Ben nog niet onder de indruk van de stages op Defqon. Ik vond ze vroeger toch wel toonaangevend op dat vlak en bij dit 10jarig jubileum had ik toch wel iets meer indrukwekkender verwacht. Ik mis de innovatie en creativiteit. Vooral gebaseerd op de stages van de kleinere festivals die wij dit jaar hebben gehad lijkt dit meer iets voor daar. Waarmee ik wil aantonen wat vandaag de dag het niveau is qua stage design van de kleinere festivals, hoog. Maar goed, we zullen zien. Als ze de achterkant van de main nog eens even goed opvullen en het allemaal wat verder in de breedte trekken, kan het nog wat worden. Ze hebben nog even.
Met de mainstage van EDC hebben ze zich een beetje laten inspireren door Tomorrowland stage van vorig jaar. Op de tekening te zien wordt het zoals gewoonlijk weer één groot buiten bioscoop, het is en blijft Vegas, maar de verdere vormgeving ziet er allemaal heel bekend uit.

Met zo'n formaat zal het sowieso imposant zijn en wanneer de zon onder gaat en de lichtjesparade kan beginnen, dan ook net zo indrukwekkend, maar op klaarlichte dag vond ik hun stages tot nu toe niet echt sfeervol. Echter, het festival heet niet voor niets
Electric... Maar wat mij opvalt is dat de DJ een zeer centrale rol speelt daar en de basis neerkomt op een pinkpop podium met draaitafel in het midden. Wat ze overigens wel steeds beter weten aan te kleden, zie de verbetering van de laatste Ultra Miami.
Deze komt er ook weer te staan. Blijf dat een mooi ding vinden, voor avonds dan. Vult de omgeving wat meer op met de voordelen van een tent, zonder de nadelen van een tent.

Oh, en hallo. Ik heb mij hier ook maar eens aangemeld.