Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 11:05 
 
Hardtraxxer

..wat is anders het nut ervan?

Waarom zou ik uitkijken naar een DJ als het 15 random nummers zijn wat die draait net als diegene daarvoor en diegene erna?

Jullie mening?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 11:11 
 

Het is juist GOED als er enkele eigen nieuwe nummers (promo's) worden gedraaid. Voor de rest lekker gevarieerd, en niet teveel of alleen maar eigen nummers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 11:13 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

En juist als die andere tracks dat er daar ook weer variatie in zit en niet zoals Frontliner die er vaak FTS, Bolivia en Record Breaking ingooit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 11:14 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ligt voor mij aan de DJ. Bij de ene heb ik graag dat ze soortgelijke platen als hun eigen draaien. Bij Thera TC platen en toen de tijd bij Delete of Dark Pact Spoontech platen.

Bij The Machine kom ik dan weer echt voor z'n eigen platen.

Maar ik geloof dat je dat eerste vooral kan verwachten bij de gemiddelde DJ.
Ik heb dat ook liever omdat met een LIVE act de meeste artiesten al een setje met eigen nummers heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 11:47 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

wololo schreef:
..wat is anders het nut ervan?

Waarom zou ik uitkijken naar een DJ als het 15 random nummers zijn wat die draait net als diegene daarvoor en diegene erna?

Jullie mening?

Omdat het geen 15 random nummers zijn? De platenkeuze van een DJ die niet of amper zijn eigen platen draait, is nog steeds op basis van de smaak van die DJ. Als jouw smaak grotendeels overeen komt met de DJ, dan kun je er toch naar uitkijken, omdat hij grotendeels platen gaat draaien die jij ook vet vindt. De smaak van de DJ, zijn originaliteit en creativiteit onderscheidt hem of haar dan ook van de DJ ervoor of erna, los gezien van het mix-technische aspect nog, waarin als je goed bent je jezelf ook prima kunt onderscheiden van de rest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 11:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

50%/50% vind ik een prima ding voor een DJ.
50% eigen platen en 50% platen van andere DJ's (Zowel van hetzelfde label als andere labels).

En verder exact zoals Lyst zegt. Als je smaak overeen komt met de DJ, kan je daar ook heel erg naar uit kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 11:57 
 
Hardtraxx Addict

Wat Lyst zegt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 12:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat Patrick zegt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 13:08 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Jij hebt op een feest liever 'Oh, deze plaat weer' in plaats van 'wow, gaaf dat ie deze draait' ?

Verder: wat Lyst zegt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 13:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Omdat het geen 15 random nummers zijn? De platenkeuze van een DJ die niet of amper zijn eigen platen draait, is nog steeds op basis van de smaak van die DJ. Als jouw smaak grotendeels overeen komt met de DJ, dan kun je er toch naar uitkijken, omdat hij grotendeels platen gaat draaien die jij ook vet vindt. De smaak van de DJ, zijn originaliteit en creativiteit onderscheidt hem of haar dan ook van de DJ ervoor of erna, los gezien van het mix-technische aspect nog, waarin als je goed bent je jezelf ook prima kunt onderscheiden van de rest.


Dit ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 13:10 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

wootum schreef:
Jij hebt op een feest liever 'Oh, deze plaat weer' in plaats van 'wow, gaaf dat ie deze draait' ?


Dat ligt er compleet aan hoe vaak je naar een feest of die artiest gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 13:12 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
wootum schreef:
Jij hebt op een feest liever 'Oh, deze plaat weer' in plaats van 'wow, gaaf dat ie deze draait' ?


Dat ligt er compleet aan hoe vaak je naar een feest of die artiest gaat.

Ik heb Frontliner al 4 jaar niet meer gezien op een feest. Toch kan ik 95% van z'n lijst voorspellen als ik hem nu ga bezoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 14:10 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ja maar daar heb je ook de uitzondering der uitzonderingen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 16:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hangt er gewoon erg vanaf of de dj/act vaak geboekt wordt en de populariteit van de platen van de artiest.
Als een frontliner jaar in jaar uit zijn eigen platen draait en ik hem meer dan 3x gezien heb, hoef ik daar niet meer heen.
Als een hardstyle mafia eens geboekt wordt kom ik voor hun platen. Niet voor platen die net zo goed Digital Punk vaak draait.
Maar ook: wat is er nou speciaal aan een NC als 25 andere dj's ook die platen draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 16:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

wololo schreef:
Waarom zou ik uitkijken naar een DJ als het 15 random nummers zijn


Lyst schreef:
Omdat het geen 15 random nummers zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 20:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ga meestal voor de nummers van de DJ te horen :)
MAAR af en toe een nummer van een andere producer/dj kan zeker geen kwaad ,mits het in de set past :)
60 % eigen tracks - 40% andere vind ik een mooie verhouding :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 20:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leonidas schreef:
Hangt er gewoon erg vanaf of de dj/act vaak geboekt wordt en de populariteit van de platen van de artiest.
Als een frontliner jaar in jaar uit zijn eigen platen draait en ik hem meer dan 3x gezien heb, hoef ik daar niet meer heen.
Als een hardstyle mafia eens geboekt wordt kom ik voor hun platen. Niet voor platen die net zo goed Digital Punk vaak draait.
Maar ook: wat is er nou speciaal aan een NC als 25 andere dj's ook die platen draaien.


Omdat Noisecontrollers
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2014 00:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Alleen als je een berg nieuwe nummers hebt (Zoals NC bij Qlimax) mag je bijna je hele set er mee vol gooien vind ik. Doe dat een paar keer en ga daarna weer lekker gevarieerde setjes maken. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2014 00:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Meestal ga ik naar een liveset van een bepaalde DJ om eigenlijk zoveel mogelijk van zijn of soortgelijke tracks te horen. Stiekem hoop ik altijd wel dat ik dan ook op zn minst een paar keer weer een wat ouder nummertje te horen krijg van die DJ die dan moet draaien en ik voor kom :p Ik vind het leukere variatie als diegene een oudere track een keertje erin gooit dan bijvoorbeeld een nummer van een andere artiest te draaien en daarnaast niet ieder feestje dezelfde set zou ook schelen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2014 10:57 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Wat een controversiƫle stelling. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2014 11:47 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Leonidas schreef:
Hangt er gewoon erg vanaf of de dj/act vaak geboekt wordt en de populariteit van de platen van de artiest.
Als een frontliner jaar in jaar uit zijn eigen platen draait en ik hem meer dan 3x gezien heb, hoef ik daar niet meer heen.
Als een hardstyle mafia eens geboekt wordt kom ik voor hun platen. Niet voor platen die net zo goed Digital Punk vaak draait.
Maar ook: wat is er nou speciaal aan een NC als 25 andere dj's ook die platen draaien.

Je kunt het ook andersom draaien. Waarom zou een Noisecontrollers nog geboekt moeten worden als ze niet in staat zijn om zich te onderscheiden van de rest. Daarmee dwing je de DJ's dus om creatief en origineel te zijn en wellicht ook eens de moeite nemen om zichzelf mix-technisch te verbeteren. Al zal het huidige publiek daar weinig oor naar hebben, die komen alleen maar om de laatste hitjes van de Superstar DJ te horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2014 12:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Je kunt het ook andersom draaien. Waarom zou een Noisecontrollers nog geboekt moeten worden als hij niet in staat zijn om zich te onderscheiden van de rest. Daarmee dwing je de DJ's dus om creatief en origineel te zijn en wellicht ook eens de moeite nemen om zichzelf mix-technisch te verbeteren. Al zal het huidige publiek daar weinig oor naar hebben, die komen alleen maar om de laatste hitjes van de Superstar DJ te horen.

dat is ongeveer alles wat er van een artiest gevraagd wordt helaas. Of dat nou gaat om een Thera of Noisecontrollers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2014 14:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
De sets van tegenwoordig vind ik dan ook meer 'showcases' dan echte DJ sets. Artiesten worden niet meer bekend door hun mixwerk, wat dankzij beter apparatuur en weinig/geen diversiteit in intro's makkelijker is geworden, maar door de muziek die ze maken. Dit zorgt ervoor dat de manier waarop mensen naar een artiest kijken op een feest ook anders is geworden. Ik denk dat het grootste gedeelte van festival bezoekers dan ook alleen naar een artiest gaan omdat ze de muziek van diegene vet vinden, niet voor de dj set.

+1! De bekende 'DJ's' zijn niets meer dan producers die hun tracks draaien voor publiek. Er zijn nog maar weinig DJ's die echt variatie en mixskills in hun sets kwijt kunnen en de hedendaagse hardstyle maakt het maken van een indrukwekkende DJ set des te moeilijker, waardoor echt interessante sets uitblijven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2014 14:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat hier boven gezegd wordt maak ik steeds meer mee helaas, ik kan nu steeds meer genieten van de DJ-set zelf als de artiest die er staat. Zo heb ik al heel wat minder leuke sets meegemaakt van Artiesten waarvan ik hun muziek wel vet vind. Ook mixwerk kan ik heel erg van genieten (Crypsis en af en toe Zany), maar het grootste gedeelte van de huidige artiesten mixen erg safe en saai.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2014 13:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Maakt mij niks uit. Als de muziek maar goed is. En ik houd vaak van artiesten die heel gevarieerd kunnen produceren dus dan is het juist een genot als hij/zij alleen maar eigen nummers draait.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen