Active topics in Algemeen

Active topics

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 11 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 12 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 2 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
Hardtraxx Veteran
10319 posts member since 2008
last seen Aug 2026
Basxt wrote:
AniThing wrote: Op die livestream van het gehele terrein zag je deze stage vol in beeld, leek of er geen bar in de buurt was?
je had bij geen enkele stage aangrenzende bars
alles was allemaal in het midden van het terrein gedumpt of langs de buitenrand van het terrein

Wtf.. Dus moet je eerst een uur lopen voor je drankje, als je terug bent heb je je drankje al op of is hij gevallen, en dan moet je nog maar je maten terug weten te vinden..

Nee dat EDC is niks voor mij. :x

een uur is wel een btje zwaar overdreven
terrein ziet er groot uit maar je bent er eigenlijk zo doorheen
hooguit een paar minuutjes voor je drankje mits je niet helemaal vooraan bij een stage staat
B
Hardtraxx Veteran
4098 posts member since 2012
last seen 17 days ago
AniThing wrote:
Basshunterzz wrote:
AniThing wrote: je had bij geen enkele stage aangrenzende bars
alles was allemaal in het midden van het terrein gedumpt of langs de buitenrand van het terrein
Kun je allemaal wel heel stoer doen met je stages en je artiesten maar organisatorisch is er nog een hoop te verbeteren. Want dat je van te voren nog niet ziet dat dat bij die stage vlakbij de uitgang een probleem wordt, dan ben je slecht bezig.
ik heb ook nergens gezegd dat het organisatorisch in orde is
enige wat ze kunnen is leuke stages bouwen maar daar blijft het bij

dus ja ze lopen mijlenver achter met de rest
Was ook niet tegen jou, bedoelde gewoon Insomniac.
Hardtraxx Veteran
7269 posts member since 2013
last seen 25 days ago
AniThing, ben jij bij EDC LV geweest?
B
Hardtraxx Veteran
4098 posts member since 2012
last seen 17 days ago
Raven wrote:AniThing, ben jij bij EDC LV geweest?
Gek he dat hij er iets over zegt als er aan hem dingen worden gevraagd >.<
Hardtraxx Veteran
14698 posts member since 2009
last seen 30 minutes ago
Opbouw topic he....
M
Hardtraxx Addict
1885 posts member since 2013
last seen Mar 2020
Hardstylerzzzz wrote:Niet echt een endshow, maar een impressie van de EDC LV Mainstage (Kinetic Field):

View on YouTube
Toch knap dat je het gewoon als een vierkant blok er uit kan laten zien terwijl er opzich nog wel wat in zat.
Nee vind het niks.
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Saleke wrote:
Broken Balance wrote: Die van EDC zat meer detail in dan die van Defqon, die ook nog eens enorm rare kleurencombinaties hadden. Hoog was die van Defqon wel, maar breedte mist hij. EDC had beide.
En mensen kunnen nooit hun oordeel hebben over de EDC stage want zij hebben de stage in combinatie met de visuals niet meegekregen. En dat was kwalitatief beter dan geheel Defqon.
Dat is het hem nou net. De amerikanen hangen er tonnen aan led wall in en maken wat visuals.
Hier is het decor gewoon mooi afgewerkt en wordt er gespeeld met de kleurenwielen van de armaturen om de stage tot leven te wekken. Doen ze in Amerika ook wel een beetje maar nog steeds zie ik overal massale Led walls.
:')
Dan heb jij de visuals niet gezien. Het zijn niet zomaar visuals van wat leuke lampjes e.d.
Dit zijn 3D visuals waardoor het lijkt alsof je in de diepte van de ledschermen kijkt en alsof er daadwerkelijk wat dingen uit die kerk komen en of er een hele wereld achter zit.

Zoals ik al zei, mensen hebben wel een mooi oordeel maar hebben geen flauw idee waar ze over praten als ze uberhaupt die visuals niet hebben gezien.

Goed voorbeeldje.
View on YouTube

Hier lijkt het alsof die uilen achter de ramen vliegen en er doorheen komen. En dat is nog maar een van de vele dingen. Ze hebben die visuals zo opgebouwd dat als je een beetje vooraan staat, het lijkt alsof je bij de stage in de diepte kan kijken.
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
Mijn god wat mooi :loving:
T
Hardtraxx Veteran
5204 posts member since 2009
last seen Oct 2021
Is door een nederlands bedrijf gemaakt, check: http://www.tenfeet.eu/
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Voor de duidelijkheid, je bedoelt de eindshow van Defqon?

Want de stage van EDC is door een Amerikaans bedrijf gedaan en de visuals door Vision Impossible (Nederlands Bedrijf)
Hardtraxx Veteran
4056 posts member since 2009
last seen Nov 2018
Volgens mij wordt het thema dit jaar iets met kranen
M
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2020
nielstil wrote:Volgens mij wordt het thema dit jaar iets met kranen
kranen en zeecontainers :P
Hardtraxx Elite
2869 posts member since 2013
last seen Nov 2024
Klein WJD'tje hierover, naast de 2 kranen die de main opbouwen zijn er standaard nog 298 andere bouwvoertuigen aanwezig (heftrucks, manbak's, manitou's)

Alleen die 2 kranen kosten 1000 per dag samen al.
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Het Feest/stage opbouw topic.
M
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2020
rakkietakkie wrote:
Klein WJD'tje hierover, naast de 2 kranen die de main opbouwen zijn er standaard nog 298 andere bouwvoertuigen aanwezig (heftrucks, manbak's, manitou's)

Alleen die 2 kranen kosten 1000 per dag samen al.
of te wel 7 weekend bezoekers betalen de kranen per dag
dat valt dus best wel mee :P
Hardtraxx Elite
last seen Nov 2024
Ja klopt, valt wel mee.... opbouw tijd is volgens mij voor Tomorrowland is 2-3 weken. Alleen steigers is al 1 week werk voor alle area's. Zit wel veel in de prefab, dat scheelt.

Maar dan toch, 1000 euro voor 2 kranen elke dag en dan nog 300 andere voertuigjes (huur) + Diesel en weet ik het. Duur zat
M
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2020
rakkietakkie wrote:Ja klopt, valt wel mee.... opbouw tijd is volgens mij voor Tomorrowland is 2-3 weken. Alleen steigers is al 1 week werk voor alle area's. Zit wel veel in de prefab, dat scheelt.

Maar dan toch, 1000 euro voor 2 kranen elke dag en dan nog 300 andere voertuigjes (huur) + Diesel en weet ik het. Duur zat
Ow ik zeg ook niet dat het goedkoop is maar dat het goedkoper is dan het zo op het eerste gezicht lijkt. En ik neem aan dat er weer een reuzenrad staat, die hebben meestal een eigen kraan en het lijkt me dat ze die ook wel voor een leuk prijsje kunnen gebruiken dan.
A
Hardtraxxer
52 posts member since 2013
last seen Sep 2015
Waarom niet als organisator of in samenwerking met verschillende organisatoren eigen bouwvoertuigen aanschaffen. Lijkt mij op termijn voordeliger... toch?
Hardtraxx Elite
last seen Nov 2024
Aeacus wrote:Waarom niet als organisator of in samenwerking met verschillende organisatoren eigen bouwvoertuigen aanschaffen. Lijkt mij op termijn voordeliger... toch?
Opslag, transport door het land, onderhoudskosten...
S
Aeacus wrote:Waarom niet als organisator of in samenwerking met verschillende organisatoren eigen bouwvoertuigen aanschaffen. Lijkt mij op termijn voordeliger... toch?
Dan heb je geen effectieve allocatie van kapitaalgoederen. Je machines staan veel stil.

Huren is veel goedkoper, en als je zó veel huurt bij een paar bedrijfjes doen ze er wel wat voor je vanaf neem ik aan.
Hardtraxx Elite
last seen Nov 2024
Het Feest/stage opbouw topic.

Wish vanuit de lucht
Hardtraxx Veteran
5519 posts member since 2010
Via t maisveld rechts kun je t terrein wel op :P
Hardtraxxer
68 posts member since 2009
last seen Jul 2016
Tomorrowland Mainstage