Pithune schreef:
nou jeej een mixintro van 50 tellen en dan een climax
hoor 't technoboy en heatzone vaak genoeg doen
En vervolgens vind je Before The Storm wel enorm creatief, terwijl dat precies op hetzelfde neerkomt qua opbouw. Zowel in Before The Storm als in Driver wordt er een bepaalde sfeer gecreƫerd. In Driver is het de vrolijkheid en energie in de track, bij Before The Storm is het dat onheilspellende, duistere gevoel...
Ik vind beide nummers erg creatief.
Donkey Rollers hebben destijds met Fusion of Sound ook een enorme trend neergezet met de anti-climax. Dat was destijds erg creatief.
En Twisters Silence - Listen to me mama (Scot Project remix) blijft een plaat waar erg veel creativiteit in zit. De opbouw en die ellendig lange climax die helemaal opbouwt naar een ijzingwekkend hoogtepunt is legendarisch.
En nog wat dingen die wat "anderser" zijn dan andere dingen:
Zany - Spunk (hele vage plaat en was destijds wel uniek)
DJ Gius - Scrubs (KGB's remix) (fantastische plaat met geen echte climax, maar toch stiekem weer het laatste stukje)
Headhunterz - Subsonic (plaat waarin erg goed is nagedacht over het geheel)
HHZ - Rock Civilisation (TBY remix) (hele originele combinatie van 2 stijlen)
Activator - Welcome To The Recordshop (de combinatie van reversed bass en vocals is origineel)
Donkey Rollers - Voice Of Conscience (aparte dubstyle-achtige intro en anti-climax)
Tatarola - Who's Calling? (Zenith remix) (leuk gebruik gemaakt van telefoon-geluidje en reversed bass)
En ik vergeet vast een aantal platen.
Edit @ iedereen hier boven, je kan zomaar zinloos wat filmpjes neerplempen maar zoiets heeft in dit topic geen enkel nut. Creativiteit is iets wat je zelf ook een beetje uit moet leggen zodat anderen het kunnen volgen. Ik zie bijv. niet in wat er zo creatief is aan innocent?