Amazis schreef:
THArdstyler schreef:
Ik irriteer me er meestal al aan dat een MC door een nummer loopt te blèren, laat staan dat je de gehele (opbouw naar) climax HEE HOO aan moet horen..
Zoals Amazis al (onbedoeld) zegt; als je zo nodig wel schreeuwen en doen dan ga je maar in een voetbalstadion zitten, daar geeft het 'sfeer'. Op feesten komen mensen om van de muziek te genieten en hun favoriete nummers van dat moment aan te horen, dan is het zwaar vervelend dat als jij bijna met kippenvel op de armen staat een aantal toffen door 'jouw' nummer heen gaan schreeuwen..
Ja maar dit is precies wat het hele probleem met de hardstyle is.. iedereen wil tegenwoordig claimen.. Mijn moment, mijn festival ervaring, onze hardstyle.. vergeet dat gewoon.. ik bedoel zelfs op EDCLV word er ge hee hoo'd
Dat bedoel ik niet.. Het punt is dat ik me werkelijk afvraag wat die mensen op festivals komen doen? Een MUZIEKfestival bezoek je toch om van de nummers te genieten? Dit is in ieder geval de intentie waarmee ik naar een festival ga. Ik krijg steeds meer het gevoel dat er steeds meer mensen naar festivals gaan om te kunnen zeggen op Facebook of wat dan ook: WOOOOH ik was op DEFQON, was super vet met m'n babies #yolo #swag. Zelfs nog op de foto met een DJ! Geef me likes (weet z'n naam niet meer
)
Festivals lijken zich steeds meer te veranderen naar show en 'de ervaring', in plaats van de muziek. Dat vind ik zeer jammer en ik weet zeker dat deze trend van HEE HOO dat alleen maar versterkt. Mensen vangen dat weer op en denken dan; wow kijk hoe gezellig dat is, daar moet ik volgend jaar ook heen!
Daarnaast nog een aantal irritaties:
- mensen die zich volledig uitdossen als hun dj (voorbeeld Minus Militia) inclusief vlag en bijbehorend pakje en er dan alles aan willen doen om met ze op de foto gaan. Of van die mensen die een shirt hebben gekocht van een random artiest en dan bij je maatje op de nek naar voren lopen met je shirt trots in de lucht.
- die gekke shufflers of gasten die alleen springen en kek lopen te doen en die je alleen maar raar aankijken als je stampt
- dat de gemiddelde buitenlandse bezoeker gewoon totaal niet met drugs om weet te gaan