch gauw zijn status als bijzonderheid.

Dit dus, vooral als het gaat om andermans materiaal. Djs zijn eerder geneigd om exclusieve tracks/promos van anderen te draaien dan gereleasede tracks, volgens mij omdat het de set specialer zou maken en meer onderscheidend van andere sets. Om die reden zou je iets laat kunnen willen releasen, om de support door andere djs te vergroten (en je eigen sets wat exclusiever te maken)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 09:34 

Hardtraxx Veteran

Eens met wat pnxrmx zegt. Maar ook weer deels niet, want bij sommige platen duurt het echt te lang. Kijk naar een spectral/necropsy/sorrow om maar een paar platen te noemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 10:58 

Hardtraxx Veteran

Ik snap ook wel dat het goed is voor de promotie. Dat zal ook elke platenmaatschappij doen. Het gene waar ik mee zit is die onnozele 1-tracker. Bij 1-trackers wordt er wel meer aandacht gegeven aan die ene plaat, maar dan vind ik wel dat je wat sneller mag gaan releasen. Daarbij zijn 2/3-trackers misschien wel beter voor de verkoop. Ik weet wel dat er veel mensen altijd een hele release willen hebben, als er dan een 3-tracker uitkomt koop je ze meteen alle 3 voor de collectie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 12:08 

Hardtraxx Veteran

Wel begrijpelijk.
Alleen zwaar frustrerend voor amateur DJs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 13:18 

Hardtraxx Veteran

Ik vind het maar niks... je gaat toch naar een act om hem of haar te zien en ja een promo is leuk maar als je met voor bedachte raden naar een act gaat om alleen die plaat te horen beetje raar.. ik snap Fusion wel maar zoals Toneshifterz.. 12 free tracks dat snap ik niet.. waarom steek je tijd in een plaat om hem daarna free weg te geven.. maak dn minder platen die kwalitatief goed genoeg zijn om te releasen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 13:23 

Hardtraxx Veteran

Leuk dit weer, toen Fusion meldde dat ze kapte met vinyl hadden ze als excuus dat een track nu direct vanuit de studio gereleased kan worden in plaats van maanden te wachten. :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 13:25 

Hardtraxx Crew

Dat een track na een aantal weken na de release weer vergeten wordt ligt toch echt aan de manier waarop de meeste DJ's draaien; alleen maar standaard de laatste hitjes. Als er meer gevarieerde lijsten zouden komen worden die nummers dus wel voor een langere tijd gedraaid en raken ze niet in vergetelheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 14:23 

Hardtraxx Veteran

Is puur een geldkwestie lijkt me. Als een track heel goed is dan wordt die toch wel gedraaid en 'gehyped'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 14:28 

Hardtraxx Veteran

Ik snap het wel, maar het is voor ons natuurlijk jammer als er tracks pas heel laat komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 16:28 

Hardtraxx Veteran

wootum schreef:
Dat een track na een aantal weken na de release weer vergeten wordt ligt toch echt aan de manier waarop de meeste DJ's draaien; alleen maar standaard de laatste hitjes. Als er meer gevarieerde lijsten zouden komen worden die nummers dus wel voor een langere tijd gedraaid en raken ze niet in vergetelheid.

Ben ik het ook mee eens. Het gedrag van de DJ's moet volgens mij dan ook veranderen voordat release policies kunnen veranderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 17:06 

Hardtraxx Addict

Aan releases wordt nog maar weinig verdiend. Tracks tegenwoordig zijn eigenlijk voornamelijk van belang voor promotie van de artiest voor boekingen. Het langer wachten met releases is dus wel te begrijpen. Hierdoor blijft de track langer exclusief. Het is voor de personen die de tracks willen hebben uiteraard erg jammer, maar ik begrijp het beleid op die manier wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 20:03 

Gewoon releasen, hoptjop!

Altijd die kut smoesjes van Fusion, die 1-trackers blijven toch helaas, zie het liever ook anders maar het releasen daar is nog erger dan Scantraxx (was)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 20:09 

Hardtraxx Addict

Sommige releases duren zo lang dat ik ze al niet meer interessant vind. Het werkt dus ook andersom. Het kan een track exclusief houden en het kan een track niet meer interessant maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 00:34 

Hardtraxxer

Volgens mij mogen we blij zijn dat het niet allemaal zolang duurt zoals bij Traxtorm Records.

En dan heb je ook het omgekeerde, de Saifam releases die uit het niets tevoorschijn komen. Of zo lijkt het toch vaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 11:00 

Hardtraxx Veteran

Tsja 2 jaar geleden zat ik ook altijd met smart te wachten tot bepaalde platen uit zouden komen. Tip: Luister ze gewoon niet. Ik luister alleen promo's als ik op een feest ben en ze live hoor. Verder thuis draai ik alleen uitgebrachte tracks. Het nieuwe tracks gedeelte kom ik bijna nooit, blijven de platen langer leuk :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 14:56 

Hardtraxx Veteran

Heel begrijpelijk, snap ook eigenlijk niet dat er een punt van gemaakt moet worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 15:10 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Heel begrijpelijk, snap ook eigenlijk niet dat er een punt van gemaakt moet worden.

Vind je? De kernzin in het verhaal

"Op het moment dat ze uitkomen, kun je ze vrijwel na een paar weken afschrijven."

Dit is gewoon je reinste bullshit. Of tenminste. Ja, het klopt dat tracks als ze eenmaal uit zijn compleet uitgemolken worden, kijk bijvoorbeeld naar Bolivia. Die was niet eens meer bijzonder toen hij uit kwam. Het gedrag van de DJ's is dus 1 oorzaak ervan. Maar de echte reden zit ergens anders, namelijk dat de platen zelf gewoon niet interessant genoeg zijn. Nieuw = leuk, maar de echte kwaliteit van een plaat komt pas naar voren als de nieuwigheid eraf is. Mysterias wordt nog steeds op handen gedragen hier, om een Fusion plaat te noemen, maar veel andere worden met een gaap ontvangen, omdat ze gewoon niet zo heel veel aan zijn. Dan kun je je releasebeleid aan gaan wijzen, maar dan ontwijk je gewoon de echte reden. Je zou er bijna de conclusie uit trekken dat Fusion simpelweg niet kritisch naar haar eigen platen durft te kijken. En daarmee zijn ze niet de enige...

Laatste puntje overigens, waar maak je tracks voor? Voor je eigen commerciële doeleinden (oftewel feesten), of zodat mensen er van kunnen genieten? Er zijn ook genoeg mensen die om verscheidene redenen niet naar feesten kunnen gaan. Niks tegen tijdelijke exclusiviteit, maar als de reactie op je track "he he, eindelijk" ipv "jaaa, daar is hij dan", weet je dat je te ver bent gegaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 15:23 

Hardtraxx Veteran

Dus je gaat eigenljik zeggen dat er dan maar een paar platen per jaar uit mogen komen die dan allemaal helemaal goed zijn! Alleen de allerbeste producers mogen produceren, de rest mag hoogstens hun kamertje een beetje schoonmaken en maar op de knietjes gaan omdat ze mee mogen helpen. Niet iedere plaat is automatisch een klassieker. Dat hoeft ook niet en dat kan ook niet.

Wat je laatste argument betreft: daar wil ik eigenlijk niet eens op ingaan. 99% van de producers maakt muziek met passie en hun eigen visie. Van produceren wordt je boterham met de huidige markt niet extreem goed belegd. Suggereren dat het allemaal maar voor de commercie moet vind ik overdreven en het is ronduit niet waar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 15:28 

Hardtraxxer

Kwisniks schreef:
Sommige releases duren zo lang dat ik ze al niet meer interessant vind. Het werkt dus ook andersom. Het kan een track exclusief houden en het kan een track niet meer interessant maken.

Net als sorrow en muse bootleg. Boeid me helemaal niet meer. Leuk als het live is maar uit mezelf zal ik em nooit meer luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 15:31 

Kraak... Piep...

Khadber schreef:
Dus je gaat eigenljik zeggen dat er dan maar een paar platen per jaar uit mogen komen die dan allemaal helemaal goed zijn! Alleen de allerbeste producers mogen produceren, de rest mag hoogstens hun kamertje een beetje schoonmaken en maar op de knietjes gaan omdat ze mee mogen helpen. Niet iedere plaat is automatisch een klassieker. Dat hoeft ook niet en dat kan ook niet.

Wat je laatste argument betreft: daar wil ik eigenlijk niet eens op ingaan. 99% van de producers maakt muziek met passie en hun eigen visie. Van produceren wordt je boterham met de huidige markt niet extreem goed belegd. Suggereren dat het allemaal maar voor de commercie moet vind ik overdreven en het is ronduit niet waar.

Het is vrij makkelijk om iemands mening 10x te vergroten met wat hij daadwerkelijk zegt. :/

Hij zei dat tracks door de DJ´s zelf veel worden gedraait, en daardoor niet interessant meer zijn. Misschien dat Bolivia wel 10x zo interessant zou wezen als hij eerder gereleased was en niet zo veel gedraait.

En hij zegt ten tweede niks over dat dj´s met opzet naar commercie, dus uiteindelijke verkoop, kijken. Hij zegt een nummer meer voor feesten. Meezingers en dergelijke. Iets wat op een feest de menigte op zwiept, in dit geval het dagjes volk. Met het oog dat het publiek lekker meedoet, zingt wat dan ook. Dat varieert van meezingen tot aan een snoeiharde kick waar iedereen op los gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 15:46 

Hardtraxx Veteran

Waarom zou je een plaat niet draaien als hij goed werkt? Bolivia doet het nog steeds ontzettend goed op feesten, dus ook logisch dat hij gedraaid blijft worden.

Wat betreft de exclusiviteit van platen: het is één van de redenen dat je geboekt wordt als artiest, dus ook vrij begrijpelijk dat ze hem even willen houden. De meesten zijn fulltime producer en hebben het geld uit boekingen ook nodig.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen