Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 15:55 

Kraak... Piep...

Khadber schreef:
Waarom zou je een plaat niet draaien als hij goed werkt? Bolivia doet het nog steeds ontzettend goed op feesten, dus ook logisch dat hij gedraaid blijft worden.

Wat betreft de exclusiviteit van platen: het is één van de redenen dat je geboekt wordt als artiest, dus ook vrij begrijpelijk dat ze hem even willen houden. De meesten zijn fulltime producer en hebben het geld uit boekingen ook nodig.

We hebben het niet over live platen draaien en dat ze het daar goed doen :/
We hebben het over het feit dat de nummers saai worden als ze gereleased zijn.
En ik zie echt trouwens geen volle zalen los gaan op bolivia. Hooguit de tekst zeggen ze mee.

En nu spreek je jezelf tegen. Als een plaat zoveel gedraait wordt, en je released hem niet, is er niks exclusiefs aan. Kijk naar Donkey Rollers. Treden weinig op. Draaien bijvoorbeeld D.O.N.K.E.Y. en Fusion Of Sound 2010 heel weinig en releasen het niet. DAT is exclusiviteit.
Bolivia op elk feest 3 keer horen niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 15:57 

Hardtraxx Veteran

Wat Dennis al zegt, je kunt natuurlijk ook mijn verhaal compleet verkeerd opvatten he. Zwak om zo de discussie aan te gaan. Maar goed, ik zal eens beginnen.

Khadber schreef:
Dus je gaat eigenljik zeggen dat er dan maar een paar platen per jaar uit mogen komen die dan allemaal helemaal goed zijn! Alleen de allerbeste producers mogen produceren, de rest mag hoogstens hun kamertje een beetje schoonmaken en maar op de knietjes gaan omdat ze mee mogen helpen. Niet iedere plaat is automatisch een klassieker. Dat hoeft ook niet en dat kan ook niet.

Nee, wat ik eigenlijk zeg, is dat het kansloos is om maanden te wachten op een middelmatige plaat. Nu proberen ze hem zinloos "nieuw" te houden. Het rekt de plaat misschien wat (commercieel gezien niet eens zo gek bekeken), maar het maakt hem er niet beter op. Daarnaast...klassiekers bestaan natuurlijk bij gratie van mindere goden, en die mogen ook zeker uit blijven komen, vooral omdat muziek nu eenmaal een medium is dat voor een groot gedeelte door smaak hoog wordt gehouden. Maar dat betekent níet dat je alles dan maar moet uitbrengen. Fusion beweert het topsegment te bedienen, dan moeten ze dat ook doen. Je gaat een Mercedes dealer niet vragen om Kia's te verkopen, ookal hebben ze beide bestaansrecht.

Khadber schreef:
Wat je laatste argument betreft: daar wil ik eigenlijk niet eens op ingaan. 99% van de producers maakt muziek met passie en hun eigen visie. Van produceren wordt je boterham met de huidige markt niet extreem goed belegd. Suggereren dat het allemaal maar voor de commercie moet vind ik overdreven en het is ronduit niet waar.

Ook hier sla je de plank weet com-pleet mis. Zo erg zelfs dat ik me afvraag of je het wel hebt gelezen :P De DJ/Producers maken niet de beslissing een track uit de brengen, maar de labels. DIE wijs ik hier dan nu ook op, niet de individuele personen. De elementaire functie van een label is het bevorderen van commercie, namelijk door tracks een groter marketingplatform aan te bieden en hun DJs aan te prijzen bij organisaties. Hier kun je ook direct uit halen dat commercie in de basis geen slecht iets is. Het indirecte effect kennen we echter allemaal, daar hoef ik ook niet over te beginnen neem ik aan.
Dat DJs hun eigen track willen draaien is niet minder dan logisch, ik neem ook voor het gemak maar aan dat dat gewoon tracks zijn die hun op dat moment gruwelijk vet vinden, anders hadden ze ze niet moeten maken (of passie voor muziek is niet de achterliggende gedachte, maar dat is natuurlijk een andere discussie).
Dat jij dan daarna in achtereenvolgende zinnen jezelf tegenspreekt (producers doen het voor hun passie => produceren levert weinig geld op => het gaat niet om het geld)...tja. En dat je suggesties gaat maken uit mijn verhaal die totaal niet kloppen is tekenend voor de rest van je (gebrek aan) argumentatie.

Khadber schreef:
Waarom zou je een plaat niet draaien als hij goed werkt? Bolivia doet het nog steeds ontzettend goed op feesten, dus ook logisch dat hij gedraaid blijft worden.

Ah ha, het gaat dus niet om wat je zelf mooi vindt?

Khadber schreef:
Wat betreft de exclusiviteit van platen: het is één van de redenen dat je geboekt wordt als artiest, dus ook vrij begrijpelijk dat ze hem even willen houden. De meesten zijn fulltime producer en hebben het geld uit boekingen ook nodig.

Volgens mij is dat ongeveer wat ik zei? Maar dan wel met de kanttekening dat er een grens is tussen "he he, eindelijk" en "jaaaa eindelijk", en dat die grens ook af hangt van hoe goed een plaat is. En in het geval van Fusion vallen er toch steeds meer tracks in de eerste categorie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 16:03 

Hardtraxx Veteran

Dat je hem niet released geeft de exclusiviteit aan (eerst) de producenten en daarna aan bekenden van via promopools. Het is een rede waarom mensen naar een artiest gaan kijken in plaats van naar een lokale DJ willen. Dat was eigenlijk meer het punt wat ik probeerde te maken.

Donkey Rollers vind ik ook anders, aangezien de leden ook solo werken en het project Donkey Rollers ook een beetje stil lijkt te liggen (in de vorm van boekingen, er liggen genoeg producties klaar).
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 16:09 

Kraak... Piep...

Khadber schreef:
Dat je hem niet released geeft de exclusiviteit aan (eerst) de producenten en daarna aan bekenden van via promopools. Het is een rede waarom mensen naar een artiest gaan kijken in plaats van naar een lokale DJ willen. Dat was eigenlijk meer het punt wat ik probeerde te maken.

Donkey Rollers vind ik ook anders, aangezien de leden ook solo werken en het project Donkey Rollers ook een beetje stil lijkt te liggen (in de vorm van boekingen, er liggen genoeg producties klaar).

Volgensmij staan ze de komende tijd wel op twee of drie feesten. Wat de act dus echt exclusief houd.
En The Dopeman is bijvoorbeeld nog steeds niet gereleased, maar ik ben onderhand helemaal zat van die plaat.
Dan is het voor mij niet exclusief meer. Dan ga ik liever naar een andere artiest.

Exclusief is met mate en heel weinig iets draaien. Als Gunz 4 Hire die plaat in al hun sets doen en ze ook veel optreden is het echt niet exclusief meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 16:12 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:

Wederom fout. Tenminste, voor 80% van het publiek. Om het even uiteen te zetten

10% gaat liever naar een lokale DJ omdat die een stuk beter kunnen mixen
10% gaat naar die act om die 2 of 3 platen te horen die exclusief zijn
Een wisselend percentage liefhebbers gaat erheen om toch de grote feesten mee te maken, meestal rond de 20%, verschilt per feest
60% (wederom, afhankelijk) gaat erheen met de gedachte "oooooh Gunz 4 Hire of oooooh Zany (om het bij Fusion te houden), die ken ik, dus moet wel goed zijn "

En dit zie je in elk genre. Waarom denk je dat zoveel mensen geilen op David Guetta, om eens iets te noemen. Omdat hij één van de besten is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 16:32 

Hardtraxx Veteran

Nu ik zo terug lees heb ik hier en daar inderdaad niet helemaal scherp gelezen. Ligt aan de staat van vandaag, excuser daarvoor. Het gebrek aan argumentatie wil ik het niet noemen.

Citaat:
Nee, wat ik eigenlijk zeg, is dat het kansloos is om maanden te wachten op een middelmatige plaat. Nu proberen ze hem zinloos "nieuw" te houden. Het rekt de plaat misschien wat (commercieel gezien niet eens zo gek bekeken), maar het maakt hem er niet beter op. Daarnaast...klassiekers bestaan natuurlijk bij gratie van mindere goden, en die mogen ook zeker uit blijven komen, vooral omdat muziek nu eenmaal een medium is dat voor een groot gedeelte door smaak hoog wordt gehouden. Maar dat betekent níet dat je alles dan maar moet uitbrengen. Fusion beweert het topsegment te bedienen, dan moeten ze dat ook doen. Je gaat een Mercedes dealer niet vragen om Kia's te verkopen, ookal hebben ze beide bestaansrecht.

Wat je nu stelt is dat dus de "middelmatige" platen sneller uit moeten komen. Dan komt alleen wel weer smaak om de hoek kijken. Voor hetzelfde geld is dus weer iemand anders op een andere plaat aan het wachten. Het is heel moeilijk dus om daar een onderscheid aan het maken. Daarom vind ik dan de gelijke behandeling om het maar zo te noemen gerechtvaardigd.

Citaat:

Dat DJs hun eigen track willen draaien is niet minder dan logisch, ik neem ook voor het gemak maar aan dat dat gewoon tracks zijn die hun op dat moment gruwelijk vet vinden, anders hadden ze ze niet moeten maken (of passie voor muziek is niet de achterliggende gedachte, maar dat is natuurlijk een andere discussie).
Dat jij dan daarna in achtereenvolgende zinnen jezelf tegenspreekt (producers doen het voor hun passie => produceren levert weinig geld op => het gaat niet om het geld)...tja. En dat je suggesties gaat maken uit mijn verhaal die totaal niet kloppen is tekenend voor de rest van je (gebrek aan) argumentatie.

Ik vind zelf een verschil zitten tussen jezelf kunnen onderhouden en bakken met geld verdienen. Uiteindelijk is het voor een producer interessant om geld met DJing/Producing te verdienen, waardoor hij weer meer tijd in zijn producties kan steken.

Citaat:
Ah ha, het gaat dus niet om wat je zelf mooi vindt?

Zeker, maar het is ook natuurlijk mooi meegenomen als het publiek er wat mee kan. Ook vermaak blijft de functie van een DJ.
Citaat:
Volgens mij is dat ongeveer wat ik zei? Maar dan wel met de kanttekening dat er een grens is tussen "he he, eindelijk" en "jaaaa eindelijk", en dat die grens ook af hangt van hoe goed een plaat is. En in het geval van Fusion vallen er toch steeds meer tracks in de eerste categorie.

Tja, misschien wel. Ik heb er zelf niet heel vaak last van dat een plaat echt "te laat" komt voor mijn gevoel. Als de meerderheid daar wel last van heeft kan er een punt in zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 16:37 

Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:
Khadber schreef:

Wederom fout. Tenminste, voor 80% van het publiek. Om het even uiteen te zetten

10% gaat liever naar een lokale DJ omdat die een stuk beter kunnen mixen
10% gaat naar die act om die 2 of 3 platen te horen die exclusief zijn
Een wisselend percentage liefhebbers gaat erheen om toch de grote feesten mee te maken, meestal rond de 20%, verschilt per feest
60% (wederom, afhankelijk) gaat erheen met de gedachte "oooooh Gunz 4 Hire of oooooh Zany (om het bij Fusion te houden), die ken ik, dus moet wel goed zijn "

En dit zie je in elk genre. Waarom denk je dat zoveel mensen geilen op David Guetta, om eens iets te noemen. Omdat hij één van de besten is?

Dat is ook wat ik bedoel. Misschien slecht uigedrukt, maar goed. Blegh. Eerst maar even bijslapen, want ik kan niet eens normaal typen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 17:05 

Hardtraxx Veteran

Merlijn schreef:
En dan heb je ook het omgekeerde, de Saifam releases die uit het niets tevoorschijn komen. Of zo lijkt het toch vaak.

Idd, soms komt er ineens een releasevan een nummer wat je nog nooit hebt gehoord. :P
Bijvoorbeeld bij Tuneboy - Black Light.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 20:20 

Hardtraxxer

Maar de verkoop van een track levert toch al niet noemenswaardig veel op. Het is een leuk extratje, zeker bij een hit, maar zelfs Year of Summer zal waarschijnlijk niet meer dan een euro of 8-10 duizend opgebracht hebben (wat het label / artiest er van ziet die het dan nog moeten verdelen). Dat is 2-3 boekingen... Zover ik weet is de enige andere hard dance plaat die dat gehaald heeft in de laatste 5 jaar Turbo geweest. De meeste tracks halen slechts een fractie van die verkoop aantallen.

Ik denk dat de gemiddelde artiest al zeer blij moet zijn met 1 modaal maandsalaris uit de plaatverkoop per jaar en velen zullen het niet eens halen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 20:37 

Hardtraxxer

PNXRMX schreef:
Project 141 schreef:
Stan schreef:
Ohja, dus wanneer je een track released zodat alle amateur DJs hem op internetradio's kunnen spelen wordt de track natuurlijk niet gepromoot? :/

Nee. Als een track nog unreleased is dan is het bijzonder als een DJ hem in zijn set stopt op een festival. Mensen gaan naar een act, omdat ze hopen de track te horen. Als ie gereleased is dan verliest ie toch gauw zijn status als bijzonderheid.

Dit dus, vooral als het gaat om andermans materiaal. Djs zijn eerder geneigd om exclusieve tracks/promos van anderen te draaien dan gereleasede tracks, volgens mij omdat het de set specialer zou maken en meer onderscheidend van andere sets. Om die reden zou je iets laat kunnen willen releasen, om de support door andere djs te vergroten (en je eigen sets wat exclusiever te maken)

Dat is niet helemaal wat ik bedoelde, kijk als tracks alleen op festivals worden gespeeld dan heb je een heel groot deel (te jong, geen kaartje omdat het uitverkocht was, geen tijd, geen geld etc.) van de mensen die die track nooit te horen zullen krijgen tot hij uit is...
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 22:28 

Hardtraxx Veteran

Stan schreef:
kijk als tracks alleen op festivals worden gespeeld dan heb je een heel groot deel (te jong, geen kaartje omdat het uitverkocht was, geen tijd, geen geld etc.) van de mensen die die track nooit te horen zullen krijgen tot hij uit is...

Een aantal festivals worden ook live uitgezonden, waar de setjes ook van online komen te staan. Mensen die er niet waren, horen aan de hand van die rips nog steeds de platen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 22:31 

Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
Stan schreef:
kijk als tracks alleen op festivals worden gespeeld dan heb je een heel groot deel (te jong, geen kaartje omdat het uitverkocht was, geen tijd, geen geld etc.) van de mensen die die track nooit te horen zullen krijgen tot hij uit is...

Een aantal festivals worden ook live uitgezonden, waar de setjes ook van online komen te staan. Mensen die er niet waren, horen aan de hand van die rips nog steeds de platen ;)

Of de stream valt ff uit, zoals tijdens XQ vannacht
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 22:35 

Hardtraxx Crew

Ze zijn er wel heel strikt in welke platen we wel en niet mogen horen. Als ze zich zelfs al gaan bemoeien met LQ Youtube filmpjes opgenomen op een feest willen ze blijkbaar toch erg graag dat een track exclusief blijft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2013 08:50 

Donateur

Dakpan schreef:
Leuk dit weer, toen Fusion meldde dat ze kapte met vinyl hadden ze als excuus dat een track nu direct vanuit de studio gereleased kan worden in plaats van maanden te wachten. :')

Was dat niet ook het lulverhaal van Digital Age? Iedere week één track, of iedere twee weken twee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2013 08:52 

Donateur

Ik heb juist dat een unreleased track na enkele maanden juist niet meer interessant is om te kopen. :)

Dus hoe langer ze 'blijven liggen', de groter de kans dat ik er geen geld aan wil verspillen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2013 09:36 

Hardtraxx Veteran

Hoe groot zouden de inkomsten van releases eigelijk zijn ten opzichte van wat de event/optredens opbrengen? Lijkt me namelijk sterk dat labels pakweg de helf van hun omzet hierop zouden maken...
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2013 12:24 

Hardtraxx Veteran

Socializerz schreef:
En er word nog een deel van het geld dat je krijgt per verkocht nummer afgestaan aan het label (kan oplopen tot 50%)

Zie hier de reden waarom een aantal artiesten een eigen label zijn begonnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2013 09:56 

Donateur

nielstil schreef:
Hoe groot zouden de inkomsten van releases eigelijk zijn ten opzichte van wat de event/optredens opbrengen? Lijkt me namelijk sterk dat labels pakweg de helf van hun omzet hierop zouden maken...

ID&T maakte toch ook altijd 'verlies' bij de cd verkoop, maar zag dat als reclame voor de evenementen waarbij ze het geld binnenharkten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2013 12:53 

Hardtraxx Addict

Daveytl schreef:
Socializerz schreef:
En er word nog een deel van het geld dat je krijgt per verkocht nummer afgestaan aan het label (kan oplopen tot 50%)

Zie hier de reden waarom een aantal artiesten een eigen label zijn begonnen.

Denk eerder dat ze dat doen zodat ze ook geen geld van bookings aan het label hoeven te geven en graag een eigen label willen hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2013 13:18 

Hardtraxx Veteran

Nu gaat dat geld naar de mensen van BYM lijkt me die het label runnen, maar misschien minder dan naar een volwaardig label als Scantraxx/DWX/Fusion/Theracords/etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2013 02:17 

Donateur

Het releasebeleid van Fusion vind ik behoorlijk fair dus ik snap de kritiek op hun niet zo. Andere platenmaatschappijen gedragen zich simpelweg schandalig. Het ergst vind ik Traxtorm die een release aankondigen die pas 4/5 maanden later uit komt. Kondig dan niks aan, ik haat dat echt als de tering om zo lang te moeten wachten op iets.

Ach ja ik mis wel een beetje de oude tijd dat we moesten wachten op een vinyl-release en dat die vertraagt werd door gezeik met de perser en dat soort dingen en daarom iedereen boos werd. Scantraxx was daar altijd heel erg in :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2013 23:41 

Hardtraxx Veteran

Fusion
Citaat:
can you imagine if we would release 2-trackers.. ow.. damn.. you can't get higher then first spot in a competition!

Fusion doet het er gewoon om xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2013 14:45 

Aan het typen...

Ik snap er bar weinig van, sinds wanneer is tracks releasen een competitie?
En als het woord dan als vergelijking gebruikt wordt, schrijf je het als than :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2013 19:58 

Hardtraxx Veteran

Fusion is gewoon een bedrijf, mensen moeten ook brood op de plank krijgen. Als dit daar de manier voor is, geef ze is ongelijk!
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen